Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AaronYve schreef:Vervolgens doet hij het zelf maar hij heeft er wel wat van gezegd, dus ja.. ze wisten dat het niet kon
shilady schreef:Ik keek vanmiddag dr phil op rtl 5 ging over een meisje die is mishandeld en vermoord door 4 andere tienermeisjes.. Straks om 18:40 kom deel 2 en dan spreekt een vd meiden die dat meisje heeft vermoord met de moeder en de zus van het vermoorde meisje...
Maar is echt heel erg ze hebben bij dat meisje ook een moersleutel naar binnen geduwt ze hebben haar gestoken en ze hebben haar levend in brand gestoken..
Autoptie wees uit dat dat meisje met een stoma verder had moeten leven als ze het al had overleeft...
Maar idd zieke wereld en vind dat we maar goed na moeten denken of we nog onze kinderen op deze wereld willen zetten...
_horselovee_ schreef:die oprah aflefering had ik ook (half) gezien (was hw aan het maken, had geen zin in wegzappen, dus dat half gezien.)
echt heftig !
maar waar ik me heel erg aan kan irriteren is hoe het altijd gezegd wordt.
de jeugd van tegenwoordig dit, de jeugd van tegenwoordig dat.
dus alle kinderen zijn aggressief, misbruiken enz. enz.
@AaronYve die 2 meisjes werden al als heel jong verkracht, en dachten dat het normaal was. tot ze seksuele voorlichting kregen op school ofzoow.
DaniBanani schreef:AaronYve schreef:Vervolgens doet hij het zelf maar hij heeft er wel wat van gezegd, dus ja.. ze wisten dat het niet kon
Tuurlijk niet. Als mijn ouders mij hadden verteld dat ik niet mocht slaan maar vervolgens slaan ze mij en anderen regelmatig, dan leer ik gewoon dat het dus wél mag, en dat mijn ouders bovendien tegenstrijdig zijn.
Er is overigens wel ooit een onderzoek geweest naar het effect van televisie op kleuters, en daaruit bleek dat er aanzienlijk meer gepest werd toen de televisie werd geïntroduceerd in een dorp waar die er nog niet was. Dus ik geloof best dat de oorzaken van geweld anders zijn.
Maar meer geweld? Wat te denken van de gladiatoren en martelingen in de Middeleeuwen? Van de heksenjachten? De kruistochten uit naam van het geloof?
En nogmaals, schietpartijen op scholen gebeurden net zo vaak in de 19e eeuw. Misbruik binnen kerken etc. komt nu naar buiten maar gaat vaak over 40 jaar terug. Seriemoordenaars en -verkrachters waren er vroeger net zo goed als nu. Misbruik binnen het gezin vond net zo goed plaats; sterker nog, ik denk dat 100 jaar geleden een normale afstraffing nu zou worden gezien als geweld. Denk aan slaan met een riem.
Dus ik geloof niet dat het zoveel erger wordt. Hooguit dat de oorzaken anders zijn en de berichtgeving anders is.