zieke wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:18

Door al de zogenaamde kinderteken films is het niet zo verwonderlijk dat de tegenwoordige jeugd denkt dat het heel normaal is om iemand in elkaar te slaan!
Ga alleen al eens de spelletjes na die ze spelen op de P.C!! Alleen maar doodschieten en dan meestal nog heel levensecht op het scherm te zien!
Ik denk dat ik met mijn bijna 60 jaar wel kan zeggen dat het geweld steeds erger word!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:54

die oprah aflefering had ik ook (half) gezien (was hw aan het maken, had geen zin in wegzappen, dus dat half gezien.)
echt heftig !

maar waar ik me heel erg aan kan irriteren is hoe het altijd gezegd wordt.
de jeugd van tegenwoordig dit, de jeugd van tegenwoordig dat.
dus alle kinderen zijn aggressief, misbruiken enz. enz.

@AaronYve die 2 meisjes werden al als heel jong verkracht, en dachten dat het normaal was. tot ze seksuele voorlichting kregen op school ofzoow.

shilady

Re: zieke wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:00

Ik keek vanmiddag dr phil op rtl 5 ging over een meisje die is mishandeld en vermoord door 4 andere tienermeisjes.. Straks om 18:40 kom deel 2 en dan spreekt een vd meiden die dat meisje heeft vermoord met de moeder en de zus van het vermoorde meisje...

Maar is echt heel erg ze hebben bij dat meisje ook een moersleutel naar binnen geduwt ze hebben haar gestoken en ze hebben haar levend in brand gestoken..

Autoptie wees uit dat dat meisje met een stoma verder had moeten leven als ze het al had overleeft...

Maar idd zieke wereld en vind dat we maar goed na moeten denken of we nog onze kinderen op deze wereld willen zetten...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:03

AaronYve schreef:
Vervolgens doet hij het zelf maar hij heeft er wel wat van gezegd, dus ja.. ze wisten dat het niet kon

Tuurlijk niet. Als mijn ouders mij hadden verteld dat ik niet mocht slaan maar vervolgens slaan ze mij en anderen regelmatig, dan leer ik gewoon dat het dus wél mag, en dat mijn ouders bovendien tegenstrijdig zijn.

Er is overigens wel ooit een onderzoek geweest naar het effect van televisie op kleuters, en daaruit bleek dat er aanzienlijk meer gepest werd toen de televisie werd geïntroduceerd in een dorp waar die er nog niet was. Dus ik geloof best dat de oorzaken van geweld anders zijn.

Maar meer geweld? Wat te denken van de gladiatoren en martelingen in de Middeleeuwen? Van de heksenjachten? De kruistochten uit naam van het geloof?
En nogmaals, schietpartijen op scholen gebeurden net zo vaak in de 19e eeuw. Misbruik binnen kerken etc. komt nu naar buiten maar gaat vaak over 40 jaar terug. Seriemoordenaars en -verkrachters waren er vroeger net zo goed als nu. Misbruik binnen het gezin vond net zo goed plaats; sterker nog, ik denk dat 100 jaar geleden een normale afstraffing nu zou worden gezien als geweld. Denk aan slaan met een riem.

Dus ik geloof niet dat het zoveel erger wordt. Hooguit dat de oorzaken anders zijn en de berichtgeving anders is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:09

de wereld word niet steeds zieker... je komt gewoon veel meer te weten..

vroeger had je natuurlijk naast geen internet..
ook de mentaliteit om gewoon niks te zeggen.. het moest binnen de familie ect blijven.. of dingen bleven binnen een dorp.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:12

Ik denk dat de wereld gewoon anders is, misschien wel iets zieker dan vroeger.

Vroeger was homoseksualiteit een psychische ziekte, dat is nu ook niet meer, er veranderd nogal veel in de maatschappij. En zo zijn er veel dingen veranderd waardoor de mensen in de wereld ook veranderen. Mensen gaan zich anders gedragen en zo krijg je dan die gevallen als in de openingspost...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:19

Het lijkt me in ieder geval een goed teken dat het mensen meer opvalt, dat er meer over bericht wordt en dat mensen zich er vaker druk om maken. Betekent op z'n minst dat mensen er oog voor hebben, en verandering zouden willen. Voorbode tot beter.... Dus misschien juist gezond ipv ziek.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:31

Ik weet niet of het erger of minder erg is dan vroeger, met de functie die de media heeft is er natuurlijk wel veel veranderd maar ik vraag me af of dit soort dingen vroeger dan niet gebeurde..
Buiten dit soort zieke dingen die je op tv hoort, vraag ik me vaak af hoe sommige mensen sommige dingen kunnen denken 8)7

de wereld/ de maatschappij lijkt net een grote poppenkast.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:44

shilady schreef:
Ik keek vanmiddag dr phil op rtl 5 ging over een meisje die is mishandeld en vermoord door 4 andere tienermeisjes.. Straks om 18:40 kom deel 2 en dan spreekt een vd meiden die dat meisje heeft vermoord met de moeder en de zus van het vermoorde meisje...

Maar is echt heel erg ze hebben bij dat meisje ook een moersleutel naar binnen geduwt ze hebben haar gestoken en ze hebben haar levend in brand gestoken..

Autoptie wees uit dat dat meisje met een stoma verder had moeten leven als ze het al had overleeft...

Maar idd zieke wereld en vind dat we maar goed na moeten denken of we nog onze kinderen op deze wereld willen zetten...

Jeetje dit is wel heel erg zeg, ik ben geschokt. Opsluiten dat stuk vuil vullis, hoe kon ze dat nou met dat meisje doen? dit is misselijkmakend ziek.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:17

Ik ga met Gummie mee.
Ik denk ook dat het vroeger al gebeurde, maar dat we door de media deze dingen nu ook echt zien. Wanneer mensen dit niet zouden horen , zou er geen verandering kunnen plaatsvinden dus is het in mijn ogen alleen maar goed dat zulke dingen nu kenbaar gemaakt worden in de buitenwereld. Je ziet ook dat de meeste mensen erdoor geschokt zijn en die dingen willen veranderen.
Het is niet fijn om te horen en te lezen, maar het is realiteit die eerder verborgen bleef en nu aan de oppervlakte komt, is in mijn ogen dus enkel een goed teken, omdat er alleen op die manier verandering kan zijn.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:37

Vroeger waren er natuurlijk ook heel veel van dit soort wreedheden ,maar je hoorde er niets over in de media. De wereld lijkt heel verrot,en dat is ook wel zo,maar alles wordt tot in den treure in detail uitgemeten in de media. Er is altijd een keuze tussen goed en slecht,en er wordt vaak voor het slechte gekozen,maar dit is voor media natuurlijk ook veel interessanter dan goed...dat deugt ook van geen kant,ze smullen er van als hongerige wolven..Bovendien breng je een toch al zieke geest vaak op ideeen als alles zo gedetailleerd word uitgemeten.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:31

_horselovee_ schreef:
die oprah aflefering had ik ook (half) gezien (was hw aan het maken, had geen zin in wegzappen, dus dat half gezien.)
echt heftig !

maar waar ik me heel erg aan kan irriteren is hoe het altijd gezegd wordt.
de jeugd van tegenwoordig dit, de jeugd van tegenwoordig dat.
dus alle kinderen zijn aggressief, misbruiken enz. enz.

@AaronYve die 2 meisjes werden al als heel jong verkracht, en dachten dat het normaal was. tot ze seksuele voorlichting kregen op school ofzoow.

Ja precies. Die jongens zijn uit hetzelfde huishouden en hebbend eze voorlichting ook gehad. Zelfs de vader heeft er wat van gezegd.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:34

DaniBanani schreef:
AaronYve schreef:
Vervolgens doet hij het zelf maar hij heeft er wel wat van gezegd, dus ja.. ze wisten dat het niet kon

Tuurlijk niet. Als mijn ouders mij hadden verteld dat ik niet mocht slaan maar vervolgens slaan ze mij en anderen regelmatig, dan leer ik gewoon dat het dus wél mag, en dat mijn ouders bovendien tegenstrijdig zijn.
Er is overigens wel ooit een onderzoek geweest naar het effect van televisie op kleuters, en daaruit bleek dat er aanzienlijk meer gepest werd toen de televisie werd geïntroduceerd in een dorp waar die er nog niet was. Dus ik geloof best dat de oorzaken van geweld anders zijn.

Maar meer geweld? Wat te denken van de gladiatoren en martelingen in de Middeleeuwen? Van de heksenjachten? De kruistochten uit naam van het geloof?
En nogmaals, schietpartijen op scholen gebeurden net zo vaak in de 19e eeuw. Misbruik binnen kerken etc. komt nu naar buiten maar gaat vaak over 40 jaar terug. Seriemoordenaars en -verkrachters waren er vroeger net zo goed als nu. Misbruik binnen het gezin vond net zo goed plaats; sterker nog, ik denk dat 100 jaar geleden een normale afstraffing nu zou worden gezien als geweld. Denk aan slaan met een riem.

Dus ik geloof niet dat het zoveel erger wordt. Hooguit dat de oorzaken anders zijn en de berichtgeving anders is.

En dan gaat er geen lampje branden? Ze deden het al, voorlichting op school en van de vader. Vervolgens doet die vader het ook. Wilt nog niet zeggen dat het dan goed is.
Meisjes weten het dus de jongens ook.

Vind dat drama nu met dat kassa meisje ook wel heftig. Je hoort ook veel relationale drama's in de media