Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaby schreef:Nies_ schreef:Heb toch moeite met dit geloven. 'In Amerka' is nogal een ruim begrip. Lijkt me sterk dat een 9 jarige 3 uur kan rennen zonder water. Daarnaast zou je denken dat iedere normaal denkende 9 jarige ergens anders heen gerend was dan rondjes, als je dan toch aan het rennen moet..
Denk toch dat dit valt onder de categorie van de boete voor het wildplassen van een kleuter of het is in ieder geval flink aangesterkt en overdreven.
Als je oma toeziet (door het raam bijvoorbeeld) dat je de rondjes rent en je bent voldoende geindoctrineerd/bang gemaakt bent opdat je weet dat, als je het niet doet, er erge dingen gebeuren ....
Hier staat een Engelstalig stuk over de gebeurtenis, met filmpje: http://ontd-political.livejournal.com/9366830.html
Cer schreef:Om maar eens iets aan te halen uit een ander topic.. Misschien heeft die oma vroeger wel iets meegemaakt waardoor ze nu zoiets bedenkt. Een slechte relatie met haar ouders ofzo.. Misschien als deze vrouw op tijd geholpen was, dan was dit niet gebeurd...
Shenavallie schreef:Laatst was er bij Dr. Phil een situatie waarin een adoptiemoeder een jongetje grote hoeveelheden tabasco in zijn mond liet houden, liefst moest doorslikken, en daarna direct onder een ijskoude douche moest staan voor langere tijd terwijl de stiefmoeder al die tijd tegen hem liep te schreeuwen en te krijsen. En alleen omdat hij had gejokt over iets. Alle kinderen jokken wel eens en daar zijn heel wat humanere "straffen" voor te bedenken dan dit onmenselijke gedrag van nota bene (mag je aannemen) volwassenen. De adoptiemoeder in kwestie dacht dat dit de beste manier voor het jochie was, omdat hij dit in Rusland ook in de weeshuizen kreeg. Gelukkig mocht de stiefmoeder in dit geval per direct de hulpverlening in. Het jochie heeft een trauma voor zijn leven...![]()
Soms zou ik willen dat men eerst een opvoedcursus met goed gevolg moet afronden voordat men ouders mag worden...
keona schreef:ze had gelogen,dit was haar straf.maar kan me niet voor stellen dat ze ook maar zelfs 30minuten heeft gerend voor ze dood om viel.ik vind dat deze mensen niet gestraft hoeven worden,ik zou ook niet weten dat iemand er van omkiept,ze zijn nu ook al genoeg gestraft
Chubby schreef:Wanneer je als kind van 9 zó bang bent voor je verzorgers dat je je dood rent, dan is het hoogstwaarschijnlijk niet de eerste keer dat ze een exorbitante 'straf' krijgt. Hoe wacko ben je als je dit een kind aandoet.Cer schreef:Om maar eens iets aan te halen uit een ander topic.. Misschien heeft die oma vroeger wel iets meegemaakt waardoor ze nu zoiets bedenkt. Een slechte relatie met haar ouders ofzo.. Misschien als deze vrouw op tijd geholpen was, dan was dit niet gebeurd...
Ja, zo ken ik er ook een paar. Smoesjes noemen we dat. Diegene die verantwoordelijk is, mag die ook nemen. En wanneer je zelf verantwoordelijkheid néémt, dan zóek je hulp in plaats van af te wachten tot dat aangeboden wordt..
Pentax schreef:Ik geloof er niks van. Als je in erge ademnood komt val je toch eerst flauw? Kan me niet voorstellen dat je heel ver over je eigen grens kan rennen, laat staan 3 uur. Tenzij dit meisje een buffelconditie heeft omdat oma dit vaker deed?
Chubby schreef:unicorn_kiss schreef:maar kinderen worden nu eenmaal afgestraft, en ja rondjes rennen is in mijn ogen een mooie straf.
brrrrr enge reactie van jou!
Kinderen liegen/ jokken echt heel veel. dat hoort bij de ontwikkeling.
unicorn_kiss schreef:nee hoor als kind hoor je niet te liegen, hiervoor werd ik ook afgestraft. Met rondjes rennen bedoel ik overigens 5 minuutjes.
3 uur is natuurlijk achterlijk, al twijfel ik sterk aan dat verhaal! Geen enkel kind dat 3 uren rent hoor
unicorn_kiss schreef:nee hoor als kind hoor je niet te liegen, hiervoor werd ik ook afgestraft. Met rondjes rennen bedoel ik overigens 5 minuutjes.
3 uur is natuurlijk achterlijk, al twijfel ik sterk aan dat verhaal! Geen enkel kind dat 3 uren rent hoor
Diablo schreef:unicorn_kiss schreef:nee hoor als kind hoor je niet te liegen, hiervoor werd ik ook afgestraft. Met rondjes rennen bedoel ik overigens 5 minuutjes.
Je zegt het zelf al, jij werd er ook voor afgestraft, dus jij deed het ook. Ieder kind doet dat, is normaal.
Ik vind sowieso dat soort straffen maar erg vreemd, rondjes rennen, ook al zijn het er maar drie, of 5 minuutjes, waar slaat dat op....dat is gewoon je macht uitoefenen op een hulpeloos wezen, omdat zo'n kind toch niets terug kan doen. Bah, walgelijk.
Diablo schreef:Ik vind sowieso dat soort straffen maar erg vreemd, rondjes rennen, ook al zijn het er maar drie, of 5 minuutjes, waar slaat dat op....dat is gewoon je macht uitoefenen op een hulpeloos wezen, omdat zo'n kind toch niets terug kan doen. Bah, walgelijk.