Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:48

Straffen in Nederland zijn veels te laag, leg mij eens uit waarom het ok is dat Joran 2 gezinnen levenslang bezorgd en hij er met een paar jaar cel vanaf moet komen? En nee hij heeft niet RTL gebeld maar in Amerika wel zelf de pers opgezocht om zogenaamd aan te wijzen waar Holoway zou liggen, en dan nu piepen omdat de pers hem op zijn nek zit! Kom op zeg, zo'n figuur ga je toch zeker niet naar Nederland halen? :? Lekker laten zitten waar hij zit, de perfecte plaats voor iemand als Joran, ik heb er geen behoefte aan dat we zo iemand naar Nederland halen om te gaan onderhouden van het geld wat ik in de staatskas stort!

Somebitch

Re: Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:50

Ik heb nergens gezegd dat hij een kortere straf moet krijgen en ik heb ook nergens gezegd dat hij naar Nederland gehaald moet worden? :?

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:52

maar wie heeft het erover hem na ned te halen?
want dat kan helemaal niet

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:02

xsenny: Dat kan wel. Nl en PEru hebben een uitleveringsgedrag. Maar de kans dat ie naar Nl komt is behoorlijk klein. Want zowel Nl als Peru moeten ermee toestemmen. Gelukkig is Joran zo 'dom' geweest om de dochter van een zeer invloedrijk persoon te vermoorden, waarvan ik zomaar denk dat die ervoor zorgt dat Joran gewoon in Peru blijft.

Wel hoorde ik dat in Peru dmv goed gedrag iemand eens strafvermindering kan krijgen van 50% of zelfs 2/3e van de straf wordt kwijt gescholden. Nou laten we hopen dat dat nu niet het geval is!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:15

Er zijn hier een heleboel mensen die hier de straf te kort vinden omdat hij Hollowee heeft vermoord en omdat hij heeft afgeperst. Maar daar stond hij niet voor terecht. Hij stond enkel voor Stephanie hier terecht. Voor Hollowee zijn er te weinig bewijzen en afpersing is nu nog niet ter sprake.
Laten we wel in oogschouw nemen dat men onschuldig is tenzij schuld is bewezen! En dat is maar goed ook.

Maartje1990 schreef:
ja, maar ik bedoel eigenlijk al de mensen die hem ook volgden.....
Om dat te begrijpen moet je weten in welk klimaat Duitsland zich toen bevond :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:23

Ik vind de straf te laag maar als je het vergelijkt met straffen in Nederland dan is het eigenlijk een hele hoge straf...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:25

Laat hem die 28 jaar maar lekker daar uitzitten. daarna zien we wel weer verder.....

Maar is dis nu alleen een straf voor Stephanie? of ook voor Natalie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:25

Alleen voor stephanie natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:29

Ik denk dat als hij uit de gevangenis komt zo weer in staat is om een moord te plegen. Je zou denken dat hij zijn lesje geleerd had met NH maar hij maakt de fout doodleuk nog een keer. Ik denk niet dat de gevangenis hem zou rehabiliteren, maar alleen maar gestoorder maakt.
Als hij vrij komt zal hij het weer doen denk ik, dat is de reden waarom ik vind dat hij levenslang moet krijgen.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:29

Voor moord vind ik levenslag erg gepast, maar goed.
Ik hoop maar dat hij ook die 28 jaar vol maakt en niet meer een vierde deel van zijn straf hoeft uit te zitten, maar daar zal die familie van Stephanie vast wel voor zorgen.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:41

Voor mensen die roepen dat de straffen in Nederland veel te laag zijn: binnen Europa zit Nederland in de top qua zwaarste straffen. Landen als Peru hebben inderdaad veel hogere straffen. Wat mij betreft hadden ze hem na een gevangenisstraf beter TBS op kunnen leggen. Die kerel is knettergek en komt over 28 (en hoogstwaarschijnlijk minder) jaar echt niet beter de gevangenis uit dan hij er in is gegaan. 28 jaar, mocht hij die helemaal uitzitten, is erg lang.. Zeker een gevangenis in Peru zal geen pretje zijn. Ik heb geen medelijden met hem, maar wat mij betreft hadden ze hem beter kunnen laten behandelen (icm gevangenisstraf) dan hem alleen maar op te sluiten..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:44

Sammie schreef:

Wordt hij dan hierna nog berecht voor de moord op Natalie? (lijkt me wel wat als hij na Peru naar Amerika gaat en daar nog 20 jaar krijgt.... of doen ze daar ook aan verjaring....???)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:46

suuzepuus schreef:
Sammie schreef:

Wordt hij dan hierna nog berecht voor de moord op Natalie? (lijkt me wel wat als hij na Peru naar Amerika gaat en daar nog 20 jaar krijgt.... of doen ze daar ook aan verjaring....???)

Nee, want er kan niet worden bewezen dat hij daar iets mee te maken heeft.

Belachelijk dat ie de beschikking had over een iPhone, Blu-rayspeler etc!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:53

Ik denk dat hij wel zo gluiperig is vriendschappen te kunne leggen, dus lekker isoleren die knul.

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:13

laat em maar lekker wegrotten in Peru, en dan met en postzegel op zn snavel door naar de VS... De familier van die 2 prachtige meiden hebben levenslang, en meneer vd Sloot dacht overal wel mee weg te komen. ''maakt niet uit wat ik doe, ik ben iedereen te slim af.." Totaal geen geweten die gast...moet er niet aan denken dat ie naar NL uitgeleverd word, zelfs als ie TBS krijgt...mag ie op proefverlof...is er iemand die geloofd dat ie zich na het weekend weer braaf bij de poort meld?!!??!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:14

Ik vind het te weinig, hij heeft duidelijk "psychopatische trekjes" en is een gevaar voor de samenleving.
Hopelijk wordt hij later niet nog eens boos.. Al ben ik benieuwd naar de geheimen die het meisje heeft gezien, wat ze moest bekopen met de dood

Weet nog goed toen het gebeurde hoeveel hier op bokt nog onschuld van joran riepen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:18

Oh ik vind de straf veel te laag, hij had van mij part net zo goed de doodstraf kunnen krijgen. Ik heb totaal geen medelijden met hem, hij heeft 2 meiden die volop in de bloei van hun leven stonden van het leven beroofd.. En waarom? Hopelijk wordt hij na zijn straf nog eens berecht voor de moord op Natalee en dan nog eens levenslang krijgt. Zulke mensen moeten niet meer terug in de maatschappij.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:10

tot de dood!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:10

Had hij niet 28 jaar in Peru en nog eens 20 jaar in Amerika staan??

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:16

Een vriend van me woont in peru, en blijkbaar zijn die gevangenissen helemaal niet zo erg als word beweerd. Ze hebben daar t.v's, computers, fitnisruimstes, veel buitenspeeltijd, en sommige zelfs telefoons. Als ze je IN de gevangenis niet mogen heb je indd een probleem.. Maargoed Joran wilde zelf graag alleen zitten. Hij word nogal dood gewenst daar blijkbaar.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:19

Zolang hij maar niet in NL komt.. Alle gevangenen hier zingen de tijd uit.. Hier in NL is het ECHT te luxe :n ! Onbegrijpelijk..

Moordenaars zitten gewoon in aparte cellen (kamers) waar ze een eigen douche, wc, tv, koelkast, bureau, bed en alles hebben.. Iedere dag een nieuw vers half brood, pak melk, warm eten, beleg....
1 uur per dag naar buiten, 4 uurtjes per dag werken.. :n

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:24

_Zsazsa_ schreef:
Hij word nogal dood gewenst daar blijkbaar.

En dat kan ik me heel goed voorstellen :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:34

Misschien een rare opmerking, maar ik ben nog steeds niet zeker van zijn schuld. Hij heeft al tig keer bekend, niet zelden onder enorme druk. Ik blijf er mijn twijfels bij houden. Dat het een nare jongen is, geloof ik absoluut, maar of het allemaal gegaan is zoals waar hij nu voor veroordeeld wordt. Ik weet het echt niet..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:36

F_Orumster schreef:
Ik denk dat hij wel zo gluiperig is vriendschappen te kunne leggen, dus lekker isoleren die knul.

Stel je voor dat iemand een vriendschap aangaat :=

Enig idee wat isolati doet met een mens, daar zijn ze niet op bestand? Niemand niet, Joran ook niet. Er zijn mensen 10 x zo erg als Joran en die mogen ook gewoon 'vriendschap' en contacten aangaan.

@Heino een wurgmoord is een hele persoonlijke moord, zit vol met passie. Je kijkt iemand recht in de ogen, terwijl de persoon doodgaat. Als hij bekend en als zij gewurgd is is de beslissing heel duidelijk en adrem geweest. Als hij met een lamp te keer was gegaan zou je nog uit kunnen gaan van een opwelling. Dat is met wurgen geensinds zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:41

En wat denk je ervan dan dat je je vrijheid kwijt bent? Dat de hele dag lang voor jou bepaald wordt wat je doen móet, dat je niet mag gaan en staan waar je wilt, de mensen waarvan je houdt niet kunt zien en spreken wanneer je wilt........ en dat 28 + 20 = 48 jaar lang........ dat lijkt mij persoonlijk iets verschrikkelijks.