Hoe links zijn katten en hoe rechts is het milieu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:20

Ja, jodie dat is ook zo, maar wat lost dat NU op aan de problemen. Zoals de crisis waar we al 9 maanden inzitten?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:23

Ik las daar laatst een heel interessant stuk over, uit de NRC next. Ik zal eens kijken of ik 'm terug kan vinden :j

charmedxlove

Re: Hoe links zijn katten en hoe rechts is het milieu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:04

gisteren hadden wij op school een hele discussie over politiek iets waar ik dus echt niets van snap, ik mag zelf pas als ik 18 ben stemmen dat duurt nog een jaar ongeveer en paar maanden en ik wil mezelf wel even inlezen waar het allemaal over gaat.
ik vond het heel interesant hoe het zat en hoe ik zag dat sommige van mijn mede studenten bij een partij hoorden en hoe zij daar naar keken.
dus ik lees even mee wand hier word het aardig helder en met een genialiteit die ik ook snap gezegt hier :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 22:37

@charmedxlove, Politiek heeft meer dimensies dan links en rechts.
Alleen voor mijn openingspost heb ik gekozen voor een deel van het politieke spectrum.

Natuurlijk moet je mijn posts met een knipoog nemen, ook al is het wel gebaseerd op de dagelijkse gang van zaken.
Je zou zo bijvoorbeeld ook een stelling kunnen deponeren over progressief of conservatief. Bij elkaar genomen krijg je dan een completer beeld:

Afbeelding

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:41

[***] schreef:
Ja, jodie dat is ook zo, maar wat lost dat NU op aan de problemen. Zoals de crisis waar we al 9 maanden inzitten?

Ik heb niet gezegd dat dat nú iets oplost aan de problemen, maar je vroeg enkel voor wie en wat het goed was om over 4/5 maanden pas verkiezingen te houden, nou voor de kleinere en nieuwe partijen dus.

Maargoed ze hebben er uiteindelijk toch vlot een akkoord doorheen gekregen, dus nu eerst maar eens zien of dat gaat werken en of het in stand blijft na de verkiezingen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:43

hmm en wat nou als je pvv stemmer bent en 5 katten hebt lopen hoor je dan link of rechts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:03

Jodie_ schreef:
[***] schreef:

Ik heb niet gezegd dat dat nú iets oplost aan de problemen, maar je vroeg enkel voor wie en wat het goed was om over 4/5 maanden pas verkiezingen te houden, nou voor de kleinere en nieuwe partijen dus.

Maargoed ze hebben er uiteindelijk toch vlot een akkoord doorheen gekregen, dus nu eerst maar eens zien of dat gaat werken en of het in stand blijft na de verkiezingen.

Ja, dat begrijp ik ook wel. Alleen het moet toch zo zijn dat de politiek er is VOOR ons en niet voor hun eigen meerdere eer en glorie?
Dat is wat ik de hele tijd bedoel te zeggen. De politiek gaat er op het moment NIET om, wat nu goed zou zijn voor het land, maar om hun eigen persoonlijke plekje en dat stoort me nogal. En wat zullen die nieuwe en kleinere partijen dan voor verschil gaan maken??? Ook heel veel praatjes en geweldige plannen, waar waarschijnlijk weer weinig van terecht gaat komen.

Ben het trouwens met je eens dat het akkoord er redelijk vlot doorheen is. Dit geeft misschien weer iets meer vertrouwen in de heren en dames politici.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:40

Voordat het topic definitief in de vergetelheid wegzakt doe ik nog een poging om er leven in te blazen.

We waren bij de economische crisis, maar wat is dat eigenlijk?
Voor de meeste ministers is dit een moeilijk begrip, die sturen je door naar economische zaken en zij sturen je verolgens met stalen gezicht door naar financien die het weer nonchalant doorgeven aan sociale zaken.

Maar de bal is gelukkig rond...
Inflatie is onafwendbaar en wat is inflatie eigenlijk anders dan valsemunterij van regeringswege?

Gaat Nederland links of rechts stemmen?
En gaan we de Euro aan de wilgen hangen of krijgen we een Neuro en een Zeuro of de Yuan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:48

Doe mij maar de Yuan. Ik heb wel vertrouwen in de chinezen!
Niet tokken, maar eieren leggen...