Pestende klasgenoot duwt 13 jarig meisje voor vrachtwagen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Re: Pestende klasgenoot duwt 13 jarig meisje voor vrachtwagen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:31

dat hoop ik ja,

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:36

ik zou zeggen niet enkel dat kind aan pakken maar ook de ouders ervan
scholen doen zoiezo niks aan pesten of pest gedrag helaas....zou dat kind zoiezo naar een kliniek sturen ofzo om dat kind te helpen weer normaal te worden dit is toch te gek voor woorden...14 jaar en al zo gek om iemand maar gewoon voor een vrachtwagen te duwen wat heeft geleid tot de dood...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:40

Als je als 14 jarige tot dat soort daden in staat bent dan moet je serieus nagekeken worden in je hoofd.... het is zo lastig om te oordelen als je zulke beperkte info hebt. Misschien heeft de jongen wel een stoornis en ligt het niet aan de opvoeding? Dan is het nogal banketstaaf om de ouders te pakken die al heel erg gestraft worden door het feit an sich en de straf die hun kind (hopelijk) zal ontvangen.
Het schud de wereld wel weer even wakker als het gaat om pesten. Ik vind dat iedere ouder, en ook de school, de verantwoordelijkheid heeft om kinderen te leren wat de consequenties zijn van hun daden...
te bizar dit..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:43

ik vind dat pesten toch ook wel beetje te maken heeft met opvoeding hoor.
ik hoop dat de school hierdoor ook zijn ogen heeft geopend en vanaf nu gaat ingrijpen als er ook maar een woorden wisseling is.

voor de jongen hoop ik eerlijk gezegd opsluiting in een jeugd kliniek en goeie hulp die hem weer op t rechte pad helpt zo niet wil ik niet weten waar dit jongetje straks zelf eindigt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:45

Moet de dader nog gestraft worden? JA
Hij is in staat om zoiets te doen wat niet een klein vergrijp is, daar moet hij goed voor worden gestraft!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:49

nine1987 schreef:
Whatever, maar met 14 kun je echt al nadenken over leven en dood en ook kun je dan relativeren.. Helaas..
K*tkinders tegenwoordig.. Kan me hier ZO boos over maken..

ik ga met je mee,geen andere woorden voor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:59

Het berechten van dit kind laat ik liever aan de deskundigen over. Ik kan iemand echt aan de hand van een krantenartikel niet be- en veroordelen. Kan me (gelukkig) zelfs het verdriet van de nabestaanden en betrokkenen niet voorstellen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:05

Iemand van 14 jaar weet verdomd goed dat wanneer je onder een vrachtwagen blijft, dat je dat niet overleeft.
Je duwt toch ook niet iemand voor de trein bijvoorbeeld..... sterker nog..... nog niet eens voor een auto, brommer of fiets.

Wat mij betreft berechten als een volwassene met als aanklacht moord en geen doodslag ofzo.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:12

Ingeltje schreef:
gadverdamme :( wat vreselijk.... arme ouders.... en wat moet dat meisje veel verdriet gehad hebben al die jaren... ik kan me daar zo boos over maken he, sowieso over pesten. Vind dat zo iets ergs! Maar dit..... dit kind is gewoon ziek! Ik vind wel dat hij de cel in moet, ook al is hij minderjarig. Kan me niks schelen. Het blijft even erg!

Inderdaad!

Gisteren hier in BE kwam er een 11jarig jongetje voor de correctionele rechtbank (zoals volwassenen dus). Net goed, hij had dan ook iemand vermoord.

Ziek kind!
14 jaar is echt té oud om te beweren dat ie niet wist waar ie mee bezig was.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:26

Zoolgangster schreef:
Jongen valt onder jeugdrecht, wordt daarom niet strafrechtelijk vervolgd...

Daar is jeugdstrafrecht voor uitgevonden.

Kinderen hebben geen volwassen brein en doen de gekste en meest onverantwoordelijke dingen. Het komt regelmatig voor de kinderen, ook jonger dan 14 jaar, iemand doden. Soms min of meer per ongeluk, soms expres. Soms familie of bekenden, soms volslagen vreemden. Dat het vaker voorkomt betekent dat deze jongen 'gewoon' beoordeeld en berecht kan worden volgens bestaande wetgeving.
Een mooi boek over dit onderwerp is geschreven door Jonathan Trigell, het is ook (indrukwekkend) verfilmd en heet 'Boy A'.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:27

Nou om gelijk k*touders te zeggen.. je weet verder niks daarover, misschien hebben ze wel geprobeerd die jongen heel goed op te voeden. Lijkt me ook vreselijk voor die ouders als je kind dat doet... En met 14 jaar kan je echt wel genoeg nadenken om je daden en gevolgen. Er zijn ook ontspoorde jongeren terwijl de ouders heel erg hun best hebben gedaan om ze van alles bij te brengen. En ja vaak gaat het fout in de opvoeding, maar niet altijd. ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:34

saskiakefie schreef:
En ja vaak gaat het fout in de opvoeding, maar niet altijd. ;)

Precies! Als ouders zijnde heb je het niet altijd voor 100% in de hand helaas.
Ken genoeg mensen die zelf heel nette, hardwerkende mensen zijn en alles hebben geprobeerd om hun kind in het gareel te houden, maar dat lukt niet altijd. Soms komen ze uiteindelijk wel weer op het rechte pad en soms niet.

Ik ben de de puberteit vlekkeloos doorgekomen. Mijn zusje daarentegen was een hel. Met 13/14 jaar zaten ze (klasgenootjes) al aan de alcohol en wiet. Gelukkig is dit wel weer goed gekomen, maar we hebben dezelfde ouders, dezelfde opvoeding en tja.....waar ligt het dan aan? Karakter, aanleg, omgang....???

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:45

Er vallen hier weer veel oordelen gebaseerd op...........?

Misschien had dat meisje die jongen maanden lang gepest, vernederd, nare opmerkingen gemaakt enz. Wie weet wat ze tegen hem zei vlak voordat hij haar ( uit wanhoop? ( om van de elende af te zijn) een zet gaf??

Kinderen kunnen behoorlijk meedogenloos zijn en ook impulsief handelen.

ps ik wil die jongen niet goed praten maar ook niet bij voorbaat "ophangen".

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:51

Dan nog jaag je niet iemand de dood in door degene voor een vrachtwagen te duwen :n

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:54

Winddancer schreef:
Dan nog jaag je niet iemand de dood in door degene voor een vrachtwagen te duwen :n

Is dat zo....? :\

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:56

ThreeFingers schreef:
Er vallen hier weer veel oordelen gebaseerd op...........?

Misschien had dat meisje die jongen maanden lang gepest, vernederd, nare opmerkingen gemaakt enz. Wie weet wat ze tegen hem zei vlak voordat hij haar ( uit wanhoop? ( om van de elende af te zijn) een zet gaf??

Kinderen kunnen behoorlijk meedogenloos zijn en ook impulsief handelen.

ps ik wil die jongen niet goed praten maar ook niet bij voorbaat "ophangen".

Hoe dan ook, waarom dan ook, hij heeft opzettelijk een leven genomen. Opbergen die handel dus. Als je op je 14e iemand bewust (anders ontken je achteraf niet, je ontkent alleen als je donders goed weet dat je flink fout zit) voor een vrachtwagen gooit, dan heb je imho een dusdanige kronkel in je hersens zitten dat je echt even goed gereset moet worden. Hoe en wat laat ik aan anderen over, ik als moeder zou daar namelijk mijn eigen methodes voor hebben maar ik vermoed dat ik daarna in de gevangenis zit.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:57

Ik denk ook dat wij niet degene zijn die hierover kunnen oordelen. (en gelukkig maar voor de jongen)

Wij kennen inderdaad de omstandigheden niet. Ook denk ik dat die jongen op een bepaalde manier al erg genoeg gestraft is, het is namelijk best schokkend om iemand te vermoorden. Intentie of niet, die jongen zal zich op dit moment niet echt gelukkig voelen.

Om de ouders te gaan verwijten vind ik verschrikkelijk. Niemand weet wat voor een gezin het is. Misschien doen die mensen al jaren hun uiterste best om die jongen op het juiste pad te houden.

Hoe dan ook, de jongen zal zijn straf wel krijgen. (of die nu opgelegd is, of enkel het feit dat hij voor de rest van zijn leven met deze daad moet leven...)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:59

ThreeFingers schreef:
Winddancer schreef:

Is dat zo....? :\

Vind ik wel ja! Wat er ook gebeurt, iemand van het leven beroven, valt niet goed te praten :n
Ik ken ook wel mensen die me het bloed onder de nagels uit kunnen halen. Mag ik die dan gewoon vermoorden?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:01

cooper schreef:
Ik denk ook dat wij niet degene zijn die hierover kunnen oordelen. (en gelukkig maar voor de jongen)

Wij kennen inderdaad de omstandigheden niet. Ook denk ik dat die jongen op een bepaalde manier al erg genoeg gestraft is, het is namelijk best schokkend om iemand te vermoorden. Intentie of niet, die jongen zal zich op dit moment niet echt gelukkig voelen.

Om de ouders te gaan verwijten vind ik verschrikkelijk. Niemand weet wat voor een gezin het is. Misschien doen die mensen al jaren hun uiterste best om die jongen op het juiste pad te houden.

Hoe dan ook, de jongen zal zijn straf wel krijgen. (of die nu opgelegd is, of enkel het feit dat hij voor de rest van zijn leven met deze daad moet leven...)

Voor hetzelfde geld heeft die jongen CD (Conduct Disorder), dan staat hij erom te lachen hoor en baalt hij er alleen maar van dat hij nu zelf de sjaak is van de consequenties. ;) (Suggereer dat niet hoor, maar om duidelijk te maken dat je nérgens van uit kunt gaan)

Eerst maar eens uitpluizen hoe de situatie er uit ziet voordat er uitspraken worden gedaan...

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:02

Daarom ook dat ik zeg JuliaMaria, dat ik blij ben dat wij bokkers niet over deze zaak hoeven oordelen. Wij weten immers niet wat er aan de hand is. Het kan vanalles zijn, dus laat professionele mensen de zaak maar onderzoeken en conclusies trekken :)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:03

Mijn god, wat afschúwelijk. |(

Je weet idd niet wat voor motieven erachter zitten, hoe de situatie tot stand is gekomen... Daar wil ik dus ook niet hard over oordelen. Maar hoop wel dat het snel uit wordt gezocht met deze jongen. :n Dit is echt extreem...

Heb er echt geen woorden voor hoe dit meisje aan haar einde is gekomen... Zo ongelooflijk gemeen uit het leven gerukt, het mag toch niet waar zijn eigenlijk.
Niet alleen haar eigen ouders wens ik ontzettend veel sterkte, ik denk ook dat de ouders van die jongen het er heel erg moeilijk mee hebben hoor. (Maar goed. Ik ken ze idd niet, dus aan heel veel gespeculeer heb je ook niks.)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:23

Via google kun je op een Duitse nieuwssite foto's vinden van de plaats van het ongeval (ik vind het ook wel wat zeggen dat die site het heeft over een ongeval en niet over een misdaad). Het gaat om een brede weg met verschillende rijbanen waar een trambaan naast/tussen de gewone weg loopt. De kinderen stonden volgens die site op de tram te wachten toen de jongen het meisje duwde. De plek waar ze stonden te wachten is zo'n stukje trottoir, iets van een meter breed. Op zo'n plek heb je ook niet erg veel ruimte om je evenwicht terug te vinden als je een duw hebt gekregen, ik ben zelf geneigd om te denken dat de jongen harder duwde dan de bedoeling was en dat het meisje haar evenwicht verloor en viel. En helaas erg ongelukkig viel en ook net op dat moment een vrachtwagen passeerde op de rijbaan aan de andere kant van het stoepje.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:26

cooper schreef:
Daarom ook dat ik zeg JuliaMaria, dat ik blij ben dat wij bokkers niet over deze zaak hoeven oordelen. Wij weten immers niet wat er aan de hand is. Het kan vanalles zijn, dus laat professionele mensen de zaak maar onderzoeken en conclusies trekken :)

Ik reageerde eigenlijk alleen hier op:

"Ook denk ik dat die jongen op een bepaalde manier al erg genoeg gestraft is, het is namelijk best schokkend om iemand te vermoorden. Intentie of niet, die jongen zal zich op dit moment niet echt gelukkig voelen."

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:55

Winddancer schreef:
Vind ik wel ja! Wat er ook gebeurt, iemand van het leven beroven, valt niet goed te praten :n
Ik ken ook wel mensen die me het bloed onder de nagels uit kunnen halen. Mag ik die dan gewoon vermoorden?

Er staat nergens in het bericht dat hij met opzet het meisje van haar leven heeft beroofd.
Er staat alleen dat hij haar geduwd heeft en die duw kan wel heel verkeerd uitgepakt zijn.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar voor mij is het een heel verschil tussen iemand met opzet
voor een vrachtwagen duwen of dat het een samenloop van omstandigheden is waarbij iemand
impulsief geduwd is. Ik gok ook dat als het met opzet is geweest, dat dat letterlijk in het bericht had gestaan,
aangezien kranten en nieuwssites graag voor een beetje sensatie zorgen.

Verder vind ik het altijd erg merkwaardig bij dit soort topics dat wat de jongen heeft gedaan absoluut
vreselijk is (is het natuurlijk ook), maar hem hetzelfde toewensen dat is heel normaal en totaal niet hypocriet.
De meest vreselijke verwensingen komen hier voor, voor een jongen waar 4 regels tekst over is geschreven en je niks
van de situatie afweet.. ik blijf het bizar vinden.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:03

JoT schreef:
Geen straf, maar wel een - al dan niet gedwongen - opname. Bij dit joch zitten een paar schroefjes los, dat kan haast niet anders. Jeetje wat erg zeg, arm kind voor die vrachtwagen is geduwd, klinkt hard maar ik hoop dat ze meteen dood is geweest na de klap. Wat zal ze bang zijn geweest in de laatste seconden van haar leven. Arme vrachtwagenchauffeur die dit voor altijd bij zich zal moeten dragen, arme mensen die het hebben zien gebeuren, arme ouders van het meisje die nu voor altijd een leegte in hun leven hebben, maar ook arme ouders van die jongen. Hoe kijk je tegen je kind aan nadat het zo iets heeft gedaan? Hoeveel kan je als ouder vergeven? Hoe zal de samenleving tegen dat gezin aankijken?

Helemaal mee eens