Meisje (15) neergestoken door ex-vriendje (en overleden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:37

14 jaar oud! …. := Als ik over zoiets lees denk ik altijd wel gelijk dat zo iemand op een bepaalde manier opgegroeid is. Maar je bent je familie of omgeving niet, je bent een persoon en hebt je eigen hersenen. Als je iemand neersteekt (of überhaupt een mes op zak draagt) is er gewoon iets echt mis met je, dan ben je óf heel labiel of op een andere manier (psychisch) niet in orde.
Ik verbaas me er trouwens altijd over als iemand dan gaat roepen dat de straffen te laag zijn. Wijs mij een land aan waar zwaardere straffen voor lagere criminaliteit gezorgd hebben.

Respect voor iedereen die in een moeilijke omgeving opgroeit en zich daar aan weet te onttrekken trouwens.

Anoniem

Re: Meisje (15) neergestoken door ex-vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:24

Dit meisje zit bij mij op school... Echt verschrikkelijk hoe dit kon gebeuren. :\ Welke 14 jarige loopt dan ook met een mes op zak?

Ik hoop met heel mijn hart dat dit meisje en haar vader het redden...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:30

Wat vreselijk voor dat meisje.. Ik hoop dat ze snel weer opknapt en niet teveel ''schade'' (littekens) hieraan overhoudt, die blijven je altijd herinneren aan de dag dat het gebeurd is.
Ik vind het ziek dat een dader van 14 jaar met een mes over straat loopt, ik hoop dat hij ook een goede, passende straf hiervoor krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:35

Ik heb trouwens vernomen dat ze in haar hoofd, nek en hart is gestoken.

Nogsteeds hoop ik zeer erg dat ze het redt. :j

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:37

Het is sinds gister uit tussen een vriendinnetje van me en haar vriend...
ze wonen allebei nog in Arnhem

zou...zou het kunnen? ze is niet meer online geweest op Facebook...

Edit: het kan niet, die vriendin is 18/19

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:05

Moderatoropmerking:
Ik heb een behoorlijk aantal offtopic berichten moeten verwijderen

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:11

gohya schreef:
Iemand die op zó'n jonge leeftijd al iemand neer steekt moet flink gestraft worden.

Iemand die op zó'n jonge leeftijd het überhaupt bedenkt dat hij iemand neer kan steken is hartstikke zielig.
Natuurlijk had hij dit nooit mogen doen en is een flinke straf op zijn plaats, maar in wat voor omgeving zal die jongen opgegroeid zijn? Waarschijnlijk geen gezellige omgeving.

Ik zeg niet dat je deze jongen niet mag straffen, maar ik denk dat hij een van de vele jongeren is die zich écht niet happy voelt door een slechte opvoeding/omgeving en de een uit dat in in zichzelf gekeerd zijn, de volgende wordt er agressief van en geef zo nog een paar voorbeelden.
Nogmaals, ik keur dit écht niet goed maar er zit meer achter dan alleen deze actie, die komt echt niet zo uit de lucht vallen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:15

LecyTinker schreef:
Tja, in mijn boekje is stelen en iemand slaan nog steeds geen klein vergrijp. Maar dat is wat ik bedoel met morele waarde. Ik denk dat ik gewoon hogere eisen stel aan mensen dan jij dat doet.

En met erosie van normen en waarden is straffen dweilen met de kraan open.

Ik verbaas me er ook over dat je op tv in series een vrouw die een man in het gezicht slaat als normaal ziet voorbij komen.
Dat is totáál 8)7

Ook onbeteugeld schelden en kijven is helemaal normaal op tv.
Een discussieprogramma waarbij deelnemers elkaar níet overschreeuwen is zeldzaam. ´Reality´geroddel waarbij de deelnemers elkaar letterlijk in de haren vliegen is dat niet.

Dat ís echter allemaal grensoverschrijdend.
Gut wat vreemd dat de zwakkere lagen van de samenleving nog een stap verder gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:36

Klopt. Eigenlijk ligt de grens al bij elkaar niet uit laten praten..... onbeleefd zijn, enz.
Elkaar overschreeuwen is grensoverschrijdend gedrag. Slaan is dat al helemaal. Maar het begint bij kleine dingen die in wezen asociaal zijn, normaal gaan vinden. Schelden en vloeken is niet normaal. Bellen waar iedereen bij zit, ook niet. Laat staan privégesprekken in het openbaar.

Het is idd niet erg verwonderlijk dat bepaalde klassen nog een stap verder gaan. We zijn wangedrag heel normaal gaan vinden. Vroeger kreeg je op school een cijfer voor gedrag, maar tegenwoordig zien sommige ouders de rapporten niet eens meer in.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:42

Yamcha schreef:
Klopt. Eigenlijk ligt de grens al bij elkaar niet uit laten praten..... onbeleefd zijn, enz.
Elkaar overschreeuwen is grensoverschrijdend gedrag. Slaan is dat al helemaal. Maar het begint bij kleine dingen die in wezen asociaal zijn, normaal gaan vinden. Schelden en vloeken is niet normaal. Bellen waar iedereen bij zit, ook niet. Laat staan privégesprekken in het openbaar.

Klopt. Het begint met onbeleefdheid.

Het punt is dat wanneer iemand dit niet zélf begrijpt er geen basis is om er wat van/over te zeggen.
Dat wordt gelijk een agressieve overreactie.
Het wordt dus ook nog eens niet gecorrigeerd = defacto bevestigd als normaal.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:44

Marloes schreef:
Iemand die op zó'n jonge leeftijd het überhaupt bedenkt dat hij iemand neer kan steken is hartstikke zielig.
Natuurlijk had hij dit nooit mogen doen en is een flinke straf op zijn plaats, maar in wat voor omgeving zal die jongen opgegroeid zijn? Waarschijnlijk geen gezellige omgeving.

Ik zeg niet dat je deze jongen niet mag straffen, maar ik denk dat hij een van de vele jongeren is die zich écht niet happy voelt door een slechte opvoeding/omgeving en de een uit dat in in zichzelf gekeerd zijn, de volgende wordt er agressief van en geef zo nog een paar voorbeelden.
Nogmaals, ik keur dit écht niet goed maar er zit meer achter dan alleen deze actie, die komt echt niet zo uit de lucht vallen.

Ik kan ook bedenken dat ik iemand kán neersteken. Fysiek gezien kan vrijwel iedereen iemand anders neersteken. Het daadwerkelijk doen is tientallen stappen verder. :\ En er zijn heel veel mensen die in een vreselijke omgeving opgroeien, maar iemand echt met een mes verwonden of zelfs doodsteken, dat doet nog steeds maar een klein percentage van die mensen... mag ik hopen.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:45

Huertecilla schreef:
LecyTinker schreef:
Tja, in mijn boekje is stelen en iemand slaan nog steeds geen klein vergrijp. Maar dat is wat ik bedoel met morele waarde. Ik denk dat ik gewoon hogere eisen stel aan mensen dan jij dat doet.

En met erosie van normen en waarden is straffen dweilen met de kraan open.

Ik verbaas me er ook over dat je op tv in series een vrouw die een man in het gezicht slaat als normaal ziet voorbij komen.
Dat is totáál 8)7

Ook onbeteugeld schelden en kijven is helemaal normaal op tv.
Een discussieprogramma waarbij deelnemers elkaar níet overschreeuwen is zeldzaam. ´Reality´geroddel waarbij de deelnemers elkaar letterlijk in de haren vliegen is dat niet.

Dat ís echter allemaal grensoverschrijdend.
Gut wat vreemd dat de zwakkere lagen van de samenleving nog een stap verder gaan.

Dat is zó waar.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:53

ik denk wel dat westeeds kouder worden met betrekking tot andere. Misschien ook omdat we onszelf makkelijker kunnen distancieren van dingen. Virtuele spelletjes die lijken alsof het echt is. Daarin schiet je wie dan ook neer of wat dan ook. Wanneer dat als echt aanvoelt en je totaal koud laat, dan is de stap naar echt ook kleiner.
Zo ook het martelen van dieren en dan naar mensen, die stap is dan ook kleiner.
We worden nou eenmaal kouder. beelden van oorlog op tv, daar krijgen we ook geen slapeloze nachten meer van.
Beelden van soldaten die piesen op de lijken van wie ze neergeschoten hebben, daar lachen ze om... het is haast normaal... abu ghraib gevangenis... etc etc etc..
Ik denk ook dat we gewoon gevoelloos worden voor veel dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:53

Huertecilla schreef:
Yamcha schreef:

Klopt. Het begint met onbeleefdheid.

Het punt is dat wanneer iemand dit niet zélf begrijpt er geen basis is om er wat van/over te zeggen.
Dat wordt gelijk een agressieve overreactie.
Het wordt dus ook nog eens niet gecorrigeerd = defacto bevestigd als normaal.

waardoor nog maar weinigen iets durven zeggen.

De reactie is zo agressief soms, dat het risico te groot is. En dat is 8)7

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:59

ik vind het te erg voor woorden om iemand neer te steken! ik zou geen enkele reden weten om zoiets te doen!
zoiets gebeurt niet zomaar op één dag maar waarschijnlijk speelt der nog een verhaal in het spel in het verleden van die jongen! helaas is de media alles!

zo ben ik in februari 2011 een vriend uit onze vriendengroep verloren die ook om het leven is gebracht door messteken! misschien wel een herkenbaar verhaal aangezien het overal door heel nederland op tv was! de media zoals o.a. de telegraaf, rtl nieuws, en artikelen van de lokale omroep verzinde er steeds meer bij!
alleen zijn echte familie en vrienden weten wat er zowel gebeurt is! de media maakt altijd alles nog erger dan dat het is, en zo zijn er ook nog meer slechtere verhalen de wereld ingekomen door dit voorval!

maar helaas is Nederland een land apart. een straf zal nooit te weinig zijn voor iemand die zoeiets op zijn geweten heeft! de moordenaar heeft tenslotte maar 7 jaar en tbs met dwangverpleging gekregen!
naar mijn mening VERSCHRIKKELIJK & ZIEKELIJK!
als je zoiets meemaakt, ga je echt kapot van de pijn en verdriet! laat staan familie van het slachtoffer!

gelukkig is het meisje niet overleden, maar ligt wel in kritieke toestand in het ziekenhuis, je weet tenslotte niet hoe het meisje uit haar coma zal raken! mocht ze hier niet goed uitkomen dan is het nog te erg voor woorden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:59

Yamcha schreef:
De reactie is zo agressief soms, dat het risico te groot is. En dat is 8)7

Probleem is dat dit mogelijk escaleert en wanneer je effectief reageert jíj fout zit.
Preventieve defensie mag wel als het een land betreft met olie, maar niet mbt een aso persoon ;)

Het gaat simpelweg fout bij het totaal verwaarlozen van simpele onbeleefdheid.
Asociaal gedrag wordt niet beteugeld door de staat. Die neemt de escalatie hooguit op met de alomaanwezige cameras....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:08

En waar normen en waarden vervagen, hebben straffen geen nut, omdat er geen schuldbesef is. Dan is straffen burgertje-pesten en men is het slachtoffer van Vadertje Staat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:15

Yamcha schreef:
En waar normen en waarden vervagen, hebben straffen geen nut, omdat er geen schuldbesef is. Dan is straffen burgertje-pesten en men is het slachtoffer van Vadertje Staat.

Tatááá |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:09

Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat het meisje inmiddels overleden is.

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:37

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:40

Vreselijk zeg....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:50

Jeetje wat erg voor de nabestaanden..

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:06

Verschrikkelijk ja! Winsie was de beste vriendin van een meisje bij mij op school.. Heel triest..

aikon

Re: Meisje (15) neergestoken door ex-vriendje (en overleden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:22

Nu hoor ik vandaag al een aantal keer op het nos journaal dat die 14 jarige jonge 100 euro had gekregen van een 17 jarige jonge om haar neer te steken??

Waar gaat het heen met deze jeugd? Ik mag hopen dat ze beide een flinke straf mogen uitzitten. De ene voor aanzetten tot moord en ander voor moord met voorbedachte rade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:36

Renee schreef:
Judith94 schreef:
Was gisteren op het nieuws dat die jongen die het gedaan heeft maar 14!! jaar is.
Moet niet gekker worden hier in Nederland, als 14 jarige kinders al met messen op zak lopen %)

Ze zijn er ook telkens eerdere bij! Tegenwoordig bij winkeldiefstallen niet te geloven hoe jong ze ook kunnen zijn. Van die 12 jarige bruggers die heel stoer staan te roken op het schoolplein. Al aan de alcohol van hun twaalfde. Ik zeg net dat iedereen zo is en dat iedereen zo doet maar dan nog! Het gebeurd en dat is erg genoeg!

Dat van dat roken en drinken is altijd al geweest....laat ik zeggen, in mijn jeugd al....krab, krab...30 jaar geleden??

Dan is het in de grote steden al meer dan 15 jaar actueel dat kinderen van 5 a 6 jaar winkeldiefstallen plegen.....zo gehaaid dat ze het doosje er af doen zodat de strip geen alarm geeft...allemaal geleerd van oudere broertjes, neefjes en vriendjes....is gewoon mentaliteit en die begint bij de ouders....want straf krijgen die kinderen nauwelijks als ze gesnapt worden......als het mijn kinderen waren, durfden ze na zo een escapade er niet eens meer over na te denken....