Menino schreef:volgens Freud, wordt ieder kind in zijn jeugd verliefd op zijn ouder - van tegengestelde geslacht natuurlijk (als het hetero is) - , dit om zich te kunnen spiegelen aan de andere ouder. Dit zou nodig zijn, en als deze stap wordt over geslagen (omdat de ouder ontbreekt) zou het kind niet in staat zijn zich normaal te kunnen ontwikkelen
Dus als je uit gaat van ons beste freud, zou een meisje zich nooit optimaal kunnen ontwikkelen als ze opgroeit bij een lesbisch stel. Maargoed... Freud![]()
Maargoed, als we het hebben over ideale perfecte omstandigheden enzo, schaar ik daar toch eerder een heterostel onder.. Maarja, tegenwoordig heb je toch geen garantie dat dat stel de gehele opvoeding bij elkaar blijft (volgens mij zijn er meer gescheiden gezinnen, dan ouders die bij elkaar zijn) en perfect bestaat toch niet. Dus ja
Na Freud zijn er heel veel psychologen gekomen , die het NIET met hem eens waren. Daar komt bij dat het best lang geleden is dat Freud zijn visie beschreef. Het past niet meer in deze tijd! Gay ouders hebben er zo goed over nagedacht of zij wel/niet een kind wensen. Het lijkt mij dat zo'n kind dan liefdevol wordt grootgebracht en dat vind ik belangrijk. Dat de ouder liefdevol het kind laat opgroeien.