Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:10

Amaris schreef:
Je kunt als verdachte wel het laatste woord hebben maar het belangrijkste is wat gezegd wordt. En R. wás al zo'n beetje de meest gehate man van tegenwoordig en met zijn zieligdoenerij maakt hij het er niet echt beter op.
Net zoals dat de relatie met de rechters nu een stuk verslechterd is. Hij moet gewoon zijn mond houden en zijn straf als een man ondergaan. Laat die slachtofferrol maar zitten.
Beter had ie zich wel van kant gemaakt jaren terug. Had ie de maatschappij een prima dienst mee bewezen.

Precies in plaats van te gaan zitten jammeren dat hij dat niet gedaan heeft maar wel op een zeer doordachte manier (hij gaf anderen op internet les daarin zodat het slecht te traceren was) ruim 80 baby's van onder de 2 jaar misbruiken, dat gaat ieder voorstellingsvermogen te boven en dat schijnt hij niet te begrijpen.
Hij vindt dat de slachtoffers te veel aandacht krijgen, hoe ziek kan je zijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:12

sarabande schreef:
Zie de link hij heeft vanmiddag weer de hele middag over zijn eigen gekwetste gevoelens zitten jammeren

Dit is heel typerend voor een pedoseksueel. Dat zijn mensen die alleen denken, en leven voor zichzelf. Dus hij is het slachtoffer, hij kon er niets aan doen, het was zijn drive. Tja, het past volledig bij zijn afwijking.
Empathie hoef je echt te verwachten, maar dat kan ook niet. Als je een geweten hebt, zou je dit nooit doen. Nooit.

Ashley5760

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:31

Even voor de goede orde uit onderzoek is gebleken dat pedofilie een "geaardheid" is, net zo als hetero en homo sexueel. Echter is het percentage lager.
Dit geeft hem natuurlijk niet het recht om het in de praktijk te brengen.
En het is natuurlijk verschrikkelijk wat er met zo eel kinderen (en op zo'n doortrapte wijze) is gebeurd.
Echter is deze man niet te "genezen". Hij zal dit zijn hele leven houden het enige wat men kan doen is opsluiten/zorgen dat hij het niet meer in de praktijk kan brengen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:58

Wat jammer dat je in een land met "vrijheid van meningsuiting" toch zo heel erg je best moet doen om niet hardop te zeggen wat je wilt dat er met zo'n engerd gebeurt, omdat dat tegen je gebruikt kan gaan worden... -O-
Laat ik het dan maar heel voorzichtig houden op chemisch castreren en nooit meer vrijlaten (en dan graag op een heel onhumane wijze opsluiten). }>

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:03

Die kan zich nooit meer vertonen in NL... Ook niet na zijn straf.
Castreren die handel, mogen ze van mij bij elke pedofiel wel doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:09

Wat jammer dat 'kwaad met kwaad vergelden' kennelijk voor veel mensen nog steeds de beste manier is.

En wat jammer dat mensen denken dat gevangenis/TBS zo 'makkelijk' en 'humaan' is allemaal. Het is niet voor niets dat kindjes regelmatig huisarrest als straf krijgen, niet omdat het zo leuk is. Gevangenis is nog 100 keer erger. TBS nóg erger, want daarbij weet iemand als Robert M. vrij zeker dat hij nooit meer vrij komt. Dat alleen al lijkt me straf genoeg.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:14

Castreren vind ik geen kwaad. Dat word met een staafje in de arm gedaan of onder zware narcose. In Amerika is het heel positief gebleken bij pedofilie. Mensen die weer een leven kregen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:16

R. heeft zelf bij de huisarts aangeklopt omdat er medicijnen bestaan die schijnbaar eea onderdrukken. Huisarts nam het toen niet serieus, kijk wat daarvan gekomen is.

Dan zal chemisch castreren ook niet zo'n probleem zijn denk ik. Als je daardoor van je neigingen afraakt? Lijkt me alleen maar rust geven dan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:29

Daar reageerde ik ook niet op, chemische castratie lijkt mij alleen maar prettig in dit geval, ook voor hemzelf. :)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:46

Douraque schreef:
De grote advocaten van Nederland, dus de gebroeders Anker&Anker, Moszkowicz, Spong enz., zijn in wezen gericht op publiciteit. Want hoe meer publiciteit, hoe meer cliënten en hoe meer geld het oplevert.

Dat klopt, maar is dat dan erg? Als je ergens goed in bent, mag daar toch best bekendheid aan worden gegeven? En als je midden in de publiciteit staat, dan kun je het je niet veroorloven om een fout te maken. Dus ik denk dat de grote advocaten hun werk uitstekend zullen doen. Misschien niet puur uit liefde voor hun vak of uit idealisme, maar hee, een topadvocaat is ook maar een mens.
sarabande schreef:
Je verlegt de discussie naar het begrijpen van de advocaten, en ja dat is in dit geval heel moeilijk. Je kan als advocaat je cliënt zo goed mogelijk verdedigen, je kan ook zoals Anker en Van der Goot doen er alles aan doen om een straf te omzeilen. In het geval van deze cliënt heb ik daar inderdaad weinig begrip voor. Maar deze discussie gaat niet over de advocaten van Robert, maar over de dingen die hij allemaal zegt, afgewogen tegen wat hij gedaan heeft.

Ik verleg geen discussie, ik stel een vraag in reactie op iets dat jij schrijft. Als je daar geen antwoord op wilt geven is dat ook prima hoor. Overigens zie ik helemaal geen advocaten die proberen om een straf te omzeilen, maar goed. Dat zou dan inderdaad een andere discussie worden en ik heb al eerder aangegeven dat ik er vooral heel erg voor ben om deze rechtzaak over te laten aan de deskundigen en er vooral niet teveel nutteloze aandacht aan te besteden. Ik ben het dan ook heel erg eens met de post van Kanelly:
Kanelly schreef:
Maar wat er nu gebeurt, dat is i.m.o. puur hypen vanuit de media.
Dit verkoopt als een trein. Deze koppen, daar wordt over gepraat. Hoe smeuïger en weerzinwekkender, hoe beter...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 10:47

DaniBanani schreef:
Wat jammer dat 'kwaad met kwaad vergelden' kennelijk voor veel mensen nog steeds de beste manier is.

En wat jammer dat mensen denken dat gevangenis/TBS zo 'makkelijk' en 'humaan' is allemaal. Het is niet voor niets dat kindjes regelmatig huisarrest als straf krijgen, niet omdat het zo leuk is. Gevangenis is nog 100 keer erger. TBS nóg erger, want daarbij weet iemand als Robert M. vrij zeker dat hij nooit meer vrij komt. Dat alleen al lijkt me straf genoeg.

Ik denk dat de aard van hetgeen hij gedaan heeft bij iedereen gevoelens oproept die ons normaal vreemd zijn. Niet alleen wat hij gedaan heeft maar ook de enormiteit ervan, de wijze waarop hij het, heel doordacht verspreidde, en het uitgekookte idee daar baby's voor te gebruiken. Dat hij boven op die weerzinwekkende handelingen nu om begrip voor zijn persoon vraagt en klaagt dat hij slecht weggezet is in de media is misselijk makend. Dat je de reacties daarop jammer noemt spreekt van weinig empathie met het gebeurde.

Hij klaagt dat hij slecht wegezet is in de media, buitenlandse pers verbaasde zich er juist over dat de Nederlandse pers, in aanloop naar dit proces, zo terughoudend is geweest. Dat is gebeurt in het belang van de gekwetsten en aan hen gunt Robert het woord niet eens.

Ik denk dat de meeste van ons best een helder beeld hebben van gevangenisstraf en TBS, maar dat in dit geval, door zijn eigen reacties niets zwaar genoeg lijkt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 10:51

maura schreef:
Ik verleg geen discussie, ik stel een vraag in reactie op iets dat jij schrijft. Als je daar geen antwoord op wilt geven is dat ook prima hoor. Overigens zie ik helemaal geen advocaten die proberen om een straf te omzeilen, maar goed. Dat zou dan inderdaad een andere discussie worden en ik heb al eerder aangegeven dat ik er vooral heel erg voor ben om deze rechtzaak over te laten aan de deskundigen en er vooral niet teveel nutteloze aandacht aan te besteden. Ik ben het dan ook heel erg eens met de post van Kanelly:
Kanelly schreef:
Maar wat er nu gebeurt, dat is i.m.o. puur hypen vanuit de media.
Dit verkoopt als een trein. Deze koppen, daar wordt over gepraat. Hoe smeuïger en weerzinwekkender, hoe beter...

Je cliënt adviseren om te weigeren zich in het Pieter Baan centrum te laten testen, om zo TBS te voorkomen lijkt me duidelijk het proberen omzeilen van een straf.

Kanelly heeft het bij het verkeerde eind, er is juist geen hysterische pers geweest, kijk eens wat er rond Dutroux gebeurde, dat was van een geheel andere orde.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:53

colette_007 schreef:
Even voor de goede orde uit onderzoek is gebleken dat pedofilie een "geaardheid" is, net zo als hetero en homo sexueel. Echter is het percentage lager.
En het is natuurlijk verschrikkelijk wat er met zo eel kinderen (en op zo'n doortrapte wijze) is gebeurd.
Echter is deze man niet te "genezen". Hij zal dit zijn hele leven houden het enige wat men kan doen is opsluiten/zorgen dat hij het niet meer in de praktijk kan brengen.

Pedofilie een geaardheid? Alsjeblieft zegt dit soort mensen zijn gewoon gestoord. Dat je zegt dat deze man niet te 'genezen' is geeft al blijk van zijn ziekelijkheid. Echt ik walg van dit soort mensen zoals RM

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:00

Amburtjoz schreef:
colette_007 schreef:

Pedofilie een geaardheid? Alsjeblieft zegt dit soort mensen zijn gewoon gestoord. Dat je zegt dat deze man niet te 'genezen' is geeft al blijk van zijn ziekelijkheid. Echt ik walg van dit soort mensen zoals RM

En toch is het 'gewoon' een geaardheid. 100 jaar geleden dachten we over homo's zoals we nu over pedofielen denken. En dat wil niet zeggen dat ik denk dat pedofilie of pedoseksualiteit over 100 jaar gewoon is of moet zijn, maar wel dat het misschien genuanceerder ligt dan 'gewoon gestoord'.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:04

Pedofilie gaat inderdaad niet meer over :n

Dat deze man zo doet is voor mij het grote bewijs dat hij echt niet goed snik is!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:06

Nou ik kan daar niet over uit, kan daar echt gewoon met mijn gedachten niet bij. Misschien gewoon omdat ik niet wil/kan geloven dat dit onder hetzelfde rijtje als 'homoseksueel' valt, imo vind ik een homo toch heel wat anders dan een pedo. Je hoort niet aan kleine kinderen te zitten en dat het dan je geaardheid is, zoek dan hulp of iets dergelijks. Bah.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:09

Zij vallen op jonge kinderen, zoals homo's op hetzelfde geslacht vallen.

Homoseksualiteit werd ook lange tijd gezien als abnormaal en een ziekte. Dus wat dat betreft past het wel in het straatje :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 11:11

Homo's verkrachten hun partners meestal niet tegen diens zin, hier gaat het over iemand die kinderen tot 2 jaar uitkoos omdat die nog niet in staat zijn hun afkeer te uiten of aan anderen te vertellen wat hen overkomen is.
Dat roept juist al die weerstand op.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:12

Pletje: Wil je hiermee suggereren dat pedofilie later ook geaccepteerd gaat worden? :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:16

sarabande schreef:
Dat je de reacties daarop jammer noemt spreekt van weinig empathie met het gebeurde.

Pardon?
Nu dan; ik vind het jammer dat het kennelijk zó normaal is geworden om iemand, een méns, allerlei nare dingen toe te wensen dat het getuigt van 'weinig empathie' als je dat niet doet. For the record: ik vind het walgelijk, afschuwelijk, koelbloedig en misselijkmakend. Is dat empathisch genoeg, of moet ik er nog een paar vergelijkbare termen ingooien?

Pedofilie ís een geaardheid. Eentje die niet maatschappelijk geaccepteerd is, die dat hopelijk ook nooit gaat worden (en volgens mij suggereert niemand dat ook), maar daarmee is het niet ineens iets anders. Dat iemand de keuze maakt ernaar te handelen, in de wetenschap van de gevolgen (en daarmee bedoel ik met name de mogelijke trauma's voor het slachtoffer), dát is verkeerd/vreselijk/walgelijk. Maar verliefd worden op een kind is wezenlijk niet een ander gevoel dan verliefd worden op een vrouw of een man.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:18

Amburtjoz schreef:
Pletje: Wil je hiermee suggereren dat pedofilie later ook geaccepteerd gaat worden? :=

Nee. Dat wil ik helemaal niet! En dat doe ik ook niet. Ik denk niet dat het ooit geaccepteerd gaat worden.

Ow gosh... dat je dat alleen al denkt! :oo

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:29

sarabande schreef:
Homo's verkrachten hun partners meestal niet tegen diens zin, hier gaat het over iemand die kinderen tot 2 jaar uitkoos omdat die nog niet in staat zijn hun afkeer te uiten of aan anderen te vertellen wat hen overkomen is.
Dat roept juist al die weerstand op.

Pedofielen verkrachten ook meestal niemand, degenen die dat wel doen vallen in de categorie 'rotte appels'. En ja, dat zijn degene waar je van hoort in het nieuws, dat wil niet zeggen dat dat ook de enigen zijn.

Net zo goed als dat sommige heteros mensen verkrachten, sommige homo's mensen verkrachten zullen sommige pedofielen mensen verkrachten...

Amburtjoz schreef:
Nou ik kan daar niet over uit, kan daar echt gewoon met mijn gedachten niet bij. Misschien gewoon omdat ik niet wil/kan geloven dat dit onder hetzelfde rijtje als 'homoseksueel' valt, imo vind ik een homo toch heel wat anders dan een pedo. Je hoort niet aan kleine kinderen te zitten en dat het dan je geaardheid is, zoek dan hulp of iets dergelijks. Bah.

Nu kun je idd misschien niet meer geloven dat het onder hetzelfde rijtje als homoseksueel en heteroseksueel past, en toch is het zo. Als iemand 100 jaar geleden homo was dan konden ze ook niet geloven dat dat in hetzelfde rijtje als hetero paste...

Hij heeft hulp gezocht, hij heeft zijn huisarts om hulp gevraagd, maar die heeft het afgewimpeld. Gaan we dan nu ook met z'n alleen de huisarts lynchen?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:09

Haha Pletje, dat denk ik niet persee, haalde het even aan omdat je terugwees naar de homoseksualiteit. Ik heb nog humor in me hoor ;)

Dat zijn huiswerk het niet direct opvatte als pedofilie oid, ja, stom, maar Robert M is uiteindelijk degene die zich heeft vergrepen, zijn fout.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:10

*huisarts..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:13

Tja... die huisarts... daar valt ook nog wel wat te verwijten denk ik. Maar zoals iemand gisteren zei: als je twijfelt om jezelf om het leven te brengen omdat je de neigingen niet meer aankunt, dan is één bezoekje aan de huisarts ook niet bepaald 'groot ingrijpen'. Hij had ook psychologen, psychiaters kunnen contacten.
Jammer dat de huisarts niet doortastender was, maar R. had zelf ook wel even wat meer aktie mogen ondernemen als het echt zo erg was als hij nu doet voorkomen.