Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:41

Celiien schreef:
Lousje22 schreef:
Op de foto van twitter en de naam lijkt het een meisje van buitenlandse afkomst, misschien dat ze zich door die lijst erg schaamde o.i.d. voor familie. Dit kan toch erg gevoelig liggen bij sommige geloven.

Vind het idee van zo'n lijst erg triest, vroeger was dit ook wel maar dan gewoon wie de leukste meisjes waren. Soms vraag ik me af in wat voor wereld mijn dochter op moet groeien en ze is pas 2,5 jaar.

Meisje was niet van buitenlandse afkomst :n

In en in triest.. gisteravond op stal hoorden we allemaal sirenes die kant op gaan.. maar goed daar denk je dan niet aan.
EN dan sommige reacties op twitter, vooral van de 'maker' van die bangalijst, In en In triest!!

Ik heb geen twitter, maar wat schrijft hij dan?

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:42

Moet de bangalijst maar is bijwerken er is er een afgevallen

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:43

_San87_ schreef:
Denk je echt dat dit zo is? Ik namelijk niet.

Vroeger werd je gepest om je stomme bril of je stomme uiterlijk (imo ook een futiliteit). Er is echt geen reet veranderd, wat dat betreft, alleen de mate van pesten is vele malen omvangrijker mede dankzij social media, en beperkt zich niet alleen meer tot alleen op school.

zo ie zo je "hoeft"niet op social media te zitten, dat is een keuze.

en vroeger was het begrip alleen op school ook niet reeel, want dat verspreidde zich als je pech had ook door naar je wijk en/ of sport club.

Ik vind het allemaal heel triest maar ik vraag me af wat voor geestelijke gesteldheid je uberhaupt heb als je je zelf van kant maakt om zo'n lijst?
Daar maak ik me meer zorgen om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:43

Ohhh dat meen je niet, onvoorstelbaar -:(-

Daar kan ik nu écht heel erg boos om worden....... dan heb je toch geen hart???

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:44

xannex123 schreef:

Ik hoop dat er een hele reeks aan vernietigende antwoorden op die tweet is gekomen?

Lousje22

xannex123 schreef:

:( :( Wat een verschrikkelijk zieke reactie. Je zou dat jong toch wat doen als je 'm tegenkomt..

Anoniem

nelis schreef:
_San87_ schreef:

Vroeger werd je gepest om je stomme bril of je stomme uiterlijk (imo ook een futiliteit). Er is echt geen reet veranderd, wat dat betreft, alleen de mate van pesten is vele malen omvangrijker mede dankzij social media, en beperkt zich niet alleen meer tot alleen op school.

en vroeger was het begrip alleen op school ook niet reeel, want dat verspreidde zich als je pech had ook door naar je wijk en/ of sport club.

Ik vind het allemaal heel triest maar ik vraag me af wat voor geestelijke gesteldheid je uberhaupt heb als je je zelf van kant maakt om zo'n lijst?

Ik zou zeggen, probeer je eens wat in te leven in mensen, werkelijk, ik snap niet hoe je zoiets kunt zeggen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:45

Pfff ik zag het inderdaad net op Twitter. Wat vreselijk zeg.
Zo'n prachtig mooi meisje met zo'n toekomst voor zich. Echt veel sterkte voor de nabestaanden. Y;(

nelis

xannex123 schreef:

Die mag zich ook wel is melden bij een shrink geloof ik :(

annesterre

Yamcha schreef:

dat was ook mijn gedachte !
dat is toch niet normaal!
oke ik ben 13 en heb twitter en hyves maar dat is gewoon leuk dan kan ik zien wat mijn vriendinnen gaan doen die middag of ze spreken als ze op vakantie zijn in het buitenland omdat het gratis is...
maar dit soort dingen verpesten het gewoon :(

annesterre

Lousje22 schreef:
xannex123 schreef:

:( :( Wat een verschrikkelijk zieke reactie. Je zou dat jong toch wat doen als je 'm tegenkomt..

inderdaad :( !

Knakker

jeetje, het moet ook niet gekker worden. Het zal je kind maar zijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:47

nelis schreef:
_San87_ schreef:

Het is sowieso. En die keuze heb je inderdaad, maar dat betekent niet dat je anderen daarmee een vrijbrief geeft om je te pesten en om je voor slet uit te maken. Wel kan de social media een tool zijn om nog meer mensen tegen een persoon op te zetten, iets wat je de laatste tijd regelmatig leest, en dan hoef je als slachtoffer niet eens zelf perse een twitter of facebook account te hebben. Overigens is je inschrijven bij een sportclub ook een keuze, ook maar niet meer doen om de mogelijkheid tot pesten ;)?

Waarschijnlijk is dit incident sowieso de druppel geweest die de emmer deed overlopen, zoals meer mensen hier zeggen. En iets zegt mij dat jij in je leven nooit gepest bent of pesten van dichtbij hebt meegemaakt? Correct me if I'm wrong.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:48

@ Yamcha,

Ik stel alleen iets vast, pesten komt sinds jaar en dag voor. dat keur ik niet goed.

Echter kan onze jeugd tegenwoordig nog maar vrij weinig hebben

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:50

xannex123 schreef:

das niet waar, dat was een zieke grap die iemand gemaakt heeft maar niet door 1 persoon hoor. Kwestie van even kijken naar de reactie en dergelijken, ook op zo'n waardeloos medium als twitter.

Verschrikkelijk, echt ernstig. Werk met deze leeftijdsgroep en weet hoe kwestbaar ze zijn. Je hebt er helaas te weinig grip op, hoe graag je dat ook zou willen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:51

nelis schreef:
@ Yamcha,

Ik stel alleen iets vast, pesten komt sinds jaar en dag voor. dat keur ik niet goed.

Vroeger werd men gepest om een stomme bril, stom haar of een slonzig uiterlijk, tegenwoordig wordt men gepest om een stomme bril, stom haar of een slonzig uiterlijk.

Hoe is dat 'maar vrij weinig kunnen hebben tegenwoordig'?

Kentaro

nelis schreef:
Kelly_Taco schreef:
Waar de kinderen van tegenwoordig zich allemaal druk om maken..
Valt me sowieso op dat de jeugd van nu veel kwetsbaarder is voor van alles.

Kelly, ik ga wel met jouw mee.

Tegenwoordig lijkt het wel of kinderen zich wel heel druk maken om futiliteiten..
Vind het heel triest voor dit meisje en haar ouders maar je zelf om het leven helpen om zo'n lijst vind ik toch wel heel apart..

Niet te geloven dat je dat durft te zeggen!?!?!? 'futiliteiten'..............
Woorden kunnen meer kapot maken, dan dat vuisten kunnen doen.....

annesterre

Amaryllis schreef:
xannex123 schreef:

das niet waar, dat was een zieke grap die iemand gemaakt heeft maar niet door 1 persoon hoor. Kwestie van even kijken naar de reactie en dergelijken, ook op zo'n waardeloos medium als twitter.

Verschrikkelijk, echt ernstig. Werk met deze leeftijdsgroep en weet hoe kwestbaar ze zijn. Je hebt er helaas te weinig grip op, hoe graag je dat ook zou willen.

Okee , ik had dit begrepen ...
gelukkig maar dan

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:52

jeminee hoe erg moet dit meisje geestelijk gepest of zo geestelijk in de war door lijstjes en pesterijen zijn want anders pleeg je volgens mij geen zelfmoord ik denk dat het meisje radeloos was en zich geen uitweg meer wist...vind het vreselijk voor de ouders dat ze niks hebben doorgehad? niet hebben ingezien dat hun kind zo ver heen was..

Jellebie

Echt vreselijk dit.
Lees net haar laatste tweets. Geen woorden voor....

Langcara

Ik ben echt blij dat ik geen kinderen heb of een kinderwens heb.
In deze tijd opgroeien is echt veel gecompliceerder dan in mijn tijd. Er wordt meer druk gelegd op kinderen, ze moeten meer, maar er wordt ze veel minder handreikingen aangeboden in de vorm van structuur en duidelijkheid.

En dan krijg je het onderlinge geetter nog. Een bangalijst voor meisjes.... we lopen eigenlijk nog steeds 200 jaar terug in emancipatie. Waarom zou er dan geen bangalijst voor jongens zijn? als ik een dochter had die daarop kwam ging ik met haar een soortgelijke lijst op stellen met namen van jongens erop! Weerbaar maken, terug laten vechten.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:54

Kentaro schreef:
Kelly_Taco schreef:
Waar de kinderen van tegenwoordig zich allemaal druk om maken..
Valt me sowieso op dat de jeugd van nu veel kwetsbaarder is voor van alles.

Kelly, ik ga wel met jouw mee.

Tegenwoordig lijkt het wel of kinderen zich wel heel druk maken om futiliteiten..
Vind het heel triest voor dit meisje en haar ouders maar je zelf om het leven helpen om zo'n lijst vind ik toch wel heel apart..

Niet te geloven dat je dat durft te zeggen!?!?!? 'futiliteiten'..............
Woorden kunnen meer kapot maken, dan dat vuisten kunnen doen.....[/quote]

Precies.... :\

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:55

Ik vind gepest worden via een sociale mediasite geen futuliteit. Het is zo, zo verwoestend. Het blijft inderdaad niet meer gewoon in de klas maar de hele omgeving en als je pech hebt tot buiten de landsgrenzen kan meegenieten van jouw vernedering. En, als je gepest wordt in een klas dan blijft het daar, desnoods verhuis je en begin je met een nieuwe lei. Als jij op het internet wordt gepest, kunnen sommige dingen tien jaar later terug opduiken. Het is veel moeilijker om er aan te ontsnappen.

Het wordt tijd dat er zware sancties komen op pesten op het internet. Laatst was er een Engelse voetballer die in levensgevaar was, en een twitteraar die er erg kwetsende opmerkingen over maakte. Die riskeert nu een celstraf(of had hij ze al gekregen?). Ze mogen van mij ook gewoon heel hard optreden. Sommige hebben er geen idee van hoe diep je iemand kan kwetsen en hun leven kapot maken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:56

Wat voor jou een 'futiliteit' (zeg gewoon kleinigheidje, come on..) is, kan voor zo'n puber een enorm issue zijn. Als ik naar mijn leerlingen kijk (klas 1+2 vmbo) zijn er echt wel zaken die door een gemiddelde volwassene als 'kleinigheidje' bestempeld zouden worden, maar voor hen echt van belang zijn. Daarom investeer ik ook heel veel tijd om met hen over allerdaagse zaken te praten en zo een veilige haven voor hen te zijn, juist met zulk soort zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:57

xannex123 schreef:
Yamcha schreef:

dat was ook mijn gedachte !
dat is toch niet normaal!
oke ik ben 13 en heb twitter en hyves maar dat is gewoon leuk dan kan ik zien wat mijn vriendinnen gaan doen die middag of ze spreken als ze op vakantie zijn in het buitenland omdat het gratis is...
maar dit soort dingen verpesten het gewoon :(

:)*

Voor wie het wilde weten: daarom hebben jongens en meisjes dus twitter en andere social media :j

en als mensen er mee omgaan, zo het bedoeld is, ie het alleen maar hartstikke leuk, vind ik :)

Helaas heb je hele zieke mensen in de wereld, die dit soort middelen op een afschuwelijke manier misbruiken om anderen ermee kapot te maken :(
nelis schreef:

Bullshit.
Vroeger waren er ook mensen die zelfmoord pleegden omdat ze door pesterijen en andere ellende dachten dat ze anderen alleen maar tot last waren, alleen had je vroeger geen social media. ik ben 20 jaar ouder dan dit meiske, en ik heb het nodige aan ellende gezien, en ook wat door anderen werd aangericht. Jij vergeet dat dit soort roofdieren, want dat zijn het, mensen uitzoeken die niet erg zelfverzekerd zijn. Bij zelfverzekerde mensen heeft het pesten geen effect, en is het dus niet 'leuk'.
Bij onzekere mensen heeft het wél effect, en dat is wat ze willen...... en die mensen waren 20 en 30 jaar geleden net zo kwetsbaar als nu...... Carry Slee heeft een heel mooi boek geschreven over pesten, volgens mij heet het: "Kappen!"
Lees het maar eens. Het kwam uit toen ik 17 was, en toen had je al die social media nog niet, en ook toen had pesten en terroriseren onvoorstelbaar veel impact. Onderschat dat niet alsjeblieft. Onderschat ook de geslepenheid van die "roofdieren" niet, die mensen voelen heel goed aan wie er kwetsbaar genoeg is...... en die is de pineut.