Baas in over eigen onderbuik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:09

@HC
In de bijbel wordt anders seks zeker als iets leuks beschreven.
Sommige (gelovigen/leiders) zijn alleen voor seks tijdens het huwelijk, andere alleen voor seks in een stabiele relatie (dus niet elke maand een ander).
Maar bij ons is altijd verteld dat je mag en kan genieten van seks (binnen een relatie) en dat het zeker een mooi geschenk is.

edit: het boek Hooglied staat vol erotische gedichten, en gaat over de liefde en over het elkaar verleiden.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 03-01-12 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Arie

Re: Baas in over eigen onderbuik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:14

ik denk ook dat mensen zich heel erg ophangen aan het idee dat: omdat een man vrij makkelijk klaar komt dat het voor een vrouw ook altijd maar moet.

een vrouw steekt nu eenmaal anders in elkaar als een man, en helemaal qua sex.
de meeste mannen zijn binnen no-time er helemaal klaar voor, terwijl een vrouw een beetje "opgewarmd" moet worden (volgens mij).
en ik denk dat de behoefte aan sex bij man en vrouw heel verschillend is.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:14

Huertecilla schreef:
maura schreef:
Er is toch gewoon iets heel erg verkeerd met je gegaan als je een orgasmepil gaat slikken omdat je denkt dat je een ziekte hebt waardoor je geen orgasme kunt krijgen?

Inderdaad en het is daarom zum kotzen dat big pharma dit propageert.

Even iets met zout doen hoor, maar ik zou liever zien dat je schrijft dat jij de activiteiten van big pharma zum kotzen vindt, ipv te stellen dat dat zo is. Ik vind het bijvoorbeeld helemaal niet zum kotzen, ik vind 't gewoon ondernemen. Niet op 't vlak dat ik zelf zou kiezen, maar liever orgasmepillen dan wapenhandel denk ik dan ('make love not war', wellicht een aardig verkoopslogan voor BP?). Vrouwen die denken dat 't een ziekte is zouden geestelijke hulpverlening kunnen gaan zoeken. Misschien wil big pharma die hulp wel (mee)betalen, als je dat een beetje leuk presenteert als projectje in kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen lukt dat vast wel.

Huertecilla schreef:
p.s. ik schrijf nergens dat ik er zou tegen willen optreden.
Ik ben voor informeren opdat mensen de kans hebben om een ergens op gebaséérde mening te vormen. Vandaar dit topic ook.

Hier ook een groot voorstander van informeren, maar ik zie dit topic toch meer als infotainment dan als serieuze informatiebron. Juist omdat er duidelijk een mening wordt gepresenteerd, waarvan de basis op mij bovendien wat eenzijdig gefundeerd overkomt:

Huertecilla schreef:
Het is het toppunt van cynisme dat in een samenleving waarin sexlol van de vrouw tweeduizend jaar onderdukt is, de resulterende moeite om een orgasme te krijgen als ziekte door big pharma ten gelde wordt gemaakt.

Stel je nu dat de moeite om een orgasme te krijgen is veroorzaakt door tweeduizend jaar onderdrukking van de sexlol van de vrouw? Dat vind ik toch een stelling die wat onderbouwing kan gebruiken hoor. De kamasutra is inmiddels ook bijna tweeduizend jaar oud, maar ik heb nooit gehoord dat vrouwen in India allemaal probleemloos klaarkomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:18

Mister01 schreef:
en ik denk dat de behoefte aan sex bij man en vrouw heel verschillend is.

en dat is vooral culturéél bepaald.

Daar is bijzonder grappig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
Ook naar het verschil tussen lichamelijke opwinding, de ervaring en de mening erover.
Het verschil tussen wat het lichaam opwond en wat me ervan zei te vinden was bij vrouwen VEEL groter dan bij mannen.

Hoe dan ook; biologisch is de vrouw met twee persoonlijke sexlol-organen meer uitgerust dan de man.
Ook is een man zeer beperkt in de sexuele capaciteit tov de vrouw.

Op zich is daarom het matriarchaat veel logischer en is voor patriarchaat beperking van de vrouwelijke sexuele vrijheid een voorwaarde.

Zoals ik al opmerkte is daarom de exploitatie van een cultureel (voor/door patriarchaat) bepaalde beperking imo uitermate cynisch.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:18

maura schreef:
Huertecilla schreef:
Het is het toppunt van cynisme dat in een samenleving waarin sexlol van de vrouw tweeduizend jaar onderdukt is, de resulterende moeite om een orgasme te krijgen als ziekte door big pharma ten gelde wordt gemaakt.

Stel je nu dat de moeite om een orgasme te krijgen is veroorzaakt door tweeduizend jaar onderdrukking van de sexlol van de vrouw?

Ja.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:21

Heerlijk, zo'n topic om mee te lezen op een regenachtige dag.
Fijn dat er nog mannen zijn op Bokt, die zich bekommeren om het klaarkomen van de vrouw +:)+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:23

Electra63 schreef:
Fijn dat er nog mannen zijn op Bokt, die zich bekommeren om het klaarkomen van de vrouw +:)+

Als ze nu maar niet denken:
Sorry dat het mij niet lukt schat... want dat is echt niet mijn schuld, maar de schuld van 2000 jaar onderdrukking van de vrouw :+

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:24

Electra63 schreef:

ik hoop dat je het dan niet over mij hebt!

ikke ben echt een vrouw (althans dat was 3 minuten geleden toen ik naar de wc was nog wel zo) alleen gebruik ik de naam van mijn knappe paardje (das wel een op en top man :D )

ik voel me niet aangesproken hoor :o maar die fout is vaker gemaakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:25

Brainless schreef:
Electra63 schreef:

Als ze nu maar niet denken:
Sorry dat het mij niet lukt schat... want dat is echt niet mijn schuld, maar de schuld van 2000 jaar onderdrukking van de vrouw :+

Sommige mannen hebben sowieso geen zelfkennis, dus de schuld bij een ander neerleggen is bijna een 100%-zekerheidje :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:26

Mister01 schreef:
Electra63 schreef:

ik hoop dat je het dan niet over mij hebt!

ikke ben echt een vrouw (althans dat was 3 minuten geleden toen ik naar de wc was nog wel zo) alleen gebruik ik de naam van mijn knappe paardje (das wel een op en top man :D )

ik voel me niet aangesproken hoor :o maar die fout is vaker gemaakt.

Hahahaha, ik nam inderdaad aan, dat jij ook een man was, maar voel je vooral niet aangesproken hoor, sommige mannen op Bokt vind ik echt leuk :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:26

Brainless schreef:
@HC
Sommige (gelovigen/leiders) zijn alleen voor seks tijdens het huwelijk, andere alleen voor seks in een stabiele relatie (dus niet elke maand een ander).
Maar bij ons is altijd verteld dat je mag en kan genieten van seks (binnen een relatie) en dat het zeker een mooi geschenk is.

edit: het boek Hooglied staat vol erotische gedichten, en gaat over de liefde en over het elkaar verleiden.

ja,ja....zolang het maar niet met hetzelfde geslacht is.
Sex is ook lekker met one night stands hoor..om van sex te genieten hoef ik geen duurzame relatie te hebben.
Maar goed ieder zijn meug/geloof.

Ik snap ook niet waar het vandaan komt dat vrouwen moeilijker klaarkomen?
(persoonlijk geen last van,ben eerder klaar dan vriend)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:28

geerke schreef:
Brainless schreef:
@HC

Sex is ook lekker met one night stands hoor..om van sex te genieten hoef ik geen duurzame relatie te hebben.

Dan ben jij een van de lucky few want over het algemeen duurt het voor vrouwen toch wel wat langer ;) en sommigen komen zelfs nooit klaar naar het schijnt... tenminste, daar heb ik wel eens wat cijfers over gelezen, maar die weet ik niet meer uit m'n hoofd :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:31

Electra63 schreef:

Imo is het een íntrieste situatie dat voor mannelijk erfrecht* de sexuele vrijheid van de vrouw zó onderdrukt is dat het niet eens meer als de oorzaak van cultureel geprogrammeerde sexuele onvrijheid tussen de vrouwelijke oren gezien wordt.

Dat het resulterende minder vrij orgasmes ervaren als vrouwenziekte bestempeld wordt is imo het toppunt van scynisme.

* voor vererving via de mannelijke lijn is het essentieel dat er zekerheid is over vaderschap. In extrema leidt dat tot vrouwelijke besnijdenis, burka en opsluiting, in gemodereerde vorm ´slechts´ hersenspoeling over het ideaal van die ene exclusieve prins op het witte paard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:33

@Fiffill
Klopt, ik heb meerdere vriendinnen die niet tijdens de normale daad klaar (kunnen) komen.
Wel op andere manieren.... ;)

Ik heb 1 vriendin die het nooit gelukt is. (zowel met als zonder hulp).
Ze kent wel het fijne gevoel... maar niet het hoogtepunt.
Tijden lang heeft zij hier mee gezeten omdat zij dacht dat het moest, maar het blijkt dat veel meer vrouwen dit hebben. Zij heeft er nu (45+) geen problemen meer mee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:34

Ik hoor het ook wel eens van anderen maar heb nog nooit gehoord dat het iemand gewoon écht nog nooit gelukt is, lijkt me toch best balen (voor jezelf dan, niet zozeer omdat "het moet")... maar goed, als je niet weet wat je mist :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:35

@HC
Het wordt toch ook als "ziekte" gezien als mannen problemen hebben hoor.
Veel mannen kunnen het ook niet accepteren als "hij" het een keertje niet doet zoals gewenst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:35

geerke schreef:

Op zich is wat jij hier beschrijft biologisch ´normaal´.

Wat jij aangeeft over de beléving onder ´meug/geloof´ is ook correct. Lichámelijk is dat onderscheidt er niet.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:38

geerke schreef:

Van tweeduizend jaar onderdrukking van de vrouwlijke sekslol, lees ik hier tot mijn verbazing. Maar misschien kom jij uit een niet-semitisch cultuur?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:39

Brainless schreef:
@HC
Veel mannen kunnen het ook niet accepteren als "hij" het een keertje niet doet zoals gewenst.

Vind je zelf het verschil tussen ´een keertje´ en ´nooit´ niet opvallend?

In het kader van de twee exclusieve orgasme-organen die de vrouw!!! heeft is dat ERG vreemd.
Biologisch namelijk kan een vrouw veel makkelijker en ook vrijwel onbeperkt klaarkomen.

Rara...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:39

Ik zie het verband tussen die vrouwelijke onderdrukking en de sekslol ook niet helemaal. Ik vraag me namelijk af of de vrouwen voor de tijd van die onderdrukking allemaal na een paar seconden gillend klaarkwamen :+

Ik denk dat de meeste problemen juist niet door onderdrukking van religie komen maar door de druk van het idee dat vrouwen klaar moéten komen, en een beetje snel ook... als je gaat liggen malen in je hoofd wordt 't natuurlijk niks ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:41

Makkelijker??
Ik ken genoeg mannen die veel makkelijker klaarkomen dan vrouwen.
Het is wel zo, dat het bij mannen vaak na 1x ophoudt en dat vrouwen die beperking niet hebben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:42

Huertecilla schreef:
Brainless schreef:
@HC

Vind je zelf het verschil tussen ´een keertje´ en ´nooit´ niet opvallend?

In het kader van de twee exclusieve orgasme-organen die de vrouw!!! heeft is dat ERG vreemd.
Biologisch namelijk kan een vrouw veel makkelijker en ook vrijwel onbeperkt klaarkomen.

Rara...

Onbeperkt??? :?

Ik weet werkelijk niet wat ik lees. :')
Ooit vrouw geweest?

Zelf denk ik namelijk ook niet dat een vrouw er op gebouwd is om klaar te moeten komen, een man wel, om op die manier kindjes te maken bij de vrouw. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:43

Wil aan mijn vorige post nog wel even toevoegen dat dat wss vooral in onze westerse cultuur het geval zal zijn. Buiten dat denk ik dat die onderdrukking er wel aan heeft bijgedragen dat er geruime tijd (en nog steeds) een soort taboe rustte op de seksualiteit van de vrouw en dat helpt natuurlijk niet mee qua (zelf)kennis.

MamboBeach schreef:

Ooit vrouw geweest?

Zelf denk ik namelijk ook niet dat een vrouw er op gebouwd is om klaar te moeten komen, een man wel, om op die manier kindjes te maken bij de vrouw. :D

Onbeperkt niet mag ik hopen (dan ben je toch doodop :') ), maar vaker dan 10 keer (om wat te noemen) heb ik een man nog niet direct achter elkaar klaar zien komen :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:44

Fiffill schreef:
Wil aan mijn vorige post nog wel even toevoegen dat dat wss vooral in onze westerse cultuur het geval zal zijn. Buiten dat denk ik dat die onderdrukking er wel aan heeft bijgedragen dat er geruime tijd (en nog steeds) een soort taboe rustte op de seksualiteit van de vrouw en dat helpt natuurlijk niet mee qua (zelf)kennis.

MamboBeach schreef:

Ooit vrouw geweest?

Onbeperkt niet mag ik hopen (dan ben je toch doodop :') ), maar vaker dan 10 keer (om wat te noemen) heb ik een man nog niet direct achter elkaar klaar zien komen :+

HC doelt er toch op een vrouw onbeperkt klaar kan komen? Of ben ik de weg kwijt? :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:48

Daarom zeg ik ook "onbeperkt niet mag ik hopen" :)) jij zegt dat je niet denkt dat een vrouw erop gebouwd is om klaar te komen, waarom kunnen ze het dan? Vrouwelijke dieren kunnen het bijv ook, waarom is dat dan?