Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mayniac_val schreef:Dus ik mag geen mening geven die op iets meer gebaseerd is dan idealistische beelden over een ideale maatschappij die niet bestaat?
mayniac_val schreef:Ja, daar hadden de communisten ook een oplossing voor, voor dat industrieel communisme dat ook niet je van het was. Mislukte ook jammerlijk.
Wildgirl schreef:Heb je vaststaand bewijs dat de huren zijn gestegen en er meer huizen verkocht gaan worden omdat deze man uitbetaald dient te worden?
Zonee, trek dan geen conclusie's en laten we als-je-blieft eens ophouden met dat onmogelijke geklaag en die ''kijk nou hoe zielig ik ben terwijl hij wel wat heeft''....als je ontvreden met je leven bent of als je denkt dat zaken niet eerlijk verlopen(in jouw nadeel) dan moet je er iets aan DOEN!
Niet te pas en te onpas op een anoniem forum gaan zitten afgeven op jan en alleman.
Sorry maar dit moest er even uit, erger me dood aan al die topics de laatste dagen waarbij jij, maar ook vele anderen, continu lopen af te geven op politiek,staat,overheid en nu weer op deze man en jezelf daarmee in het '''zielig'' hoekje plaatst!
Electra63 schreef:mayniac_val schreef:Electra, iksr uit denk dat jij niet helemaal begrijpt wat het verschil is tussen spreken vanuit je gevoel en vanuit je ratio.
Leg maar uit
mayniac_val schreef:Electra, iksr uit denk dat jij niet helemaal begrijpt wat het verschil is tussen spreken vanuit je gevoel en vanuit je ratio.
Wat ratio is? Verstand. En mijn verstand gebruikt kennis van sociaal-economische geschiedenis om te verzinnen dat je hier druk om maken geen zin heeft, want de mens is zoals hij is en zal daarom graag winst maken ten koste van een ander. Is dat okay? Volgens mijn gevoel: nee. Maar ik ben wel zo snugger om in te zien dat dit nu eenmaal is hoe de wereld in elkaar steekt en dat het nutteloos is om altijd maar vanuit je gevoel te denken.
mayniac_val schreef:Electra63 schreef:
Leg maar uit
Wat ratio is? Verstand. En mijn verstand gebruikt kennis van sociaal-economische geschiedenis om te verzinnen dat je hier druk om maken geen zin heeft, want de mens is zoals hij is en zal daarom graag winst maken ten koste van een ander. Is dat okay? Volgens mijn gevoel: nee. Maar ik ben wel zo snugger om in te zien dat dit nu eenmaal is hoe de wereld in elkaar steekt en dat het nutteloos is om altijd maar vanuit je gevoel te denken.
mayniac_val schreef:Toch beschik jij kennelijk nog steeds niet over voldoende kennis om een discussie te kunnen volgen. Ik heb het namelijk over het bredere verschijnsel van een kleine groep die een hoop geld krijgt en de massa die daarvoor mag betalen. Is de Robin Hood uitspraak van Arabesk je misschien ontgaan? Daar reageer ik namelijk nog steeds op maar dat schijn ik in Jip en Janneke taal te moeten vertellen omdat sommige mensen hun emoties niet voldoende los kunnen laten om de situatie objectief te kunnen bekijken.
mayniac_val schreef:Probeert af te makenSerieus, je hebt geen idee hoe ik het doe op de universiteit of voor de klas, dus wat oordeel jij nou?
mayniac_val schreef:Wil de mens dat niet winst maken ten koste van een ander? Leg mij dan even wat verschijnselen zoals imperialisme en kapitalisme uit. Of oliewinning. Heb je je weleens ingelezen in hoeveel winst wij maken over de hoofden van landen als Afrika en Azië omdat wij door imperialisme en de Industriële Revolutie een kernland zijn en zij periferie (of, om het mooi in lijn te houden met dit topic: wij de elite en zij de massa)?
Wat vrouwenkiesrecht en arbeidsvoorwaarden betreft: dat heeft meer te maken met de regering die rust in het land wil bewaren of een verandering in de kleur van de regering dan met mensen die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken.