Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:kensha schreef:Op mijn teller wel ja.
Je weet dat je dan nét iets over de 40km p/u rijdt?
Ja, daar ga ik dan ook langs, geen zin om onder de toegestane maximale snelheid te rijden.
Net als die mensen die proberen stilstaand over een drempel of de bocht door proberen te gaan; afpakken dat rijbewijs!
Ik heb geleerd: mee gaan in het verkeer.
HC, prima, maar dan moet TS niet piepen dat hij wordt ingehaald
Huertecilla schreef:blingpiggy schreef:Maar niet bij 2 stroken. Snelheidsverschil met links en rechts word dan wel heeel groot ben ik bang....
![]()
Het blijft nl. een máximum; je hoéft zo snel niet dus met 80-85 op de teller van de oude LandRovertje of Suzouki Alto is en bijft gewoon wat het is; het snelheidsverschíl wordt groter.
...en die tijdsbesparing is een béétje een onzinargument tenzij je van Groningen naar Maastricht in de kleine nachtelijke uurtjes klokt; een lang stuk met constante snelheid.
2 of 3 minuten versus rijden met een grotere bom is![]()
Het is hier op Bokt hoogste wonderlijk:
- aan de ene kant zijn de rustigrijders een gevaar op de weg omdat ze de boel ophouden
- aan de andere kant rijdt niemeand rustig genoeg want paarden (te hoef of i een trailer) kan je alleen stapvoets voorbij...
Quellian schreef:kensha, ik heb nooit boetes voor snelheid, maar ik rij wel structureel 5-10km meer op de teller (in beide auto's overigens).
Mijn moeder rijdt bv op 120 wegen met 100km, echt levensgevaarlijk.
En mijn schoonmoeder is inderdaad iemand die met 60km invoegt op de snelweg (en ik zat ernaast met klotsoksels).
griebels schreef:Ideaal, alleen jammer dat het zo veel geld moet kosten...
Laten we dat dan in godsnaam pas aanpassen als NL er financieel weer beter voor staat.
Waarom NU?
Asyaa schreef:Mij is juist geleerd tijdens de rijlessen dat je gerust je gaspedaal dieper mag in drukken om in te halen. Niks inhalen met 120 als de rechterbaan 115 rijd, van rijbaan wisselen, gaspedaal tegen de vloer, met 130 er langs, weer terug, en naar 120 again. Dit was toen je nog 120 mocht.
@griebels
http://scholar.google.nl/scholar?q=impa ... i=scholart
@Huertecilla
Godzijdank woon jij duizenden kilometers verder op.
Huertecilla schreef:Quellian schreef:
Toch hopelijk niet 50km p/u op de teller?
Waarom niet?
Het is een máximum; rij gerust 40 (op de teller)
Huertecilla schreef:PriscaZ schreef:Zo groot is Nederland niet, dus je bent overal in principe toch al snel... Ga het wel rijden hoor, die 130, maar als ze het niet gedaan hadden had ik het ook prima gevonden.
Hier, andalucía, is het land van de lege snelwegen. Er gaan hier door de grote afstanden ook echt 100 kilometers in een uur bij een snelheid van 100 kilometer per uur.
Toch rij ik hier niet eens de toegestane 120.
Ook hier geldt dat speed kills.
Ook met een forse auto met abs en watdanook; jezelf én anderen.
Hogere snelheid = grotere kans en ernstiger gevolgen.
De rest is geneuzel over compromissen met economisch belang en tijdwinst; over het ´waard zijn´ van de prijs van meer risico.
Hoeveel meer doden per jaar is dat waard?
Huertecilla schreef:blingpiggy schreef:Maar niet bij 2 stroken. Snelheidsverschil met links en rechts word dan wel heeel groot ben ik bang....
![]()
Het blijft nl. een máximum; je hoéft zo snel niet dus met 80-85 op de teller van de oude LandRovertje of Suzouki Alto is en bijft gewoon wat het is; het snelheidsverschíl wordt groter.
...en die tijdsbesparing is een béétje een onzinargument tenzij je van Groningen naar Maastricht in de kleine nachtelijke uurtjes klokt; een lang stuk met constante snelheid.
2 of 3 minuten versus rijden met een grotere bom is![]()
Het is hier op Bokt hoogste wonderlijk:
- aan de ene kant zijn de rustigrijders een gevaar op de weg omdat ze de boel ophouden
- aan de andere kant rijdt niemeand rustig genoeg want paarden (te hoef of i een trailer) kan je alleen stapvoets voorbij...
Jans schreef:In spanje is het toch anders rijden. Daar trekt iedereen een beetje zijn eigen plan. Daar stond laatst een moeder met 2 kinderen stil midden op de snelweg.. ik kom aan met 120 in mn smartje.. kon nog net uitwijken.. blij dat dat in Nederland niet voorkomt zeg
mick75 schreef:Het verbaast mij dat er steen en been geklaagd wordt over geldgebrek, ook hier op Bokt, maar dan ondertussen wel lekker hard gaan rijden omdat het mag, terwijl het verbruik boven de 120 km/u fors toeneemt bij de meeste auto's. Een hele simpele bezuiniging die al snel flink wat oplevert is iets langzamer gaan rijden!
mick75 schreef:Het verbaast mij dat er steen en been geklaagd wordt over geldgebrek, ook hier op Bokt, maar dan ondertussen wel lekker hard gaan rijden omdat het mag, terwijl het verbruik boven de 120 km/u fors toeneemt bij de meeste auto's. Een hele simpele bezuiniging die al snel flink wat oplevert is iets langzamer gaan rijden!
Elmira schreef:Ach het is niet voor niks zo dat er nu meer doden gaan vallen. Dat heeft de ANWB toch bekend gemaakt?
Voor in de nacht: prima. Maar in de spits is 130 echt veel te hard. En dan niet te vergeten de mensen die dan 140 gaan rijden. Verschil met vrachtauto's vind ik te groot..
Wendy schreef:mick75 schreef:Het verbaast mij dat er steen en been geklaagd wordt over geldgebrek, ook hier op Bokt, maar dan ondertussen wel lekker hard gaan rijden omdat het mag, terwijl het verbruik boven de 120 km/u fors toeneemt bij de meeste auto's. Een hele simpele bezuiniging die al snel flink wat oplevert is iets langzamer gaan rijden!
In het kader van bezuinigen: stoplichten goed op elkaar afstemmen. Dat levert pas écht wat op. Hele tijd optrekken en afremmen is ook niet bepaald goed voor je verbruik.
MamboBeach schreef:Ooit gehoord van mee rijden met het verkeer?