Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odetteke schreef:Heel logisch dat de etentjes gedeclareerd worden, het is vaak gewoon een dienstreis, dat soort dingen worden overal in het bedrijfsleven gedeclareerd. En als ze elke dag goedkoop naar de febo gaan lijkt het me ook niet zo heel gezond
Inrichting van een appartement is ook logisch, gebeurd ook vaak in het bedrijfsleven als heen en weer reizen niet te doen is, en daar hoort dan ook de schoonmaak bij. In zijn eigen huis, mag hij dan wel lekker met een stofdoek rondzwaaienOok kan ik me voorstellen als er eind van de dag besloten wordt dat er die avond bij p & w aangeschoven wordt en de drie standaard hotels vol zijn dat je een keer wat duurder uit komt. Vind het niet zo spannend
Bassenqua schreef:Nee de bewoners van Nederland mopperen alleen maar en doen verder niks, sta er verbaasd van dat de snelwegen hier bijv nog niet dicht gezet zijn met die achterlijke brandstof prijzen, vast zetten die handel want het grootste bedrag wat wij per liter betalen verdwijnt in de staatskas, nee wat doen wij in Nederland, we gaan om 12 uur in de middag met zijn allen 3x toeteren.Goh laat dat nou toch geen verschil hebben gemaakt, snap je dat nou?
Squawk schreef:Bedrijf vind ik nog iets anders dan overheiddaar betaald de werkgever, in dit geval wij.
Heb zelf een hele tijd iedere dag op en neer gereisd van regio Utrecht naar Heerlen/Maastricht, veel geld gekost mja eigen keus. Heeft me ook heel veel geld gekost en dat als student..nja eigen schuld. Krijg ik ook niet vergoed.
@ gummie: de link naar de bonnetjes staan in de OP. Het geldbedrag zegt idd niet alles maar de bonnetjes wel (een aantal).
Vjestagirl schreef:Ik niet, maar als jij dat zo geregeld krijgt met het bedrijf waar je gaat werken: prima toch?
Iedereen vergeet wel even voor het gemak dat dit mensen zijn die in de zakenwereld 10x meer zouden kunnen verdienen, 100x minder gezeik zouden hebben en waarschijnlijk ook minder uren zouden hoeven maken. Dit zijn mensen die liefde hebben voor ons land en zijn (kats-ondankbare) volk en daarom in Den Haag werken.
Maar dit zijn ook gewoon mensen die geen zin hebben om meer uit te geven aan hun werk dan dat ze verdienen. En die blijkbaar goed onderhandelen over hun secundaire arbeidsvoorwaarden, want ze doen het aardig. De Nederlandse Staat is gewoon een werkgever zoals alle anderen.
Mootje schreef:De overheid is ook gewoon een bedrijf hoor
Ik denk dat wanneer je je 'ambtswoning', zakelijke etentjes etc niet meer mag declareren en bij de Formule 1 moet overnachten, dat er nog minder mensen staan te springen om minister te worden.
Ik denk dat politiek een roeping is (net als bijvoorbeeld de zorg en het onderwijs) en dat de mensen die hierin werkzaam zijn echt niet declareren om er een slaatje uit te slaan
Miriam91 schreef:@ [***], tuurlijk moeten die mensen ook eten als ze een vergadering hebben (gehad), maar waarom moet dat allemaal zo duur? Als zij uit eten gaan doen ze dat zo'n 5x duurder dan ik, en dat vind ik nou niet nodig. En trouwens dat elke dag uit eten gaan is ook totaal niet gezond. Hoeveel zout er in dat eten zitEn dat Bleker in een duur hotel slaapt omdat hij de volgende dag weer in A'dam moet zijn, nou dan rijd je toch heen en weer met je chauffeur? We wonen niet in Amerika waar je 500 km moet afleggen hoor.
Vjestagirl schreef:Ik niet, maar als jij dat zo geregeld krijgt met het bedrijf waar je gaat werken: prima toch?
Iedereen vergeet wel even voor het gemak dat dit mensen zijn die in de zakenwereld 10x meer zouden kunnen verdienen, 100x minder gezeik zouden hebben en waarschijnlijk ook minder uren zouden hoeven maken. Dit zijn mensen die liefde hebben voor ons land en zijn (kats-ondankbare) volk en daarom in Den Haag werken.
Maar dit zijn ook gewoon mensen die geen zin hebben om meer uit te geven aan hun werk dan dat ze verdienen. En die blijkbaar goed onderhandelen over hun secundaire arbeidsvoorwaarden, want ze doen het aardig. De Nederlandse Staat is gewoon een werkgever zoals alle anderen.
AaronYve schreef:Verhuizen dan! Niet zo heel moeilijk lijkt me.
Zou ook wel in Den Haag willen werken en in Limburg wonen. Betaal jij mijn appartement + inrichting?
Mias schreef:Maar ben ik nou zo dom of?
Jullie hebben het allemaal over het geld wat de regering aan het declareren is. Maar ik neem aan dat zeniet hun eigen boekhouding doen, dat ze dit uitbesteden aan een accountant.
Dus dat ze alle bonnetjes wat ze declareren aan de accountant moeten geven en die declareert het voor hun.
Is het dan ook niet een beetje de verantwoordelijkheid voor de accountant of hij de onnetjes van de burger king daadwerkelijk gaat declareren? De schuld ligt dus niet alleen aan de regering, maar ook aan de mensen die het accepteren.
Ik weet mijn vader is ook accountant, ik weet van hem als hij een klant heeft die bonnetjes van de burgerking declareert dat hij dat niet accepteerd, die declareerd hij niet. En met hem zijn er meer!
odetteke schreef:AaronYve schreef:Verhuizen dan! Niet zo heel moeilijk lijkt me.
Zou ook wel in Den Haag willen werken en in Limburg wonen. Betaal jij mijn appartement + inrichting?
Het verschil is wel dat als je ambtenaar bij de gemeente maastricht wordt je daar met een beetje inzet ook best tot je pensioen kan werken. Als minister kan je de pech hebben dat je partij na 4 jaar niet meer in de regering komt. Of na 2 jaar trekt een van de partijen waar je mee regeert de stekker uit het kabinet. Dan is het maar goed dat ze nog een eigen huis hebben
laetitia schreef:Vjestagirl schreef:Ik niet, maar als jij dat zo geregeld krijgt met het bedrijf waar je gaat werken: prima toch?
Daar ben ik het deels wel mee eens, hun werk is behoorlijk zwaar en vergt veel van ze. Echter dat weet je als je de politiek ingaat. Dat is een keuze. Evenzo is het mijn eigen keuze geweest om het toerisme in te gaan, waarvan algemeen bekend staat dat het keihard werken voor weinig geld is. Dat is van mij een bewuste keuze geweest
Echter komt het niet over bij het 'kats-ondankbare' volk dat er in deze tijden van recessie flink bezuinigd wordt op sociale voorzieningen waardoor over het algemeen toch de hardwerkende middenstander getroffen wordt die keurig zijn belastingen betaald (inkomstenbelasting, loonbelasting, gemeentebelasting etcetera) maar dat er daarnaast door de ministeries nog flink gedeclareerd wordt op onnodige onkosten (een kantoorinrichting van 45.000 is mijns inziens onnodig).
PussInBoots schreef:Mijn accountant heeft bonnetjes te declareren die ik hem aanbiedt, hoogstens mag hij uitleg vragen maar IK ben degene die uitmaakt of het bonnetje bedrijfskosten zijn. De belastingdienst mag het hier niet mee eens zijn, mn accountant heeft zn werk maar te doen.