Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Heb je die drank nodig voor plezier? Eenitram ik weet dat jij er voor drank end bent maar kom dan straks niet piepen als je in het ziekenhuis wakker bent geworden en je geheugen naar zijn moer is. Ik vind veel drank,drugs (zelfs een beetje) heel dom om te gebruiken maar ja ik ben in jouw ogen saai.
loulou schreef:ik vind het naief om te denken dat een boete helpt om te voorkomen dat jeugd teveel drinkt. denken jullie echt dat de jeugd daaraan denkt als ze met vrienden aan het stappen/drinken zijn ?![]()
en natuurlijk moet je het als ouder niet goedvinden dat je kind zich helemaal klem zuipt. maar niet ieder kind wat zich klem zuipt heeft ouders die het toejuigen.
ik heb zelf ook wel een zoveel gedronken dat ik helemaal van de wereld was. van mijn ouders heb ik nooit alchol mogen drinken voor mijn 16e. maar je ouders zien niet altijd wat je uitspookt als je niet thuis bent.
Amaris schreef:loulou schreef:ik vind het naief om te denken dat een boete helpt om te voorkomen dat jeugd teveel drinkt. denken jullie echt dat de jeugd daaraan denkt als ze met vrienden aan het stappen/drinken zijn ?
Maar je moet wel bedenken dat dit meestal geen uit de hand gelopen stapavondjes zijn. Het probleem is nou net, en daarom willen ze gaan beboeten, dat kinderen zich bewúst in coma zuipen. Want dat is reuze stoer![]()
Als je daar nu een boete op zet, en ze weten dat van tevoren 'kom ik in het ziekenhuis gaat me dat zoveel kosten' dan is er een kleine kans dat het minder gebeurt.
Amaris schreef:Maar je moet wel bedenken dat dit meestal geen uit de hand gelopen stapavondjes zijn. Het probleem is nou net, en daarom willen ze gaan beboeten, dat kinderen zich bewúst in coma zuipen. Want dat is reuze stoer![]()
Als je daar nu een boete op zet, en ze weten dat van tevoren 'kom ik in het ziekenhuis gaat me dat zoveel kosten' dan is er een kleine kans dat het minder gebeurt.
renskep schreef:En wat denk je van die ouders? Die gaan wel goed voorlichten als ze weten wat voor bonnetje ze anders thuis krijgen. En als dat bonnetje dan toch geleverd wordt, zullen de meeste ouders toch wel even een preek geven...
En Carnaval vind ik zomaar een trieste bedoeling. Ik denk dat de helft van de mensen die carnaval vieren niet eens weet waar carnaval eigenlijk voor staat.
xRomana schreef:Moet maar gauw afgelopen zijn die flauwekul.
Ik hoorde dat ze dr mee bezig zijn het aan te pakken.
http://www.nu.nl/binnenland/2761998/van ... ipers.html