Ben zelf misschien een beetje gelovig, ik geloof namelijk stiekem best een beetje in "Moeder Natuur" (weet het niet anders te verwoorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Nou, elk geloof vind in kern dat alleen DAT geloof het juiste is alle andere geloven zijn per definitie fout. En nu weet ik dat in de koran zelfs iets staat in de trant dat mensen met een ander geloof dood moeten? (maar pin me hier niet op vast, weet 't niet exact. maar ''zoiets' staat er in)
Muppett schreef:O ja, en als je gelovig bent, pretendeer je niet een heilige te zijn. Ik probeer net zo goed milieubewust / vegetarisch te leven als mijn ongelovige buurvrouw @baileymix.
het is niet onze schuld dat de wereld een klerezooi is, dat is de schuld van de HELE mensheid.
Gelovigen worden weggezet als dom omdat ze een fantasieboek geloven, maar ze krijgen wel de hele macht in handen geduwd om de wereld te verbeteren. Hoezo tegenstrijdig?
Maartje1990 schreef:Nou, elk geloof vind in kern dat alleen DAT geloof het juiste is alle andere geloven zijn per definitie fout. En nu weet ik dat in de koran zelfs iets staat in de trant dat mensen met een ander geloof dood moeten? (maar pin me hier niet op vast, weet 't niet exact. maar ''zoiets' staat er in)
Mixje90 schreef:Maartje1990 schreef:Nou, elk geloof vind in kern dat alleen DAT geloof het juiste is alle andere geloven zijn per definitie fout. En nu weet ik dat in de koran zelfs iets staat in de trant dat mensen met een ander geloof dood moeten? (maar pin me hier niet op vast, weet 't niet exact. maar ''zoiets' staat er in)
Ehm best wel onzin is het, maar neem het je niet kwalijk ivm alle media propeganda. En als t wel zo is zou ik graag de bron ervan willen zien bij iemand? Maar die bestaat niet uit de koraan dus helaas :p
lovelanga schreef:Maartje1990 schreef:Nou, elk geloof vind in kern dat alleen DAT geloof het juiste is alle andere geloven zijn per definitie fout. En nu weet ik dat in de koran zelfs iets staat in de trant dat mensen met een ander geloof dood moeten? (maar pin me hier niet op vast, weet 't niet exact. maar ''zoiets' staat er in)
Maar extreme dingen staan ook in de bijbel hoor, dat is gewoon een beetje hoe de levenswijze toen was. Nu vat bijna niemand het meer zo op(gelovigen die ik ken inieder geval niet). die vertalen het naar deze tijd.....
Muppett schreef:Geloven achter mijn voordeur? Wees dan ook atheïst achter je voordeur!
Mensen die geloven hebben een 'extra' in hun leven. Daarom denk ik dat gelovigen waaronder ook moslims vaker te maken hebben met kritiek op hun levensstijl dan niet gelovigen.
Ik ben niet het soort christen dat een ander gaat overhalen net zo te denken als ik. Ik houd mijn geloof voor me, tenzij iemand geïnteresseerd is in hoe ik bepaalde dingen zie. Ik zou het prettig vinden om niet over een kam geschoren te worden met een klein groepje fanatici. Fanatici vind je in iedere levensovertuiging overigens.
Ik zie veel reacties van mensen die niet snappen dat wij zo dom zijn om de Bijbel te geloven. Net als het voor christenen niet te volgen is dat mensen er NIET in zouden geloven. Als ik dat hier zou zeggen, zou iedereen stijgeren. Waarom worden zulk soort dingen dan wel tegen gelovigen gezegd? Jullie zeggen zelf dingen die je nooit van gelovigen zou pikken.
Muppett schreef:Geloven achter mijn voordeur? Wees dan ook atheïst achter je voordeur!
Mensen die geloven hebben een 'extra' in hun leven. Daarom denk ik dat gelovigen waaronder ook moslims vaker te maken hebben met kritiek op hun levensstijl dan niet gelovigen.
Ik ben niet het soort christen dat een ander gaat overhalen net zo te denken als ik. Ik houd mijn geloof voor me, tenzij iemand geïnteresseerd is in hoe ik bepaalde dingen zie. Ik zou het prettig vinden om niet over een kam geschoren te worden met een klein groepje fanatici. Fanatici vind je in iedere levensovertuiging overigens.
Ik zie veel reacties van mensen die niet snappen dat wij zo dom zijn om de Bijbel te geloven. Net als het voor christenen niet te volgen is dat mensen er NIET in zouden geloven. Als ik dat hier zou zeggen, zou iedereen stijgeren. Waarom worden zulk soort dingen dan wel tegen gelovigen gezegd? Jullie zeggen zelf dingen die je nooit van gelovigen zou pikken.