Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yucca schreef:Maar de nieuwe regels dat ouders door een werkend kind gekort worden op de uitkering vind ik ook niet kloppen. Dit kind kan dan toch niet sparen voor een eigen toekomst?!
Ell_en schreef:Denk hier maar eens over na:
Iemand heeft een hele goede opleiding, als diegene werk kan vinden heeft deze persoon een prima loon...
Als deze persoon door wat voor reden dan ook in de ww komt, krijg je nog 70% van je loon wat je verdiende bij je baas...
Nu had je een prima baan met een goed loon, je komt daadwerkelijk in de ww, dus krijgt nog maar 70%.. dat is al een hele stap terug..
Om je goede wil te tonen ga je maar werk onder je niveau doen, dus je verdiend al stukken minder... en na het seizoen wordt je er weer net zo
vrolijk uitgeflikkerd door je baas, dus je komt weer in de ww, dus weer 70% van je laatst verdiende loon, hoppa, weer een hele stap terug!
En dan ontstaan de problemen, omdat je eerst een goede baan hebt, heb je aan de hand van die inkomsten bijvoorbeeld een huis gekocht, maar omdat je
werk onder je niveau moet doen, wordt het lastig om alles nog te kunnen betalen, maar goed, misschien gaat het nog net.
En als je dan weer van je ''mindere'' loon 70% krijgt, gaat het (meestal) niet meer.. en het probleem is ontstaan...
anneliesdj schreef:Evelli schreef:Dat is geen gokjedagje meedraaien op het telefooncentrum van de sociale dienst geeft je een hoop inzichten hoor
"Mijn dochter gaat zich verloven, mag ik 50 euro voor een cadeau?"
"Mijn vader is jarig, mag ik 75 euro voor zijn cadeau?"
"Mijn tuintafel is stuk, mag ik geld voor een nieuwe?"
"Mijn computer is te langzaam, zo kan ik niet op internet om vacatures te zoeken. Het duurt wel 4 minuten om een pagina te openen. Ik wil graag een MacBook, mag ik 700E om die aan te schaffen. Iets langzamers kan echt niet hoor"
"Mijn kind wil naast voetbal ook nog op judo/hockey/korfbal, jullie betalen daar toch ook wel de contributie van he?
"Mijn tuin moet opgeknapt worden, waar kan ik de rekening heen sturen om het te laten doen?"
Dat je erom vraagt wil toch niet zeggen dat je het ook krijgt.
Wat een onzinnig gedoe, ik geloof echt niet dat de overheid MacBooks gaat uitdelen aan werklozen
GamblersCup schreef:No way dat ik in een kas zou gaan werken. Ben al kapot genoeg, zou het niet trekken. Vroeger wel gedaan, maar toen was ik nog heel en jong en flexibel. Maar nee, dat zou ik ook niet doen. Maar goed, ik zou toch echt wel voor ander werk zorgen, thuis zitten gaat m ook niet worden.
josien_m_ schreef:Evelli schreef:Dat is geen gokjedagje meedraaien op het telefooncentrum van de sociale dienst geeft je een hoop inzichten hoor
"Mijn dochter gaat zich verloven, mag ik 50 euro voor een cadeau?"
"Mijn vader is jarig, mag ik 75 euro voor zijn cadeau?"
"Mijn tuintafel is stuk, mag ik geld voor een nieuwe?"
"Mijn computer is te langzaam, zo kan ik niet op internet om vacatures te zoeken. Het duurt wel 4 minuten om een pagina te openen. Ik wil graag een MacBook, mag ik 700E om die aan te schaffen. Iets langzamers kan echt niet hoor"
"Mijn kind wil naast voetbal ook nog op judo/hockey/korfbal, jullie betalen daar toch ook wel de contributie van he?
"Mijn tuin moet opgeknapt worden, waar kan ik de rekening heen sturen om het te laten doen?"
Och och, wat heeft iedereen weer een mening! Die vragen gaan vaak om het eigen geld van de mensen waar ze zelf geen beheer over hebben!
Wat is het toch? Jaloezie? Zit maar eens in die situatie, maar nee daar kies je toch maar niet voor blijkbaar! Dus er staat blijkbaar wel wat tegenover, die eigen baan, dat eigen inkomen, die eigen verantwoordelijkheid.
Ell_en schreef:@ Leonoor: ik heb er wel eens van gehoord, maar weet niet goed wat het inhoud, maar mijn eerdere bericht in dit topic, die situatie hoor ik zo veel...
Dus ben wel benieuwd wat die garantieloonregeling inhoud..
Quellian schreef:Nou Gummie, ik heb hier ook een mooie![]()
Mijn moeder wordt in mei 65 en is met 62 met vervroegd pensioen gegaan. Ze heeft daarvoor 80% WAO ontvangen en werd aangevuld door de bijstand, daarnaast deed ze vrijwilligerswerk voor zover dat kon (ze is zelfs 100% afgekeurd geweest, maar heeft gevochten om te MOGEN werken).
Nu kreeg ze in januari een oproep dat ze voor die 20% aan het werk moest tot mei (omdat ze dan definitief met pensioen gaat) en dus weer sollicitatieplicht kreeg. Deed ze het niet, dan werd ze gekort
Haar contactpersoon bij de Sociale Dienst heeft overigens voor haar geregeld dat dit niet hoefde, maar zo zullen er wel meer vreemde gevallen zijn.
Garantieloonregeling ken ik niet.
Supervixen schreef:Wat ik dan weer niet snap is dat er hier zoveel werklozen rondlopen en dat er Polen het land binnenkomen om het 'vuile' werk te doen waar wij geen zin in hebben..
Quellian schreef:Magrathea schreef:En mocht je het werk nou niet KUNNEN doen, dan hoor je niet in de bijstand maar in de WAO.
Daar kom je tegenwoordig niet meer in terecht.