Maartje1990 schreef:sorry, maar die 'man die seks heeft met een andere man' vind ik erg kortzichtig om dan te zeggen 'ja er wordt niet over homo's gesproken'... wat denk je dat homo's doen???? Dus de meeste mannen die seks hebben met een andere man zijn toch écht homo's hoor.
En die tattoo dat is maar voor bepaalde duur. Zoals ik al eerder aangaf zou ik gewoon zeggen dat ze een vaste regel moeten maken dat men gewoon regelmatig zich moet laten testen door het jaar heen. Voor zowel hetero's als homoseksuelen als lesbisch etc. etc. Of je nu getrouwd bent, een vaste partner hebt, veilige seks hebt. etc. Allemaal controleren aantal keer per jaar. Daarnaast ook vragen of ze 1 vaste partner hebben, of ze met verschillende mensen onveilige seks hebben gehad sinds laatste soa test (dit is dan gewoon uitsluiten tot ze weer getest zijn na een tijd van 3 maanden).
Ik denk dat je hiermee het bloed veiliger maakt dan alle homo's uitsluiten en dan verder geen extra testen laten uitvoeren óf extra vragen stellen wbt. onveilige seks met verschillende mensen. Ik zou in principe vandaag onveilige seks kunnen hebben met iemand met HIV morgen bloeddonoren, in mijn bloed valt dat niet te zien dat ik dat heb (maar dan heb ik 't wel! even vanuit gaan dat ik 't echt gekregen zou hebben, wat dus niet altijd hoeft) Maar niemand die het weet, incl. ikzelf maar míjn bloed wordt dan wél aan een ander gegeven.
Ja? Alle mannen die een keer sex hebben met een andere man zijn homo? Alle vrouwen die een keer sex hebben met een vrouw zijn lesbisch??
Ik bedoelde er ook mee te zeggen, dat er niet om de geaardheid gevraagd wordt, maar om de 'handelingen' die iemand gedaan heeft, net als het zetten van een tattoo.
Tijdens het doneren van je bloed, wordt het al getest. Dus dat is 3 of 4x per jaar. Hoe vaak wil je dat dat gebeurt? En dan alsnog, geeft dat geen uitsluitsel ivm de incubatietijd van hiv. En dan alsnog is het rete duur om iedereen nog vaker te laten testen.
En je kan als persoon wel met maar 1 iemand seksueel contact hebben, maar hoe zit dat met je partner?