Kanelly schreef:Absoluut voor.
Ben in mijn werk zó veel schrijnende gevallen tegen gekomen.
AMK melding, kind uit huis en hop, dan nemen we toch een nieuwe? -> weer AMK melding, weer uithuisplaasting, weer een nieuwe. Nou en dat kan lang aan gaan hoor.
Tienermoeders met op zeer jonge (<20) leeftijd al meerdere kinderen van verschillende mannen.
Psychiatrisch patiënten die toch zwanger raken, vanwege zwangerschap moet de medicatie aangepast of gestopt worden -> hallo psychose.
LVG of VG ouders die begeleid zelfstandig wonen en zij raakt zwanger. -> AMK melding, kind uit huis.
Criteria zouden voor mij zijn;
IQ <85
Cluster A of B op AS I / II van de DSM IV
Uithuisplaatsing of OTS van kind
Psychosociale problematiek waarbij intensieve hulpverlening noodzakelijk is.
Actueel middelenmisbruik
En qua uitvoering, zodra er bijv. een kind uit huis geplaatst is of de OTS is uitgesproken, gaat daar verplichte anticonceptie mee gepaard.
Bij opname in een 24-uurs woonvoorziening.
Inzet van (vrijwillige of gedwongen) ambulante hulpverlening gaat gepaard met verplichte anticonceptie (en als dat de vrijwillige hulp doet stagneren, komt er vanzelf een AMK melding en een uithuisplaatsing dus dan komt het er alsnog, of als er nog geen kinderen in het spel zijn komt die opname of IBS/RM er ook vanzelf wel).
Bij het opleggen van een RM of IBS.
En waarom zou het niet mogelijk zijn?
We kunnen onze pedosexuelen ook hun depotje verplichten alvorens ze op verlof mogen, dit om ervoor te zorgen dat ze geen schade toe kunnen brengen aan kinderen.
Nou, om ervoor te zorgen dat onbekwame ouders ook geen schade toebrengen aan kinderen moet dit toch ook mogelijk zijn.
Ik krijg de rillingen van wat je schrijft.... Met name van jouw criteria. Je zult er ongetwijfeld goed over nagedacht hebben, maar ik wil maar even zeggen ik dit toch echt een probleem vind.
- Heb je het nou bijvoorbeeld over mensen die gedwongen intensieve psychosociale begeleiding krijgen? Of mensen die uit eigen beweging een hulpverlener opzoeken voor die begeleiding? Wat versta je onder intensief? En wat te doen met het risico dat mensen die normaal wel hulpverlening zouden opzoeken om aan zichzelf te werken, dat door de maatregel van het geen kinderen mogen krijgen ineens niet meer doen? Of gaat de staat voortaan bepalen wie hulpverlening nodig heeft en wie niet? Gaan ze op de hoek van de straat staan om mensen die zich "ongewoon, asociaal of onaangepast" gedragen in een politiebusje te gooien en af te voeren naar de GGZ?
- Moet iedereen een IQ-test afleggen alvorens toestemming te mogen krijgen om kinderen te krijgen? En betekent dat dan niet dat niemand kinderen mag krijgen, totdat de uitslag van de IQ-test er is? Dus iedereen die nog niet getest is zolang aan de anti-conceptie? En als je IQ 86 is, ben je wel geschikt om ouder te worden in tegenstelling tot iemand die IQ 85 heeft?
- wat versta je onder actueel middelenmisbruik? De mensen die zich ieder weekend lamzuipen in de kroeg, maar doordeweeks netjes naar hun werk gaan? De mensen die ieder weekend naar een housefeestje gaan en daar een pilletje slikken? De mensen die iedere avond drie wijntjes drinken? Of bedoel je dan toch alleen de mensen die verslaafd zijn, dagelijks middelen gebruiken en daadwerkelijk niet meer functioneren in de maatschappij? En welke middelen dan? Valt een joint per avond daar onder? Of hebben we het alleen over de mensen die met een spuit in hun arm op straat liggen? en gaan we die dan helpen met afkicken? Gedwongen? Of mogen we ons alleen bemoeien met het krijgen van kinderen, maar niet met het afkicken van drank of drugs?
- een borderliner mag geen kinderen krijgen? Een narcist ook niet? En als er nou eens een verkeerde diagnose wordt gesteld? En wat te doen met het volgende? "As II kan ook worden gebruikt om opvallende, slecht aangepaste persoonlijkheidskenmerken aan te geven die niet voldoende zijn voor een persoonlijkheidsstoornis [in deze gevallen moet geen codenummer worden gebruikt]. De gewoonte gebruik te maken van slecht aangepaste afweermechanismen kan eveneens op As II worden aangegeven." Ofwel: mensen die sterke trekken hebben van een van de cluster A of B persoonlijkheidsstoornissen, maar die niet de stoornis hebben? Die vallen namelijk ook onder het criterium dat jij gebruikt. En als een werkelijke borderliner, narcist, antisociale persoonlijkheid, etc. helemaal de hulpverlening niet opzoekt? Die mag dus wel kinderen krijgen want heeft geen diagnose gekregen?
Ik vind het niet alleen totaal onuitvoerbaar, maar ook ondoordacht.