Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CoronaLime schreef:Elin_ schreef:Mensen zijn de vreselijkste ''dingen'' op aarde.. Als die er nooit waren gekomen was de wereld minder abnormaal en wreed.
En het is niet zielig hoe jachtluipaarden een antilope afslachten?
Dat zal wel ''natuur'' zijn...
CoronaLime schreef:Elin_ schreef:Mensen zijn de vreselijkste ''dingen'' op aarde.. Als die er nooit waren gekomen was de wereld minder abnormaal en wreed.
Deze beesten zijn dan jong, maar hun leven hebben ze prachtig doorgebracht vergeleken bij de gemiddelde vleeskoe hier. Of een kistkalf, plofkip, bontnerts.
De manier waarop ze omgebracht worden vind ik niet kunnen, maar waarom is het dan persé zo erg? Krijg hier een beetje het idee dat het bij zeehondjes erger word gevonden dan het gemiddelde schaap, omdat een zeehondje er zo schattig uitziet.
AllstarLove schreef:Ik vind dit ook heel erg! Maar ik vind wel dat er wel veel aandacht op wordt gevestigd. Hier worden allerlei dieren gefokt in piepkleine kooien voor bont en vlees. Geen 400.000 op een dag maar wel verspreid over een jaar. Hier hebben de dieren een diervriendelijk leven gehad de dieren in de bio industrie niet.
Afgestraft moet het zeker, maar de bio-industrie ook. En dan vind ik de bio industrie erger voor de dieren.
Berdien schreef:Afschuwelijk. Echt afschuwelijk. Ik snap ook werkelijk niet dat mensen dit goed kunnen praten onder het mom van 'ja maar X is ook erg, en Y is ook heel erg zielig'. Dat zijn van die drogredenaties waar ik niets mee kan.
Overigens worden hier de Inuit genoemd. Die slachten geen 400.000 zeehonden af hoor, overgrote gedeelte wordt gedaan door 'de industrie'. En omdat er grof geld mee verdiend kan worden. Zit niks geen nobele gedachte achter.
Het argument 'populatiebeheer' is nog zo'n drogreden. Waarom moet de populatie uberhaubt beheerst worden? Voor de visstand? Geen instantie die zo goed aan populatiebeheer doet als de natuur zelf. Maar mensen vinden dat de zeehonden teveel vis eten. Dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor het leegvissen van de wereldzeeen en daarbij ook nog eens alles vernietigen wat leeft wordt voor het gemak vergeten.
Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om dit goed te praten. Dit is namelijk niet goed te praten, met welke reden je ook komt.
Elin_ schreef:CoronaLime schreef:[quote="Elin_"
Mensen zijn de vreselijkste ''dingen'' op aarde.. Als die er nooit waren gekomen was de wereld minder abnormaal en wreed.
[/quote
Deze beesten zijn dan jong, maar hun leven hebben ze prachtig doorgebracht vergeleken bij de gemiddelde vleeskoe hier. Of een kistkalf, plofkip, bontnerts.
De manier waarop ze omgebracht worden vind ik niet kunnen, maar waarom is het dan persé zo erg? Krijg hier een beetje het idee dat het bij zeehondjes erger word gevonden dan het gemiddelde schaap, omdat een zeehondje er zo schattig uitziet.
Dat heet natuur ja (van de antilope)
Het jachtluipaard heeft honger , maar een mens wilt er alleen maar mee pronken (bont)