PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:07

Suzanne F. schreef:
Ja oke jullie hebben een punt. Ik vraag me alleen of niet alleen wij Nederlanders het zien als het goede voorbeeld. Ik ben bang dat de Moslims het heel anders opvatten maar goed.

Hoe zouden die het opvatten? Ik denk dat de bewoners van Abu Dhabi er niet eens bij nadenken. Dit is normaal gedrag voor álle bezoekers van de moskee.
PVV maakt er een drama van, hadden zij niets gezegd, dan had niemand er aandacht aan besteed.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:07

Ibbel schreef:
Suzanne F. schreef:
En dat is juist het punt. De buitenlanders houden zich niet aan onze cultuur. En daar heeft Wilders moeite mee en heeft hij een punt.

Is dat een reden om zelf niet het goede voorbeeld te geven?

Nou inderdaad!

Ik vroeg me wel af: waarom hoefde Willem-Alexander geen gewaad aan? Had dat ook wel gepast gevonden. Al heb ik geen idee wat voor functie het heeft. Maar vind het opvallend dat daar geen regels voor zijn blijkbaar? Voor mannen?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:08

Suzanne F. schreef:
Ik hoop niet dat de Moslims het dragen van de hoofddoek door Beatrix en Maxima opvatten als een soort ondanigheid voor hen, dat ze dat zien als een gebaar dat hun godsdienst toch wel superieur is, Allah boven alles enzo. Dat ze zelfs onze koningin zover krijgen om zich aan te passen aan de superieure Allah.
Dus uiteindelijk als een soort minderwaardige positie. Terwijl wij Nederlanders het misschien zien als een vriendelijk gebaar, het goede voorbeeld en respect.

Ah zo. Dank voor de uitleg.

Ik denk niet dat ze het zo zullen opvatten. Het is gebruik dat je dit doet en ik vermoed niet dat daar enige waarde aan wordt gehecht, dan een cultuur respecteren. Niet elke moslim is een extremist die denk dat alles mag voor zijn geloof in Allah.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:09

Suzanne F. schreef:
Ik hoop niet dat de Moslims het dragen van de hoofddoek door Beatrix en Maxima opvatten als een soort ondanigheid voor hen, dat ze dat zien als een gebaar dat hun godsdienst toch wel superieur is, Allah boven alles enzo. Dat ze zelfs onze koningin zover krijgen om zich aan te passen aan de superieure Allah.
Dus uiteindelijk als een soort minderwaardige positie. Terwijl wij Nederlanders het misschien zien als een vriendelijk gebaar, het goede voorbeeld en respect.

Ach welnee. Denk jij dat de Paus denkt dat je een knieval voor OLH maakt als je in een lange rok op het Sint Pietersplein in de rij staat, ipv in een ultra kort vakantiebroekje?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:09

Suzanne F. schreef:

Jij denkt denk ik veel te radicalistisch. Ik weet wel bijna zeker dat de aanwezigen dit een teken van respect vinden vanuit de koningin en Maxima dat zij hun heiligdom betreden volgens de regels die daar gelden.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:10

Kentaro schreef:
Ik moest hier wel om lachen. Het is nu op het nieuws. Iemand vroeg of Bea er voor had kunnen kiezen om geen hoofdbekleding te dragen. Er werd geantwoord met "NEE, ze is te gast in de moskee en hoort zich te gedragen naar ...' , wel had ze er voor kunnen kiezen om NIET naar de moskee te gaan.... :D

IMO heeft een staatshoofd weinig te kiezen. Had ze geweigerd, dan had Wilders op de kast gestaan omdat ze de president had beledigd, en dat zou centen gekost hebben. Ik zie de tweet al voor me. :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:13

Ibbel schreef:
Suzanne F. schreef:
Ja oke jullie hebben een punt. Ik vraag me alleen of niet alleen wij Nederlanders het zien als het goede voorbeeld. Ik ben bang dat de Moslims het heel anders opvatten maar goed.

Hoe zouden die het opvatten? Ik denk dat de bewoners van Abu Dhabi er niet eens bij nadenken. Dit is normaal gedrag voor álle bezoekers van de moskee.
PVV maakt er een drama van, hadden zij niets gezegd, dan had niemand er aandacht aan besteed.

Hier ben ik het compleet mee eens.

PVV zoekt gewoon weer iets om in het nieuws mee te komen.

Ik moet trouwens wel zeggen, ik vond Maxima er wel echt heel mooi uitzien met haar outfit. :j

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:14

Suzanne F. schreef:

De moslims?? Goh, Suzanne, leg me eens uit wat jij daar mee bedoeld? Ik ken namelijk alleen mensen, allemaal verschillend, met allen een verschillend geloof. Moslim, katholiek etc. Is elke moslim hetzelfde? Elke christen hetzelfde? Elke katholiek hetzelfde?

Over over een kam scheren gesproken.... Groet een Marokkaans Nederlandse ongelovige...... Ja, echt, ze bestaan!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:15

Suzanne F. schreef:

_/-\o_
Ik denk dat er vaker zo gedacht wordt dan we zouden willen. Helaas.

Opzich vind ik het prima dat Bea daar in een moskee een hoofddoek draagt. Daarmee toont ze respect voor de cultuur van een ander. (Over wat een hoofddoek mijn inziens symboliseert zullen we het maar niet hebben, dat is een heel ander verhaal.)
Hoop alleen dat de volgende keer dat wij hier een arabisch staatshoofd ontvangen, hij dan ook bereid is om Bea, Maxima of welke vrouw dan ook een hand te geven. In het kader van respect tonen voor onze cultuur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:16

xSwanHeart schreef:
Hoop alleen dat de volgende keer dat wij hier een arabisch staatshoofd ontvangen, hij dan ook bereid is om Bea, Maxima of welke vrouw dan ook een hand te geven. In het kader van respect tonen voor onze cultuur.

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:16

Tellie schreef:
Ik moet trouwens wel zeggen, ik vond Maxima er wel echt heel mooi uitzien met haar outfit. :j

Absoluut :j
En Beatrix ook, in een abbaya mét een schoudervulling en een klein pofmouwtje. Duidelijk al in Nl. laten ontwerpen :D Ook de mooie speld om haar hoofd(hoed)doekje, mooie details.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:18

Is het ooit al eens voorgekomen dat een Arabisch staatshoofd Trix geen handje heeft willen geven? Heeft Trix nu in Abu Dhabi geen handjes gegeven of gekregen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:21

Overigens had Wilders zelf ook een keppeltje op (aan?) in de synagoge enige tijd geleden. Maar dat zal ongetwijfeld wel weer niet te vergelijken zijn :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:21

Suzanne F. schreef:
xSwanHeart schreef:

:j

Dat hebben de hoogwaardigheidsbekleders bij aankomst al keurig gedaan hoor ;)
Dat er eens een enkele radicale imam geweest is die dat weigerde, wil niet zeggen dat 'ze' allemaal zo zijn hè.
Toch jammer dat mensen nog steeds zo denken.

(invoegen wil niet, hier de link naar de aankomst van Bea in de VEA.)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... P5AtOhDtSo

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 21:23

xSwanHeart schreef:

Mee eens, al weet ik eigenlijk niet of ze dat al wel of niet doen. :j

Citaat:
Over wat een hoofddoek mijn inziens symboliseert zullen we het maar niet hebben, dat is een heel ander verhaal

Hier ben ik dan wel benieuwd naar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:26

Berdien schreef:
Om het maar helemaal niet te hebben over wat dit allemaal kóst. Een kamervraag kost de overheid en dus ons als belastingbetaler geld. Laat ze dat alsjeblieft ergens anders aan gaan besteden :x

Idd... ik vraag me steeds vaker af waarom de PVV überhaupt in de kamer zit. Echt nuttige voorstellen die Nederland daadwerkelijk op een positieve manier veranderen ben ik nog niet tegengekomen. Eigk alleen maar geldverspillende onzin.

xSwanHeart schreef:
(Over wat een hoofddoek mijn inziens symboliseert zullen we het maar niet hebben, dat is een heel ander verhaal.)

Wat jij denkt over de symboliek van een hoofddoek doet er helemaal niet toe, daar zijn al heel mooie stukken door Moslims over geschreven. Da's denk ik ook een groot deel van het hele "Moslim-probleem": niet-Moslims gaan voor Moslims invullen wat hun normen en waarden wel niet zouden zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:28

Wat een gemiep van de PVV.

Maar deze tweet van "Koningin Beatrix" vind ik dan wel weer leuk :D

Citaat:
Koningin_NL Koningin Beatrix
Ja, Wij droegen een hoofddoek in de moskee. Zoals mijnheer Wilders vorig jaar een keppeltje droeg in de synagoge. En zo hoort het ook.

Evel_Knievel

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:29

Hahaha prachtige tweet :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:29

Heino schreef:
xSwanHeart schreef:
(Over wat een hoofddoek mijn inziens symboliseert zullen we het maar niet hebben, dat is een heel ander verhaal.)

Wat jij denkt over de symboliek van een hoofddoek doet er helemaal niet toe, daar zijn al heel mooie stukken door Moslims over geschreven. Da's denk ik ook een groot deel van het hele "Moslim-probleem": niet-Moslims gaan voor Moslims invullen wat hun normen en waarden wel niet zouden zijn.

Ik zeg niet voor niets dat we het daar maar niet over zullen hebben ;) Doet er namelijk helemaal niet toe. Probeerde enkel aan te geven dat ik persoonlijk er wel bezwaar tegen heb dat onze koningin een hoofddoek draagt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:32

Kanelly schreef:
xSwanHeart schreef:

Dat hebben de hoogwaardigheidsbekleders bij aankomst al keurig gedaan hoor ;)
Dat er eens een enkele radicale imam geweest is die dat weigerde, wil niet zeggen dat 'ze' allemaal zo zijn hè.
Toch jammer dat mensen nog steeds zo denken.

(invoegen wil niet, hier de link naar de aankomst van Bea in de VEA.)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... P5AtOhDtSo

Heel prima dat het tot nu toe goed gegaan is :) Daar ben ik ook heel blij om. Hopen dat dat ook zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:33

Briljante tweet :D :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:34

Citaat:
Koningin_NL Koningin Beatrix
Ja, Wij droegen een hoofddoek in de moskee. Zoals mijnheer Wilders vorig jaar een keppeltje droeg in de synagoge. En zo hoort het ook.

En groot gelijk hebben Zij :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:39

Ik neem aan dat dat een RVD-account is dan, want onze Majesteit is een twitter-analfabeet geloof ik. :+

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:42

Vind het sowieso nogal dubieus dat allerlei politici etc ook maar vrolijk vanalles twitteren, maar dat is een hele andere discussie :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:45

Ik vind dat de PVV gelijk heeft :j