Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

flicka

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:04

Ik ben lid van de SP en daar stem ik dus op.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:05

Hard werken is in ieder geval niet voorbehouden aan een bepaald niveau.
Misschien is verantwoording dragen dan een beter criterium?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:09

Heino schreef:
Aranel schreef:
Verschil moet er gewoon wezen vind ik, de een werkt nou eenmaal hard voor z'n centen en heeft dan ook veel geld

Volgens mij heeft het ook te maken met een kwestie van het geluk hebben dat je je intelligentie mee hebt en daarmee meer kans op een hoog opleidingsniveau en goedbetaalde baan hebben. Ik ken genoeg mensen die keihard voor hun centen werken en toch heel weinig overhouden aan het eind van de maand.

Mijns inziens heeft intelligentie minder te maken met opleidingsniveau dan motivatie en doorzettingsvermogen. Wel denk ik dat kansen verschillen in de verschillende milieus, maar ook uit de kansarme milieus zie ik nog mensen nog op latere leeftijd een hogere (deeltijd) opleiding doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:17

Opleidingsnivo heeft verschillende oorzaken. Feit is dat laagopgeleide vaker laagopgeleide kinderen voortbrengen.

Dat zal verschillende oorzaken hebben waarvan intelligentie er uiteraard maar een van is.
Maar ook ouders die niet weten hoe ze hun kinderen verder kunnen helpen.

Maar denk ook aan vriendjes die ook niet studeren en ouders die gewoon weg minder geld hebben voor extra begeleiding.

Maar het is off topic.
Het ging over het stemmen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:23

Geen linkse partij, misschien CDA.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:26

flicka schreef:
Ik ben lid van de SP en daar stem ik dus op.

Goede keuze. ;)

Als PVV-stemmer kan je verder niks dan alleen maar stemmen.
Je kan geen lid worden; klinkt mij ook nog steeds vreemd in de oren.

Zou het helpen om alle bezuinigingspunten als referendum te behandelen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:27

MarvanTom schreef:
Zou het helpen om alle bezuinigingspunten als referendum te behandelen?

Alsjeblieft niet....
Denk niet dat we er dan uit komen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:37

Het enige waar ik nog heil in zie is een (tijdelijk) zakenkabinet. Ik vind de portefeuilles van de ministers vaak niet passend:

Edith Schippers (volksgezondheid, welzijn, sport) die alleen een politicologie achtergrond heeft.
Hans Hillen (defensie) die alleen journalistiek gestudeerd heeft en voorheen gewerkt heeft als politiek verslaggever.
Henk Kamp (sociale zaken en werkgelegenhed) die een havo diploma heeft, bij de fiscale inlichtingendienst heeft gewerkt en switchde tussen huisvesting, ruimtelijke ordening, milieu en defensie (portefeuilles).

Om er maar een paar te noemen...

Dit zijn mensen die niet uit hun vakgebied komen, ze kunnen alleen maar met mensen met vakkennis praten, observeren en cijfers opvragen bij het CBS. Dat soort mensen horen niet in een dergelijke zetel vind ik... Ze hebben zeker wel verstand van hun portefeuille, dat moet wel, maar het is toch anders dan wanneer je er iemand neer zet die daadwerkelijk iets gerelateerds heeft gestudeerd, uit het werkveld komt en toch in staat is om reëel naar het grote probleem te kijken.

Dus ik stem niet, geloof er niet in dat deze manier van politiek ooit gaat werken: is nog nooit gebeurt namelijk.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:48

JuliaMaria schreef:
Het enige waar ik nog heil in zie is een (tijdelijk) zakenkabinet. Ik vind de portefeuilles van de ministers vaak niet passend:

Edith Schippers (volksgezondheid, welzijn, sport) die alleen een politicologie achtergrond heeft.
Hans Hillen (defensie) die alleen journalistiek gestudeerd heeft en voorheen gewerkt heeft als politiek verslaggever.
Henk Kamp (sociale zaken en werkgelegenhed) die een havo diploma heeft, bij de fiscale inlichtingendienst heeft gewerkt en switchde tussen huisvesting, ruimtelijke ordening, milieu en defensie (portefeuilles).

Om er maar een paar te noemen...

Dit zijn mensen die niet uit hun vakgebied komen, ze kunnen alleen maar met mensen met vakkennis praten, observeren en cijfers opvragen bij het CBS. Dat soort mensen horen niet in een dergelijke zetel vind ik... Ze hebben zeker wel verstand van hun portefeuille, dat moet wel, maar het is toch anders dan wanneer je er iemand neer zet die daadwerkelijk iets gerelateerds heeft gestudeerd, uit het werkveld komt en toch in staat is om reëel naar het grote probleem te kijken.

Dus ik stem niet, geloof er niet in dat deze manier van politiek ooit gaat werken: is nog nooit gebeurt namelijk.

Goed punt!
En dan vervolgens anderen het werk laten doen en zelf het salaris opstrijken wat bij de functie hoort...
Oftewel: er is meer mis dan wij (willen) weten.
En daar moeten wij voor betalen? >;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:50

Mij gaat het er om dat de politiek goed ingericht wordt, daar zal altijd geld opgestreken worden, ongeacht wie je er neer zet. ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:56

JuliaMaria schreef:
Mij gaat het er om dat de politiek goed ingericht wordt, daar zal altijd geld opgestreken worden, ongeacht wie je er neer zet. ;)

Maar een competent iemand, minister of wat dan ook, zal minder researchmedewerkers nodig hebben, dus scheelt weer geld.
Ons geld.

Hoe start je een referendum op?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:10

Niet :')

Nederland doet niet aan referenda.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:17

Referendum Europese Grondwet, 1 juni 2005, 61.53% tegen.
Maar dat was wel de eerste in 200 jaar.. verder heb je alleen soms op locaal niveau referenda en eigenlijk altijd niet-bindende..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:21

Sowieso niet links welke partij het precies wordt weet ik nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:32

Ik heb de stemwijzer gedaan en er komt bovenaan Trots op NL uit :') Zou ik zo niet kiezen, daarna PvdA en dan PVV! Die laatste veracht ik dus apart dat ie zo hoog staat, maar dat is gewoon een 'oneliner partij'. Ik zou voor PvdA of SP gaan.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:35

Blue_Eyes schreef:
CU staat er niet bij, dat is mijn keuze :)

Ook die van mij. Vorig jaar op gestemd en dat zal ik nu weer doen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:37

Joolien schreef:
Ik heb de stemwijzer gedaan en er komt bovenaan Trots op NL uit :') Zou ik zo niet kiezen, daarna PvdA en dan PVV! Die laatste veracht ik dus apart dat ie zo hoog staat, maar dat is gewoon een 'oneliner partij'. Ik zou voor PvdA of SP gaan.

Heb ik ook wel eens gedaan, kom altijd bij de VVD uit, maar daar stem ik nooit op :7

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:55

NatasjavE schreef:
Blue_Eyes schreef:
CU staat er niet bij, dat is mijn keuze :)

Zou ik niet doen...die willen gaan samenwerken met de SGP. Nou dan zijn we echt de pineut.

Dat jij dat niet zou doen is me duidelijk... Maar ik doe het wel ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:06

Net even een Stemwijzer gedaan, ik kom op de PVDA uit. Ik heb echt nog geen idee, dacht zelf aan GroenLinks maar ik wil even kijken hoe Samson het gaat doen bij de PVDA en sowieso de partijprogramma's bekijken. Ik stem dus op: nog geen idee.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:11

ik zou weer pvv stemmen :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:14

stemwijzer was 1 SP en 2 PVDA.
Ik stem altijd PVDA dus dat klopt aardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:20

Ik heb werkelijk geen idee wat ik zou stemmen op dit moment.
Daar moet ik toch eerst weer wat nieuwe plannen van verschillende partijen over horen.

Er is ondertussen ook behoorlijk wat gebeurd en geschoven (bijv. Samson nu bij PvdA).
Dus ik zou me er eerst weer in willen verdiepen, voordat ik zou willen bepalen waar m'n stem naartoe zou gaan.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:25

Ik blijf bij PVV, omdat Wilders de enige is die zijn poot strak houdt .En de enige die tegengas geeft tegen alle idiote ideeen van het huidige kabinet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:26

Doen jullie de stemwijzer van de vorige verkiezingen? Dat heeft dan toch geen zin?
De vernieuwde stemwijzer op basis van de aanstaande verkiezingsprogramma's afwachten is handiger.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:27

Ik stem altijd voor de partij voor de dieren.