Canada gaat 400.000 zeehondjes doden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Canada gaat 400.000 zeehondjes doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:07

Ik sluit me aan bij cl. Op de een of andere manier hebben mensen ook veel moeite met het eten van een konijn, maar over de doorgefokte kip hoor je niets, terwijl ie in 10 dagen van kuiken naar slacht kip groeit

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:08

Ik vind dit ook heel erg! Maar ik vind wel dat er wel veel aandacht op wordt gevestigd. Hier worden allerlei dieren gefokt in piepkleine kooien voor bont en vlees. Geen 400.000 op een dag maar wel verspreid over een jaar. Hier hebben de dieren een diervriendelijk leven gehad de dieren in de bio industrie niet.
Afgestraft moet het zeker, maar de bio-industrie ook. En dan vind ik de bio industrie erger voor de dieren.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:15

verschrikkelijk dat filmpje van die arme wasberen,kon het niet aanzien,echt heftig allemaal.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:18

CoronaLime schreef:
Elin_ schreef:
Mensen zijn de vreselijkste ''dingen'' op aarde.. Als die er nooit waren gekomen was de wereld minder abnormaal en wreed.

En het is niet zielig hoe jachtluipaarden een antilope afslachten?
Dat zal wel ''natuur'' zijn...

Nou er is wel een heeeeeel groot verschil tussen een jachtluipaard die een dier slacht dan een mens die een dier slacht voor andere bedoelingen.En ja het is de natuur. Een jachtluipaard doet dit omdat ie moet eten en als ze dan een antilope vangen dan 'genieten' daar ook nog eens meerdere dieren van. En een jachtluipaard eet lang niet elke dag een hele antilope. Als je tegenwoordig naar de 'gewone' mens kijkt, eet die veel te veel vlees. Dus vind het niet echt een goede vergelijking die je maakte.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:20

CoronaLime schreef:
Elin_ schreef:
Mensen zijn de vreselijkste ''dingen'' op aarde.. Als die er nooit waren gekomen was de wereld minder abnormaal en wreed.

Deze beesten zijn dan jong, maar hun leven hebben ze prachtig doorgebracht vergeleken bij de gemiddelde vleeskoe hier. Of een kistkalf, plofkip, bontnerts.

De manier waarop ze omgebracht worden vind ik niet kunnen, maar waarom is het dan persé zo erg? Krijg hier een beetje het idee dat het bij zeehondjes erger word gevonden dan het gemiddelde schaap, omdat een zeehondje er zo schattig uitziet.

Dat heet natuur ja (van de antilope)
Het jachtluipaard heeft honger , maar een mens wilt er alleen maar mee pronken (bont)

Ik zeg nergens dat die zeehondjes zieliger zijn dan een vleeskoe.. Maar wel dat ze beter een kogel kunnen doen ,want doodknuppelen en levend villen is gewoon afschuwelijk.

Mensen moeten is nadenken over wat ze doen + denken aan de dieren
Vleeskoe> hoort in de wei , mag daarna best geslacht worden (snel en goed)
Geld ook voor andere dieren (schapen,geiten , vogels)

Bont > Niet mijn ding ,maar dan een kogel en nog steeds snel en goed.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:21

AllstarLove schreef:
Ik vind dit ook heel erg! Maar ik vind wel dat er wel veel aandacht op wordt gevestigd. Hier worden allerlei dieren gefokt in piepkleine kooien voor bont en vlees. Geen 400.000 op een dag maar wel verspreid over een jaar. Hier hebben de dieren een diervriendelijk leven gehad de dieren in de bio industrie niet.
Afgestraft moet het zeker, maar de bio-industrie ook. En dan vind ik de bio industrie erger voor de dieren.

Bij zulke ernstige zaken bestaat er geen erg ,erger ,ergst

Wie ben jij , of ik of wie dan ook om te bepalen dat een minihokje of volgepropte magen erger is dan levend huid van je af snijden erg of minder erg is.

settekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:30

benangelique schreef:
maar over de doorgefokte kip hoor je niets, terwijl ie in 10 dagen van kuiken naar slacht kip groeit

Zo snel gaat dat ook weer niet :D
Een week of 6.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:38

Setteke, ik heb ze in mijn lab gehad. Met 10 dagen zijn ze groot zat. Met 6 weken worden ze idd geslacht,, dan begeven de poten en het hart het namelijk

settekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:49

Uhm ok, maar waarom slachten ze dan niet met 10 dagen (als ze dan al groot zat zijn) en voeren ze ze nog 5 weken?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:51

Verschrikkelijk natuurlijk.
Maar ik ga toch wel een beetje mee met de personen die zich afvragen of het doden van een zeehondje 'slechter' is dan hoe het er in de bio-industrie aan toe gaat. Soms lijkt het wel of er selectief een oogje toe geknepen wordt en op andere momenten en plekken er ineens weer wel aandacht is voor dierenleed.

settekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:53

Krips, het gaat toch niet erom dat het slechter is, het is gewoon (ook) slecht.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:58

Ik heb niet het idee dat iedereen dat zo ziet. Hoeveel mensen zijn wel tegen het doodknuppelen van zeehondjes maar hebben diezelfde avond wel bio-industrie vlees op hun bord liggen? Is er dezelfde aandacht voor de dieren in de bio-industrie? Het doodknuppelen van zeehondjes wordt altijd gezien als het grootste kwaad, maar toch is het geaccepteerd hoe de dieren in de bio-industrie leven. Ik kan er niks aan doen maar ik vind het in sommige gevallen neigen naar hypocrisie.. (En dan bedoel ik niemand persoonlijk hoor :) dat dat even duidelijk is)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:03

Maar je kunt altijd wel iets verzinnen wat " erger" is. Ik vind baby verkrachting ook erger dan zeehonden doodknuppelen, maar dat wil niet zeggen dat het allebei erg is, en dat het niet voor zou moeten komen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:07

Breezke schreef:
om dat te verminderen dan wil ik ook weleens eventjes een paar mensen neerknallen.

:')

Maar ik vind het ook belachelijk, en vooral de manier waarop ze gedood worden......

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:27

De manier van doden staat me niet aan. Maar er draait wel een hele wereldeconomie op.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:14

Al decennia lang zijn mensen tegen het doden van dieren om hun huid. En ja, er zijn nog meer dingen om je druk om te maken. Van sommige zaken kan ik nog een "nut"zien. En gelukkig heb je dan nog altijd mensen zonder gevoel , die er helemaal geen moeite mee hebben om een dier langdurig te pijnigen en af te maken.
Maar zeehondjes die doodgeknuppeld worden, dat is helemaal niet nodig. De sterren en koningsmensen zijn ook mooi (misschien wel mooier) als ze geen bont dragen.
Mijn waardering voor de mensen waarvan ik weet dat ze bont dragen is dan ook tot het nulpunt gezakt. Ik vind het wél wat uit maken hoe een dier aan zijn einde komt, maar BB heeft het al jaren bewezen. Zij heeft zich altijd inzet tegen zeehondenjacht . Er is geen kruid tegen gewassen. De domme bontjes bestaan nog steeds.
@ eenitraM Dat het de economie bevordert is een drogreden. De jacht levert 1,5 miljoen op (heb ik ergens gelezen, dus als dit niet klopt word ik wel terechtgewezen)Nodig is slechts 3% van wat men werkelijk doodt. Dat wordt gebruikt door de Iniuten. (Oorspronkelijke inwoners) Gelukkig krijgt Canda steeds minder toevoer landen. Want zo werkt het nog steeds. Waar vraag is is aanbod. Dus lieve domme bontjes, geef nu eens het goede voorbeeld! Koop eens mooie kleding ! Want die 2e hands kleding, is echt geen gezicht, die staat alleen mooi, bij het dier wat het oorspronkelijk droeg!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:49

Afschuwelijk. Echt afschuwelijk. Ik snap ook werkelijk niet dat mensen dit goed kunnen praten onder het mom van 'ja maar X is ook erg, en Y is ook heel erg zielig'. Dat zijn van die drogredenaties waar ik niets mee kan.
Overigens worden hier de Inuit genoemd. Die slachten geen 400.000 zeehonden af hoor, overgrote gedeelte wordt gedaan door 'de industrie'. En omdat er grof geld mee verdiend kan worden. Zit niks geen nobele gedachte achter.

Het argument 'populatiebeheer' is nog zo'n drogreden. Waarom moet de populatie uberhaubt beheerst worden? Voor de visstand? Geen instantie die zo goed aan populatiebeheer doet als de natuur zelf. Maar mensen vinden dat de zeehonden teveel vis eten. Dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor het leegvissen van de wereldzeeen en daarbij ook nog eens alles vernietigen wat leeft wordt voor het gemak vergeten.

Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om dit goed te praten. Dit is namelijk niet goed te praten, met welke reden je ook komt.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:35

Berdien schreef:
Afschuwelijk. Echt afschuwelijk. Ik snap ook werkelijk niet dat mensen dit goed kunnen praten onder het mom van 'ja maar X is ook erg, en Y is ook heel erg zielig'. Dat zijn van die drogredenaties waar ik niets mee kan.
Overigens worden hier de Inuit genoemd. Die slachten geen 400.000 zeehonden af hoor, overgrote gedeelte wordt gedaan door 'de industrie'. En omdat er grof geld mee verdiend kan worden. Zit niks geen nobele gedachte achter.

Het argument 'populatiebeheer' is nog zo'n drogreden. Waarom moet de populatie uberhaubt beheerst worden? Voor de visstand? Geen instantie die zo goed aan populatiebeheer doet als de natuur zelf. Maar mensen vinden dat de zeehonden teveel vis eten. Dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor het leegvissen van de wereldzeeen en daarbij ook nog eens alles vernietigen wat leeft wordt voor het gemak vergeten.

Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om dit goed te praten. Dit is namelijk niet goed te praten, met welke reden je ook komt.

@ Berdien. Je bedoel mij toch niet?Er staat ook dat de iniuten slechts 3% nodig heeft. Zij gebruiken de gehele zeehond en nemen nooit meer dan ze nodig hebben. Die populatie wilde ik ook even buiten het verhaal houden, want HUN begrijp ik. Het zijn inderdaad de Canadese zeehondenjagers die onnodig de zeehonden afslachten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:38

Ik doelde ook niet specifiek op jou :) Ik doelde meer op de redenatie in z'n algemeen die op de Inuit slaat. Want die is inderdaad niet correct als je dat afzet tegen deze gegevens. Dat de Inuit zeehonden doden vind ik geen probleem, dat is hun manier van leven en ze gebruiken inderdaad het hele dier.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:41

Gadver dit is toch walgelijk..Waarom moet de mens zich altijd met het ecosysteem bemoeien!
Ik zeg laat de natuur zijn gang gaan :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:07

Elin_ schreef:
CoronaLime schreef:
[quote="Elin_"
[/quote

Deze beesten zijn dan jong, maar hun leven hebben ze prachtig doorgebracht vergeleken bij de gemiddelde vleeskoe hier. Of een kistkalf, plofkip, bontnerts.

De manier waarop ze omgebracht worden vind ik niet kunnen, maar waarom is het dan persé zo erg? Krijg hier een beetje het idee dat het bij zeehondjes erger word gevonden dan het gemiddelde schaap, omdat een zeehondje er zo schattig uitziet.

Dat heet natuur ja (van de antilope)
Het jachtluipaard heeft honger , maar een mens wilt er alleen maar mee pronken (bont)

Wat is het verschil daarin dan? Voor het individu is de lijdensweg gelijk :j

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:26

Misschien dat die 400.000 zeehondjes niet allemaal opgegeten worden? Dat het merendeel alleen voor het bond geknuppeld word.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:29

aikon schreef:
Misschien dat die 400.000 zeehondjes niet allemaal opgegeten worden? Dat het merendeel alleen voor het bond geknuppeld word.

Het is bont en niet bond. -O-

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:51

Sorry, leesblind.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:22

Dat maakt voor het individu geen moer uit hoor, dood is dood en wat er daarna mee gebeurt dat merken ze toch niet ;)