Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje13g

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:58

Ik zette het toevallig net op.

Nou nou, ik vind die beslissing van Nijhuis echt ongelooflijk. Wie geeft daar nou rood voor!
En dan zeggen ze dat je daar rood voor moet geven, nou nou wie verzint nou zo'n regel.
Ik vind die reactie van Verbeek daarom echt geniaal.
Tja, ik ben het helemaal met Verbeek eens!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:59

enniee schreef:
het is een 19 jarige jongen , die van de tribune Noord is gekomen. Waarschijnlijk is er drank in het spel en hij zei dat hij een hekel aan de keeper had.

Hij wordt nu verhoord door de politie en de club gaat achtergrondonderzoek doen.. sowieso een jaar stadionverbod

Ow echt? En ik maar denken dat ie het doet omdat ie hem zo aardig vond :+

Maar een jaar?!?! Gewoon levenslang stadionverbod! Dat is toch geen supporter joh :n

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:00

weet niet wie de regel verzonnen heeft...maar het is de regel.
snap alle partijen wel moet ik zeggen.

Christiene

enniee schreef:
het is een 19 jarige jongen , die van de tribune Noord is gekomen. Waarschijnlijk is er drank in het spel en hij zei dat hij een hekel aan de keeper had.

Hij wordt nu verhoord door de politie en de club gaat achtergrondonderzoek doen.. sowieso een jaar stadionverbod

een jaatr maar.. waarom niet levenslang.. idioot.

0011223344

Joh wat baal je als je daar zit als echte supporter..

Alles verpest door een idioot. 8)7 Knettergek als je zoiets in je hoofd haalt.

Ren dan in je nakie over het veld heen, daar kan iedereen eventjes om lachen en daarna gaat het spel gewoon door.. Dit is echt heel kansloos gedrag :n

Nijhuis moet wel rood geven geloof ik, zijn de regels. Ik schrok er ook wel van hoe hard die keeper op die idioot in schopte hoor..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:01

voor het betreden van het veld staat sowieso een hele hoge straf zei de presentator? dus waarschijlijk kan hij nog wel wat meer verwachten.

Er komt geen persconferentie.

xSiep

Re: Heeft Nijhuis zijn laaste wedstrijd gefloten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:01

Op het betreden van het veld staat levenslang stadionverbod :j (iig hier in groningen)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:02

Iedereen hoort hier rood voor te geven hoor?
Hij staat na te trappen op die man, typisch gevalletje eigen rechter spelen.

Ik snap jullie echt niet dat jullie je afreageren op de scheidrechter, die volgt namelijk zeer netjes gewoon het boekje.

Wangedrag is rood, dit natrappen is wangedrag geen noodweer en geen verdediging.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:02

enniee schreef:
voor het betreden van het veld staat sowieso een hele hoge straf zei de presentator? dus waarschijlijk kan hij nog wel wat meer verwachten.

Een persconferentie? Omg het is maar een voetbalwedstrijd hoor :')

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:03

Ik zou precies hetzelfde doen in dit geval.. De scheidsrechter kan dan wel volgens het boekje handelen.. Je moet ook naar de situatie kijken, hij had beter het spel stil kunnen leggen en eerst moeten overleggen met andere officials.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:04

Ik zou ook hetzelfde doen hoor! :j Het is verdorie een gerichte 'aanslag' op de keeper!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:04

Tiggs schreef:
enniee schreef:

Een persconferentie? Omg het is maar een voetbalwedstrijd hoor :')

Jaja, je leest het goed..
Gert Jan Verbeek heeft gezegd geen persconferentie te willen houden en ook de trainer van Ajax heeft dat gezegd.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:05

smurffie schreef:

Ik snap jullie echt niet dat jullie je afreageren op de scheidrechter, die volgt namelijk zeer netjes gewoon het boekje.

Wangedrag is rood, dit natrappen is wangedrag geen noodweer en geen verdediging.

Ik kan mijn mening hier alleen maar aan toevoegen. Hij had ook bovenop die vent kunnen springen om hem op de grond te houden. En hij staat ook nog als een driftig mannetje als hij rood krijgt.

Als iedereen eigen rechter gaat spelen hier in dit land, dan wordt het een zooitje. Dit soort personen zijn voorbeelden voor jongeren, ouderen etc. En die zien dit voorbeeld.

Eergister is er een 14 jarige jongetje na een ruzie op school flink op zijn hoofd getrapt. Die ligt nu in coma.

Maar het is verder wel gerechtvaardigd als we allemaal voor eigen rechter gaan spelen en daardoor op elkaar mogen schoppen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:06

smurffie schreef:

Geen verdediging? Hij krijgt een karatetrap in z'n rug en als ie dan terug trapt is het geen verdediging?
Oké, ben het met je eens dat ie wel heel ver ging door dat natrappen, vooral die 2e trap. Maar denk dat ik zo'n eerste trap ook zou doen hoor!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:09

Nee enniee dat kan hij dus niet, want hij moet via het boekje handelen en niet leuk doen wat hij zelf wil!
je moet niet naar de situatie kijken, je moet de handeling bekijken.
Duidelijk dat jullie zelf nooit een scheidsrechterscursus gedaan hebben.

Scheidsrechter heeft altijd gelijk, en in dit geval is dat nog is geheel terrecht ook. Als jullie het boekje niet snappen of niet willen snappen oke, maar om nou als topic titel te doen heeft hij zijn laatste wedstrijd gefloten? nee dat gaat echt tever als de man in kwestie gewoon netjes zijn regels opvolgt!!

Keeper ging hier geheel buiten zijn boekje, rood is geheel terrecht en de straf mag flink zijn. Natrappen kan niet door de beugel ook niet in zo'n moment.

Nee terugtrappen is geen verdediging, dat is natrappen :) verdediging zou zijn hem tegen de grond duwen en overlaten aan andere of een aantal stappen terug zetten en andere het laten oplossen. Dit is gewoon buitenzinnig gedrag wat absoluut niet geaccepteerd moet worden!!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:10

smurffie schreef:
Nee enniee dat kan hij dus niet, want hij moet via het boekje handelen en niet leuk doen wat hij zelf wil!
je moet niet naar de situatie kijken, je moet de handeling bekijken.
Duidelijk dat jullie zelf nooit een scheidsrechterscursus gedaan hebben.

Scheidsrechter heeft altijd gelijk, en in dit geval is dat nog is geheel terrecht ook. Als jullie het boekje niet snappen of niet willen snappen oke, maar om nou als topic titel te doen heeft hij zijn laatste wedstrijd gefloten? nee dat gaat echt tever als de man in kwestie gewoon netjes zijn regels opvolgt!!

Keeper ging hier geheel buiten zijn boekje, rood is geheel terrecht en de straf mag flink zijn. Natrappen kan niet door de beugel ook niet in zo'n moment.

Nee terugtrappen is geen verdediging, dat is natrappen :) verdediging zou zijn hem tegen de grond duwen en overlaten aan andere of een aantal stappen terug zetten en andere het laten oplossen. Dit is gewoon buitenzinnig gedrag wat absoluut niet geaccepteerd moet worden!!

_/-\o_

Jij verwoord wat ik bedoel.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:11

nee ik heb ook geen scheidsrechterscursus gedaan! Ik snap jou verhaal ook wel.. Maar in een dergelijke situatie kan het toch gewoon niet zo zijn dat de keeper rood krijgt terwijl er één of andere idioot het veld op komt rennen die hem een trap geeft?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:12

Okee dit snap ik wel. Achterlijke supporter. Maar Esteban slaat in mijn ogen ook een beetje ver door, ook wel te begrijpen. Zeker die 2 e trap had hij niet moeten doen. En dat hij rood heeft gekregen is inderdaad volgens de regels. Vind het wel goed dat AZ het veld af is gegaan want blijkbaar kunnen ze ook niet de veiligheid van de spelers garanderen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:13

Misschien was ik het een klein beetje met je eens geweest als het niet Nijhuis was. Desalniettemin is deze situatie zo uitzonderlijk dat hij de boel stil had moeten leggen.
Hij baseert nu zijn keuze op het feit dat je niet terug geweld tegen een andere speler mag gebruiken. Dit is geen speler.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:14

enniee schreef:
Poeh, ik weet niet of je dat terug kan zien.. Wij hebben Eredivisie Live. Sowieso komt er nog wel een sportjournaal straks en daar kun je het vast en zeker op zien! Misschien nu ook wel?

Wij zaten ook te kijken, hulde voor Verbeek. :)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:15

er is toch een persconferentie op dit ogenblik.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:15

enniee schreef:
nee ik heb ook geen scheidsrechterscursus gedaan! Ik snap jou verhaal ook wel.. Maar in een dergelijke situatie kan het toch gewoon niet zo zijn dat de keeper rood krijgt terwijl er één of andere idioot het veld op komt rennen die hem een trap geeft?

Wel als hij daarna zelf verkeerd handelt. Trap nageven is in mijn ogen sowiezo niet goed te praten :n

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:16

Daar ben ik het helemaal mee eens secricible. :j

Verstandig van AZ om het hele verhaal te baseren op de waarborging van de veiligheid van de spelers.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:17

Als de supporter een bekende is van de club, zal deze persoon zijn hele leven geen seizoenkaart meer krijgen van Ajax..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:18

Ik had net al een discussie met mijn moeder, ik werk namelijk in de ArenA en zou werken vanavond maar heb me vanmorgen ziek gemeld. Misschien had dit wel nooit gebeurd als ik gewoon was gaan werken :D

Maar zonder dollen, wat een situatie zeg. Die supporter zit zelf natuurlijk goed fout en kan wat mij betreft worden bestempelt als 'de schuldige', maar die natrap van Esteban kan echt niet hoor :n