Discussie: Gay-ouders Waarom ben je voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:52

Menino schreef:
volgens Freud, wordt ieder kind in zijn jeugd verliefd op zijn ouder - van tegengestelde geslacht natuurlijk (als het hetero is) - , dit om zich te kunnen spiegelen aan de andere ouder. Dit zou nodig zijn, en als deze stap wordt over geslagen (omdat de ouder ontbreekt) zou het kind niet in staat zijn zich normaal te kunnen ontwikkelen :Y)

Dus als je uit gaat van ons beste freud, zou een meisje zich nooit optimaal kunnen ontwikkelen als ze opgroeit bij een lesbisch stel. Maargoed... Freud :+

Maargoed, als we het hebben over ideale perfecte omstandigheden enzo, schaar ik daar toch eerder een heterostel onder.. Maarja, tegenwoordig heb je toch geen garantie dat dat stel de gehele opvoeding bij elkaar blijft (volgens mij zijn er meer gescheiden gezinnen, dan ouders die bij elkaar zijn :') ) en perfect bestaat toch niet. Dus ja :')

Na Freud zijn er heel veel psychologen gekomen , die het NIET met hem eens waren. Daar komt bij dat het best lang geleden is dat Freud zijn visie beschreef. Het past niet meer in deze tijd! Gay ouders hebben er zo goed over nagedacht of zij wel/niet een kind wensen. Het lijkt mij dat zo'n kind dan liefdevol wordt grootgebracht en dat vind ik belangrijk. Dat de ouder liefdevol het kind laat opgroeien.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:53

Nicolletje schreef:
Ojajoh schreef:
sorry maar niet iedere idioot kan ze krijgen
Er zijn ook mensen die heel graag willen maar niet kunnen

Volgens mij begrijp jij me niet...

Nee dat denk ik dan? Leg eens uit als je wil?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:17

Leuk deze discussie.

Ik ben een gay ouder, mijn kinderen hebben een vader die ze ook zien, momenteel single maar ik heb zo'n 5 jaar mijn kinderen met mijn ex-vrouw opgevoed.

Ze zijn op school nooit gepest door de andere kinderen, sterker nog kinderen kwamen en komen graag bij mij over de vloer. Het lijkt erop dat het ook iets veiligs geeft dat je je bij ons niet anders voor hoeft te doen. Immers wij doen dat ook niet en durven af te wijken van de hetero norm.
Wat ik wel gemerkt heb is dat de ouders van de vriendjes niet goed wisten hoe ermee om te gaan, wat niet wil zeggen dat ze hun kinderen bij mij/ons weg houden.

Een vriendinnetje van mijn dochter durfde bij mij te vertellen dat haar vader een vriend had. :D
Alleen dat maakt het al de moeite waard om out en open gay ouder te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:26

Ersina schreef:
Menino schreef:
volgens Freud, wordt ieder kind in zijn jeugd verliefd op zijn ouder - van tegengestelde geslacht natuurlijk (als het hetero is) - , dit om zich te kunnen spiegelen aan de andere ouder. Dit zou nodig zijn, en als deze stap wordt over geslagen (omdat de ouder ontbreekt) zou het kind niet in staat zijn zich normaal te kunnen ontwikkelen :Y)

Dus als je uit gaat van ons beste freud, zou een meisje zich nooit optimaal kunnen ontwikkelen als ze opgroeit bij een lesbisch stel. Maargoed... Freud :+

Maargoed, als we het hebben over ideale perfecte omstandigheden enzo, schaar ik daar toch eerder een heterostel onder.. Maarja, tegenwoordig heb je toch geen garantie dat dat stel de gehele opvoeding bij elkaar blijft (volgens mij zijn er meer gescheiden gezinnen, dan ouders die bij elkaar zijn :') ) en perfect bestaat toch niet. Dus ja :')

Na Freud zijn er heel veel psychologen gekomen , die het NIET met hem eens waren. Daar komt bij dat het best lang geleden is dat Freud zijn visie beschreef. Het past niet meer in deze tijd! Gay ouders hebben er zo goed over nagedacht of zij wel/niet een kind wensen. Het lijkt mij dat zo'n kind dan liefdevol wordt grootgebracht en dat vind ik belangrijk. Dat de ouder liefdevol het kind laat opgroeien.

ja klopt hoor. Maar toch kan ik me wel voorstellen dat er iets van een kern van waarheid in zit dat een kind het 'stabielst' opgroeit bij een traditioneel gezin.
En daarnaast heeft hij buiten tegenstanders natuurlijk ook heel veel aanhangers. Dus is het niet zo dat alleen 'religieuzen' een argument tegen hebben. Ik wilde eigenlijk even de andere kant van het verhaal belichten :D .
Ik begeef me ergens in het midden, maar neig eerder naar 'tegenstander', als het gaat om dit soort theorieen.. :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:59

Ojajoh schreef:
Nicolletje schreef:

Volgens mij begrijp jij me niet...

Nee dat denk ik dan? Leg eens uit als je wil?

Ik bedoel dat stellen die heel graag een kind willen, ook tegen grote problemen oplopen mbt. bijvoorbeeld adoptie.
Helemáál als je homostel bent.
Met 'elke idioot kan een kind krijgen' bedoel ik (zeer onrespectvol, sorry Y;( ) elke tokkie mee die gewoon zo een kind op de wereld kan zetten als die maar toevallig vruchtbaar gennoeg is. En wel méér dan 1, soms hele hordes kinderen met verschillende vaders, die niet altijd heel goed af zijn in deze situatie.

Terwijl welwillende en liefdevolle mensen tegen een muur van problemen oplopen om maar 1 kindje te mogen krijgen of adopteren.
Snap je me nou beter?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:16

Nicolletje schreef:
Ik bedoel dat stellen die heel graag een kind willen, ook tegen grote problemen oplopen mbt. bijvoorbeeld adoptie.
Helemáál als je homostel bent.
Met 'elke idioot kan een kind krijgen' bedoel ik (zeer onrespectvol, sorry Y;( ) elke tokkie mee die gewoon zo een kind op de wereld kan zetten als die maar toevallig vruchtbaar gennoeg is. En wel méér dan 1, soms hele hordes kinderen met verschillende vaders, die niet altijd heel goed af zijn in deze situatie.

Terwijl welwillende en liefdevolle mensen tegen een muur van problemen oplopen om maar 1 kindje te mogen krijgen of adopteren.
Snap je me nou beter?

:j ja nu snap ik het inderdaad beter
en vind ook wel dat je gelijk heb daarin :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:22

Menino schreef:
Maar toch kan ik me wel voorstellen dat er iets van een kern van waarheid in zit dat een kind het 'stabielst' opgroeit bij een traditioneel gezin.

Een kind groeit het stabielst op in een gezin waar de juiste voorwaarden aanwezig zijn. Daarbij speelt het geslacht geen rol.

Als die voorwaarden goed zijn, zal een kind zelfverzekerd zijn en dus niet gepest worden.

Op de eerste pagina kwam ik iets tegen over als dochter niet naar een man gaan met vragen over je lichaam. In de eerste plaats gaan kinderen daar net zo vaak mee naar andere familie en vrienden als naar een ouder (misschien wel vaker) en een kind heeft als ze "goed" is opgevoed geen schaamte wat hun lichaam betreft en een man kan ook best uitleggen over menstruatie en borstgroei enzo.
En van mij hoeven jongetjes niet staande te plassen (zittens spettert tenminste niet, mijn ex ook even aangeleerd ~~}> )en zeker weten dat ze liever zijn voor meisjes als de sexuele voorlichting door een vrouw wordt gedaan....

Wat de bijbel betreft, die gaat alleen uit van "vermenigvuldigen" omdat hoe meer bij het zelfde (volk &)geloof, hoe beter.
Niet van opvoeding of wat het voor het kind betekent. Daarbij leerden zonen traditioneel een vak van de vader, moeders leerden de dochters huisvrouw worden. Studeren was alleen voor jongens weggelegd. Dit is natuurlijk ook allang veranderd en ook vrouwen kunnen een vak leren en mannen huisvaderen en studeren is voor beide gelachten toegankleijk.
Overigens vind ik het apart, dat niemand in de bijbel het hoofdstuk Daniel niet leest als een homo gebeuren.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:47

Kinderen vinden altijd wel een reden om te pesten, of het nu een andere haarkleur is, andere vorm van het hoofd, andere kleren, gekke tanden, sproetjes, spraakgebrek of whatever is. Ik ben PRO wat voor soort ouder dan ook, zolang het kind maar een stabiele en liefdevolle thuisbasis heeft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:58

Lusitana schreef:
Overigens vind ik het apart, dat niemand in de bijbel het hoofdstuk Daniel niet leest als een homo gebeuren.

Je bedoelt Daniël en Aspenaz? Je realiseert je dat Aspenaz een eunuch was? ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:06

Ik kan hier niet zeggen wat ze dan nog best kunnen wat vooral bij homos belangrijk is, want daar gaat het hier niet over. Laten we niet afdwalen. :D

Ik had het trouwens niet specifiek over hen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:14

ik had laatst nog een discussie met een vreselijk homofoob persoon hierover. een vriend van mij ( die er overigens gewoon naast zat!) begon erover dat hij graag kinderen zou willen in de toekomst, hij was op dat moment single, maar hij had wel een kinderwens. die homofoob sprong direct op het gesprek met dat hij het niet vond kunnen dat "zulke mensen" kinderen mochten opvoeden. :roll:

zijn grootste bezwaar was dat een kind een man en een vrouw nodig heeft voor een evenwichtige opvoeding en volgens hem moesten dat de moeder en vader zijn. ( daarnaast liet hij regelmatig doorschemeren dat hij vond dat homostellen hun kinderen enge dingen aandeden, maar daar ga ik het maar niet eens over hebben :roll: )

wat mij betreft is ieder kind dat in een liefdevol gezin welkom is op zijn of haar plek.
zelf vind ik aan de ene kant het argument dat een man en vrouw in een gezin nodig zijn wat onnozel, opvoeding ligt niet alleen aan geslacht.
aan de andere kant ben ik zelf door mijn moeder opgevoed, mijn vader stierf erg jong ( toen ik 6 was) en ik heb tot mijn 14e geen vaderfiguur in mijn leven gehad. ik had heel graag mijn vader erbij gehad en ik kan me dus voorstellen dat de overgang van vader+moeder via bijv een scheiding naar moeder+moeder of vader+vader erg moeilijk is. ik moet ook eerlijk toegeven dat ik mijn moeders vriend niet zie als mijn vader of een vaderfiguur ( prima kerel hoor, daar niet van).
maar mijn zusje is een goed voorbeeld dat als je niet beter weet het minder uitmaakt. mijn zusje was te jong om echt te snappen dat mijn vader dood was en die was te jong om hem echt goed te herinneren, zij heeft veel minder last gehad van de periode zonder vader dan ik en zij accepteerd mijn moeders vriend ook meer.

ik heb zelf ervaring uit de eerste hand met wat er gebeurt als het in een gezin niet zo loopt als gepland. dat is overleven en niet altijd ideaal, maar er is altijd van ons gehouden en wij waren absoluut op onze plek.

ik vind het eigenlijk nogal kwalijk dat een homostel niet zomaar mag beginnen aan een gezin, natuurlijk is dat voor een heterostel makkelijker, maar homo's zijn ook gewoon mensen met een kinderwens.
ik vraag me soms af of er evenveel eisen worden gesteld aan heteroadoptie ouders als aan homo adoptie ouders, want soms heb ik het idee dat je als homo het veel moeilijker hebt om een kind te mogen krijgen. alsof je dat recht niet meer hebt omdat je homo bent. hetzelfde geldt bij ivf of andere manieren voor homostellen om kinderen te krijgen.

strenge eisen vind ik een goede zaak, wanneer er kinderen in het spel zijn gaan die absoluut voor, maar ik heb soms het gevoel dat sommige argumenten over kinderpsyches e.d. worden gebruikt (misbruikt?) omdat mensen homo's met kinderen gewoon eng of raar vinden.
er is in mijn beleving nog steeds het idee dat homofilie samenhangt met raar seksueel gedrag, pedofilie, mishandeling of andersoortig vreemd afwijkend ( seksueel gerelateerd) gedrag. we weten niet helemaal wat ze nou eigenlijk doen in de slaapkamer en dat maakt ons ongerust. er bestaat nog steeds het beeld dat iedere homo zich in het leer of de latex steekt en dan met zweepjes of reuzed*ldo's elkaar te gaan.
een andere seksuele voorkeur maakt je niet minder mens, je bent niet meteen een "sexual deviant" of een gevaar voor je omgeving. een homo gaat je niet verkrachten omdat hij homo is ( ik spring ook niet op iedere jongen :P ).

ik denk dat een hoop zou worden opgelost door meer voorlichting over homo's. wat wij niet kennen vrezen wij....dus laten we er maar bekend mee raken! en omdat vrijwel niemand nu een boek gaat lezen over het onderwerp ( ik ook niet ), vind ik dat er best wat meer gay in de media mag :) een beetje blootstelling doet niemand kwaad. er is niks mis met een homofiel persoon en dat mag best eens wat duidelijker worden weergegeven!!!

*poeh wat kan ik l*llen zeg :D *

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:19

abeltje_xx schreef:
aan de andere kant ben ik zelf door mijn moeder opgevoed, mijn vader stierf erg jong ( toen ik 6 was) en ik heb tot mijn 14e geen vaderfiguur in mijn leven gehad. ik had heel graag mijn vader erbij gehad en ik kan me dus voorstellen dat de overgang van vader+moeder via bijv een scheiding naar moeder+moeder of vader+vader erg moeilijk is. ik moet ook eerlijk toegeven dat ik mijn moeders vriend niet zie als mijn vader of een vaderfiguur ( prima kerel hoor, daar niet van).
maar mijn zusje is een goed voorbeeld dat als je niet beter weet het minder uitmaakt. mijn zusje was te jong om echt te snappen dat mijn vader dood was en die was te jong om hem echt goed te herinneren, zij heeft veel minder last gehad van de periode zonder vader dan ik en zij accepteerd mijn moeders vriend ook meer.

Een overgang naar een nieuwe gezinssituatie is altijd lastig, daarbij speelt het gelsacht ook niet echt ene rol.

Dat je en vaderfiguur miste, was omdat er plots geen was, maar als je was opgegroeid met twee moeders was er een gewoon een soort vaderfiguur. Je hebt met de verschillende ouders een verschillende band. Het is ook de band die je mist als hij wegvalt en als er een "vreemd komt" .

Voor eidereen die geen gay ouders heeft:
Stel, je vader is een vrouw, of je moeder is een man, die precies hetzelfde is en doet, had je dan een andere band ?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:27

Lusitana schreef:
abeltje_xx schreef:

Een overgang naar een nieuwe gezinssituatie is altijd lastig, daarbij speelt het gelsacht ook niet echt ene rol.

Dat je en vaderfiguur miste, was omdat er plots geen was, maar als je was opgegroeid met twee moeders was er een gewoon een soort vaderfiguur. Je hebt met de verschillende ouders een verschillende band. Het is ook de band die je mist als hij wegvalt en als er een "vreemd komt" .

Voor eidereen die geen gay ouders heeft:
Stel, je vader is een vrouw, of je moeder is een man, die precies hetzelfde is en doet, had je dan een andere band ?

ja dat zei ik ook. een overgang is veel moeilijker dan niet beter weten. in mijn geval heb ik de overgang veel bewuster meegemaakt dan mijn zusje die jonger was en dus voor een groot deel niet beter wist. het effect op mij was ook veel groter dan op haar.

maar wat gay stellen met een kinderwens betreft denk ik geen enkel kind verkeerd opgroeit omdat het geslacht van een van zijn ouders afwijkt van die van zijn vriendjes.
of ze dan nog kunnen opvoeden is een ander verhaal, maar dat hangt niet van geslacht of seksuele voorkeur af :D haha. er zullen ook vast wel homostellen zijn met verschrikkelijk verwende terrorkinderen :P dan denk ik ook "wat een slechte ouders" en niet "dat komt vast omdat zijn vader met een man seks heeft :z "

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:23

abeltje_xx schreef:
er zullen ook vast wel homostellen zijn met verschrikkelijk verwende terrorkinderen :P dan denk ik ook "wat een slechte ouders" en niet "dat komt vast omdat zijn vader met een man seks heeft :z "

En ik dacht dat het altijd kwam doordat de hetro ouders sex hadden.. :Y)

Nee even gekheid op een stokje,

Ik ben zelf lesbisch, en nu het klokje bij mij en mijn partner begint te tikken en de discussie nu vooral gaat over wie zwanger word.
Door mijn hoofd hebben dezelfde vragen rondgespookt, doen wij er wel goed aan, en brengen wij niet een kind ter wereld die misschien veel gepest gaat worden. Maar toen ik daar aan dacht dacht ik aan mijn eigen jeugd, ben op gegroeid in een heerlijk hetero gezin maar gepest om het leven omdat ik een beetje "anders" was, van paarden hield en niet de zelfde ideeën er op na hield zoals voluit te gaan hangen in het centrum/ stappen en/of de hele dag door de stad slenteren. Ik was meer op mijzelf en was op mijn top tussen de paarden en in de stallen. Ik was boers, zij waren stads. Tja..
Het verschil tussen mij en zo'n 50% van mijn brug klas was, dat wij de deur nooit op slot hadden en dat sleutel kinderen waren. Ouders waren weinig thuis aan het werk kinderen kwamen alleen in een leeg huis thuis, dus jah je moet ook wel wat verzinnen om het je zelf naar de zin te maken. Daarnaast waren 25% kinderen van gescheiden ouders die een weekend hier en een weekend daar leefden en woonden, een gebroken gezin met weinig stabiliteit en nog vaak veel gekibbel tussen beide ouders.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat gay ouders wel bij elkaar blijven en liefdevoller zijn in een relatie.. Scheiden kan gebeuren bij ieder gezin en bij gezinnen waar je het niet van verwacht.
Maar wanneer een kind in onzekerheid opgroeit, of dit nu een hetero of gay stel is, is beide keren niet fijn/goed voor het kind.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:26

Lusitana schreef:
Ik kan hier niet zeggen wat ze dan nog best kunnen wat vooral bij homos belangrijk is, want daar gaat het hier niet over. Laten we niet afdwalen. :D

Ik had het trouwens niet specifiek over hen.

Kunnen en behoefte aan hebben zijn twee ;)

Wat ik dan weer niet snap is dat er al verschillende mensen zijn die er 'die religieuzen' bijhalen die er 'op bijbelse gronden wel tegen zullen zijn', terwijl er nog niet één christen, jood of moslim voorbij is gekomen die zich op wat voor grond dan ook negatief heeft uitgelaten over dit vraagstuk. Beetje jammer wel. Zullen 'wij gelovigen' dan ook maar vast even de denkbeelden invullen van 'jullie, ongelovigen'? :)

Lusitana

Re: Discussie: Gay-ouders Waarom ben je voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:07

Ik had het niet over waar de eunich behoefte aan zou hebben, maar welke dienst (en) hij zou kunnen verlenen...

Wat het invullen voor gelovingen betreft, ik zie alleen maar staan:
Citaat:
ik denk dat erg veel mensen die er tegen zijn een bepaalde religieuze motivatie hebben.

En dat is een redelijk normale gedachtengang als je dat in je eigen omgeving mee maakt en nog redelijk vaag "een bepaalde religieuze motivatie" . Ik ken zelf ook homofoben die zich op de bijbel beroepen. Ze bestaan. Ik ken ook homos die gewoon gelovig (joods) zijn. Een en ander kan prima samen gaan.
Het is maar hoe je in contact bent gekomen met het vraagstuk en voor sommigen is dat via een discussie waarbij het geloof juist wel erbij wordt gehaald zodat de indruk kan bestaan die omschreven is.
Daarom is het handig dat ze ook ander input krijgen. Dan kunnen ze en mening wellicht veranderen.

Wat adoptie betreft, dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, omdat een alleenstaande ook kan adopteren. Dus kan 1 van het stel gewoon zich opgeven voor adoptie.
Dat het niet klopt is wat anders, maar er is dus een weg.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:11

Als het probleem zou zijn dat kinderen gepest worden vanwege hun gay-ouders, dan is niet het gay-ouderpaar maar het pesten hetgene waar we in onze maatschappij aan moeten werken...

Ik geloof dat een kind leert van en baat heeft bij twee ouders die liefdevol met elkaar om gaan en een veilige opvoeding kunnen bieden. Niet de sekse, maar hoe men met elkaar leeft, bepaalt volgens mij of een kind een prettige opvoeding heeft. Ik geloof niet dat het hebben van een mannelijk en vrouwelijk rolmodel de doorslag geeft.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:13

Ik ben zelfs bereid op draagmoeder te zijn voor twee dierbare vrienden van ons. Ik ben er veilig van overtuigd dat het kind alle liefde en ondersteuning zou krijgen die het nodig heeft. Het zijn geweldige mannen!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:14

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:15

Ja, waarschijnlijk worden die kinderen gepest,
maar ik vind het zo'n onzin.
Als iemand aardig is, maakt het mij niet uit of hij geadopteerd is en zijn ouders 2 mannen of vrouwen zijn.
Vaak zijn die kinderen wel het gelukkigst.
Dus ik ben er helemaal voor, het zou gewoon moeten kunnen, en we moeten het met zijn alle accepteren, want het is niet verkeerd, i.m.o dan :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:19

Nomanji schreef:
Ik ben er niet tegen, maar vind wel dat de kinderen in kwestie dingen missen die misschien belangrijk kunnen zijn.. Dochter zonder moeder en zoon zonder vader? Ik denk dat je soms gewoon een moeder en een vader nodig hebt, 2 vaders of moeders is niet hetzelfde.. Een dochter/zoon kan daar haar/zijn persoonlijke verhalen en vragen eigenlijk niet aan kwijt.. Zelfs al zouden de 2 vaders/moeders zich inlezen. :=
Verder zie ik geen probleem, ben zelf alleen wel blij dat ik een moeder en vader heb.
Dat religieuze gezanik vind ik belachelijk, maar ieder zijn mening.

En hoe dan met de eenoudergezinnen wegens overlijden van moeder of vader? Die missen dan toch ook een moeder of vaderfiguur? Ik vind het dus dikke onzin, ook al omdat holebi-koppels meestal via een moeilijkere weg zwanger worden of een kind via adoptie krijgen, dus zijn ze of gescreend, of hebben er serieus over nagedacht. Kind als ongelukje wordt best moeilijk ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:21

Nomanji schreef:
Air schreef:
Nomanji: Ik denk dat dus niks met man/vrouw te maken heeft maar hoe de ouders er mee omgaan. Zat hetero ouders waarbij het kind dingen niet kwijt kan/wil hoor.. dat ligt dan niet aan geslacht.

Ja, ja, ik zie meisjes al naar hun vader[b]s lopen met vragen over hun lichaam. Dan doen de meiden in hetero stellen niet eens, laat staan in een homo familie. Maar ja, die hebben dan ook een moeder die daar alles over weet. :/
Nee hoor, denk dat ze wel degelijk wat missen! [/b]Dat er hetero ouders zijn waar kinderen niet tegen praten heeft er niks mee te maken, dat kun je niet vergelijken.
Zo zijn er ook ouders die hun kinderen mishandelen en wat al niet meer, als we zo gaan beginnen.. Dat ligt zeker ook aan het hetero zijn?

Ik blijf bij mijn mening. Een gay stel voor ouders is gegarandeerd een andere opvoeding, en daar kunnen kinderen de dupe van zijn.

Nogmaals ik ben er niet tegen, laat ze lekker, maar als ik mijn kind moest herplaatsen zou ik sneller voor een hetero stel kiezen, ik wil mijn kind de volle 100% gunnen. Een vader en een moeder.

En nogmaals, omdat dit me persoonlijk ook raakt. Mijn moeder is overleden toen ik 14 jaar was, mijn zussen waren toen 11 jaar en 6 jaar oud. Al die vrouwendingen, maandstonden, vriendjes-troubles, noem maar op, dat neemt mijn vader voor zijn rekening, en ja, hij doet dat héél goed. En ja, wij gaan wél naar hem voor dat soort zaken. Lekker kortzichtig hoor. >;)

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:38

Ik veronderstel ook dat de kinderen die kinderen van gay-ouders zullen pesten, dat die ergens die vooroordelen opdoen via hun eigen ouders, nee? (oké moeilijke zin, maar als je hem paar keer leest begrijp je mijn veronderstelling wel) Als die kinderen gaan pesten omtrent 2 moeder of 2 vaders, zou dit dan net niet zijn omdat hun ouders vooroordelen meegeven hierover? Jonge kinderen pesten toch niet zomaar, ze halen die dingen toch ergens van? Of denk ik nu gewoon verkeerd. En welk kind wordt nooit een geconfronteerd met pesten in z'n leven, het is volgens mij zoals hierboven al vaker vermeld gewoon afhankelijk van hoe het kind ingesteld is en hoe hij erop reageert.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:39

Tja, het opgevoed worden door ouders met van dezelfde sekse die ook nog een (al dan niet seksuele) relatie met elkaar hebben doorbreekt een hoop standaard patronen. Dat daar weerstand tegen bestaat vind ik niet vreemd. Overigens vind ik gay maar een rare benaming. Gay betekent gewoon blij, komt ook vaak voor als naam van een pony. Ik zou toch niet denken dat Criban Gay Snip homoseksueel was ;) Ik vind niet dat homoseksuele mensen het recht hebben om die benaming voor zichzelf te claimen, alsof je niet blij kan zijn en tegelijkertijd heteroseksueel..

Ik zie hier een hoop argumenten voorbijkomen
- fout rolmodel (alsof je seksualiteit bepaald wordt door opvoeding)
- religieuze overwegingen (tja, vooral de christenen hebben dan de hoofdboodschap van het geloof niet begrepen)
- gepest worden op school (nogal een zwak argument, alsof ouders van dezelfde sekse geen gevoel van eigenwaarde kunnen bijbrengen)
- ontbreken van een van de sekses als ouder (tja, er zijn al zoveel gezinsvormen waar hetzelfde geldt, dat ik dat argument wel héél zwak vind)

Overigens denk ik dat de drempel voor een kind krijgen bij homoseksuele ouders een stuk hoger ligt dan bij heteroseksuele ouders ("ongelukjes" komen niet zo snel voor in een homeseksueel paar ;) ). Dat maakt het ook dat homoseksuele ouders vaak veel meer nadenken over hun keuze, en dat is op zichzelf wel een goede zaak.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 11:54

joostvangestel schreef:
Tja, het opgevoed worden door ouders met van dezelfde sekse die ook nog een (al dan niet seksuele) relatie met elkaar hebben doorbreekt een hoop standaard patronen. Dat daar weerstand tegen bestaat vind ik niet vreemd. Overigens vind ik gay maar een rare benaming. Gay betekent gewoon blij, komt ook vaak voor als naam van een pony. Ik zou toch niet denken dat Criban Gay Snip homoseksueel was ;) Ik vind niet dat homoseksuele mensen het recht hebben om die benaming voor zichzelf te claimen, alsof je niet blij kan zijn en tegelijkertijd heteroseksueel..

Ik zie hier een hoop argumenten voorbijkomen
- fout rolmodel (alsof je seksualiteit bepaald wordt door opvoeding)
- religieuze overwegingen (tja, vooral de christenen hebben dan de hoofdboodschap van het geloof niet begrepen)
- gepest worden op school (nogal een zwak argument, alsof ouders van dezelfde sekse geen gevoel van eigenwaarde kunnen bijbrengen)
- ontbreken van een van de sekses als ouder (tja, er zijn al zoveel gezinsvormen waar hetzelfde geldt, dat ik dat argument wel héél zwak vind)

Overigens denk ik dat de drempel voor een kind krijgen bij homoseksuele ouders een stuk hoger ligt dan bij heteroseksuele ouders ("ongelukjes" komen niet zo snel voor in een homeseksueel paar ;) ). Dat maakt het ook dat homoseksuele ouders vaak veel meer nadenken over hun keuze, en dat is op zichzelf wel een goede zaak.

Hier ben ik het heel erg mee eens gay ouders kunnen het goed overdenken en bij hun is het nooit een ongelukje :P

En ik ben het met je eens dat veel argumenten op weinig slaan...