Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:GB maat 16 is wel groter dan de NLse maat 42Dus die vergelijking gaat sowieso al mank.
Maat 42 staat per definitie niet altijd gelijk aan overgewicht. Een vrouw van 1.80 met normale vormen (borsten, heupen) en brede schouders 'moet' ook al gauw een maat 42 pakken. Is het niet voor de breedte, dan is het wel voor de lengte.
Ik vind dit model voor het mooie ook wat té. Ik snap dat ze een punt willen maken en dat juich ik ook alleen maar toe, maar te zwaar zijn is ook niet goed. Te dun is ongezond, te dik ook. Die oude wijsheid van 'alles waar 'te' voor staat is niet goed' gaat hier ook op.
Tessa_1 schreef:Berdien schreef:GB maat 16 is wel groter dan de NLse maat 42Dus die vergelijking gaat sowieso al mank.
Maat 42 staat per definitie niet altijd gelijk aan overgewicht. Een vrouw van 1.80 met normale vormen (borsten, heupen) en brede schouders 'moet' ook al gauw een maat 42 pakken. Is het niet voor de breedte, dan is het wel voor de lengte.
Ik vind dit model voor het mooie ook wat té. Ik snap dat ze een punt willen maken en dat juich ik ook alleen maar toe, maar te zwaar zijn is ook niet goed. Te dun is ongezond, te dik ook. Die oude wijsheid van 'alles waar 'te' voor staat is niet goed' gaat hier ook op.
Hier een vrouw van 1.80 met cupmaat 75C en maat 36 en soms 38. Broekmaat 29. Met maat 42 zou ik echt ongezond dik en vet zijn. En nee, ik ben nog nooit op dieet geweest, eet wat ik wil, genoeg en vrij gezond, ik eet bijvoorbeeld niet vaak friet of hamburgers, maar ben wel dol op chocola en chips en ik sport normaal.
Editje: @Berdien: Mjah, maar dan ligt het niet aan de hoeveelheid vet die je bezit, maar echt aan je bouw.. ik neem dan ook aan dat je die maat 42 niet nodig hebt puur omdat je - om het even heel lomp te zeggen - je buik er anders niet inkrijgt
Die uitgemergelde modellen zijn ook uitzonderingen onder de modellen en worden ook niet helemaal meer geaccepteerd door iedereen in de modewereld, op de modeshows in Madrid worden bijvoorbeeld modellen met een BMI onder de 18 geweigerd. (Artikel: Klik )
Ik krijg af en toe ook het idee dat er een soort heksenjacht bezig is op modellen door mensen die te zwaar zijn..
Punt is alleen dat als jij een mooie getailleerde jas ontwerpt die beter uitkomt op een 'klerenhanger' dan op een te dik iemand.
Wat ik ook best erg vind is dat je als vrouw, als je wél dun bent tegenwoordig wel meteen wordt beschuldigd van te dun zijn en weet ik niet wat allemaal, voor sommige mensen is dat nou eenmaal hoe ze eruit zien. Ook krijg ik het idee dat we het de laatste jaren steeds meer normaal moeten gaan vinden als mensen te dik zijn, simpelweg omdat er ook steeds meer te dikke mensen zijn. Als ik bijvoorbeeld lees dat mensen vinden dat te dunne mensen niet mogen zeuren dat ze te dun zijn
omdat de meerderheid van de mensen juist af wil vallen vind ik dat ook niet helemaal eerlijk. Gezond zal het allebei in elk geval niet zijn, uitzonderingen daargelaten.
Ik vind die vrouw in de OP inderdaad iets aan de zware kant. Het kan nog wel, maar het is niet haar 'ideaalgewicht' (daarmee bedoel ik met rondingen en alles). Bij de meeste vrouwen is een maat 38-40 mooi, maar daarna zijn ze over het algemeen toch al wel het voor hun ideale gewicht gepasseerd.. er mag dan net meer wat 'model' (als in 'vorm') in. Verder maakt de plek van het vet ook nog uit, mensen die geen taille meer hebben zijn gewoon te dik en ongezond. Het is niet voor niets dat dat er op sommige BMI-sites een taille omtrek tabel bij staat (als in: je kunt een goed BMI hebben, als al je vet op je buik zit is het toch ongezond). Deze vrouw heeft toch behoorlijk wat rond haar taille zitten..
Edit: En de gemiddelde Nederlandse vrouw heeft een lengte van 1.69.
Yamcha schreef:Ligt eraan hoe lang zij is, maar bij veel mensen is maat 42 echt wel overgewicht, niemand is zo breed gebouwd dat je dan geen overgewicht hebt, geloof ik niks van.
En met 10 kg eraf is die buik weg, en overal een mooie laag vetjes weg, mooi figuurtje weer hoor. Ik vind die buik echt niet mooi.
Tessa_1 schreef:Punt is alleen dat als jij een mooie getailleerde jas ontwerpt die beter uitkomt op een 'klerenhanger' dan op een te dik iemand.
Citaat:Rest dat ik als persoonlijke preferentie maatje -1 voor avontuur en maat +1 voor een avontuur heb.