comazuipen (met carnaval) hoe dom zijn die mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Re: comazuipen (met carnaval) hoe dom zijn die mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:05

Ik drink zelf niet en ik gebruik ook geen drugs, maar dat betekent niet dat ik anderen direct veroordeel of aan hun lot overlaat wanneer het fout gaat...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:09

Ik veroordeel wel maar zou niet iemand laten liggen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:25

kohtje schreef:
Heb je die drank nodig voor plezier? Eenitram ik weet dat jij er voor drank end bent maar kom dan straks niet piepen als je in het ziekenhuis wakker bent geworden en je geheugen naar zijn moer is. Ik vind veel drank,drugs (zelfs een beetje) heel dom om te gebruiken maar ja ik ben in jouw ogen saai.

Ik noem je niet saai, maar als ik jou zo lees praten vind ik je een behoorlijke tut. :=

Autorijden is dom, fietsen, patatje oorlog, trampoline springen, oogpotlood gebruiken, vissen, mobiele telefoons, slapen. Alles is gevaarlijk.

Ja je veroordeelt, een schande persoonlijk. Wie weet zit er veel meer achter?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:28

Ja misschien door dat ik heel veel verantwoordelijkheid heb naar de mensen die ik verzorg ben ik wat tuttig in jouw ogen. Hellaas kan ik een hoop dingen niet doen daardoor.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:29

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:38

ik heb persoonlijk geen moeite met een drankje, maar ik neem aan dat je zelf wel weet waar je grenzen liggen? Drink met mate, dat wordt niet zomaar gezegd...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:49

Er wordt nu overwogen om een boete op te leggen aan comazuipers. Ik ben voor.
Misschien dat dit helpt te voorkomen dat ze in herhaling vallen, die idioten.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:51

ik vind het naief om te denken dat een boete helpt om te voorkomen dat jeugd teveel drinkt. denken jullie echt dat de jeugd daaraan denkt als ze met vrienden aan het stappen/drinken zijn ? :n

en natuurlijk moet je het als ouder niet goedvinden dat je kind zich helemaal klem zuipt. maar niet ieder kind wat zich klem zuipt heeft ouders die het toejuigen.

ik heb zelf ook wel een zoveel gedronken dat ik helemaal van de wereld was. van mijn ouders heb ik nooit alchol mogen drinken voor mijn 16e. maar je ouders zien niet altijd wat je uitspookt als je niet thuis bent.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:36

Je ouders gaan niet je handje zitten vasthouden tijdens het drinken. Op zembla was (heel lang gelden) een uitzending over coma zuipen. Meisje van 14 dat zittend bij haar vriendinnetje thuis zat de drinken en daardoor in coma is geraakt. Denk niet dat je als ouders van een 14 jarig meisje denkt dat dit gebeurd wanneer je dochter op bezoek gaat bij een vriendin. Beetje jammer om het op ouders af te schuiven.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 12:43

Een kind van 14 zou nog geen eens moeten bedenken om zo veel te zuipen! Denk als ik dat vroeger geflikt had ik mijn pony,fiets en alles wat ik leuk vond had in kunnen leveren om vervolgens nog een pak rammel te krijgen.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:48

Ja dom, ik snap niet wat er leuk aan is om je zelf kapot te drinken.
Op een gegeven moment heb je toch wel het idee dat je moet stoppen? Het is niet zo dat je 2 glaasjes drinkt, je voelt niks en hup je ligt zomaar in coma. Neem aan dat je op een gegeven moment wel op een grens komt waarin je je aangeschoten/dronken voelt. Ik hou ook wel van een borreltje, maar kapot drinken? Nee.

Tsjah en waar de ouders zijn? Mijn ouders wisten ook niet dat ik wel eens een glaasje nuttigde hoor toen ik nog geen 16 was. Niet op stap mogen gaan kunnen ze misschien voor zorgen, maar wat jij bij je vrienden doet? Daar hoort toch ook een stukje vertrouwen te zijn denk ik, en goede voorlichting over alcohol.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:51

loulou schreef:
ik vind het naief om te denken dat een boete helpt om te voorkomen dat jeugd teveel drinkt. denken jullie echt dat de jeugd daaraan denkt als ze met vrienden aan het stappen/drinken zijn ? :n

en natuurlijk moet je het als ouder niet goedvinden dat je kind zich helemaal klem zuipt. maar niet ieder kind wat zich klem zuipt heeft ouders die het toejuigen.

ik heb zelf ook wel een zoveel gedronken dat ik helemaal van de wereld was. van mijn ouders heb ik nooit alchol mogen drinken voor mijn 16e. maar je ouders zien niet altijd wat je uitspookt als je niet thuis bent.

Maar je moet wel bedenken dat dit meestal geen uit de hand gelopen stapavondjes zijn. Het probleem is nou net, en daarom willen ze gaan beboeten, dat kinderen zich bewúst in coma zuipen. Want dat is reuze stoer 8)7

Als je daar nu een boete op zet, en ze weten dat van tevoren 'kom ik in het ziekenhuis gaat me dat zoveel kosten' dan is er een kleine kans dat het minder gebeurt.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:08

Amaris schreef:
loulou schreef:

Maar je moet wel bedenken dat dit meestal geen uit de hand gelopen stapavondjes zijn. Het probleem is nou net, en daarom willen ze gaan beboeten, dat kinderen zich bewúst in coma zuipen. Want dat is reuze stoer 8)7

Als je daar nu een boete op zet, en ze weten dat van tevoren 'kom ik in het ziekenhuis gaat me dat zoveel kosten' dan is er een kleine kans dat het minder gebeurt.

En wat denk je van die ouders? Die gaan wel goed voorlichten als ze weten wat voor bonnetje ze anders thuis krijgen. En als dat bonnetje dan toch geleverd wordt, zullen de meeste ouders toch wel even een preek geven...

Ik ben voor de boete-regeling. En dan of course ook tegen comazuipen. Ik heb laatst meegedaan met een drankspelletje, waar van de 5 vriendinnen 2 met alcohol deden en 3 zonder. En we hebben enorme lol gehad, dus ook zonder alcohol. Het is maar net wat je er zlef vna maakt. Als jij denkt dat je zonder alcohol geen plezier kunt hebben, nee dan gaat dat niet lukken. Waar een wil is...

En Carnaval vind ik zomaar een trieste bedoeling. Ik denk dat de helft van de mensen die carnaval vieren niet eens weet waar carnaval eigenlijk voor staat.

Een glaasje wijn bij het eten, prima. Maar alcohol móeten drinken, nee sorry.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:12

Ik zeg: natuurlijke selectie :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:13

phormicola schreef:

Gewoon op straat laten liggen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:14

Joolien schreef:
phormicola schreef:

Wie in de goot wil liggen, moet voelen :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:15

Tja of je carnaval leuk vindt of niet is natuurlijk persoonlijk. Ik heb het veel gevierd vroeger.

Maar het argument dat de helft niet meer weet waarom je het viert... geldt dat niet voor zo'n beetje álle feestdagen in NL? Hoeveel mensen zouden weten dat de koningin helemaal niet jarig is op koninginnedag? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:16

phormicola schreef:
Joolien schreef:

Alleen de echte doorzetters overleven :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:23

phormicola schreef:
Joolien schreef:

Vomit is weakness leaving the body :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:26

phormicola schreef:
phormicola schreef:

Vomit is weakness leaving the body :')

Half bezopen is gebrek aan doorzettingsvermogen. :')

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:02

Amaris schreef:

en als iemand in het ziekenhuis terecht komt dan kun jij zien of hij het bewust gedaan heeft omdat het stoer was, of dat het een uit de hand gelopen stapavondje was?? daar kun je toch nooit onderscheid in maken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:05

renskep schreef:
En wat denk je van die ouders? Die gaan wel goed voorlichten als ze weten wat voor bonnetje ze anders thuis krijgen. En als dat bonnetje dan toch geleverd wordt, zullen de meeste ouders toch wel even een preek geven...

En Carnaval vind ik zomaar een trieste bedoeling. Ik denk dat de helft van de mensen die carnaval vieren niet eens weet waar carnaval eigenlijk voor staat.

mijn ouders hebben mij ook voorgelicht over de gevaren van alcohol en niet omdat ze anders een bonnetje thuiskrijgen, maar omdat ze mijn gezondheid belangrijk vinden. wat een onzin dat ouders hun kinderen voor zouden gaan lichten omdat ze anders een bon thuis krijgen, als dat de reden moet zijn dan is het wel heel erg triest gesteld met de maatschappij vind je zelf ook niet?

en ondanks die voorlichting en bezorgde ouders heb ik mezelf toch regelmatig klem gezopen. uiteindelijk doen kinderen toch wel wat ze zelf willen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:08

xRomana schreef:
Moet maar gauw afgelopen zijn die flauwekul.
Ik hoorde dat ze dr mee bezig zijn het aan te pakken.
http://www.nu.nl/binnenland/2761998/van ... ipers.html

Ze gaan het idd. aanpakken! en dat doen ze goed.

Veel coma zuipers zuipen zich bewust in een coma,ze weten waar ze aan beginnen.
Het punt is alleen dat de ouders het straks moeten betalen als hun zoon/dochter in het ziekenhuis beland door coma zuipen.Aan de andere kant,miss. worden ouders wat strenger t.o. hun kinderen als ze weten dat ze de kosten zelf moeten betalen?
Ik vind het een goede zaak,de zorg is toch al zo duur en word zo alleen maar nóg duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:16

Ik zal nooit dat filmpje vergeten van een jongen in zo'n zuipschuur. Die ging maar door en door, totdat ie met de ambu werd opgehaald, en zijn vrienden maar lachen...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:17

Joolien schreef:
Ik zal nooit dat filmpje vergeten van een jongen in zo'n zuipschuur. Die ging maar door en door, totdat ie met de ambu werd opgehaald, en zijn vrienden maar lachen...

triest, leuke vriendengroep heb je dan :n