Oud directeur vestia, prutst, krijgt bonus en huurders .....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Oud directeur vestia, prutst, krijgt bonus en huurders .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:39

Nou, ben benieuwd wat eruit komt :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:42

mayniac_val schreef:
Dus ik mag geen mening geven die op iets meer gebaseerd is dan idealistische beelden over een ideale maatschappij die niet bestaat?

Natuurlijk mag dat, alleen is het een beetje offtopic en daardoor worden jouw posts misschien minder goed begrepen. Ik zie hier namelijk niet, dat het gaat over een ideale maatschappij, maar over bonussen die niet in verhouding staan tot de geleverde prestatie. Niet wenselijk dus, IMO. Dat heeft namelijk niets met USSR of iets dergelijks te maken, maar alles te maken met gezonde bedrijfsvoering met daarbij behorende beloningen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:47

Offtopic? Waar heb jij het over?
Als er wordt gesproken over Robin Hood en dat de huidige maatschappij waarin wij leven naar de maan wordt geholpen door allerlei bedrijven, vat ik dat op als een aanval op de kapitalistische maatschappij waarin we leven. Denk ook zomaar dat ik niet de enige ben die dat zo opvat :+
Wat is het alternatief op het kapitalisme dat hier wordt uitgekotst? Juist, het communisme. Nou, dat was pas een succes :')

Dus nee, niet off. Gewoon geanalyseerd enzo.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 00:50

Wie zegt hier dat communisme HET (enige) alternatief is voor het financieel kapitalisme? er is ook nog zoiets als een verschil tussen financieel en industrieel kapitalisme :)*

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:52

Ja, daar hadden de communisten ook een oplossing voor, voor dat industrieel communisme dat ook niet je van het was. Mislukte ook jammerlijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:10

Jaaaaaa, maar dat rechtvaardigt nog steeds de bonus niet

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:49

Waar haal jij in godsnaam vandaan dat ik het okay vind :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 11:51

mayniac_val schreef:
Ja, daar hadden de communisten ook een oplossing voor, voor dat industrieel communisme dat ook niet je van het was. Mislukte ook jammerlijk.

Er is nog zoveel meer dan communisme.

Sociaal industrieel kapitalisme zou al een beter alternatief zijn dan financieel kapitalisme, daar gaat de wereld gewoon aan kapot. :r

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:00

En dan heeft een kleine elitegroep uiteindelijk toch nog alles in handen waar ze gigantisch van kunnen profiteren. De wereld is nu eenmaal geen utopische plek waar niemand van een ander zal profiteren, want zo werkt de mens niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:01

mayniac_val schreef:
Waar haal jij in godsnaam vandaan dat ik het okay vind :')

Lees even je eigen berichten door

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:06

Electra, ik denk dat jij niet helemaal begrijpt wat het verschil is tussen spreken vanuit je gevoel en vanuit je ratio.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:17

mayniac_val schreef:
El :(:) ectra, iksr uit denk dat jij niet helemaal begrijpt wat het verschil is tussen spreken vanuit je gevoel en vanuit je ratio.

Leg maar uit

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:17

Wildgirl schreef:
Heb je vaststaand bewijs dat de huren zijn gestegen en er meer huizen verkocht gaan worden omdat deze man uitbetaald dient te worden?
Zonee, trek dan geen conclusie's en laten we als-je-blieft eens ophouden met dat onmogelijke geklaag en die ''kijk nou hoe zielig ik ben terwijl hij wel wat heeft''....als je ontvreden met je leven bent of als je denkt dat zaken niet eerlijk verlopen(in jouw nadeel) dan moet je er iets aan DOEN!
Niet te pas en te onpas op een anoniem forum gaan zitten afgeven op jan en alleman.

Sorry maar dit moest er even uit, erger me dood aan al die topics de laatste dagen waarbij jij, maar ook vele anderen, continu lopen af te geven op politiek,staat,overheid en nu weer op deze man en jezelf daarmee in het '''zielig'' hoekje plaatst! :o

Ik lees het geschrevene van TS heel anders... M.I. denk ze na over wat er speelt en spiegelt ze haar mening. Heel verstandig. Komt bij mij beter over, als jouw opmerking dat ze bepaalde dingen niet bewijzen kan. Daar zorgt men wel voor. Als alles transparant is, valt alles te bewijzen. Maar heel veel zaken, komen via een omweg naar buiten.
Wat jij probeert is mensen die op een forum hun ongenoegen uiten, monddood te maken. Ik heb slecht nieuws voor mensen die dat doen....het kan niet. We hebben een mening en internet heeft gezorgd dat we die kunnen verspreiden. Niet altijd even juist, maar wel duidelijk. We weten wat er speelt, als we verkeerd geïnformeerd zijn, worden we verbeterd.
De gouden handdrukken zijn heel veel mensen zat. Het is moreel onverantwoord deze in crisistijd uit te delen en in ontvangst te nemen. Dit gaat op den duur consequenties hebben. Mensen zoals jij zullen dan heel verbaasd zijn. 3,5 miljoen VERDIENT niemand. Er bestaat bij mij weten geen werk , waarbij dit bedrag gerechtvaardigd is. Het is logisch dat het in de verkeerde keelgat schiet. Met de bezuinigen worden nu mensen aangepakt, waarvan men weet dat deze zich niet kunnen verdedigen.
Ik klaag niet. Maar ik weet echt niet wat ontevreden mensen kunnen doen om grote misstanden aan de kaak te stellen. Staken helpt niet, demonstreren helpt niet, petities tekenen helpt niet, maar als er een goed idee die kans van slagen heeft geopperd wordt, zal ik in ieder geval er gehoor aan geven.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:27

Electra63 schreef:
mayniac_val schreef:
Electra, iksr uit denk dat jij niet helemaal begrijpt wat het verschil is tussen spreken vanuit je gevoel en vanuit je ratio.

Leg maar uit

Wat ratio is? Verstand. En mijn verstand gebruikt kennis van sociaal-economische geschiedenis om te verzinnen dat je hier druk om maken geen zin heeft, want de mens is zoals hij is en zal daarom graag winst maken ten koste van een ander. Is dat okay? Volgens mijn gevoel: nee. Maar ik ben wel zo snugger om in te zien dat dit nu eenmaal is hoe de wereld in elkaar steekt en dat het nutteloos is om altijd maar vanuit je gevoel te denken.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:24

mayniac_val schreef:
Electra, iksr uit denk dat jij niet helemaal begrijpt wat het verschil is tussen spreken vanuit je gevoel en vanuit je ratio.

Wat ratio is? Verstand. En mijn verstand gebruikt kennis van sociaal-economische geschiedenis om te verzinnen dat je hier druk om maken geen zin heeft, want de mens is zoals hij is en zal daarom graag winst maken ten koste van een ander. Is dat okay? Volgens mijn gevoel: nee. Maar ik ben wel zo snugger om in te zien dat dit nu eenmaal is hoe de wereld in elkaar steekt en dat het nutteloos is om altijd maar vanuit je gevoel te denken.

Deze opmerking ,mayniac, snap ik helemaal niet. Maar dat zal wel aan mij leggen. Gelukkig spreek je wel vanuit jezelf, als je zegt dat de mens graag winst wil maken ten koste van een ander. Ik zie voorbeelden , waaruit blijkt dat niet iedereen zo is. Je bent zo snugger om te zien hoe de wereld (dat zijn wij allemaal, dat ben je toch wel met mij eens?) in elkaar steekt en dat het nuttenloos is vanuit je gevoel te denken. Hoe denk je dat goede arbeidsvoorwaarden tot stand zijn gekomen? Vrouwenstemrecht of meer van dat soort zaken? Allemaal mensen geweest die hun hoofd boven het maaiveld durfde te steken en geen genoegen namen met de bestaande situatie. Mijn verstand zegt nu dat ik machteloos moet toezien, maar er is heel veel goeds voortgekomen uit het denken vanuit gevoel.
Ik hoop dan ook, dat jij nog snuggerder gaat worden en ooit zal inzien dat werken vanuit je gevoel menselijk is en wel degelijk nut heeft. Het heeft geen zin alles te slikken als zoete koek en ons mond dicht te houden als er weer eens iets speelt. Openheid van zaken geeft duidelijkheid, men kan er bij Vestia doen wat men verstandig vind. Maar ze kunnen nooit beweren, dat ze niet wisten dat die gouden handdruk in het verkeerde keelgat is geschoten bij velen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:34

Wil de mens dat niet winst maken ten koste van een ander? Leg mij dan even wat verschijnselen zoals imperialisme en kapitalisme uit. Of oliewinning. Heb je je weleens ingelezen in hoeveel winst wij maken over de hoofden van landen als Afrika en Azië omdat wij door imperialisme en de Industriële Revolutie een kernland zijn en zij periferie (of, om het mooi in lijn te houden met dit topic: wij de elite en zij de massa)?
Wat vrouwenkiesrecht en arbeidsvoorwaarden betreft: dat heeft meer te maken met de regering die rust in het land wil bewaren of een verandering in de kleur van de regering dan met mensen die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:37

mayniac_val schreef:
Electra63 schreef:

Leg maar uit

Haha, mijn verstand gebruikt mijn kennis van arbeidsrecht, om te weten hoe een ontslagvergoeding wordt vastgesteld. Ik heb verder geen dossierkennis van deze zaak, maar mijn ervaring zegt mij, dat er geen goed dossier is opgebouwd om van deze directeur makkelijk af te komen en dat hij waarschijnlijk heel goed heeft onderhandeld (lees: hele goede advocaat). :D Dat is zijn goed recht en ook te begrijpen, maar in deze tijden van recessie en bezuinigingen is het voor de gewone burger zuur en onbegrijpelijk.
Maar bedankt voor jouw les in het verschil tussen spreken vanuit gevoel en vanuit verstand, dat wist ik namelijk nog niet. :O
Ik zie dat er nog iemand jou niet helemaal kan volgen, misschien kan je nog eens les nemen in communicatie, dat is namelijk heel belangrijk om goed te kunnen functioneren in het bedrijfsleven.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:42

Toch beschik jij kennelijk nog steeds niet over voldoende kennis om een discussie te kunnen volgen. Ik heb het namelijk over het bredere verschijnsel van een kleine groep die een hoop geld krijgt en de massa die daarvoor mag betalen. Is de Robin Hood uitspraak van Arabesk je misschien ontgaan? Daar reageer ik namelijk nog steeds op maar dat schijn ik in Jip en Janneke taal te moeten vertellen omdat sommige mensen hun emoties niet voldoende los kunnen laten om de situatie objectief te kunnen bekijken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:52

mayniac_val schreef:
Toch beschik jij kennelijk nog steeds niet over voldoende kennis om een discussie te kunnen volgen. Ik heb het namelijk over het bredere verschijnsel van een kleine groep die een hoop geld krijgt en de massa die daarvoor mag betalen. Is de Robin Hood uitspraak van Arabesk je misschien ontgaan? Daar reageer ik namelijk nog steeds op maar dat schijn ik in Jip en Janneke taal te moeten vertellen omdat sommige mensen hun emoties niet voldoende los kunnen laten om de situatie objectief te kunnen bekijken.

Haha, ik hoop dat jij, met jouw manier van communiceren, het gaat redden in het onderwijs of bedrijfsleven, maar ik zet er geen geld op. :D

Ik hou mij gewoon bij het onderwerp, met de uitspraken van Arabesk, heb ik verder niets. Offtopic gaan wordt normaal gesproken niet gewaardeerd.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:55

De uitspraken van Arabesk zijn ontopic _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:56

mayniac_val schreef:
Ach arme, snap je het nog niet :(:)

Als jij nu eens eerst je studie probeert af te maken, dan een baan probeert te vinden en te behouden, praten we verder. :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:00

Probeert af te maken :') Serieus, je hebt geen idee hoe ik het doe op de universiteit of voor de klas, dus wat oordeel jij nou?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:04

mayniac_val schreef:
Probeert af te maken :') Serieus, je hebt geen idee hoe ik het doe op de universiteit of voor de klas, dus wat oordeel jij nou?

Ach mijn ervaring zeg mij, dat als jij met zo'n attitude voor de klas staat of in het bedrijfsleven komt, je het niet gaat redden. Of je moet in het echte leven een andere manier van communiceren hebben, dat kan. :D

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:08

mayniac_val schreef:
Wil de mens dat niet winst maken ten koste van een ander? Leg mij dan even wat verschijnselen zoals imperialisme en kapitalisme uit. Of oliewinning. Heb je je weleens ingelezen in hoeveel winst wij maken over de hoofden van landen als Afrika en Azië omdat wij door imperialisme en de Industriële Revolutie een kernland zijn en zij periferie (of, om het mooi in lijn te houden met dit topic: wij de elite en zij de massa)?
Wat vrouwenkiesrecht en arbeidsvoorwaarden betreft: dat heeft meer te maken met de regering die rust in het land wil bewaren of een verandering in de kleur van de regering dan met mensen die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken.

Oh, daar heb ik helemaal geen zin in. Dat kan je toch allemaal nalezen in je geschiedenisboeken?
Ik heb op school geleerd, vanuit jezelf te spreken...dus WIJ de elite en ZIJ de massa, daar kan ik niets mee. Wat imperialisme of de industriële revolutie met het nu te maken heeft, zie ik even niet. Je hoeft het me ook niet uit te leggen, want ik zie het nut er niet van in mijn energie in deze uitleg te stoppen. En vrouwenkiesrecht wordt door jouw anders uitgelegd, misschien niet zo'n goed voorbeeld...
Er is een tijd geweest dat vrouwen geen lange broeken mochten dragen, sigaretten mochten roken, mannen niet achter kinderwagens liepen...dit is allemaal verandert, doordat er mensen waren die het niet eens waren met de bestaande situatie. Zo en nu zijn we weer terug bij het begin....
We hebben het nu toch over de gouden handdruk en onze onvrede daarover? Dat speelt zich toch nu af?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:14

@Electra: ja want mensen zullen mijn posts vast niet precies zo lezen zoals zij dat willen :roll: Je brengt niks in in deze discussie, je zeurt alleen dat zowel TS als ik off gaan (hoezo, je kunt de discussie niet volgen?) en herhaalt dertig keer dat ik zo'n bonus goedkeur. Je kent me niet, dus vel geen oordeel over mij wil je?

@Ersina: hoe komt die gouden handdruk daar? Precies, omdat mensen graag winst maken over de hoofden van anderen. Adam Smith heeft er een mooi boek over geschreven, hoef je verder niet te lezen maar het idee van survival of the fittest duidt dit topic wel mooi, denk je niet? Dus tuurlijk, onvrede is terecht maar wat willen we eraan doen? Zo is de maatschappij, zo gaat het overal ter wereld en een goed alternatief is er toch niet. De laatste keer dat er onvrede was over het bovenstaande werd de USSR uit de grond gestampt en echt, ik leef liever in deze maatschappij dan eentje waarin iedereen zogenaamd gelijk is.