Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Wat voor soort mensen zitten er dan in een TBS kliniek? Ik dacht toch wel maatschappijgevaarlijke figuren en recidive komt juist bij dit soort mensen veelvuldig voor...overigens zijn er maar erg weinig veelplegers die spontaan genezen en "nooit" meer wat doen...als je ze spreekt, zeggen ze zelf dat ze een criminal mind hebben....en dat herhaling voor hun heel erg makkelijk is en zij bij veel dingen vinden dat dat best wel kan...
geerke schreef:Een gevangene kost 200 euro per dag
Een TBS'er kost 500 euro per dag.
Inslapen is goedkoper....
russel schreef:Ach genoeg voorbeelden van dat het idd niet werkt en genoeg rapporten dat dat systeem faalt, maar in Nederland zitten nog genoeg mensen die in het goede van de mens geloven....
Maar helaas is dat goede in de mens maar een vernisje....heb je geen lange nagel voor nodig om dat weg te krabben....
russel schreef:Wat voor soort mensen zitten er dan in een TBS kliniek? Ik dacht toch wel maatschappijgevaarlijke figuren en recidive komt juist bij dit soort mensen veelvuldig voor...overigens zijn er maar erg weinig veelplegers die spontaan genezen en "nooit" meer wat doen...als je ze spreekt, zeggen ze zelf dat ze een criminal mind hebben....en dat herhaling voor hun heel erg makkelijk is en zij bij veel dingen vinden dat dat best wel kan...
Cowgirl schreef:geerke schreef:Een gevangene kost 200 euro per dag
Mijn hemel. 365 X 200 = 73000 x 10 = 730.000 euro.
Dat heeft V.v.d.G ons al gekost. Inslapen is idd goedkoper, een kogel wellicht nog goedkoper.
Punt blijft voor mij dat de vrienden, familie en omstanders met een groot verdriet achter blijven wat ze hun levenlang mee moeten dragen.
Moord is moord en dat staat bij mij gelijk aan nooit meer de gevangenis uit
Cowgirl schreef:geerke schreef:Een gevangene kost 200 euro per dag
Mijn hemel. 365 X 200 = 73000 x 10 = 730.000 euro.
Dat heeft V.v.d.G ons al gekost. Inslapen is idd goedkoper, een kogel wellicht nog goedkoper.
geerke schreef:in tijden van een begrotingstekort is dat misschien niet verkeerd?
Ik heb het even vermeld omdat iemand hier zich afvroeg of een TBS 'er duurder was dan een normale gevangene,heeft niets met verkiezingsretoriek te maken.
De politicus waar jij op doelt heb ik persoonlijk nooit horen zeggen dat het gevangenewezen te duur was of dat daar op bezuinigd moest worden.
geerke schreef:de oplossing voor het begrotingstekort....TBS schrappen....brengt miljoenen op
geerke schreef:Zwaar psychisch gestoorden die ook nog een delict hebben gepleegd mogen van mij in een aparte afdeling.Daar heeft TBS toch geen zin voor.
geerke schreef:russel schreef:Geerke, de straffen in Frankrijk zijn toch strenger en langer?
hier kom je er niet meer uit hoor na een moord
geerke schreef:Asyaa schreef:Het aantal gevallen pedofilie neemt niet zozeer toe, de media aandacht en de mate waarin slachtoffers naar buiten treden neemt toe. Hoe lang speelt de zedenzaak in de kerk nou al? Decennia. Pedofilie is echt niet iets van deze tijd, het opsporen en bestraffen ervan echter wel.
het wordt een pedofiel wel erg makkelijk gemaakt in de 'nieuwe wereld' van internet....een hele grote snoepjeswinkel.
Ik denk dat je de grote netwerken van nu,het uitwisselen van filmmatriaal en foto's 100 jaar geleden niet had.
JumpingRider schreef:En het ergste is, als je zo'n engerd tegen komt dan mag je niet eens jezelf verdedigen door bv met een paal eens goed hard op zijn harsens te slaan, zodat hij zeker niets meer kan doen. Want als je dat zou doen, dan draai je zelf de bak in. Nee we moeten maar gewoon lief alles afstaan, want dan zullen ze niet op ons schieten of ons neersteken (als je geluk hebt).
Nee, vechten voor je eigen spullen mag in Nederland niet.
Electra63 schreef:Door de bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg, zullen de problemen in de maatschappij sowieso groter worden. Ik vraag me af, of uiteindelijk dit ook geld oplevert, immers een deel van mensen met psychiatrische problemen zal in de gevangenis belanden en dit kost ook geld.
Daarom is behandeling in een TBS-Kliniek voor bepaalde misdaden ook belangrijk en moet dit niet worden geschrapt.
DaniBanani schreef:Niet alle mensen die iets verkeerd doen zíjn ook inherent verkeerd. Sommige mensen zijn inderdaad anti-sociaal/psychopaat, daar valt weinig aan te genezen. Maar ik heb eens een interview gezien met een TBS'er die vertelde van baby af aan door zijn héle omgeving misbruikt en mishandeld te zijn geweest. Dan kan je nog zo'n goed mens zijn, ik denk dat niemand daar ongeschonden uit komt, en als mishandeling alles is wat je kent, is het niet heel vreemd dat je dat zelf ook gaat doen. (je hebt immers geen ander referentiekader) Zou die man dan ook thuishoren in een gevangenis?