Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Precies wat ik bedoelde phormikijk, melk van 2 weken oud hoeven ze er van mij niet tussen te zetten, maar brood van een dag oud? Dat weggooien vind ik gewoon zonde.
Lous schreef:Ik heb al aardig wat jaren met voedsel en in de horeca gewerkt en zag hele kliko's met onaangeroerd en/of vers voedsel weg gaan.
Babsiej schreef:Ik ben dus wel iemand die brood van een dag oud, te oud vind. Ik koop dat zeker niet meer, en als ik het hier thuis vergeet in te vriezen zijn mn honden weer blij met brood...
Melk drink ik niet meer op de dag van de houdbaarheidsdatum dat gaat weg. Vlees idem dito.
Alleen echt dingen die wel een jaar houdbaar zijn ofzo die eet ik nog wel als het een week over de datum is.
millennium schreef:Babsiej schreef:Ik ben dus wel iemand die brood van een dag oud, te oud vind. Ik koop dat zeker niet meer, en als ik het hier thuis vergeet in te vriezen zijn mn honden weer blij met brood...
Melk drink ik niet meer op de dag van de houdbaarheidsdatum dat gaat weg. Vlees idem dito.
Alleen echt dingen die wel een jaar houdbaar zijn ofzo die eet ik nog wel als het een week over de datum is.
Maar waarom? Melk is echt nog prima te drinken op de dag van de houdbaarheidsdatum, zelfs nog wel 2 tot 3 dagen daarna. Vlees begrijp ik een beetje, al eten wij dat ook nog gewoon als het er goed uitziet en goed ruikt. Wat betreft lang-houdbare dingen: chocolade kan je bijvoorbeeld echt nog wel 2 tot 3 jaar na houdbaarheidsdatum op eten, mits het niet is aangebroken.
Eleionomae schreef:tot nu toe heb ik sinds ik ben gaan samenwonen nog nooit brood weggegooid, ja de kapjes omdat we die allebei niet lekker vinden haha.
nadjajump schreef:Er staat niet voor niets ten minste houdbaar tot op, en niet maximaal houdbaar tot.