Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Wat ik een beetje mis in dit topic is het écht zelf nadenken, ipv aannemen wat anderen geschreven/gezegd hebben. Probeer eens een stapje verder te denken en jezelf kritische vragen te stellen. De antwoorden die jullie me geven, zijn geen antwoorden op mijn vraag, maar losse uitspraken.
Ik denk dat de aard van het menselijke beestje niet geschikt is om een poppenkast (want daar komt het op neer, iemand speelt de Sims met ons) zo lang vol te houden..
__YSB__ schreef:Heino, wie zegt nu dan dat ze van aardse kom af zijn?? Heel ver gezocht, maar wel meerdere malen in stukken gelezen.
Ik geloof erin, omdat er teveel dingen gebeuren in de wereld die ik zwaar in twijfel neem.
9/11, Titanic, Irak Iran verhaal, dood van prinses Di en meerdere andere doofpot incidentjes.
Bilderbergers is ook zo iets.
Me verdiepen in dingen komt eerst voordat ik er een mening van kan vormen.
Cassidy schreef:Dat er genoeg doofpot incidenten zijn, daar kan ik inkomen.
maar om het meteen in het buitenaardse te zoeken, gaat me te ver.
SteffiiY schreef:Waarom zou ik persee waarom en hoezo vragen moeten stellen?
De eerste fase is zoveel mogelijk informatie verzamelen die al bekend is om zelf een beeld te kunnen volgen, om zelf een mening te krijgen.
Een latere fase is jezelf pas afvragen waarom hoe en wat..
Karl66 schreef:Wat mij betreft is het heel simpel, zolang niemand met die feiten, namen en rugnummers kan komen, blijft het niet veel meer dan een gemakkelijke manier om de schuld van alles wat er in de wereld misgaat bij een andere groep neer te leggen.
SteffiiY schreef:Waarom zou ik persee waarom en hoezo vragen moeten stellen?
De eerste fase is zoveel mogelijk informatie verzamelen die al bekend is om zelf een beeld te kunnen volgen, om zelf een mening te krijgen.
Anne. schreef:Ik denk dat het gezond en menselijk is om vraagtekens bij gebeurtenissen te zetten, en zelf als je het in groepsverband doet.. I don't give a sht. Maar ik vind dit best een soort van doorslaan
Ik vind het reuzeinteressant om hier over na te denken, maar ik denk niet dat je er klakkeloos van uit moet gaan dat het waar is 'omdat er stukken geschreven zijn'
SteffiiY schreef:Dat onze gedachtegangen niet matchen, heeft niks te maken met het feit dat ik het niet goed ''aanpak''
SteffiiY schreef:@manegepaard: als je het zo gaat bekijken, weet ik dat alleen hier in het topic komt om ons voor gek te verklaren, want dat is wat je bedoeld toch?
Manegepaard schreef:SteffiiY schreef:Waarom zou ik persee waarom en hoezo vragen moeten stellen?
Je geeft zelf aan dat je niet kunt beslissen welke informatie correct en niet correct is, en stel je krijgt 2 tegengestelde informatiebronnen, wat moet je dan geloven?
En dat is nou het punt: die latere fase bereik je nooit omdat er geen betrouwbare, onderbouwde feiten worden genoemd. ik quote:Karl66 schreef:Wat mij betreft is het heel simpel, zolang niemand met die feiten, namen en rugnummers kan komen, blijft het niet veel meer dan een gemakkelijke manier om de schuld van alles wat er in de wereld misgaat bij een andere groep neer te leggen.
SteffiiY schreef:Ik snap jou punt ook manegepaard, maar ik heb ook geen instelling dat ik ooit de waarheid wil weten want ik weet dat die nooit op tafel gelegd zal worden.
Dit is hetzelfde met het geloven in bijvoorbeeld een god, niemand kan het bewijzen maar toch zijn er zoveel mensen die geloven.
Iedere persoonlijkheid heeft zijn eigen dingen waar hij/zij in geloofd.