Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Equimotion schreef:De soort walvissen waar door de japanners op gejaagd wordt kan dat vanuit biologisch oogpunt best hebben in de aantallen waarop dat gebeurt. De gunstige staat van instandhouding van de soort zoals dat zo mooi heet komt niet in gevaar.
Ethisch gezien kan je bezwaar hebben tegen de methoden van walvisjacht. Een walvis is een enorm dier dat je niet zoals een hert of een konijn met 1 schot kunt doden.
Op zich vind ik het goed dat men investeert in werkgelegenheid in die plekken waar mensen hard getroffen zijn. Ik vraag me echter af hoe het kan dat men in zo'n groot gebied zo afhankelijk is van de walvisvaart en daar zet ik dus wel grote vraagtekens bij.
_Pilipa_ schreef:Equimotion schreef:De soort walvissen waar door de japanners op gejaagd wordt kan dat vanuit biologisch oogpunt best hebben in de aantallen waarop dat gebeurt. De gunstige staat van instandhouding van de soort zoals dat zo mooi heet komt niet in gevaar.
Ethisch gezien kan je bezwaar hebben tegen de methoden van walvisjacht. Een walvis is een enorm dier dat je niet zoals een hert of een konijn met 1 schot kunt doden.
Op zich vind ik het goed dat men investeert in werkgelegenheid in die plekken waar mensen hard getroffen zijn. Ik vraag me echter af hoe het kan dat men in zo'n groot gebied zo afhankelijk is van de walvisvaart en daar zet ik dus wel grote vraagtekens bij.
De mens hoort niks in stand te houden, sinds wanneer is het ok om dieren te doden om een soort in balans te houden dat maken ze zelf wel uit… de rest van de natuur incl navolgende voedselketen zullen hier de gevolgen van voelen! We trekken genoeg uit balans …. En dan zeg jij dat het uit biologisch oogpunt best kan??? Volgens mij hebben we het over zoogdieren die aan het uitsterven zijn!
de aantallen zijn in werkelijkheid niet positief, het is een uitstervend soort!
Er wordt met mijn gedonneerd geld ( ja wat er toen verdubbeld werd door de staat ) op walvissen gejaagd? W T F is er mis hier , walgelijk!
_Pilipa_ schreef:De mens hoort niks in stand te houden, sinds wanneer is het ok om dieren te doden om een soort in balans te houden dat maken ze zelf wel uit… de rest van de natuur incl navolgende voedselketen zullen hier de gevolgen van voelen! We trekken genoeg uit balans …. En dan zeg jij dat het uit biologisch oogpunt best kan??? Volgens mij hebben we het over zoogdieren die aan het uitsterven zijn!
de aantallen zijn in werkelijkheid niet positief, het is een uitstervend soort!
Equimotion schreef:De soort walvissen waar door de japanners op gejaagd wordt kan dat vanuit biologisch oogpunt best hebben in de aantallen waarop dat gebeurt. De gunstige staat van instandhouding van de soort zoals dat zo mooi heet komt niet in gevaar.
Citaat:Met het geld wordt de walvisvloot extra beveiligd en bewapend, zodat die de strijd op zee aan kan met de bevlogen en vastberaden activisten van Sea Shepherd.
Donkerblauw schreef:Nee, dit kan toch niet waar zijn?!
Ik heb ook geld gedoneerd aan Japan, om al die mensen te helpen die alles kwijt zijn geraakt, en nu hoor ik dit.. Echt belachelijk.
Aranel schreef:Wat een lelijkerds!!!
Ohh dit vind ik echt heel erg.. Ik kijk wel eens die docu over de Sea shepherds op discovery channel, echt gaaf wat zij doen! Hoewel ik hun acties soms wel een beetje kneuzig vindt, steeds misgooien met flessen boterzuur enz
Maargoed, geen geld meer naar Japan dus, dat is duidelijk.