Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Authentic schreef:Thats_Me schreef:Het laagste niveau kinderen zat daar hoofdzakelijk als dagvulling. Dit vonden ze nog leuk en waren enigsinds te motiveren om iets te doen. Dan gaan ze toch na 2 jaar met een papiertje naar huis.
Komen ze dan niet extra onvoorbereid terecht in de grote boze echte wereld waar het niet komt aanwaaien?
Jette schreef:En hoe zit het met de universitaire opleiding diergeneeskunde en dierwetenschappen in Utrecht? Valt dit dan ook onder de pretstudies?
Ben me namelijk op dit moment een beetje aan het kijken wat ik wil gaan doen, dit soort info is dan behoorlijk belangrijk
Heino schreef:Opzich vind ik het een goed idee, maar verruim het dan wel naar HBO en WO opleidingen. Wat dacht je van opleiding tot tolk-docent Swahili? Of journalistiek? Of psychologie? Of archeologie? Niet afschaffen overigens, wel aan sterkere banden leggen..
lieveli schreef:Ik vind dat best een gevaarlijke uitspraak Slimmerik...
Thats_Me schreef:Daar was ik ook bang voor maar het blijkt juist dat die kinderen nog niet weten wat ze willen en zijn ook voor een deel zeer moeilijk te motiveren. Door een leuke studie zoals dierverzorging worden ze toch gestimuleerd om aan het werk te gaan en ook om over de toekomst na te denken. Je ziet dan ook dat ze van echt nog kinds naar toch al redelijk volwassen groeien in die 2 jaar en ook beter weten wat ze in de toekomst willen. Dit is dan wel het laagste niveau waarvan de meeste inderdaad kassa werk gaan doen. Echter zitten er wel veel bij die weer blijven plakken bij stage's door daar te helpen/vrijwilligerswerk te doen. Dat is toch een plusje want je hebt zo wel gemotiveerde mensen.
@ Air dierverzorging duurt wél vier jaar. Je hebt namelijk verschillende niveaus. Niveau 2 duurt 2 jaar, niveau 3 duurt 3 jaar en je raad het al niveau 4 duurt 4 jaar. Waarbij je met niveau 4 de mogelijkheid hebt om door te stromen naar het HBO.
Authentic schreef:Het is ook inderdaad niet alleen voor het MBO. Een vriendinnetje van mijn middelbare school volgt een WO studie en in haar jaar zitten maar 3 anderen die dezelfde studie volgen.
Joyce_ schreef:Aslo: had ze niet goed leren paardrijden zonder twee opleidingen dan? Volgens mij kun je, als je graag wil paardrijden, beter je geld uitgeven aan goede rijlessen en via via aan de bak komen. Zonde dat je dochter jarenlang een opleiding heeft gedaan voor iets wat je met goede training ook kan bereiken, toch? Wel heel mooi dat ze er zo'n goede en leuke baan aan over heeft gehouden!
Miriam91 schreef:Authentic schreef:Het is ook inderdaad niet alleen voor het MBO. Een vriendinnetje van mijn middelbare school volgt een WO studie en in haar jaar zitten maar 3 anderen die dezelfde studie volgen.
Zo kende ik iemand die Grieks studeert, ze zit samen met 10 anderen in haar jaar. Dát kost een hoop geld![]()
Ik vind het goed dat ze dit aan banden leggen, maar denk niet dat je zomaar alle dieropleidingen moet afschaffen. Meer inhoud creeëren en strengere selectie dan kom je al een heel eind.
Als je diergeneeskunde studeert betekent dat inderdaad niet dat je dierenarts wordt. Veel mensen belanden als (weet niet hoe je het noemt maar) soort dierkeurmeester voor de slagerijen en voedel en waren autoriteit. Niet echt wat je in gedachten hebt als je diergeneeskunde gaat studeren.