Prima dat de oorlog zo'n impact op iemand heeft dat diegene doordraaid, maar laat daar niet een onschuldig dier de dupe van worden. Laat de soldaten maar begeleid worden door een psycholoog oid, daar zijn ze voor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tendance schreef:Ik vind dat ze een straf moeten hebben, niet dat ze hetzelfde of iets dergelijks moet overkomen.
Ik vertik het om me erin te gaan inleven!
Kwestie van mijn normen en waarden en die zijn blijkbaar anders dan die van sommige anderen.
annabell8 schreef:Ik word niet goed van het zogenaamde begrip voor deze lui...ik word zowieso niet goed van mensen die altijd "ja maar.." zeggen als iemand iets walgelijks heeft gedaan. Er is altijd een keuze tussen goed en kwaad en deze lui kiezen voor kwaad. Is walgelijk en valt niet goed te praten,wat ze ook hebben meegemaakt. Zo kan je iedereen wel de hand boven het hoofd houden,soft gedoe zeg..geitewollensokkenpraat.
Fiffill schreef:Tendance schreef:Ik vind dat ze een straf moeten hebben, niet dat ze hetzelfde of iets dergelijks moet overkomen.
Ik vertik het om me erin te gaan inleven!
Kwestie van mijn normen en waarden en die zijn blijkbaar anders dan die van sommige anderen.
Heeft niks met normen en waarden te maken hoor, wel met inlevingsvermogenik gok zo maar dat mijn normen en waarden op dit gebied hetzelfde zijn als die van jou namelijk. Ik keur het doodslaan van een schaap absoluut niét goed namelijk
maar tegelijkertijd moet je wel alles in perspectief blijven zien.
Blue9 schreef:Sorry hoor sommige reacties vind ik echt te ver gaan. Zeker dit is hartstikke fout maar die jongens zitten daar alleen, een lange tijd in gevaarlijke situaties zonder hun dierbaren, verliezen hun kameraden en jullie typen vanuit jullie lekker warme huisje op de bank voor de tv laat er maar een bom op het kamp vallen?
Blijf even realistisch zeg
vuurneon schreef:Is niet de hand boven het hoofd houden, maar je moet wel rekening houden met de omstandigheden waarin dit gebeurde.
Maar goed, ik zou zeggen ga eens in gesprek met getraumatiseerde militairen en denk er dan nog eens over na. De normen en waarden vervagen in een land waar dat weg is...
Het is een ver van ons bed show, gelukkig.
Plaisir schreef:Laat de soldaten maar begeleid worden door een psycholoog oid, daar zijn ze voor.
Tendance schreef:vuurneon schreef:Is niet de hand boven het hoofd houden, maar je moet wel rekening houden met de omstandigheden waarin dit gebeurde.
Maar goed, ik zou zeggen ga eens in gesprek met getraumatiseerde militairen en denk er dan nog eens over na. De normen en waarden vervagen in een land waar dat weg is...
Het is een ver van ons bed show, gelukkig.
Een kennis van mij was getrouwd met een getraumatiseerde militair, deze sloeg haar iedere week zo'n beetje in elkaar, tot wij ingrepen!
Ik keur dit nooit, maar dan ook nooit goed!
Citaat:Aantal gesneuvelde militairen sinds 2001
Australië 26
België 1
Canada 156
Denemarken 40
Duitsland 53
Estland 8
Finland 2
Frankrijk 59
Georgië 8
Hongarije 6
Italië 36
Jordanië 2
Letland 3
Litouwen 1
Nederland 25
Nieuw-Zeeland 2
Noorwegen 10
Polen 27
Portugal 2
Roemenië 19
Spanje 31
Tsjechië 4
Turkije 2
Verenigd Koninkrijk 368
Verenigde Staten 1604
Zuid-Korea 1
Zweden 5
Totaal 2501
Gesneuvelde en zwaar gewonden Afghaanse militairen
Geschatte aantal gesneuvelde Afghaanse militairen in juli 2004: 10265
Geschatte aantal zwaargewonden Afghaanse militairen in juli 2004: 100256
Tendance schreef:Fiffill schreef:Heeft niks met normen en waarden te maken hoor, wel met inlevingsvermogenik gok zo maar dat mijn normen en waarden op dit gebied hetzelfde zijn als die van jou namelijk. Ik keur het doodslaan van een schaap absoluut niét goed namelijk
maar tegelijkertijd moet je wel alles in perspectief blijven zien.
Dat heeft zeker wat met mijn normen en waarden te maken. Ik vind, dat je iemand of iets niet onnodig pijn hoeft te doen. Zowel lichamelijk als geestelijk!
Ik ga mij niet inleven in iets waar ik finaal op tegen ben.
Ja ik vind het erg, dat deze mensen blijkbaar zo geschaad zijn, dat ze dit soort dingen doen, maar dan juist zouden ze moeten begrijpen hoe het is om kwaad aan gedaan te worden.
annabell8 schreef:Als er eens wat minder vergoeilijkt werd en dit soort wangedrag eens goed aangepakt werd waren we al een eind in de goede richting. Die jongens weten waar ze aan beginnen,ik geloof best dat het daar moeilijk is voor ze,en dat ze genoeg hebben meegemaakt. Vind ik geen reden om dit soort wanstaltigheden met een schouderophalen af te doen. Ver van mijn bed of niet.
Tendance schreef:Maar wel mensen, die het begrijpen en dat zal ik nooit doen!
Nee, ik ga me hier niet in inleven! Ik vind het niet kunnen en wil mijn tijd niet aan zulke mensen besteden!
Behalve het discusieren met jullie, dat vind ik dan wel interessant.
annabell8 schreef:Als er eens wat minder vergoeilijkt werd en dit soort wangedrag eens goed aangepakt werd waren we al een eind in de goede richting. Die jongens weten waar ze aan beginnen,ik geloof best dat het daar moeilijk is voor ze,en dat ze genoeg hebben meegemaakt. Vind ik geen reden om dit soort wanstaltigheden met een schouderophalen af te doen. Ver van mijn bed of niet.