Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:14

Asyaa schreef:
Squawk schreef:
Ik ben dan gewoon van mening dat de dader dan niet geboet heeft, komt er dan wel heel gemakkelijk vanaf.

Ik denk dat als een gemiddeld (mentaal zinnig) persoon moest kiezen tussen de rest van zn leven in de bak of er snel vanaf ze voor dat laatste zouden kiezen. ;)

Daarom ben ik ook niet voor de doodstraf :n

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:15

Laatst bijgewerkt door Nikka op 09-02-12 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:15

patatkraam schreef:
Ik snap gewoon niet hoe jij dan denkt. Vind het walgelijk.

Totdat het jóuw kind is, dan snap je het ineens wel.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:16

Quellian schreef:
patatkraam schreef:

Weet je, zo wil ik niet eens denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:17

Quellian schreef:
patatkraam schreef:

Ik krijg echt de rillingen van jou gedachtegang.

Op zo'n moment zou je het bovenin niet meer op een rijtje hebben en idd die persoon allerlei dingen aan willen doen. Op zo'n moment zijn er andere (mentaal nog wel capabele) mensen die jou tegen houden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:18

patatkraam schreef:

Dat is behoorlijk naïef en ik vind dat je daarmee ook de nabestaanden tekort doet.
Zulke dingen gebeuren! En steeds vaker.

Asyaa, krijg je rillingen van mijn gedachtengang of van die van Patatkraam?

Anoniem

Re: Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:18

Van die van jou.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:20

Asyaa schreef:
Van die van jou.

Ik zou mijn leven geven voor mijn kind. Als dat zou betekenen dat ik de moordenaar van mijn kind daarvoor zou moeten vermoorden; prima! Zouden ze mij ook mogen vermoorden hoor, maar ik zou er hoe dan ook voor zorgen dat de dader flink lijdt :)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:21

Quellian schreef:
patatkraam schreef:

Dat is behoorlijk naïef en ik vind dat je daarmee ook de nabestaanden tekort doet.
Zulke dingen gebeuren! En steeds vaker.

Asyaa, krijg je rillingen van mijn gedachtengang of van die van Patatkraam?

Hoe doe ik de nabestaanden te kort? IK ben niet tegen straffen, maar wel tegen een oog-om-oog, tand-om-tand beleid. Ik doe de nabestaanden niet te kort vind ik.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:25

Quellian schreef:
patatkraam schreef:
Ik zeg ook niet dat dat normaal is, maar om vervolgens zelf iemand te vermoorden vind ik dan ook raar.

Ik hou van de middeleeuwse martelpraktijken, dát waren tenminste straffen.

Omg :wow: ,net zo ziekelijk...sorry hoor, maar martelen? Voor je zoiets al durft te denken ,bedenk eerst is wat het inhoud!!
Wat mensen doen is vreselijk ,maar als je het terugdoet ben je net zo zwak,zielig en sneu.
Euthanasie op ''spuitje'' manier om er neit voor te hoeven betalen ben ik niet voor ,maar kan ik me indenken dat mensen zo denken ,maar iemand op diezelfde manier laten lijden.
Nee :n

Meisje in de OP is gewoon idioot.. Niks mee te beginnen en word ook nooit meer wat.
In zo'n situatie.. ja dat is gewoon in de gevangenis op water en brood ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:29

Ik snap de gedachtegang van Quel wel, al zullen daar veel mensen op tegen zijn.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:36

Voor de mensen die voor de doodstraf zijn. Hoe zit het dan met mensen die ten onrechte veroordeeld worden? Daar zijn er nogal wat van? Hoe onomstotelijk is bewijs?

Daarnaast, doe je zelf de injectie toedienen? als je daar zo voor bent, kun je dat dan ook?

Ik begrijp die reacties echt wel, en in veel gevallen denk ik geemotioneerd hetzelfde. Maar kwaad met kwaad vergelden heeft nog nooit echt iets opgelost...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:37

Mijn hemel, wat een verknipte ziel. En toch heb ik ook medelijden met haar, waar is het zo mis gegaan in haar hoofd dat ze dit heeft kunnen doen. Levenslang in een gesloten psychiatrische inrichting lijkt me eigenlijk beter op zijn plaats dan levenslang in de cel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:41

Lusitano schreef:
Voor de mensen die voor de doodstraf zijn. Hoe zit het dan met mensen die ten onrechte veroordeeld worden? Daar zijn er nogal wat van? Hoe onomstotelijk is bewijs?

Daarnaast, doe je zelf de injectie toedienen? als je daar zo voor bent, kun je dat dan ook?

En vooral, hoe hou je de liquideur 'schoon' tussen de oren, schoon van emoties, geweten of schoon de andere kant op; dat deze er geen plezier aan gaat beleven en zelf een moordmachine wordt.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:41

Rinske schreef:
Mijn hemel, wat een verknipte ziel. En toch heb ik ook medelijden met haar, waar is het zo mis gegaan in haar hoofd dat ze dit heeft kunnen doen. Levenslang in een gesloten psychiatrische inrichting lijkt me eigenlijk beter op zijn plaats dan levenslang in de cel.

Daar ben ik het wel mee eens.. vooral op zon leeftijd..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:42

Sommige mensen die bewezen niet sporen, hoef je niet te bewaren. En er is niet altijd een oorzaak voor zulk gedrag, soms gaat t 'gewoon' mis. Waarom dan in een inrichting?

Verder snap ik de gedachtengang van Quell ook, maar dat wil niet zeggen dat t uitgevoerd wordt. Dat is wat de meeste mensen scheidt van degene die het wel doen. Het is volgens mij ook niet iets van de laatste tijd.. mensen in de middeleeuwen deden dat nog veeeel makkelijker :j

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:45

Cer schreef:
Sommige mensen die bewezen niet sporen, hoef je niet te bewaren. En er is niet altijd een oorzaak voor zulk gedrag, soms gaat t 'gewoon' mis. Waarom dan in een inrichting?

In een inrichting omdat ze dan wat meer vrijheid heeft of zichzelf misschien tot bedaren kunnen komen..
ik heb totaal geen medelijden hoor, dat is het niet, maar ze was al aan de medicijnen en is ze hier
goed bij geholpen is er hulp bij geweest'?
daarom ging mijn eerste gedachte uit naar een inrichting en niet gelijk naar water en brood en nogis levenslang..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:49

Squawk schreef:
Ik snap de gedachtegang van Quel wel, al zullen daar veel mensen op tegen zijn.

Ik begrijp hem ook volkomen, als iemand aan jou kind zit dan denk je meer na en wil je die persoon van alles aan doen. Dat snap ik volkomen en ik geef haar ook gelijk dat ze zo denkt. Maar om dat ook daadwerkelijk uit te voeren :n Op zulke momenten moeten andere mensen ingrijpen, haar in bedwang houden en ondergetekende voor het gerecht zetten.

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:50

jammer dat haar zelfmoord pogingen mislukt zijn :r

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:53

Asyaa schreef:
Maar om dat ook daadwerkelijk uit te voeren :n

Ah welnee, die kans krijg je niet eens...
Maar ik denk dat als de kans wél gegeven werd... ;)
Is toch een aantal jaren geleden in Amerika gebeurd dat een moeder de moordenaar van haar dochter dood schoot in de rechtzaal?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:54

als we allemaal denken als Quellian blijft er niemand meer over bedacht ik me net! Want dan zou iedereen de moordenaar van een nabestaande vermoorden en vervolgens zelf vermoord te worden om vervolgens weer een nabestaande achter te laten die jouw moordenaar vermoordt etc etc......

Het is in ieder geval behoorlijk mis met zo'n meisje.... en ik vraag me dan af of je in de cel een spat verder komt, ze gaan haar weer los laten lopen op enig moment. Dan liever behandeld dan alleen maar jarenlang nog gefrustreerder en alleen met al niet zulke prettige gedachten...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:55

Quellian schreef:
Kwaad met kwaad vergelden, vuur met vuur bestrijden.
Ik ben van mening dat zo'n meisje geen recht meer heeft, zouden ze van mij precies hetzelfde mogen doen als zij heeft gedaan.

Ik denk dat ze moordenaars, verkrachters, sadisten, etc. gewoon op dezelfde manier moeten straffen. Op de manier hoe zij hun slachtoffer onrecht hebben aangedaan. Ik hou van de middeleeuwse martelpraktijken, dát waren tenminste straffen.

_/-\o_
Hoppa, weg ermee.
Nee, ik kan absoluut geen medelijden vinden met opzettelijke moordenaars, hoe je achtergrond dan ook mogen wezen, lekker makkelijk.

Of gewoon in de gevangenis met water en oud brood. Ben bang dat niks tot dit meisje door gaat dringen :n
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 09-02-12 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:56

Quellian schreef:
Asyaa schreef:
Maar om dat ook daadwerkelijk uit te voeren :n

Ah welnee, die kans krijg je niet eens...
Maar ik denk dat als de kans wél gegeven werd... ;)
Is toch een aantal jaren geleden in Amerika gebeurd dat een moeder de moordenaar van haar dochter dood schoot in de rechtzaal?

Ik snap het ook echt wel! Weet ook niet of ik in een specifiek geval niet hetzelfde zou willen of roepen. Maar rationeel is dat niet.
Voor die moeder was heel veel begrip! Het is echter wel goed dat ook zij vervolgens achter slot en grendel ging. Dat was ook moord met voorbedachte rade, ondanks het motief. En maakt je dus feitelijk geen steek beter....

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:58

Lusitano schreef:
als we allemaal denken als Quellian blijft er niemand meer over bedacht ik me net! Want dan zou iedereen de moordenaar van een nabestaande vermoorden en vervolgens zelf vermoord te worden om vervolgens weer een nabestaande achter te laten die jouw moordenaar vermoordt etc etc......

Het is in ieder geval behoorlijk mis met zo'n meisje.... en ik vraag me dan af of je in de cel een spat verder komt, ze gaan haar weer los laten lopen op enig moment. Dan liever behandeld dan alleen maar jarenlang nog gefrustreerder en alleen met al niet zulke prettige gedachten...

dat is wat ik bedoelde met inrichting in plaats van gevangenis

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:58

Ik vraag me af of het straffen van de daders zoals zij hun slachtoffers behandeld hebben, nuttig zou zijn? De echte idioten hebben daar niks van, vrees ik?

En behandelen? Waarvoor dan? Dat is toch ook een nutteloze zaak?