Treinongeluk A'dam --> 56 zwaargewonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:38

Nagini schreef:
Miepie77 schreef:
Het gaat rondom Amsterdam heel vaak NET goed, heb zelf flink vaak gehad dat ik in Zaandam aankwam uit de tunnel op het perron waar we normaal richting Amsterdam gaan en ook dat je duidelijk ziet dat er door rood word gereden, het is daar eigenlijk veels te druk, mazzel dat er niet heel vaak echt wat mis gaat.

Dat kan helemaal niet, van dat rode stoplicht ;) Dan gaat er namelijk gelijk een alarmsysteem in werking. Vanuit de trein kun je vast niet zien of het rode licht wat brand voor de trein bedoeld is waar jij dan in zit.

dat rode licht kan je heel goed zien hoor, zijn enorm veel wissels en lichten en als je er elke dag langskomt en daar ook vaak stil moet staan voor een licht weet je snel genoeg waar de lichten zitten, heel veel is overigens nog steeds het oude systeem, conducteur heeft dat wel eens uitgelegd als we weer eens een half uur voor een licht stonden te wachten
misschien eerst even goed informeren voordat je roept dat iets niet kan ;)

Miepie77

Re: Treinongeluk A'dam --> 56 zwaargewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:40

Heel erg dat er nu een dode te betreuren valt, hoop dat er niet meer zullen volgen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:56

Ik ben goed geinformeerd :)

Althans, over het nieuwe systeem. Ik weet uiteraard niet waar nog een oud systeem ophangt en waar niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:18

Wat ik van de zotte vind is dat er 5 ! verschillende onderzoeken naar de oorzaak lijken te komen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:09

milou123 schreef:
Colway schreef:
Bleek nog een oud systeem te zijn toch? waarom moet er dan eerst iets gruwelijk mis gaan voordat zo'n gedateerd systeem ter sprake komt (en wellicht dan opeens wel vervangen kan worden?)

Nederland he..
Al verbaasd het me niks als er nu nog niks gebeurd.. :\

Door de privatisering is de kwaliteit enorm achteruit gegaan. Veel onderhoud wordt gewoon niet meer gepleegd.
Hierdoor gebeuren dus dit soort dingen...

Aan de andere kant, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het is alleen heel treurig dat er mensen door overlijden.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:16

Ik reed gisteren nog langs 1 van de treinen. Die stond nog steeds op het spoor daar. Die was toch erg zwaargetroffen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:23

Dat geloof ik best arans, tenslotte reden beide treinen 50 km/uur