Automobiliste belaagd na aanrijden kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:51

Anoniem schreef:
...dan interpreteer ik het ook net zoals maura,

Waarom iets anders ´interpreteren´ dan ik letterlijk hier schrijf?

Citaat:
mensenmenigtes bij evenementen die in aanraking komen met verkeer en visa versa. D

En in algemene zin is dat iets wat voorkomen moet worden. Niet als natuurwet geaccepteerd. Het rísico is een natuurwet; de situatie een organisatorisch zaak.

Mbt het voorval heb ik geen informatie dus geen mening.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:40

Huertecilla schreef:
Waarom iets anders ´interpreteren´ dan ik letterlijk hier schrijf?

Omdat letterlijk lezen wat jij schrijft klaarblijkelijk tot een verschil van inzicht leidt. Ergo: wat jij letterlijk schrijft kan op meerdere manieren worden opgevat óf yours truly kan niet lezen. Iets zegt mij dat ook hierover een verschil van inzicht bestaat, waarbij ikzelf geneigd ben te denken dat eerstgenoemde verklaring juist is en de ander van ons beiden een duidelijke voorkeur zal hebben voor de tweede verklaring.

Blij te lezen dat Repelsteel net als ik ruimte voor meerdere interpretaties ziet (of net zo'n slechte lezer is als ik). Overigens bestaat er een verschil in betekenis tussen de woorden 'vinden' en 'zijn', een verschil dat zich één op één verhoudt met het verschil in betekenis tussen vinden dat je gelijk hebt en gelijk hebben. Ik ben zo'n beïnvloedbaar type voor wie het plezier in een discussie in sterke mate wordt bepaald door de mate waarin discussiegenoten zich bewust zijn van details als dat verschil in betekenis van woorden. Ook de motivatie van discussiegenoten speelt voor mij een rol. Is men geïnteresseerd in feitelijke informatie en argumenten of neem men deel aan een discussie om gelijk te halen - ongeacht het onderwerp.

Dit topic, of liever gezegd mijn interpretatie van dit topic, gaat nu over 'gelijk' en niet meer over een kind met een schaafwond, een automobiliste die een minder aangename kan van haar soortgenoten heeft leren kennen, gebruikelijke afwegingen bij de organisatie van evenementen of de mate waarin de overheid verantwoordelijk gesteld kan worden voor het gedrag van voetgangers, automobilisten en mensenmassa's. Als topiconderwerp zou ik 'gelijk' best interessant vinden (wat is 'gelijk hebben' eigenlijk en wat heb je eraan? Wat is het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, en waarom is het voor veel mensen niet genoeg om te weten dat ze gelijk hebben?). Als gekeuvel bij gebrek aan verdere argumentatie zie ik geen meerwaarde en evenmin een leuke discussie, dus ik ga maar eens een interessanter topic zoeken. :wave:

Blue_Eyes

Re: Automobiliste belaagd na aanrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 22:53

Ach, weet je? Hoe meer franje aan je taal, hoe groter de ruimte voor andere interpretaties. Dus: rechttoe, rechtaan, simpel schrijven is vaak het duidelijkst en geeft minder misverstanden dan pogingen om met grote omhaal van woorden je punt duidelijk te maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:21

Blue_Eyes schreef:
Ach, weet je? Hoe meer franje aan je taal, hoe groter de ruimte voor andere interpretaties. Dus: rechttoe, rechtaan, simpel schrijven is vaak het duidelijkst en geeft minder misverstanden dan pogingen om met grote omhaal van woorden je punt duidelijk te maken.

Vandaar de onderstaande herhaling van wat ik paginea 1. al schreef.

Huertecilla schreef:
Mbt het voorval heb ik geen informatie dus geen mening.

:)*

Blue_Eyes

Re: Automobiliste belaagd na aanrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 12:01

Voel je je aangesproken? ;)