2 mannen uit drachten steken vuurpijl met levende muis af.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:07

Citaat:
Vuurpijlmuisje maakt het goed
Burgum - De wondermuis die vrijdag door twee jongemannen uit Drachten aan een vuurpijl werd vastgebonden en de gruwelijke mishandeling overleefde, maakt het goed. Het diertje wordt momenteel in dierenwinkel Pet's Place in het Friese Burgum in de watten gelegd. Het arme beestje heeft een brandplek op zijn buik, maar maakt een redelijke indruk, zegt Maurice Heida van Pet's Place tegen de Leeuwarder Courant. "Hij gaat waarschijnlijk herstellen."

De twee laffe daders kochten vrijdag in dezelfde winkel twee muizen, zogenaamd om de dieren aan hun slangen te voeren. Toen agenten dezelfde dag twee jongens in het oog kregen die vuurwerk aan het afsteken waren, ontdekten ze dat aan een aangestoken vuurpijl een muisje vastgetapet zat.

De pijl werd niet gelanceerd, wat het leven van het dier waarschijnlijk gered heeft. De politie bracht de muis terug naar de dierenwinkel, die hem extra goed verzorgt. "Hij krijgt vandaag wat extra hooi, zodat hij lekker weg kan kruipen en kan bijkomen."

Wat er met de andere muis is gebeurd, is niet duidelijk. De jongemannen zijn opgepakt.

xMercury

Re: 2 mannen uit drachten steken vuurpijl met levende muis af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:11

Vastgetapet, jeetje... Wat erg zeg, dat er zullke mensen bestaan :n

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:20

De jongemannen worden ook vast weer vrijgelaten, zonder straf..

Vreselijk.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:04

Ik had het gisterenavond al gelezen via Twitter.. verschrikkelijk, stel idioten :=

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:09

enniee schreef:

Vreselijk.

Dat meen je niet... waar moet het heen met deze wereld..zonder straf eronder uit komen |o

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:12

zullen we die mannen ook "maar" een brand plek op de buik bezorgen...kijken of ze dan nog zo lachen als ik een vuurtje over hun buik heen haal...

zo ziek! flinke boetes geven + strafblad.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:17

zieke klootzakken.........kruisraket vastbinden en dan afschieten .... kijken of het dan nog zo leuk is _-:(

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:26

enniee schreef:

Vreselijk.

Waarschijnlijk een taakstraf wegens vernieling. Vernieling van een fiets, auto of rat, vallen allemaal onder hetzelfde artikel qua strafrecht...

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:36

Ben ik de enige die hier wel een heel klein beetje humor in ziet?

Het is uiteraard wel zielig voor het beestje maar zou anders waarschijnlijk als slangenvoer hebben gediend, dat is dan niet zielig?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:58

FrieseMenner schreef:

Het is uiteraard wel zielig voor het beestje maar zou anders waarschijnlijk als slangenvoer hebben gediend, dat is dan niet zielig?

Is allebij zielig, maar dan dan heb ik liever slangenvoer ;)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:59

Ze kunnen het ook niet gekker maken....

Inderdaad waar gaat het heen met de wereld :?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:17

FrieseMenner schreef:

weet niet wat je er grappig aan vind? zou je dat kunnen toelichten?

vind het vooral erg, kijk natuur is natuur, en de voedselketen is er nu eenmaal, maar dit is alles behalve natuurlijk en met opzet kwaad bloed zetten.
gewoon schandalig.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:31

Ja ik vernam het via het nieuws van mijn Iphone en de volgende dag in de krant, echt misselijkmakend zeg.

Ziek zijn ze, gore dierenbeulen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:45

FrieseMenner schreef:

tja ik vind het raar dat je er de humor van inziet, dit is toch ziekmakend/gruwelijke dierenmishandeling, ik zou het pas echt leuk vinden en enorm humoristisch vinden als ik die rotzakken naakt aan een enorme vuurpijl mag vasttappen en die dan laat afgaan, Gaan ze janken en gillen en lekker brandwonden oplopen en dan ook nog eens na het afschieten ter aarde neerstorten, totaal hulpeloos.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:55

Pff, wat ziek :r
Ik hoop dat ze een welverdiende straf krijgen, maar het zal wel weer met een boete of taakstraf eindigen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:09

FrieseMenner schreef:

Het gaat om de intentie. Als jij de muis als slangenvoer gebruikt doe je dat met de intentie om jouw slang te voeren.
Als jij de muis als projectiel gebruikt, doe je dat uit een of ander ziek leedvermaak. En daar zie ik echt geen humor in.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:12

Ziek. Laat ze hun zelf maar er hange

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:07

Humor is misschien een te groot woord maar ik kan me wel een heel klein beetje in hun vinden. Bij de in het wild levende slangen en muizen zeg ik; Ze horen bij de voedselketen, dit is de natuur. Maar wanneer jij je slang in een hokje van 0.5 bij 2m. maakt de muis immers geen schijn van kans en daarom vind ik ook dat de muis dan niet bij de voedselketen behoort. Dit is ook de reden waarom ik grote vraagtekens zet bij het houden van wilde dieren!

Wat vinden jullie dan van de honderden muizen waar dagelijks proeven mee worden gedaan en waar denk ik minimaal 75% van sterft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:31

Dat heeft nut, ook al willen sommigen ons doen geloven dat het niet zo is. dankzij proefdieren zijn verschillende medicijnen ontdekt.

Dit is alleen maar heel ziek leedvermaak, en heeft totaal geen nut.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:46

Dit is gewoon sadisme, genieten/plezier beleven van leed/pijn bij een levend wezen. Walgelijk! en als je hier zo van kunt genieten ben je denk ik tot meer in staat. Ik zou mijn dieren iig niet bij hun toevertrouwen. Je zou maar van huis zijn en dat zulke jongens vuurwerk bij je paard in paddock of erger nog de stal gooien. Volgende keer bedenken ze missch weer iets nieuws, het had net zo goed het verminken kunnen zijn met vuurwerk bij je paard die buiten staat, je kat of levende dieren buiten. Zoals kikkers opblazen en eenden een rotje toegooien in de hoop dat ze het aanzien als voer.

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/35736/D ... rpijl.html

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:51

gister hier recht voor onze neus iemand die bond een pijl met ducktape aan een boom vast, giga stuk uit die boom toen die knalde.

wat een lol als ze daar dan een muis voor gebruiken :n

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:01

FrieseMenner schreef:

Humor?! Wauw, bijzondere humor heb jij.

Het gaat niet om een (al dan niet) dode muis. Die zijn er genoeg en ik heb totaal geen problemen met dieren die dood gaan, dat hoort er gewoon bij, hoe triest het soms ook is. Maar dat je de humor in kan zien van mensen die doelbewust, voor hun eigen vermaak, zonder énig nut (behalve ziek plezier), met 'voorbedachte rade' een muis aan een vuurpijl binden om die af te schieten, vind ik heel eng... Mijns inziens zit er toch wel ergens een kronkel als je zoiets grappig vind.. :o

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:05

Joyce_ schreef:
FrieseMenner schreef:

Het gaat niet om een (al dan niet) dode muis. Die zijn er genoeg en ik heb totaal geen problemen met dieren die dood gaan, dat hoort er gewoon bij, hoe triest het soms ook is. Maar dat je de humor in kan zien van mensen die doelbewust, voor hun eigen vermaak, zonder énig nut (behalve ziek plezier), met 'voorbedachte rade' een muis aan een vuurpijl binden om die af te schieten, vind ik heel eng... Mijns inziens zit er toch wel ergens een kronkel als je zoiets grappig vind.. :o

Dat is jou mening. Ik heb zo mn eigen mening! Ik heb trouwens nooit gezegt dat ik het grappig o.i.d. Het is inderdaad ook leedvermaak en zielig maar toen ik het las zag ik het voor me en kan ik me enigzins inleven in hun daad, al is het maar een heel klein beetje!! Zou zelf nooit op het idee zijn gekomen en uiteraard ook zelf nooit uitvoeren. Beetje triest van je dat je zegt dat er dan gelijk een steek los zit want dat slaat werkelijk nergens op!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:11

In mijn ogen zit er een zeer grote steek los bij dat soort malloten, maar minstens net zo'n grote steek bij mensen die hier humor inzien, of het begrijpen, of ooit zoiets hebben willen proberen....
Het misselijkste dierenleed is imo het leed wat bewust wordt aangedaan en er dan nog van genieten ook, of er de lol van inzien.
Ik zou die lui graag een lawinepijl in hun donkere plekje stoppen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:21

FrieseMenner schreef:
Joyce_ schreef:

Dat is jou mening. Ik heb zo mn eigen mening! Ik heb trouwens nooit gezegt dat ik het grappig o.i.d. Het is inderdaad ook leedvermaak en zielig maar toen ik het las zag ik het voor me en kan ik me enigzins inleven in hun daad, al is het maar een heel klein beetje!! Zou zelf nooit op het idee zijn gekomen en uiteraard ook zelf nooit uitvoeren. Beetje triest van je dat je zegt dat er dan gelijk een steek los zit want dat slaat werkelijk nergens op!!

Dat is dan ook jouw mening, dat je dat nergens op vindt slaan. :') Sorry, maar als jij zegt dat je je in kan leven in hun daad, of de humor ervan inzien (dat is toch hetzelfde als iets grappig vinden, min of meer?), dan vind ik inderdaad dat er qua moreel besef iets niet helemaal lekker werkt bij je. En ja, dat is inderdaad mijn mening. :) Ik vind het heel bizar - richting ziek - als mensen hiervan de humor kunnen inzien.