Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WhySoWhite schreef:Klopt: Maar niet samen.. Hier hebben wij samen tegen de 4000 netto. Dus als je nét een wat betere baan hebt dan is 5000 dus wél haarbaar maar natuurlijk niet voor iedereen. Dat snap ik, het leven is gewoon écht heel duur!
WhySoWhite schreef:Klopt: Maar niet samen.. Hier hebben wij samen tegen de 4000 netto. Dus als je nét een wat betere baan hebt dan is 5000 dus wél haarbaar maar natuurlijk niet voor iedereen. Dat snap ik, het leven is gewoon écht heel duur!
MamboBeach schreef:geerke schreef:ik kijk er nu al naar uit,naar de koude doucheverwaande gasten.....en verwend.
Maar goed,ik ben antiek,denk dat het daar aan ligt
Ik hoor jouw posten ook kraken, dat is het dus.
Ik denk dat ze er vanzelf wel achter komen dat het niet zo is en vandaag de dag krijgen ze steeds meer. In mijn ogen mag daar est wel wat tegenover worden gezet of zelf werken als ze iets willen, zo dat ze weten dat niet alles aan komt waaien...
Citaat:Internet is een medium waar jongeren nu trots laten zien dat ze iemand inelkaar slaan, tegen de ploitie durven te vechten
in een paskamer durven te sexen, vertellen hoeveel ze drinken, blowen, bedriegen.
Ook dat zal later een rol spelen of iemand een goed betaalde baan krijgt.
geerke schreef:Nee....iedereen moet een universitaire studie doen,koste wat het kost....kinderen worden door toedoen van de ouders een nivo hoger gezet dan ze eigenlijk kunnen.
PriscaZ schreef:De meeste mensen in Nederland hebben een MBO diploma, geen HBO of uni. Dus zitten de meeste mensen echt niet zo hoog als hier geschreven wordt.
Als je modaal verdiend, verdien je dus 2.353 euro bruto mee, dan houd je ongeveer 1700 euro netto over. Dit is ongeveer wat de gemiddelde volwassene verdiend per maand, uitgegaan van een fulltime baan.
En die jongeren gaan ervanuit dat ze per persoon 5000 netto per maand gaan verdienen... Dan zit je er toch echt 3300 euro naast! Om 5000 euro netto over te houden, moet je een bruto maandsalaris van ongeveer 8750 euro per maand hebben. Dan heb je het dus over een jaarsalaris van ongeveer een ton! Er zijn in Nederland maar 130 duizend mensen die boven de ton verdienen. (en dat op dik 16,5 miljoen mensen...) De kans dat je dat verdiend is dus echt heel erg klein.
Als stel heb je gemiddeld dus ongeveer 3400 euro netto per maand. Ook niet in de buurt van de 5000.
Toch is dit niet alleen van nu hoor. Toen wij 10 jaar geleden ons huis kochten, dachten de zus en vriend van mijn broer (die ouder zijn dan wij) dat je makkelijk een ton of 7/8 van de bank kreeg als hypotheek als je beide werkte... Ook allesbehalve realistisch... Had natuurlijk graag gehad dat ze gelijk hadden, lekker een landhuis, paard in de tuin