Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Als je een redelijk goed gebit hebt hoef je helemaal geen tandartsverzekering want dan zijn de kosten altijd lager dan de premie. En als je een keer een ongeval hebt waardoor je naar de kaakchirurg moet dan valt dat sowieso niet onder tandheelkundige zorg.
En je hebt kronen van 800 euro en kronen van 200 euro, die komen uit China en voldoen redelijk als je geen esthetische eis hebt.
kirri schreef:Weet je wat ik zat ben? Tandartsen die beweeren dat een Klik Prothese alleen maar een Eigen bijdrage kost van 250€ en als klanten dan ineens eigen risico krijgen dat ze helemaal verontwaardigd zijn! iedereen weet dat over een Prothese je je eigen risico betaald. Het is een vergoeding uit de basisverzekering, je kan hoog en laag springen en een klacht indienen etc maar het is gewoon gegrond ALLES wat uit je BV komt betaal je Eigen risico over, ik had eens een discussie met een tandarts die bleef met hoog en laag beweren dat wij geen ER mochten berekenen. Maar dat is niet waar, vergoeding die uit de Basis komt betaal je altijd eerst je eigen risico.
Betreft implantaten als daar een machtiging voor word aangevraagt is het 100%! zelfde daarvoor je betaalt je VER over omdat hij uit de basis komt.
verbazingwekend is het hoeveel mensen hun eigen risico niet kennendit geld voor alles trouwens niet alleen Prothese, maar ook voor medicijnen, hoe vaak hoor ik wel niet maar dat heb ik nog nooit betaald ER dat is toch nieuw? (dan halen ze hete hele jaar door medicijnen)
Netje schreef:batje schreef:Ik ben vorige maand met de kinderen naar de tandarts geweest. Mijn zoontje van 3 is gecontroleerd en mijn dochter van 2 durfde niet, dus die is niet eens in de stoel geweest. (ik had al aangegeven dat die alleen mee zou gaan om het een keer gezien te hebben) Nou hebben ze bij de verzekering bij beide kinderen 25,80 EN 19,70 in rekening gebracht, uiteindelijk totaal dus meer dan 90,- voor één controle! Wordt uiteraard wel vergoed, maar echt netjes vind ik het niet.
Heb het even aan mijn man gevraagd en die vindt het ook niet kunnen: een kind wat niet behandeld is daar hoeft ook niets voor berekend te worden (zeker als al aangegeven was dat het om wennen gaat). Daarnaast zou het feitelijk alleen om een controle moeten gaan (denk 19,70) dus was hij dan ook wel benieuwd wat die 25,80 was (tandsteen ???). Hij zei wel: reclameer dit dan bij de verzekering. Dat is wat mensen vaak niet doen. Er wordt gedacht: de verzekering betaalt toch, maar zo komt er nooit een einde aan dit soort praktijken. Een handeling die niet verricht is mag ook niet gedeclareerd worden bij de verzekering. Als meer mensen daarvoor eens aan de bel zouden trekkken bij de verzekering, dan kan daar iets aan gedaan worden, anders niet.
Morganlefay schreef:kirri schreef:Weet je wat ik zat ben? Tandartsen die beweeren dat een Klik Prothese alleen maar een Eigen bijdrage kost van 250€ en als klanten dan ineens eigen risico krijgen dat ze helemaal verontwaardigd zijn! iedereen weet dat over een Prothese je je eigen risico betaald. Het is een vergoeding uit de basisverzekering, je kan hoog en laag springen en een klacht indienen etc maar het is gewoon gegrond ALLES wat uit je BV komt betaal je Eigen risico over, ik had eens een discussie met een tandarts die bleef met hoog en laag beweren dat wij geen ER mochten berekenen. Maar dat is niet waar, vergoeding die uit de Basis komt betaal je altijd eerst je eigen risico.
Betreft implantaten als daar een machtiging voor word aangevraagt is het 100%! zelfde daarvoor je betaalt je VER over omdat hij uit de basis komt.
verbazingwekend is het hoeveel mensen hun eigen risico niet kennendit geld voor alles trouwens niet alleen Prothese, maar ook voor medicijnen, hoe vaak hoor ik wel niet maar dat heb ik nog nooit betaald ER dat is toch nieuw? (dan halen ze hete hele jaar door medicijnen)
Dat geldt voor alle behandelingen uit de Basisverzekering. Alleen pas op !!! Vraag altijd bij bezoek aan het ZKH de nota bij de verzekeraar op als je je VER in rekening gebracht krijgt.
Veel ziekenhuizen declareren de volledige DBC terwijl er vaak alleen maar een eerste grsprek/behandeling is uitgevoerd.
kirri schreef:Weet je wat ik zat ben? Tandartsen die beweeren dat een Klik Prothese alleen maar een Eigen bijdrage kost van 250€ en als klanten dan ineens eigen risico krijgen dat ze helemaal verontwaardigd zijn! iedereen weet dat over een Prothese je je eigen risico betaald. Het is een vergoeding uit de basisverzekering, je kan hoog en laag springen en een klacht indienen etc maar het is gewoon gegrond ALLES wat uit je BV komt betaal je Eigen risico over, ik had eens een discussie met een tandarts die bleef met hoog en laag beweren dat wij geen ER mochten berekenen. Maar dat is niet waar, vergoeding die uit de Basis komt betaal je altijd eerst je eigen risico.
maureen schreef:Tandarts is niet duurder geworden (slechts 4 of 5% vd tandartsen) maar de verzekeringen hebben de vergoedingen verlaagd en hun premie verhoogd. Gevolg: patiënt is de dupe en tandarts krijgt de zwarte piet toegespeeld in de media door de grote verzekeringsmaatschappijen!
kirri schreef:Ja ik werk inderdaad bij een verzekering, ik geef ook alleen mijn mening was trouwens niet specifiek tegen jou hoor. Ik geloof best dat sommige tandartsen vrijwel gelijk zijn gebleven, wij werken op dit moment samen met tandartsen waarbij onze verzekerde weinig tot niets bij betalen, Dus strijk aub niet elke verzekering over 1 kam. Net zoals ik dat niet bij elke tandarts doet, igg niet bewust!
Netje schreef:kirri schreef:Ja ik werk inderdaad bij een verzekering, ik geef ook alleen mijn mening was trouwens niet specifiek tegen jou hoor. Ik geloof best dat sommige tandartsen vrijwel gelijk zijn gebleven, wij werken op dit moment samen met tandartsen waarbij onze verzekerde weinig tot niets bij betalen, Dus strijk aub niet elke verzekering over 1 kam. Net zoals ik dat niet bij elke tandarts doet, igg niet bewust!
Maar waarom zou een verzekering alleen samenwerken met tandartsen waarvoor weinig tot niets hoef te worden bijbetaald: dat is toch een bewuste keuze van de verzekering? Terwijl de tarieven voor tandartsen vrij zijn en de verzekeringen door dit soort gedrag tandartsen proberen te dwingen zich aan te passen aan hun vergoedingen. De wereld op zijn kop, lijkt me...
Suuskipje schreef:Ik werk ook bij een verzekeraar en momenteel worden wij hierover ook gekgebelt en was kirri al zegt, de bedragen die langskomen.
Een wortelkanaalbehandeling waar vorig jaar 200 euro voor gerekend werd zag ik woensdag langskomen voor (schrik niet) 600 euro?! waar wij dus inderdaad maar 200 euro als max. tarief hebben vastgesteld...
Tandartsen krijgen echt een vrijbrief als alle verzekeraars klakkeloos die bedragen gaan vergoeden en je wil niet weten hoe snel je dan aan het max van je pakket zit hoor..
Electra63 schreef:Ik heb de rekening van mijn tandarts erbij gepakt van begin januari:
E321 kroon € 275
Materiaal/techniekkosten € 243
E421 opbouw van plastisch materiaal € 48
Totaal: € 566, waarvan € 290 door de ZKV is vergoed, dus eigen bijdrage: € 276 (bijna de helft).
Ik kan niet beoordelen of de nota van de TA reeel is of te hoog? Ik betaal braaf mijn eigen bijdrage, maar ik kan mij voorstellen, dat het voor sommige mensen moeilijk is.
Suuskipje schreef:Ik werk ook bij een verzekeraar en momenteel worden wij hierover ook gekgebelt en was kirri al zegt, de bedragen die langskomen.
Een wortelkanaalbehandeling waar vorig jaar 200 euro voor gerekend werd zag ik woensdag langskomen voor (schrik niet) 600 euro?! waar wij dus inderdaad maar 200 euro als max. tarief hebben vastgesteld...
Tandartsen krijgen echt een vrijbrief als alle verzekeraars klakkeloos die bedragen gaan vergoeden en je wil niet weten hoe snel je dan aan het max van je pakket zit hoor..
Electra63 schreef:Ik ben IZZ met pakket 2 (= duurste pakket) verzekerd. Het maximum is € 1500 per jaar aan tandartsvergoedingen, maar met een maximum van € 250 per kroon. Ach, ik ga toch maar eens shoppen aan het einde van het jaar. Ik denk namelijk, dat er wel betere verzekeringen zijn, dan IZZ![]()
Wat ik wel graag wil weten, is mijn TA duur(der) dan anderen? Ik heb hem al jaren tot volle tevredenheid, dus ik ga zeker niet weg bij hem.