Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:56

Ze zijn toch nog niet officieel gevallen?
Al hoop ik dat er heel gauw nieuwe verkiezingen komen.
De PVV zal onze stemmen [4 stuks] niet meer krijgen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 16:56

geerke schreef:
[
52% dan...gewoon meer dan de helft,als dank dat je hard werkt :j

Maar vooral voor wat je "steelt" of hebt gestolen.. :D
Laatst bijgewerkt door ceasario op 21-04-12 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:56

Rinske schreef:
Uh, hij heeft pas nee gezegd nadat de berekeningen terugkwamen van het CPB. Tja, als die berekeningen harder uitvallen dan moet daar een stokje voor gestoken worden.
In België hebben ze trouwens jaren geen regering gehad en daar was het toen binnen een paar weken opgelost. Dus het hoeft niet negatief te zijn dat er nieuwe verkiezingen komen.

Daar heb je wel gelijk in, maar ze waren er zo dichtbij en nu kunnen we weer wachten op verkiezingen en dat is ook niet binnen een weekje geregeld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:57

geerke schreef:
Mootje schreef:
Geerke, Die 70% is al een paar jaar geleden teruggeschroefd hoor :')

Dan nuanceer ik het nog even verder: Je betaalt alleen 52% vanaf 56.491 euro ;)
Tja, als je alleen je hypotheek kan betalen met je rente-aftrek, doe je mi iets fout, of je nu 20.000 of 200.000 euro per jaar verdient!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:57

Rutte: "we hebben gisteren de laatste twee knopen doorgehakt. En vandaag kwam Wilders vertellen dat ie ermee stopt."

En wat is de verklaring van Wilders?? "de AOW-ers worden te hard gepakt, de werkloosheid stijgt te veel, mensen worden te hard gepakt in hun portemonnee"

Welke knoop was dat? De laatste die hij had doorgehakt? Of de een-na-laatste? En hoe kan ie rechtpraten dat ie maatregelen die 1,5 jaar geleden al waren vastgelegd ineens niet meer wenst uit te voeren?

@ ceasario: ik mag hopen dat je niet alle mensen die 52% aan belasting afstaan uitmaakt voor dieven.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:58

gohya schreef:
Ze zijn toch nog niet officieel gevallen?
Al hoop ik dat er heel gauw nieuwe verkiezingen komen.
De PVV zal onze stemmen [4 stuks] niet meer krijgen.

Wilders hield net een soort wervingspraatje voor eventuele kiezers, dus ik denk dat de gedoogsteun wegvalt. Zonder degedoogsteun van de PVV heeft dit kabinet een ernstige minderheid en kan het nauwelijks nog bestaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:58

ceasario schreef:
geerke schreef:
[

Maar vooral voor wat je "steelt" of hebt gestolen.. :D

niet iedereen die het rijk heeft,heeft gestolen volgens mij...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 16:59

gummie schreef:
@ ceasario: ik mag hopen dat je niet alle mensen die 52% aan belasting afstaan uitmaakt voor dieven.

Natuurlijk niet , het gaat om de wet van de grote getallen. :+

Maar waar komt de oliebol van ??
Laatst bijgewerkt door ceasario op 21-04-12 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:59

Mootje schreef:
Tja, als je alleen je hypotheek kan betalen met je rente-aftrek, doe je mi iets fout, of je nu 20.000 of 200.000 euro per jaar verdient!

Eens, maar wil niet weten hoeveel mensen hier wel afhankelijk van zijn :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:59

Maar het kabinet is toch nog niet gevallen?
Ze kunnen minder rekenen op steun van Wilders.
Dus het zal wel gaan vallen, een van de komende dagen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:00

mika11 schreef:

HET IS VOORBIJ !!!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:00

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:01

Wilders heeft niet alleen de op handen zijnde maatregelen uit het raam gegooid, maar gaat ook nog eens dwarsliggen als het gaat om zaken die al lang waren vastgelegd.

Goed voor het land. Goed voor Henk en Ingrid. Och erm.

Het kabinet zal geloof ik demissionair worden. Dan hebben we in ieder geval nog iets van een regering tot aan de verkiezingen. een demissionair kabinet mag echter geen ingrijpende maatregelen doorvoeren. Heel fijn, in crisis.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:02

ceasario schreef:
mika11 schreef:

HET IS VOORBIJ !!!

Ok, dan snap ik het blijkbaar niet, ik ben niet zo'n politicus :')
Ik dacht dat alleen dit overleg is mislukt, maar dat het kabinet gevallen is, heb ik nog niet gehoord (officieel)

gummie

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:04

Ben het wel in 1 ding met Wilders eens: we moeten de kiezers laten spreken. en dan hoppa, Wilders af door de zijdeur aub! Al zijn krediet verspeeld. Onberekenbaar, instabiel, onbetrouwbaar, leugenachtig, etc.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:04

Relaxed schreef:
Mootje schreef:

Dat is die mensen hun eigen schuld..Hoeveel SUV's en leasepaarden en trailers zijn er via de DSB bank afgegeven...
Zorg eerst dat je zelf pieken hebt en teer niet op ander mans beurs die uiteindelijk door de belastingbetaler dient te worden betaald.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:05

Doe daar de VVD ook maar bij gummie :D .

Littera

gummie schreef:
Ben het wel in 1 ding met Wilders eens: we moeten de kiezers laten spreken. en dan hoppa, Wilders af door de zijdeur aub! Al zijn krediet verspeeld. Onberekenbaar, instabiel, onbetrouwbaar, leugenachtig, etc.

Inderdaad.

Mootje

gummie schreef:

Gummie, Ik ben het helemaal met je eens, maar of het gros van NL dit inziet? Ben bang dat sommigen hem als een held zien na vandaag :')

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:06

Kunnen we weer gaan stemmen, welke party je ook stemt ze beloven je van alles, maar er wordt niks gepresteerd! Dat gaat een hele moeilijke keuze worden op welke party je weer moet gaan stemmen. Ga ik uberhoudt nog wel stemmen :o

Anoniem

ceasario schreef:
Relaxed schreef:

Dat is die mensen hun eigen schuld..Hoeveel SUV's en leasepaarden en trailers zijn er via de DSB bank afgegeven...
Zorg eerst dat je zelf pieken hebt en teer niet op ander mans beurs die uiteindelijk door de belastingbetaler dient te worden betaald.

Ben het volledig met je eens hoor :j Zou ook niet mijn ding zijn :n

Anoniem

Ik stoor me al enorm lang aan Geert Wilders, maar nu zien hoe hij keer op keer dezelfde oude stoffige langspeelplaat uit de kast haalt en ondertussen 7 weken onderhandeling de plomp in keilt...

7 weken die ervoor zorgen dat de verkiezingen waarschijnlijk pas na het zomerreces gehouden kunnen worden. 7 weken die er nu voor zorgen dat de verkiezingen razend dicht op prinsjesdag komen te vallen...

Hij helpt eigenhandig en met missie het kabinet om zeep en dat was waar ik al bang voor was vanaf het allereerste moment dat het kabinet met gedoogsteun moest gaan draaien.

In mijn ogen zijn dus Verhagen en Rutte ook alles behalve onschuldig. Het was zeer duidelijk dat dit niet een zeer stabiel kabinet was.

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee op welke partij ik nu moet gaan stemmen in september/oktober... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:07

ceasario schreef:
gummie schreef:

Natuurlijk niet , het gaat om de wet van de grote getallen. :+

Maar waar komt de oliebol van ??

Dus als ik besluit om te gaan blokken voor uni, 101 dingen er naast te doen, dan na afstuderen m'n priveleven de eerste 10 jaar aan de kant te zetten, werkweken van 80-100 uur te draaien en daarvoor allemaal (royaal) te worden gecompenseerd dan ben ik een dief? Dan maar snel stelen legaliseren, want als die mensen er niet meer zouden zijn komen we nergens en zou jij niet eens kunnen mopperen dat het nu zo slecht gaat. Er zou namelijk uberhaupt niet eens welvaart zijn.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:07

ceasario schreef:

Door de mensen die 52% betalen bedoel je ;) We hebben "de rijken" hard nodig. Zonder hen, hadden we geen inkomsten meer. Dus mijn dank aan die mensen die tot juni voor de rest van het land werken, en pas vanaf juli hun geld zelf mogen besteden ;)

Dus hoe jaloers we ook zijn op die mensen met mooie huizen, grote auto's en dure pakken: graag blijven! Dan heeft de rest tenminste nog een uitkering!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:08

geerke schreef:

Dit stel je wel lekker simpel. Die 52% is voor boven een bepaalde schaal loon. Hierbij reken je dus niet winstuitkeringen, aandelen, etc. etc. Daar is de belasting veel gunstiger en daar zit het grote geld.