Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:51

Wat ik een beetje mis in dit topic is het écht zelf nadenken, ipv aannemen wat anderen geschreven/gezegd hebben. Probeer eens een stapje verder te denken en jezelf kritische vragen te stellen. De antwoorden die jullie me geven, zijn geen antwoorden op mijn vraag, maar losse uitspraken.

Ik denk dat de aard van het menselijke beestje niet geschikt is om een poppenkast (want daar komt het op neer, iemand speelt de Sims met ons) zo lang vol te houden..

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:53

Ik lees hier even mee. Ik weet er erg weinig vanaf, maar dit soort dingen interesseren mij wel altijd... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:54

Heino schreef:
Wat ik een beetje mis in dit topic is het écht zelf nadenken, ipv aannemen wat anderen geschreven/gezegd hebben. Probeer eens een stapje verder te denken en jezelf kritische vragen te stellen. De antwoorden die jullie me geven, zijn geen antwoorden op mijn vraag, maar losse uitspraken.

Ik denk dat de aard van het menselijke beestje niet geschikt is om een poppenkast (want daar komt het op neer, iemand speelt de Sims met ons) zo lang vol te houden..

Inderdaad. En je wint informatie door ergens een 'Waarom' of 'Hoezo'-vraag bij te stellen. Zonder vragen te stellen win je geen informatie, lijkt mij.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:56

Heino, wie zegt nu dan dat ze van aardse kom af zijn?? Heel ver gezocht, maar wel meerdere malen in stukken gelezen.
Ik geloof erin, omdat er teveel dingen gebeuren in de wereld die ik zwaar in twijfel neem.
9/11, Titanic, Irak Iran verhaal, dood van prinses Di en meerdere andere doofpot incidentjes.
Bilderbergers is ook zo iets.
Me verdiepen in dingen komt eerst voordat ik er een mening van kan vormen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:56

Waarom zou ik persee waarom en hoezo vragen moeten stellen?
De eerste fase is zoveel mogelijk informatie verzamelen die al bekend is om zelf een beeld te kunnen volgen, om zelf een mening te krijgen.
Een latere fase is jezelf pas afvragen waarom hoe en wat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:57

__YSB__ schreef:
Heino, wie zegt nu dan dat ze van aardse kom af zijn?? Heel ver gezocht, maar wel meerdere malen in stukken gelezen.
Ik geloof erin, omdat er teveel dingen gebeuren in de wereld die ik zwaar in twijfel neem.
9/11, Titanic, Irak Iran verhaal, dood van prinses Di en meerdere andere doofpot incidentjes.
Bilderbergers is ook zo iets.
Me verdiepen in dingen komt eerst voordat ik er een mening van kan vormen.

Kijk, en hierom vind ik het bullshit. :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:57

Wat mij altijd opvalt op al die sites op internet en in discussies over de illuminatie en de vrijmetselaars. Het staat altijd vol met meningen, beweringen en complot theorieën, maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die met onderbouwde feiten, namen en rugnummers kan komen.

Wat mij betreft is het heel simpel, zolang niemand met die feiten, namen en rugnummers kan komen, blijft het niet veel meer dan een gemakkelijke manier om de schuld van alles wat er in de wereld misgaat bij een andere groep neer te leggen. En dat is lekker gemakkelijk, want dan hoef je niet meer de moeite te nemen om zelf aan de gang te gaan en de wereld een stukje beter te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:58

Dat er genoeg doofpot incidenten zijn, daar kan ik inkomen.
maar om het meteen in het buitenaardse te zoeken, gaat me te ver.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:59

Cassidy schreef:
Dat er genoeg doofpot incidenten zijn, daar kan ik inkomen.
maar om het meteen in het buitenaardse te zoeken, gaat me te ver.

Daar sluit ik me ook bij aan, buitenaardse wezens is weer een heel ander gedeelte en hier geloof ik ook niet in.
Dat er incidenten worden weggeduwt, geloof ik zeker wel in.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:59

Dat wordt beweerd, ik neem niet aan dat dit zo is.
Reptilians...weer een andere discussie.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:00

SteffiiY schreef:
De eerste fase is zoveel mogelijk informatie verzamelen die al bekend is om zelf een beeld te kunnen volgen, om zelf een mening te krijgen.

Je geeft zelf aan dat je niet kunt beslissen welke informatie correct en niet correct is, en stel je krijgt 2 tegengestelde informatiebronnen, wat moet je dan geloven?

En dat is nou het punt: die latere fase bereik je nooit omdat er geen betrouwbare, onderbouwde feiten worden genoemd. ik quote:

Karl66 schreef:
Wat mij betreft is het heel simpel, zolang niemand met die feiten, namen en rugnummers kan komen, blijft het niet veel meer dan een gemakkelijke manier om de schuld van alles wat er in de wereld misgaat bij een andere groep neer te leggen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:00

SteffiiY schreef:

Dan denken wij andersom :) Alleen al door al die verhalen en complottheorieën te lezen beperk je jezelf al. Je zult nooit meer met een open, frisse blik naar die zaken kunnen kijken, je zult altijd gekleurd naar feiten, mogelijkheden en alternatieven kijken.

En YSB: daar geldt voor mij wederom hetzelfde als voor god etc., ik ontken niks, maar geloof er op dit moment ook niet in.

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:01

Je moet niet altijd overal wat achter zoeken. Je zult altijd wat vinden als je maar hard genoeg zoekt en het wilt vinden maar of het waar is is een ander ding. Geloof niet zomaar iets wat anderen proberen je wijs te maken. Weet je waarom ze het geheim willen houden? Mensen geloven eerder in iets wat geheimzinnig is dan aan iets wat open en bloot ligt. Zit in het aard van het beestje. Hoe geheimzinniger hoe spannender en ja daar moet toch waarheid inzitten of niet soms. Niet dus. Er wordt in de wereld veel gemanipuleerd. Wat dacht je van de media. Die vertellen je vaak genoeg dingen die niet waar zijn. Het gaat allemaal om geld. Niets meer en niets minder. Diegene die zoiets in de wereld helpen verdienen er geld mee en ze lachen zich in hun vuistje dat er mensen zijn die zo dom zijn erin te geloven.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:02

@heino: dat wij precies andersom denken, zal er mee te maken hebben dat wij 2 identieke personen zijn :j
Ik laat jou vrij in hoe jij denkt, en ik ben vrij in wat ik denk :n
Dat onze gedachtegangen niet matchen, heeft niks te maken met het feit dat ik het niet goed ''aanpak''

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:02

Ik denk dat het gezond en menselijk is om vraagtekens bij gebeurtenissen te zetten, en zelf als je het in groepsverband doet.. I don't give a sht. Maar ik vind dit best een soort van doorslaan :=
Ik vind het reuzeinteressant om hier over na te denken, maar ik denk niet dat je er klakkeloos van uit moet gaan dat het waar is 'omdat er stukken geschreven zijn'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:06

Anne. schreef:
Ik denk dat het gezond en menselijk is om vraagtekens bij gebeurtenissen te zetten, en zelf als je het in groepsverband doet.. I don't give a sht. Maar ik vind dit best een soort van doorslaan :=
Ik vind het reuzeinteressant om hier over na te denken, maar ik denk niet dat je er klakkeloos van uit moet gaan dat het waar is 'omdat er stukken geschreven zijn'

Precies. Als ik nu een stuk schrijf dat pindakaas van bananen word gemaakt, klopt dat dan? Want ondanks dat ik weet dat het van pinda's word gemaakt, omdat ik heb 'gelezen' dat het van bananen word gemaakt geloof ik maar dat het van bananen word gemaakt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:06

SteffiiY schreef:
Dat onze gedachtegangen niet matchen, heeft niks te maken met het feit dat ik het niet goed ''aanpak''

Je moet doen wat voor jou goed voelt, maar dat je nooit met een onbevangen blik naar die complotten kunt kijken is toch echt iets dat je zult moet beseffen, wil je dichter in de buurt van 'de waarheid' en 'vrijheid/onafhankelijkheid' komen. Mensen worden continu beïnvloed door hun omgeving en door wat zij aan informatie verzamelen. Je kunt jezelf niet los zien van je omgeving en input.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:07

@manegepaard: als je het zo gaat bekijken, weet ik dat alleen hier in het topic komt om ons voor gek te verklaren, want dat is wat je bedoeld toch?

SteffiiY

Re: Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:08

@heino: hier geef ik je gelijk in, ik zal me nooit 100% inzien met de beweerde dingen.
Er zal altijd in mijn achterhoofd steken dat het misschien wel allemaal te ver gezocht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:09

SteffiiY schreef:
@manegepaard: als je het zo gaat bekijken, weet ik dat alleen hier in het topic komt om ons voor gek te verklaren, want dat is wat je bedoeld toch?

Dat heb ik nergens gezegd, ik neem alleen eventjes een makkelijk voorbeeld. Maar als je geen vragen gaat stellen, zoals (met mijn voorbeeld): 'Het smaakt naar pinda's, het ruikt naar pinda's, zou het misschien niet toch van pindas zijn gemaakt?' zul je nooit de waarheid te weten komen. Ik hoop dat je zo eindelijk mijn punt snapt.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:10

Ik wil als eerst even vermelden dat ik had gehoopt om hier met mensen over de Illuminatie te kunnen babbelen en niet dat ik het feit of ze al dan niet bestaan te discussie moet stellen...
Ik hoef niemand over te halen en dat wil ik niet, ik respecteer dat anderen er niet in geloven, respecteer dan mijn mening ook.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:10

Ik snap jou punt ook manegepaard, maar ik heb ook geen instelling dat ik ooit de waarheid wil weten want ik weet dat die nooit op tafel gelegd zal worden.
Dit is hetzelfde met het geloven in bijvoorbeeld een god, niemand kan het bewijzen maar toch zijn er zoveel mensen die geloven.
Iedere persoonlijkheid heeft zijn eigen dingen waar hij/zij in geloofd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:11

Manegepaard schreef:
SteffiiY schreef:

Je geeft zelf aan dat je niet kunt beslissen welke informatie correct en niet correct is, en stel je krijgt 2 tegengestelde informatiebronnen, wat moet je dan geloven?

En dat is nou het punt: die latere fase bereik je nooit omdat er geen betrouwbare, onderbouwde feiten worden genoemd. ik quote:

Karl66 schreef:
Wat mij betreft is het heel simpel, zolang niemand met die feiten, namen en rugnummers kan komen, blijft het niet veel meer dan een gemakkelijke manier om de schuld van alles wat er in de wereld misgaat bij een andere groep neer te leggen.

Het is eigenlijk heel simpel om zulke feiten bij elkaar te krijgen. Ik las net dat het zinken van de Titanic ook al de schuld van de illuminatie is. Er is blijkbaar iemand geweest die heeft bedacht dat hij of zij kon bewijzen dat het schip niet gewoon gezonken is vanwege een aanvaring met een ijsberg. Dan ben ik wel nieuwsgierig naar die bewijzen en dan kan je die gewoon naast de bestaande feiten over de aanvaring leggen en kijken wat er logischer is.

Stel dat er een gerucht is dat er een sleepboot is geweest die in opdracht van de illuminatie de ijsberg in de route van de Titanic heeft getrokken, dan is dat alleen maar een gerucht. Het wordt pas een feit als iemand met de naam van de boot komt, de naam van de kapitein, de opdrachtgever etc. Maar dat is aldoor het probleem, vage geruchten worden als harde feiten gepresenteerd en die "harde" feiten worden dan gebruikt om heel verhaal op te bouwen en dat verhaal wordt gebruikt om mensen in het complot te laten geloven, waarbij die geruchten ondertussen de waarheid zijn geworden, waar niet meer over gediscussieërd hoeft te worden.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:12

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:13

SteffiiY schreef:
Ik snap jou punt ook manegepaard, maar ik heb ook geen instelling dat ik ooit de waarheid wil weten want ik weet dat die nooit op tafel gelegd zal worden.
Dit is hetzelfde met het geloven in bijvoorbeeld een god, niemand kan het bewijzen maar toch zijn er zoveel mensen die geloven.
Iedere persoonlijkheid heeft zijn eigen dingen waar hij/zij in geloofd.

Als je de waarheid niet wilt weten, waarom verdiep je je er dan in?