Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sleeper schreef:Iedereen die overgewicht heeft weet echt wel waardoor dat komt, dat hoeft niemand ze te vertellen.
Lovely schreef:De producent/reclamebureau misleiden wel, maar de consument gelooft het maar al te graag.
Maar over je eerste opmerking: iedereen die schoenen heeft, kan sporten. En ook zonder schoenen kun je aan je beweging werken. Je heb wel motivatie nodig, maar die is altijd gratis.
Suzanne F. schreef:Met Optimel en Liga is trouwens niks mis hoor. Mag je gewoon hebben op een dag. Uiteraard geen heel pak maar dat geldt voor alles.
Lovely schreef:Je moet trouwens heel onnozel zijn als je niet weet wat er in de producten izt die je koopt.
_Tara_ schreef:Optimel zit vol zoetstoffen en liga wordt neergezet als een gezond tussendoortje maar zit ook vol chemische stoffen en suikers
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je definitie van 'gezond' is. Bij mij is dat het eten van pure producten. Veel groenten/fruit, volkoren producten, roomboter enz. Geen margarine, light-producten, pakje/zakje spullen.
Lovely schreef:Sleeper schreef:Iedereen die overgewicht heeft weet echt wel waardoor dat komt, dat hoeft niemand ze te vertellen.
Ja, vaak door van alles en nog wat, maar nooit door het teveel eten. Een populaire kreet is dat je van bepaalde medicijnen dik wordt. Dat is ook wel zo en dat is des te meer een reden om op je voeding te letten en er niet nog eens 3 blikjes redbull bovenop te gooien, om maar even voorbeeld te noemen. Mensen roepen zo vaak dat ze niet kunnen lijnen en dat het bij hun geen zin heeft, maar wat ze eigenlij bedoelen is dat ze de zelfdiscipline niet hebben om door te rijden bij een gele M, bij het winkelen het snoepvak over te slaan en de frituurpan thuis de deur uit te doen.
DaniBanani schreef:De ene kan gezond eten/sporten niet betalen (en dat is niet overdreven, ik weet hoeveel diegene te besteden heeft!)
Suzanne F. schreef:_Tara_ schreef:Optimel zit vol zoetstoffen en liga wordt neergezet als een gezond tussendoortje maar zit ook vol chemische stoffen en suikers
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je definitie van 'gezond' is. Bij mij is dat het eten van pure producten. Veel groenten/fruit, volkoren producten, roomboter enz. Geen margarine, light-producten, pakje/zakje spullen.
Roomboter??? Die moet je juist laten staan. Dan maar chemische light producten maar geen roomboter hier. Dan ben ik zo 10 kilo zwaarder.
Optimel mag wel zoetstoffen bevatten maar zit niet veel calorieen in.
arans schreef:Inderdaad. Voeding is veel balngerijker dan sporten! Van alleen sporten van je niet af.
En als je echt gezond wilt doen, koop je niks meer in pakjes en zakjes maar maak je alles zelf. Kan je zelf bepalen wat erin gaat en nog eens lekkerder ook.
maar sporten is wel super goed voor je, dus ik dat zou ik niet achterwege laten.
Nargini schreef:Overgewicht kan tientallen redenen hebben, en ik denk dat maar een klein gedeelte overgewicht heeft omdat ze zo gigantisch veel friet etc eten.
Ik ben ook aan het afvallen, ik zat tegen licht overgewicht aan. Maar wat mij op viel was dat het zo ontzettend moeilijk is om gezonde, mákkelijke dingen in de supermarkt te vinden. Ik heb niet één vruchtendrank kunnen vinden die gewoon was wat het zei..... En dat terwijl elke verpakking schreeuwt: 'Slechts ...kcal!' 'Zonder toegevoegde suikers!' '0% vet!' etc etc