Marloes schreef:Iemand die op zó'n jonge leeftijd het überhaupt bedenkt dat hij iemand neer kan steken is hartstikke zielig.
Natuurlijk had hij dit nooit mogen doen en is een flinke straf op zijn plaats, maar in wat voor omgeving zal die jongen opgegroeid zijn? Waarschijnlijk geen gezellige omgeving.
Ik zeg niet dat je deze jongen niet mag straffen, maar ik denk dat hij een van de vele jongeren is die zich écht niet happy voelt door een slechte opvoeding/omgeving en de een uit dat in in zichzelf gekeerd zijn, de volgende wordt er agressief van en geef zo nog een paar voorbeelden.
Nogmaals, ik keur dit écht niet goed maar er zit meer achter dan alleen deze actie, die komt echt niet zo uit de lucht vallen.
Ik kan ook bedenken dat ik iemand kán neersteken. Fysiek gezien kan vrijwel iedereen iemand anders neersteken. Het daadwerkelijk doen is tientallen stappen verder.
En er zijn heel veel mensen die in een vreselijke omgeving opgroeien, maar iemand echt met een mes verwonden of zelfs doodsteken, dat doet nog steeds maar een klein percentage van die mensen... mag ik hopen.