Cowgirl schreef:Maaike je bent uitgenodigt op de koffie om te zien hoe 'lui' bijstands mensen zijn. Ik durf te wedden dat het gros van deze mensen op dit moment met tegenzin in de bijstand zittten. Je zal maar 40+ zijn , baan kwijt en door noodzaak in de bijstand gekomen te zijn. Succes en veel plezierMisschien ga ik maar eens een boek schrijven.
Heb je het nou over jezelf?
Als je mijn stukjes goed leest, zeg ik ook dat ik het jammer zou vinden voor de mensen met een lichamelijke/verstandelijke beperking of die om de een of de andere reden niet kan werken.
Maar iemand die in de bijstand zit omdat hij zijn baan kwijt is kan wel wat doen toch? Je hoeft toch niet thuis te zitten op de bank? Ik vind het belangrijk dat je solliciteert. Natuurlijk is het balen als je werk krijgt toegewezen wat onder jou niveau zit maar doe het tenminste denk ik dan! Ik bedoel in mijn stuk meer de ouders etc. die thuisblijven voor de kindertjes, die inmiddels groot zijn, en het wel makkelijk vinden zo'n uitkering. En ik ken genoeg van die ouders. Ook van mijn vriendengroep uit. Daar kan ik me echt aan ergeren! Want ik ben dan wel degene die daar voor betaald. Als je geen zin hebt om te werken, prima maar dan hoef je ook geen geld te krijgen? Daarmee ga je dat supporten.
Het lijkt mij verstandig dat er een regeling komt. Bv. uitkering tot een bepaalde tijd en de sollicitatieplicht, die er weliswaar nu ook wel is maar niet echt goed wordt gecontroleerd. Daarmee kun je er al een hoop gros uithalen.