Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ingeltje schreef:gadverdammewat vreselijk.... arme ouders.... en wat moet dat meisje veel verdriet gehad hebben al die jaren... ik kan me daar zo boos over maken he, sowieso over pesten. Vind dat zo iets ergs! Maar dit..... dit kind is gewoon ziek! Ik vind wel dat hij de cel in moet, ook al is hij minderjarig. Kan me niks schelen. Het blijft even erg!
Zoolgangster schreef:Jongen valt onder jeugdrecht, wordt daarom niet strafrechtelijk vervolgd...
saskiakefie schreef:En ja vaak gaat het fout in de opvoeding, maar niet altijd.
ThreeFingers schreef:Er vallen hier weer veel oordelen gebaseerd op...........?
Misschien had dat meisje die jongen maanden lang gepest, vernederd, nare opmerkingen gemaakt enz. Wie weet wat ze tegen hem zei vlak voordat hij haar ( uit wanhoop? ( om van de elende af te zijn) een zet gaf??
Kinderen kunnen behoorlijk meedogenloos zijn en ook impulsief handelen.
ps ik wil die jongen niet goed praten maar ook niet bij voorbaat "ophangen".
ThreeFingers schreef:Winddancer schreef:Dan nog jaag je niet iemand de dood in door degene voor een vrachtwagen te duwen
Is dat zo....?
cooper schreef:Ik denk ook dat wij niet degene zijn die hierover kunnen oordelen. (en gelukkig maar voor de jongen)
Wij kennen inderdaad de omstandigheden niet. Ook denk ik dat die jongen op een bepaalde manier al erg genoeg gestraft is, het is namelijk best schokkend om iemand te vermoorden. Intentie of niet, die jongen zal zich op dit moment niet echt gelukkig voelen.
Om de ouders te gaan verwijten vind ik verschrikkelijk. Niemand weet wat voor een gezin het is. Misschien doen die mensen al jaren hun uiterste best om die jongen op het juiste pad te houden.
Hoe dan ook, de jongen zal zijn straf wel krijgen. (of die nu opgelegd is, of enkel het feit dat hij voor de rest van zijn leven met deze daad moet leven...)
cooper schreef:Daarom ook dat ik zeg JuliaMaria, dat ik blij ben dat wij bokkers niet over deze zaak hoeven oordelen. Wij weten immers niet wat er aan de hand is. Het kan vanalles zijn, dus laat professionele mensen de zaak maar onderzoeken en conclusies trekken
Winddancer schreef:Vind ik wel ja! Wat er ook gebeurt, iemand van het leven beroven, valt niet goed te praten![]()
Ik ken ook wel mensen die me het bloed onder de nagels uit kunnen halen. Mag ik die dan gewoon vermoorden?
JoT schreef:Geen straf, maar wel een - al dan niet gedwongen - opname. Bij dit joch zitten een paar schroefjes los, dat kan haast niet anders. Jeetje wat erg zeg, arm kind voor die vrachtwagen is geduwd, klinkt hard maar ik hoop dat ze meteen dood is geweest na de klap. Wat zal ze bang zijn geweest in de laatste seconden van haar leven. Arme vrachtwagenchauffeur die dit voor altijd bij zich zal moeten dragen, arme mensen die het hebben zien gebeuren, arme ouders van het meisje die nu voor altijd een leegte in hun leven hebben, maar ook arme ouders van die jongen. Hoe kijk je tegen je kind aan nadat het zo iets heeft gedaan? Hoeveel kan je als ouder vergeven? Hoe zal de samenleving tegen dat gezin aankijken?