Muppett schreef:O ja, en als je gelovig bent, pretendeer je niet een heilige te zijn. Ik probeer net zo goed milieubewust / vegetarisch te leven als mijn ongelovige buurvrouw @baileymix.
het is niet onze schuld dat de wereld een klerezooi is, dat is de schuld van de HELE mensheid.
Gelovigen worden weggezet als dom omdat ze een fantasieboek geloven, maar ze krijgen wel de hele macht in handen geduwd om de wereld te verbeteren. Hoezo tegenstrijdig?
Nee maar dat is dan ook meer een zaak van individu denk ik
Punt is alleen, waarom zou ik respect voor ze moeten hebben? Mijn allergrootste afkeer is gekomen toen ik in de Bijbel zag dat daarin dieren worden ondergeschikt aan de mens. Ik heb toen (letterlijk
) mijn godsdienst-boek het raam uitgeflikkerd. Zij zeggen dus dingen in de Bijbel die ik kwetsend vindt, dus waarom zou ik dan niets kwetsends mogen zeggen? Ik weet het, je niet verlagen tot het niveau van een ander maar sorry, ik kan hiervoor gewoon geen greintje respect opbrengen.
Wil imo trouwens niet zegen dat gelovigen zo zijn, ik ken ook gelovigen die stikgoede mensen zijn