Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Aranel schreef:Verschil moet er gewoon wezen vind ik, de een werkt nou eenmaal hard voor z'n centen en heeft dan ook veel geld
Volgens mij heeft het ook te maken met een kwestie van het geluk hebben dat je je intelligentie mee hebt en daarmee meer kans op een hoog opleidingsniveau en goedbetaalde baan hebben. Ik ken genoeg mensen die keihard voor hun centen werken en toch heel weinig overhouden aan het eind van de maand.
JuliaMaria schreef:Het enige waar ik nog heil in zie is een (tijdelijk) zakenkabinet. Ik vind de portefeuilles van de ministers vaak niet passend:
Edith Schippers (volksgezondheid, welzijn, sport) die alleen een politicologie achtergrond heeft.
Hans Hillen (defensie) die alleen journalistiek gestudeerd heeft en voorheen gewerkt heeft als politiek verslaggever.
Henk Kamp (sociale zaken en werkgelegenhed) die een havo diploma heeft, bij de fiscale inlichtingendienst heeft gewerkt en switchde tussen huisvesting, ruimtelijke ordening, milieu en defensie (portefeuilles).
Om er maar een paar te noemen...
Dit zijn mensen die niet uit hun vakgebied komen, ze kunnen alleen maar met mensen met vakkennis praten, observeren en cijfers opvragen bij het CBS. Dat soort mensen horen niet in een dergelijke zetel vind ik... Ze hebben zeker wel verstand van hun portefeuille, dat moet wel, maar het is toch anders dan wanneer je er iemand neer zet die daadwerkelijk iets gerelateerds heeft gestudeerd, uit het werkveld komt en toch in staat is om reëel naar het grote probleem te kijken.
Dus ik stem niet, geloof er niet in dat deze manier van politiek ooit gaat werken: is nog nooit gebeurt namelijk.
JuliaMaria schreef:Mij gaat het er om dat de politiek goed ingericht wordt, daar zal altijd geld opgestreken worden, ongeacht wie je er neer zet.
Joolien schreef:Ik heb de stemwijzer gedaan en er komt bovenaan Trots op NL uitZou ik zo niet kiezen, daarna PvdA en dan PVV! Die laatste veracht ik dus apart dat ie zo hoog staat, maar dat is gewoon een 'oneliner partij'. Ik zou voor PvdA of SP gaan.