PVV wil alimentatieplicht drastisch korten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: PVV wil alimentatieplicht drastisch korten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:53

Wat ik mij wel afvraag is het volgende: in de meeste gevallen van scheidingen zijn er kinderen bij betrokken, de vrouw is huisvrouw omdat de vrouw en de man toendertijd hebben besloten dat het fijn is als de vrouw volledig thuis kwam te zitten, zodat de kinderen niet naar de opvang hoefden en op die manier thuis kunnen opgroeien. Maar als er dan besloten wordt dan men gaat scheiden, dan moet de vrouw ineens maar gaan werken van de man, omdat hij niet wil betalen voor zijn ex..... uhh, is het dan ineens niet meer belangrijk dat de kinderen lekker thuis opgroeien in plaats van de kinderopvang? Snap je wat ik bedoel? Tijdens het huwelijk is het wel goed dat de vrouw leeft van het inkomen van de man, maar na de scheiding niet meer, terwijl de vrouw nog steeds fulltime voor de kinderen zorgt, zodat zij niet naar de opvang hoeven.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:00

Dat bedoel ik inderdaad ook te zeggen...
Kinderen heb je niet alleen als je getrouwd bent, meestal overleven ze ook een scheiding en dan is het wel fijn als ze niet ineens hele dagen op zichzelf aangewezen zijn "papa en mama zijn gescheiden, nu moet mama werken en papa is bij zijn nieuwe vriendin en jij zoekt het maar uit, hier is de huissleutel"