Voor straf rennen wordt meisje (9) fataal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je het terecht dat oma en stiefmoeder van moord worden beschuldigd?

Ja, een 9-jarig meisje drie uur dwingen te rennen ís ook moord
179 (72%)
Nee, want ik kan niet geloven dat ze het meisje met opzet dood widen
69 (27%)

Totaal aantal stemmen: 248

Grapjasjes12

Re: Voor straf rennen wordt meisje (9) fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:05

Ik zou zeggen: dood door achterlijkheid :roll: Wat een maf wijf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:55

Ik vind het vooral vreemd dat een (stief) moeder een kind drie hele uren rond het huis laat rennen.

Dood door schuld, dat zeker.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:40

hallo, kind had gewoon een zwaar natrium tekort, niemand sterft aan een paard rondjes rennen. 3 uur rennen is zwaar overdreven, maar kinderen worden nu eenmaal afgestraft, en ja rondjes rennen is in mijn ogen een mooie straf.
Verbazingwekkender vind ik dat het natriumtekort niet is opgemerkt

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:41

Gaby schreef:
Nies_ schreef:
Heb toch moeite met dit geloven. 'In Amerka' is nogal een ruim begrip. Lijkt me sterk dat een 9 jarige 3 uur kan rennen zonder water. Daarnaast zou je denken dat iedere normaal denkende 9 jarige ergens anders heen gerend was dan rondjes, als je dan toch aan het rennen moet.. :+

Denk toch dat dit valt onder de categorie van de boete voor het wildplassen van een kleuter of het is in ieder geval flink aangesterkt en overdreven.

Als je oma toeziet (door het raam bijvoorbeeld) dat je de rondjes rent en je bent voldoende geindoctrineerd/bang gemaakt bent opdat je weet dat, als je het niet doet, er erge dingen gebeuren ....
Hier staat een Engelstalig stuk over de gebeurtenis, met filmpje: http://ontd-political.livejournal.com/9366830.html

dan ga je als kind niet liegen in the first place :)*

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:42

Oke ik dacht al,

als ik een half uur moet rennen en ik kan echt niet meer dan stop je toch vanzelf met rennen? Het is toch qua conditie onmogelijk om zo lang te rennen ineens.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:57

unicorn_kiss schreef:
dan ga je als kind niet liegen in the first place :)*

Juist wel, als je bang bent ga je juist liegen om datgene te verbergen wat er mis ging. Liegen uit angst is een van de meest voorkomende motivaties.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:36

In dat engelse stuk lees ik dat iemand haar om 4 uur zag rennen en om 6.45 kwam het belletje van de stiefmoeder.... Dat heeft ze dan toch een tijdje vol gehouden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:01

unicorn_kiss schreef:
maar kinderen worden nu eenmaal afgestraft, en ja rondjes rennen is in mijn ogen een mooie straf.

brrrrr enge reactie van jou!

Kinderen liegen/ jokken echt heel veel. dat hoort bij de ontwikkeling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:04

Om maar eens iets aan te halen uit een ander topic.. Misschien heeft die oma vroeger wel iets meegemaakt waardoor ze nu zoiets bedenkt. Een slechte relatie met haar ouders ofzo.. Misschien als deze vrouw op tijd geholpen was, dan was dit niet gebeurd...

Of moet zij wel straf omdat ze oud is, en het meisje wat laatst voor moord veroordeeld was (waarbij messteken toch iets anders zijn dan voor straf rondjes rennen misschien?) niet, omdat die jonger is?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:36

ze had gelogen,dit was haar straf.maar kan me niet voor stellen dat ze ook maar zelfs 30minuten heeft gerend voor ze dood om viel.ik vind dat deze mensen niet gestraft hoeven worden,ik zou ook niet weten dat iemand er van omkiept,ze zijn nu ook al genoeg gestraft

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:59

Wanneer je als kind van 9 zó bang bent voor je verzorgers dat je je dood rent, dan is het hoogstwaarschijnlijk niet de eerste keer dat ze een exorbitante 'straf' krijgt. Hoe wacko ben je als je dit een kind aandoet.

Cer schreef:
Om maar eens iets aan te halen uit een ander topic.. Misschien heeft die oma vroeger wel iets meegemaakt waardoor ze nu zoiets bedenkt. Een slechte relatie met haar ouders ofzo.. Misschien als deze vrouw op tijd geholpen was, dan was dit niet gebeurd...

Ja, zo ken ik er ook een paar. Smoesjes noemen we dat. Diegene die verantwoordelijk is, mag die ook nemen. En wanneer je zelf verantwoordelijkheid néémt, dan zóek je hulp in plaats van af te wachten tot dat aangeboden wordt..

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:01

Dat die stiefmoeder en oma niet sporen lijkt me duidelijk, maar moord... nee. Eerder dood door schuld of doodslag.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:02

Ik geloof er niks van. Als je in erge ademnood komt val je toch eerst flauw? Kan me niet voorstellen dat je heel ver over je eigen grens kan rennen, laat staan 3 uur. Tenzij dit meisje een buffelconditie heeft omdat oma dit vaker deed?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:19

Shenavallie schreef:
Laatst was er bij Dr. Phil een situatie waarin een adoptiemoeder een jongetje grote hoeveelheden tabasco in zijn mond liet houden, liefst moest doorslikken, en daarna direct onder een ijskoude douche moest staan voor langere tijd terwijl de stiefmoeder al die tijd tegen hem liep te schreeuwen en te krijsen. En alleen omdat hij had gejokt over iets. Alle kinderen jokken wel eens en daar zijn heel wat humanere "straffen" voor te bedenken dan dit onmenselijke gedrag van nota bene (mag je aannemen) volwassenen. De adoptiemoeder in kwestie dacht dat dit de beste manier voor het jochie was, omdat hij dit in Rusland ook in de weeshuizen kreeg. Gelukkig mocht de stiefmoeder in dit geval per direct de hulpverlening in. Het jochie heeft een trauma voor zijn leven... ;(

Soms zou ik willen dat men eerst een opvoedcursus met goed gevolg moet afronden voordat men ouders mag worden...

Die aflevering heb ik ook gezien, ik werd er misselijk van, had zó'n medelijden met dat ventje. Mijn jongste dochter is ook 9, ik kan me niet voorstellen dat mensen zo'n kleintje zulke vreselijke dingen aandoen.

keona schreef:
ze had gelogen,dit was haar straf.maar kan me niet voor stellen dat ze ook maar zelfs 30minuten heeft gerend voor ze dood om viel.ik vind dat deze mensen niet gestraft hoeven worden,ik zou ook niet weten dat iemand er van omkiept,ze zijn nu ook al genoeg gestraft

Als mijn kinderen eens liegen, verzin ik echt niet zo'n absurde straf, ik vind dat echt heel erg raar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:21

Ik kan ook wel wat anders bedenken dan dit hoor, als mijn bijna 9-jarige gelogen heeft. Te zeggen dat dit gewoon een straf was, vind ik echt... ja... raar eigenlijk.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:35

Lijkt me niet dat ze verwacht of gehoopt hadden dat t meisje zou sterven door deze straf, maar een goede of logische straf is het natuurlijk niet. Rare straf hoor rondjes laten rennen en dan 3?! uur?! Ik vind een half uur al te veel. Stuur dat kind naar haar kamer, zet haar in de hoek ofzo, geef huisarrest of iets.
Waren ze bang dat het kind te dik zou wordne door die reep ofzo? vreemd!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:36

Chubby schreef:
Wanneer je als kind van 9 zó bang bent voor je verzorgers dat je je dood rent, dan is het hoogstwaarschijnlijk niet de eerste keer dat ze een exorbitante 'straf' krijgt. Hoe wacko ben je als je dit een kind aandoet.

Cer schreef:

Ja, zo ken ik er ook een paar. Smoesjes noemen we dat. Diegene die verantwoordelijk is, mag die ook nemen. En wanneer je zelf verantwoordelijkheid néémt, dan zóek je hulp in plaats van af te wachten tot dat aangeboden wordt..

Mee eens Chubby,

Zou lekker makkelijk zijn, zo kan iedereen onder een straf uit komen. Want een celstraf verdienen deze vrouwen.

Pentax schreef:
Ik geloof er niks van. Als je in erge ademnood komt val je toch eerst flauw? Kan me niet voorstellen dat je heel ver over je eigen grens kan rennen, laat staan 3 uur. Tenzij dit meisje een buffelconditie heeft omdat oma dit vaker deed?

Ik denk dat het een heel gezond meisje was dat uit angst de 3 uur bijna gehaald heeft. Een tekort aan natruim wordt meestal veroorzaakt door verlies van natrium via transpiratie bij langdurige inspanning. Hierdoor ontstaan uitdrogingsverschijnselen.
Bij slechts 5-6% vochttekort ontstaan al serieuze lichamelijke klachten zoals hoofdpijn, misselijkheid, tintelende ledematen, verlies van bewustzijn etc.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:00

Ik zouhet een nog vinden kunnen als straf als het over 3 rondjes ging 5 minuten ofzomaar dit is gestoord

Overigens: dat de moeder belde over een beroerte bekekent niet dat ze daaraan is overleden. Dat kan ook een verzinsel zijn om eigen schuld te verbergen. En volgens autopsie was het meisje uitgedroogd en had een natrium tekort.. lijkt me idd 100% te wijten aan het rennen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:49

Ja, een 9-jarig meisje drie uur dwingen te rennen ís ook moord

Ook een jong iemand kan daaraan dood gaan,en dat zien veel mensen vaak over het hoofd...Maarja zoiets is ook gewoon geen straf! Alleen maar omdat het meisje loog over dat ze de chocoladereep niet heeft opgegeten. Bedenk dan iets anders,bijvoorbeeld 1 week niet afspreken ofzoiets.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:39

Chubby schreef:
unicorn_kiss schreef:
maar kinderen worden nu eenmaal afgestraft, en ja rondjes rennen is in mijn ogen een mooie straf.

brrrrr enge reactie van jou!

Kinderen liegen/ jokken echt heel veel. dat hoort bij de ontwikkeling.

nee hoor als kind hoor je niet te liegen, hiervoor werd ik ook afgestraft. Met rondjes rennen bedoel ik overigens 5 minuutjes.
3 uur is natuurlijk achterlijk, al twijfel ik sterk aan dat verhaal! Geen enkel kind dat 3 uren rent hoor

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:43

unicorn_kiss schreef:
nee hoor als kind hoor je niet te liegen, hiervoor werd ik ook afgestraft. Met rondjes rennen bedoel ik overigens 5 minuutjes.
3 uur is natuurlijk achterlijk, al twijfel ik sterk aan dat verhaal! Geen enkel kind dat 3 uren rent hoor

Je zegt het zelf al, jij werd er ook voor afgestraft, dus jij deed het ook. Ieder kind doet dat, is normaal.

Ik vind sowieso dat soort straffen maar erg vreemd, rondjes rennen, ook al zijn het er maar drie, of 5 minuutjes, waar slaat dat op....dat is gewoon je macht uitoefenen op een hulpeloos wezen, omdat zo'n kind toch niets terug kan doen. Bah, walgelijk.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:02

unicorn_kiss schreef:

Je moest eens weten hoe ver kinderen over hun grenzen gaat door toedoen van volwassenen. Vergeet ook niet dat een kind veel kwetsbaarder is en sneller uitdroogt dan een volwassenen.

Kijk maar eens naar een docu van de vpro over een jongetje uit India. Vanaf ongeveer 31 minuten op het filmpje zie je dat dat jongetje over zijn grens gaat, dat hij het overleeft heeft heeft te maken met zijn hardloop trainingen maar dan nog is het echt bijzonder dat hij het kan navertellen.

Ik stuur je per pb de link want de pleegvader wordt omgebracht en zijn lichaam is in het filmpje te zien.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:58

Diablo schreef:
unicorn_kiss schreef:

Je zegt het zelf al, jij werd er ook voor afgestraft, dus jij deed het ook. Ieder kind doet dat, is normaal.

Ik vind sowieso dat soort straffen maar erg vreemd, rondjes rennen, ook al zijn het er maar drie, of 5 minuutjes, waar slaat dat op....dat is gewoon je macht uitoefenen op een hulpeloos wezen, omdat zo'n kind toch niets terug kan doen. Bah, walgelijk.

En ik vind het dan weer normaal dat dat afgestraft wordt. Deel van een nette opvoeding, als je ietwat keurige kinderen wil in ieder geval. Daaruit leren ze juist. Iedereen heeft zijn eigen manier, wat ook begrijpelijk is, en in deze familie heeft deze manier altijd zeer prima gewerkt :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:49

Ik zit echt met open mond hier... iemand had het over het verliezen van een kleinkind.. Twee volwassen mensen die elkaar hebben zitten opjutten over de straf ofzo??
Ik moest ze serieus niet tegenkomen..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:04

Diablo schreef:

Als mijn zoon weer eens te laat is op de rugby-club (hij heeft volgens mij een antilliaans klokje :+ , ondanks mijn aansporingen), dan moet hij ook een rondje veld rennen. Op een of andere manier vinden die jongens dat nog leuk ook, want meestal gaat er eentje voor de gezelligheid meerennen. Dat is maar één rondje en het gaat om jongens die daar de conditie ook voor hebben, dus niet echt een vorm van macht uitoefenen, maar gewoon duidelijkheid scheppen. Toch zitten hier mijns inziens wel grenzen aan, want als het meer dan 1 rondje zou zijn dan zou ik jouw uitspraak wel kunnen begrijpen.