'Roze' wooncomplex in Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:26

Thirty schreef:
Belachelijk. Ze willen zo graag geaccepteerd worden door de maatschappij, kom dan niet met deze onzin aanzetten.

Thirty, wat is er belachelijk / onzin aan om op een plek te willen wonen waar je gelukkig bent? Dat willen we toch allemaal?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:26

Blue_Eyes schreef:
Ik snáp het alleen gewoon niet, wat wil het COC nou?

Ik denk dat ik het op zich wel snap...
Natuurlijk wil het COC dat homo's etc. hetzelfde behandeld worden als ieder ander, maar het feit is nou eenmaal dat ze dat door veel mensen op dit moment nog niet worden.. En dat heeft tot gevolg dat ze dus een beperktere keus hebben wanneer ze gaan zoeken naar een woning. Op sommige plekken moet je als homo volgens mij gewoon helemaal niet willen wonen namelijk, tenminste, die indruk krijg ik als ik sommige nieuwsberichten lees. Mensen die weggepest worden uit hun eigen huis, ik kan me voorstellen dat dat absoluut meespeelt in de overweging van waar je gaat wonen.
Dus probeert het COC plekken te creëren waar ze wel in een veilige omgeving kunnen wonen. (Want let op, als ik die bron zo lees gaat 't er echt niet om dat ze alle homo's op een hoopje willen gooien, maar dat ze vooral homofobe types proberen te weren.) Een veilige omgeving scheppen lijkt me een heel goed plan dat niks te maken heeft met jezelf in een uitzonderingspositie brengen, maar wel alles met fijne levensvoorwaarden scheppen voor jezelf.

@ Sammyoo, die laatste opmerking begint te lijken op op de man spelen i.p.v. op de bal... :) Draagt denk ik weinig bij tot een zinnige discussie.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:28

Sammyoo schreef:
Thirty schreef:
Belachelijk. Ze willen zo graag geaccepteerd worden door de maatschappij, kom dan niet met deze onzin aanzetten.

Thirty, wat is er belachelijk / onzin aan om op een plek te willen wonen waar je gelukkig bent? Dat willen we toch allemaal?

Dat kan, imo, gewoon tussen het kl**tjesvolk. Van integratie is hier geen sprake, maar zichzelf juist meer in een hokje drukken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:29

Sammyoo schreef:
Thirty schreef:

Precies, Staedion doet dat elders ook, Daar heb je blauwe, groene, gele woningen.

Maar da's in de Kampen in Mariahoeve. Dit roze gebouw is nogal een andere locatie, zeg maar :Y)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:33

TE5 schreef:
@ Sammyoo, die laatste opmerking begint te lijken op op de man spelen i.p.v. op de bal... :) Draagt denk ik weinig bij tot een zinnige discussie.

Dat ben ik niet met je eens. TS draagt openlijk haar belangstelling voor het christendom uit. Ik wil juist de discussie transparant houden door te vragen of dit meespeelt. Gewoon een vraag waar ontkennend of bevestigend op geantwoord kan worden.
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 15-02-12 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:52

Een van mijn beste vrienden is homo... en woont samen.
Ik heb hem weleens gevraagd waarom hij toch geassocieerd wil worden met de Gay Pride (elk jaar trouwe bezoeker)
Zijn gevoel is: hehe, hier kan ik even een dagje helemaal mezelf zijn!

Zijn mening over het waarom is:
Blijkbaar is het begrip voor homo's nog steeds ver te zoeken en door middel van aparte feesten die belangstelling trekken én shockeren, hoopt hij dat ermee bereikt wordt dat homo's onder de aandacht gebracht worden om vervolgens hopelijk ooit geaccepteerd te worden.
Hij denkt dat bijvoorbeeld een cursus breien voor homo's niet bepaald de aandacht trekt van mensen en media, maar de gay pride wél. Desnoods negatieve aandacht, maar de 'haters en homofoben' worden er op deze manier wel op gewezen (op tv, in de krant) dat je homosexualiteit niet onder het tapijtje kan vegen alsof het niet bestaat.

Ik heb zijn mening nog niet gevraagd over de roze wooncomplexen, maar ik weet wel dat zij huiverig zijn om te verhuizen naar een andere plaats. Nu gaat het goed in de straat maar je weet nooit waar je straks terecht komt.

alex66

Re: 'Roze' wooncomplex in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:11

de meeste holebi's zijn huiverig om te verhuizen of om van baan te veranderen ..........ik werk bij een groot bedrijf waar het geen probleem is (al hou je altijd wel collega's die antie zijn) en ik woon in een klein dorp en heb gelukkig fijne buren .........ik zal niet zo snel verhuizen.
een voorbeeld van hoe het kan gaan heb ik persoonlijk meegemaakt........toen ik hier kwam wonen (huurhuis) woonden er streng christelijke mensen in....die zijn de buren gaan waarschuwen dat er een stelletje goddeloze lesbo's naast hen kwam wonen ....en er dan nog bij zeggen hoe erg ze dat wel niet vonden voor de buren...... triest

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:15

Sammyoo schreef:
TE5 schreef:

Dat ben ik niet met je eens. TS draagt openlijk haar belangstelling voor het christendom uit. Ik wil juist de discussie transparant houden door te vragen of dit meespeelt. Gewoon een vraag waar ontkennend of bevestigend op geantwoord kan worden.

Ok, excuus :) Dacht alleen dat 't jammer zou zijn als je haar daarop zou aan gaan vallen, maar dat was je bedoeling niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:21

ik kan mij er iets bij voorstellen....eindelijk een veilige plek waar je niet weg wordt getreiterd door een bepaalde bevolkings groep die homo's uitkotsen en het als ziekte zien.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 23:40

Sammyoo schreef:
Ik lees in jouw profiel dat het christendom belangrijk voor je is. Heeft jouw interesse in het COC hiermee te maken?

Neen, en ik heb ook geen speciale interesse in het COC. Het is gewoon iets dat me al een hele tijd opvalt - ik vind alles best, ik veroordeel niemand, maar ik vind e.e.a. wel tegenstrijdig.

Ik heb in het verleden een aantal keer gesproken met Henk Krol, die me vertelde dat het COC toch voornamelijk een integratieclub is, of misschien zei hij meer letterlijk dat ze willen dat homo's net zo behandeld worden als ieder ander mens en dat vind ik hiermee in tegenspraak. Ik ben goed bevriend met een aantal homoseksuele stellen en ook zij worden hier helemaal niet zo blij van.
Niet van het wooncomplex op zich, maar van het feit dat ze steeds toch weer een apart plekje in de samenleving toegewezen moeten krijgen, terwijl ze inderdaad gewoon als normaal beschouwd willen worden. Zij hebben overigens ook een bloedhekel aan de gay pride.

Oh ja - nou vergeet ik nog te reageren op je eerste vraag: wat ik daarmee wil zeggen is dat ik best drukke weken heb op moment en dat ik dus keuzes moet maken waar ik allemaal inhoudelijk op inga. Soms zijn er andere topics die een hogere prioriteit hebben voor mij en soms heeft Bokt überhaupt geen prioriteit.
En dan ga ik me nu maar weer even met mijn vers geopereerde kind bemoeien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:13

Citaat:
Het COC stelt zich ten doel:
1. het bevorderen van maatschappelijke hervormingen om daardoor tot integratie van homoseksualiteit te komen;
2. het bevorderen van persoonlijke emancipatie door het stimuleren van de bewustwording omtrent de eigen en maatschappelijke situatie (en de relatie daartussen) ten aanzien van homo- en biseksualiteit en man/vrouwrollen.

Door homosexuele koppels in een speciaal daarvoor bedoeld gebouw te laten wonen, verbetert integratie niet, ook al is die keuze geheel vrijwillig.
Ik begrijp TS prima, COC komt nogal eens op tv vanwege gelijke behandeling en terecht. Ze willen graag dat homosexuelen als ' normaal ' behandeld worden, maar als je als homosexuele belangenorganisatie gaat uitspreken voor aparte roze woonwijken, doe je je eigen acties toch tekort.
Hetzelfde als marokkaansen, molukse en noem alle bevolkingsgroepen, vaak in een zelfde buurt wonen. Dat kan dan heel gezellig zijn, maar het helpt de integratie en acceptatie niet echt.
Dus je aan de ene kant hard maken voor integratie en gelijke behandeling, en aan de andere kant aankomen met voorstellen je als bevolkingsgroep af te zonderen, dat is dan inderdaad tegenstrijdig.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 03:44

Het is niet zo dat alleen homo's daar mogen wonen... Maar homo's en homogoedgezinden.
Dus geen homohaters.
Als ik alleen was geweest (en in Den haag had willen wonen) had ik daar zo gaan wonen... lekker veilig :Y)
We weten nog helemaal niet hoe dit uitpakt en hebben er nu al een oordeel over.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 07:15

Ken ook een heleboel homo's, ook hier in Den Haag
En die worden (en werden als tieners) eigenlijk niet eens gepest.
Ik denk dat het meer te maken heeft hoe die homo's er zelf mee om gaan en wat ze uitstralen.
Al geeft dat niemand het recht om weg te pesten ;) maar ik kan me wel voorstellen dat bepaalde mensen worden getreitert, maar dat is ook met hetero's.

Ik vind het best een goed initiatief ben alleen wel benieuwd wat de 'buren' er van vinden.
Maar aan de andere kant vind ik het wel 'apart' dat ze als een mierenhoopje op elkaar willen zitten terwijl ze net als 'normale' mensen behandeld willen worden zonder onderscheid.

Nouja eerst maar zien of het door gaat :D.