Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:Ja dat kan. Ik ken zulke mensen persoonlijk niet. Daarbij wil ik ook liever niet oordelen als ik niet het hele verhaal ken. (wil niet zeggen dat er vast wel zulke mensen zijn hoor en dan jullie ze misschien wel kennen) Ik weet wel dat ikzelf ook vaak genoeg te horen heb gekregen dat ik heus wel een baan had kunnen krijgen, maar in werkelijkheid was dat toch niet zo. Daarbij heb ik ook een ziekte die niet zichtbaar is aan de buitenkant.
Ik vraag me af hoe mensen het zolang volhouden om bewust niet te willen werken. Ik vond het UWV echt niet makkelijk...
Jessix schreef:Ja, ik verkoop straks ook niet meteen mijn paard als ik geen baan meer heb. Zolang het kan (financieel) wil ik mijn dieren wel houden. Hopelijk kom ik zo snel mogelijk weer aan het werk en tot die tijd heb ik gelukkig een lieve familie die wel wat wil bijdragen aan de paarden. Maar leuk is het zeker niet. Ik verdien 100X liever mijn eigen geld. En je hebt gelijk, juist in zulke situaties is het zo fijn om nog een uitlaatklep te hebben!
Abiola schreef:Als 1% van de bijstand mensen daar onterecht inzit levert dat toch al snel een besparing op van 75 miljoen. En ik denk niet dat het 1% is. Mensen die te ziek zijn om te werken, maar niet te ziek zijn om leuke dingen te doen als paardrijden begrijp ik niet. Ik gun iedereen alles hoor, maar als je 1 het geld hebt om van een uitkering een paard te onderhouden, is die uitkering imo te hoog, en 2 als je het kunt opbrengen om het paard te rijden en te verzorgen zou je imo ook een baantje moeten kunnen handelen.
Abiola schreef:Als 1% van de bijstand mensen daar onterecht inzit levert dat toch al snel een besparing op van 75 miljoen. En ik denk niet dat het 1% is. Mensen die te ziek zijn om te werken, maar niet te ziek zijn om leuke dingen te doen als paardrijden begrijp ik niet. Ik gun iedereen alles hoor, maar als je 1 het geld hebt om van een uitkering een paard te onderhouden, is die uitkering imo te hoog, en 2 als je het kunt opbrengen om het paard te rijden en te verzorgen zou je imo ook een baantje moeten kunnen handelen.
Abiola schreef:Mensen die echt te ziek zijn om te werken verdienen een fatsoenlijke uitkering. Maar die mensen klussen doorgaans niet zwart bij en hebben ook geen pony. Voor die mensen betaal ik met alle liefde belasting. Al die vage aandoeningen waar we twintig jaar geleden nog nooit van gehoord hadden zoals me en cvs geven nu ook recht op een uitkering. Kijk hier op bokt maar eens hoeveel mensen wel niet een uitkering hebben met " vage" aandoeningen, maar die zijn wel in staat om te rijden en andere leuke dingen te doen. Dan heb ik toch echt liever dat die persoon met die dwarslaesie een fatsoenlijke uitkering krijgt hoor!
Abiola schreef:Mensen die te ziek zijn om te werken, maar niet te ziek zijn om leuke dingen te doen als paardrijden begrijp ik niet. Ik gun iedereen alles hoor, maar als je 1 het geld hebt om van een uitkering een paard te onderhouden, is die uitkering imo te hoog, en 2 als je het kunt opbrengen om het paard te rijden en te verzorgen zou je imo ook een baantje moeten kunnen handelen.
tamary schreef:Abiola schreef:Als 1% van de bijstand mensen daar onterecht inzit levert dat toch al snel een besparing op van 75 miljoen. En ik denk niet dat het 1% is. Mensen die te ziek zijn om te werken, maar niet te ziek zijn om leuke dingen te doen als paardrijden begrijp ik niet. Ik gun iedereen alles hoor, maar als je 1 het geld hebt om van een uitkering een paard te onderhouden, is die uitkering imo te hoog, en 2 als je het kunt opbrengen om het paard te rijden en te verzorgen zou je imo ook een baantje moeten kunnen handelen.
Voor paardrijden en verzorgen hoef je niet met mensen om te kunnen gaan. (hier huurwei) Er is vrijwel geen werk waar geen interactie met klanten of collega's bij komt kijken.
Abiola schreef:Tamary, als je op bokt met andere mensen kunt omgaan, kun je imo ook mailtjes beantwoorden voor een callcenter oid.
Barcelano, sterkte met het vinden van een baan. Maar een zwarte baan naast een uitkering is natuurlijk altijd een no-no. Zelf geen belasting betalen en wel profiteren van de mensen die dat wel doen????
gummie schreef:Ik ben blij dat je dat schrijft, dit is dus het gevaar van interpretatie en gokken
Magrathea schreef:Abiola schreef:Mensen die te ziek zijn om te werken, maar niet te ziek zijn om leuke dingen te doen als paardrijden begrijp ik niet. Ik gun iedereen alles hoor, maar als je 1 het geld hebt om van een uitkering een paard te onderhouden, is die uitkering imo te hoog, en 2 als je het kunt opbrengen om het paard te rijden en te verzorgen zou je imo ook een baantje moeten kunnen handelen.
Wajong is 950 euro. Als je een goedkoop huurwoninkje hebt en bij wijze van op een houtje bijt kan je volgens mij best een paard onderhouden hoor.
Een baantje is wel even iets anders dan paardrijden.. Paardrijden zorgt voor ontspanning, en trek je het niet meer (vanwege pijn oid) dan stap je gewoon af en ga je morgen weer rijden. En het is leuk gedacht dat een reumapatient ook werk kan doen waarbij hij rust kan nemen wanneer dat nodig is, maar zeg nou zelf, wat voor werkgever zit daar nu op te wachten?
Enneh, dat een ziekte vroeger geen naam had wil niet zeggen dat die er ook daadwerkelijk niet was. Kan me best voorstellen dat mensen met CVS of Pfeiffer vroeger gewoon als lui werden bestempeld.
blingpiggy schreef:Stel, dat er van de 100 mensen in de bijstand 1 klaploper zit die gewoon echt niet wil werken. De klaploper valt op. Niet de 99 mensen die gewoon netjes solliciteren......
Daarnaast, als je 400.000 vacatures hebt, en 600.000 werklozen (ik noem maar wat), dan is het vrij kortzichtig om te roepen ''er is altijd werk, als je maar wilt''. Blijkbaar niet, dat zie ik hier ook in de reacties zoals het voorbeeld van Cowgirl.
Zelf ben ik al 4 jaar ''gezegend'' met een baan. Oftewel; ik werk al 4 jaar lang in de flexibele schil van bedrijf A en B. Zijn er piekdruktes, dan mag ik opdraven. Zo niet, dan zit ik (kort) in de ww en solliciteer ik verder. Tot bedrijf A of B me weer belt met een klus, en dan ga ik maar weer terug....![]()
Ik doe hetzelfde werk als de vaste mensen. Ik ben net zo goed, soms zelfs beter dan de vaste kracht die al 20 jaar zit vastgeroest en half in paniek raakt bij een nieuw systeem of een nieuwe werkwijze.
Maar mijn rechten zijn gehalveerd. Een contract zit er niet in, want er word bezuinigd. De vaste krachten gaan langzaam eens met pensioen en de uitzendkracht mag het werk opvangen. Veel van mijn collega's zitten in hetzelfde schuitje en zweven rond tussen bedrijf A, B en een ww uitkering...
Ik vond het vreselijk in de ww, maar vrees dat ik er het einde van dit jaar weer in mag....![]()
Maar de vaste krachten zien die zorgen niet.....
Ik zal nooit oordelen over mensen met een uitkering (wat voor uitkering dan ook), omdat je vaak het hele verhaal niet weet.
Abiola schreef:Een baan is belangrijker dan paardrijden. Ik begrijp heus wel dat er mensen zijn met aandoeningen die soms wel en soms niet even heftig zijn. Maar als die mensen dan bijvoorbeeld wat thuiswerk gaan doen, dan scheelt dat al een pak belastingeld.
In een ferrari rijden zorgt voor veel mannen vast ook voor ontspanning, of eens skybox bij ajax, maar ik voel er weinig voor om daar belasting voor te betalen. Idem met een ponypaardje.