Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:00

StonedRomy schreef:
ik ben wel blij met de verhoging voor staan op gehandicapten plaatsen zonder kaart.
moet soms 3 kilometer lopen alleen omdat ze de boete te laag vinden en uitschelden wat ze doen als je uitstapt en je blijkt niet in een rolstoel te zitten.

Als je drie kilometer KUNT lopen, hoef je toch ook niet op die gehandicapten plaats te staan?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:02

Abiola schreef:
StonedRomy schreef:
ik ben wel blij met de verhoging voor staan op gehandicapten plaatsen zonder kaart.
moet soms 3 kilometer lopen alleen omdat ze de boete te laag vinden en uitschelden wat ze doen als je uitstapt en je blijkt niet in een rolstoel te zitten.

Als je drie kilometer KUNT lopen, hoef je toch ook niet op die gehandicapten plaats te staan?

nou wat als ik niet meer terug kan lopen? of wat als ik met spoed naar het ziekenhuis moet? de ene dag lukt het inderdaad maar een andere dag heb ik al een hartslag van 120 na een pas gelopen te hebben.
ik zal op een goede dag altijd de auto ergens anders laten zetten als er mensen zijn die slecht ter been zijn of een slechte dag hebben maar ik heb niet voor niks een gehandicapte kaart.

CoSnuf

Re: Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:31

Of je nu wel of niet kunt lopen,
Als je een gehandicapte kaart heb heb je die gewoon!
Die geven ze je echt niet zomaar even hoor? Aanstellen heeft geen zin! Gewoon je zelf zijn met je beperking is voldoende. Kortom die kaart krijg je niet door even in je vingers te knippen.

Mijn vader mag ook een kaart. Maar die zegt nou ik ga hem toch niet gebruiken want ze wonen in een dorp en hebben een 45 km auto. In een 'grote' stad komen mijn ouders toch niet zomaar.
Niet dat daar alleen rolstoel parkeerplaatsen zijn hoor haha. Maar mijn vader kan ok de ene dag meer lopen als de andere.

Een vriendin van mij daarin tegen heeft wel een kaart. Zei heeft ook een ziekte waarbij het de ene dag super gaat en de volgende dag zit ze in een rolstoel.

Dit kun jij als 'buitstaander' niet bepalen. Zo'n kaart is er met een reden vind ik. En soms heb je hem misschien heel hard nodig en soms misschien helemaal niet.
Niet iedereen met zo'n kaart kan niet lopen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:36

Ojajoh schreef:
tja, ik heb nogal een uitgeweken mening en zal half bokt wel over mij heen krijgen ,so be it

maar ik vind ze echt onwijze pino's!! laat ze eens wat echt nuttige dingen gaan doen!
ze zijn ontzettend goed in burgertjes pesten ,maar burgertjes helpen ho maar!!

mijn schoonvader is recentelijk overvallen, zeer zwaar, pistool, neergeslagen,zwaar mishandeld, poging tot doodslag
en ze weten inmiddels namen en adressen en wat doen die pino's?!? juist!! helemaal niks!!

maar hier wel zielige verkeerscontrole's houden op onze grote parkeerplaats (fuik) en dan 3 van die broekie's die nog de kont van de baas moeten kussen , en ondertussen met elkaar staan de flikflooien!
(wetende van kennissen dat het halve korps met elkaar loopt te bengen)

en zelf gezien heb hoe een agent met telefoon zat te bellen achter het stuur (hun wel he de hufters)

en zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden geven ,door de jaren heen
politie je beste vriend? nou ammehoela! ik moet ze niet :n

enne ik ben ook van mening hoor dat als je fout doet en je krijgt een boete dat het terecht is
maar ze worden er wel steeds extremer in (in de kleine overtredingen)
en als ik bij de invalide plek aankom, en ik zie iemand daar onrechtmatig staan ben ik zelf wel mondig genoeg om te vragen of ie even weg wil gaan (met vertoon van mijn kaart)

je zet jezelf wel een beetje voor paal hoor meid...dit wordt namelijk niet door de politie bepaald (als je de eerste post misschien gelezen had) en zij geven ook aan niet blij hiermee te zijn..Ik zou dus eerst even lezen voordat je lekker gaat spuien. :(:)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:48

Ja die boete's!!!!!!

iedereen heeft er een menig over,maar regels zijn regels en daar hebben wij ons aan te houden.
Hoe belachelijk het soms ook is.
Maar denk je nou echt dat een politieman hier vrolijk van wordt!!!!!

Meneer u heeft onnoddig op u toeter geduwd dat kost u € 350,- die agent kan rennen,want iemand die dat doet wordt zo woest.
De politieagent is denk ik niet meer veilig zo met zulke bedragen want mensen kunnen agressief reageren in het verkeer.
Mensen denken zo associaal te kunnen zijn,je weet dat er regels zijn dus hou je eraan en als je dat niet doet weet je dat als je gepakt wordt er een boete tegenover staat.
Wat ik wel super zou vinden is dat er boetes na inkomen komen want voor een normale burger is een boete zo 30% van zijn salaris maar voor iemand die veel verdient is het misschien 7%.
Dat is iets wat ik niet reeël vind.

weet wel ik ben geen heilig boontje ook ik doe dingen die niet mogen maar als ik dan gesnapt wordt weet ik dat daar iets tegen overstaat en incasseer dat.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:31

Het valt me op dat als je zonder wegen belasting rijd, er dan geen boete van justitie op staat. Waarschijnlijk van de belasting zelf wel, maar controleerd de politie dit niet ?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:57

HolyPope schreef:
Het valt me op dat als je zonder wegen belasting rijd, er dan geen boete van justitie op staat. Waarschijnlijk van de belasting zelf wel, maar controleerd de politie dit niet ?

Ja hoor, ik heb in een drukke straat gewoond waar regelmatig de politie doorheen reed, alle kentekens noteerde en nakeek of de eigenaar geen openstaande boets had en wel wegenbelasting betaalde.
De boete's , nee die zijn niet in verhouding , maar als je je aan de regels houdt krijg je ze niet. Staan op een invalideplaats terwijl je geen invalidekaart hebt, vind ik gewoon ongemanierd. Bij het ziekenhuis waar ik kom , krijgen deze automobilisten een wielklem. Terecht! Toeteren omdat je weggaat, is onnadenkend. Nergens voor nodig en misschien ligt er ergens iemand te slapen.
Maar dat er zo hoog beboet wordt is ook absurd. Het zijn vaak geen misdrijven maar overtredingen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:01

Ik vind het terecht dat boetes verhoofd worden als blijkt dat bestaande boetes niet werken om bepaald gedrag te stoppen.
Ik ken mensen die gewoon een potje hebben om boetes mee te betalen en zich totaal niet aanpassen aan de regels, altijd veel te hard rijden en telefoneren tegelijkertijd. Van mij mogen die de gevangenis in. Dan kunnen ze niet meer van hot naar her sjezen en dingen regelen, dan pak je ze pas echt.

Ik ben 50, nog nooit een boete gehad. Zo moeilijk is het niet om je aan de regels te houden, hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:08

Lusitana schreef:
Ik vind het terecht dat boetes verhoofd worden als blijkt dat bestaande boetes niet werken om bepaald gedrag te stoppen.
Ik ken mensen die gewoon een potje hebben om boetes mee te betalen en zich totaal niet aanpassen aan de regels, altijd veel te hard rijden en telefoneren tegelijkertijd. Van mij mogen die de gevangenis in. Dan kunnen ze niet meer van hot naar her sjezen en dingen regelen, dan pak je ze pas echt.

Ik ben 50, nog nooit een boete gehad. Zo moeilijk is het niet om je aan de regels te houden, hoor.

Je kan ook overdrijven zeg, de gevangenis in voor te hard rijden :? .
Ik rij ook (dagelijks) te hard, maar ik heb nog nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt. Gewoon goed opletten en anticiperen. En de verkeersregels kennen. :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:11

Ik heb het over te hard rijden EN tegelijkertijd telefoneren. (Of nog erger, teksten.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:12

Sja, de schatkist moet gevuld :').

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:13

En wat is er beter om dat te doen via overtreder? Ze kunnen het ook LATEN hoor. Overtredingen begaan is een KEUZE.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:14

Lusitana schreef:
Ik heb het over te hard rijden EN tegelijkertijd telefoneren. (Of nog erger, teksten.)

Daar geef ik je gelijk in, vooral het teksten.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:21

Dat mensen de regels overtreden komt m.i doordat de regering alleen maar bezuinigt.
Er is gewoon niet genoeg politie want daar bezuinigen ze ook behoorlijk.

Een dikke boete is gewoon easy money voor de staat en minder personeel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:22

Ik vind het prima, zo moeilijk is het niet om je aan de regels te houden. Ik heb nog nooit een bekeuring gehad en de kans dat ik die zal krijgen is klein... Ik houd mij aam de regels. Die zijn er immers niet voor niets!
Nu hopen dat mijn vriend nog beter op gaat letten, want meneer wil nog wel eens wat harder rijden dan mag. Noemt ie dan meerijden met het verkeer... Vreselijk! Maar hij schrok al van de verhoging dus ik denk dat ze er in ieder geval al 1 persoon mee bereikt hebben :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:23

HolyPope schreef:
Dat mensen de regels overtreden komt m.i doordat de regering alleen maar bezuinigt.

Kun je dat nader uitleggen want daar kan ik me nou niks bij voorstellen.
De bestuurder is verantwoordelijk voor zijn daden, niet de regering.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:25

@vuurneon, je hebt twee keuzes, of je vriend weg doen of kiezen voor openbaar vervoer, danwel taxi.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:25

Wat dacht je van, ik kan ook zelf rijden ;)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:28

Lusitana schreef:
HolyPope schreef:

Kun je dat nader uitleggen want daar kan ik me nou niks bij voorstellen.
De bestuurder is verantwoordelijk voor zijn daden, niet de regering.

Voorbeeld: Ook al zet je de doodstraf op een moord, zoals in de USA, de moorden blijven doorgaan.
Zet je er 100.000 dollar boete op, blijven de moorden OOK doorgaan, maar de staat word er ook nog 's beter van.

Simpeler kan ik het niet maken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:31

sporten schreef:
9. over de vluchtstrook rijden € 320

Mogen ze sommige opritten wel langer maken... of de boete's verhogen voor mensen die geen plek voor je vrij laten. Zijn een paar opritten voor de snelweg waar je op het eind pas 90 rijdt... moest laatst dus over de vluchtsrook rijden omdat er weer een idioot was die niet even naar de linkerbaan ging(die helemaal vrij was!).
En dat op de vluchtstrook stil staan... dat doe je toch niet voor je lol? :') Mag toch hopen dat je bij pech daar geen bekeuring voor krijgt.

Vind trouwens de boete voor zonder rijbewijs rijden wel laag... :oo

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:32

@HolyPope Maar de moordernaasr geven niet de staat de schuld, jij wel.

Dat de staat rijk wordt over de rug van overtreders vind ik een prima systeem. Je HOEFT geen overtreding te begaan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:35

Ik vind de hoogte van de boetes echt belachelijk hoor..

Zit totaal geen verhouding meer in!
Rijden zonder rijbewijs: 260 euro... maar als ik per ongeluk?? iemand niet zie op een zebrapad of weet ik veel wat, dan ben ik 340 euro kwijt. Kom op, wat is nu erger?

Winkeldiefstal? Oh doe maar hoor, want iemand niet voorlaten op een zebrapad is erger.

Bij ons in het dorp ligt er een zebrapad op zo'n rottige plek.. in het donker sta je dan ergens acher een boom en het pad ligt nét na een onoverzichtelijke bocht. Daar stopt bijna niemand voor je. Waarom? Ze zien niemand staan.. en het zal wel aan mij liggen maar, ik vind het ook wel vervelend dat je dan moet wachten.. maar niet zo vervelend dat iemand daar 340!!! euro voor moet betalen. Daar moet ik gewoon meer dan een maand voor werken. :=

En wat houd groenbeschadiging in? Blaadje van een struik af trekken? Over gras lopen waar het niet mag? Of hele takken ergens vanaf rukken? (Alsnog vind ik 100 euro, waarbij een stijging nog niet bekend is wel aardig prijzig. := )

Bedragen worden gewoon bijna verdubbeld... ik snap het heel goed van de politie dat ze hier niet in mee willen. Je kan het toch bijna niet meer verantwoorden..

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:36

Air schreef:
sporten schreef:
9. over de vluchtstrook rijden € 320

Mogen ze sommige opritten wel langer maken... of de boete's verhogen voor mensen die geen plek voor je vrij laten. Zijn een paar opritten voor de snelweg waar je op het eind pas 90 rijdt... moest laatst dus over de vluchtsrook rijden omdat er weer een idioot was die niet even naar de linkerbaan ging(die helemaal vrij was!).
En dat op de vluchtstrook stil staan... dat doe je toch niet voor je lol? :') Mag toch hopen dat je bij pech daar geen bekeuring voor krijgt.

Vind trouwens de boete voor zonder rijbewijs rijden wel laag... :oo

Je kan makkelijker rijden zonder rijbewijs dan zonder auto.... -:)

Edit:@lusiitana Dat de staat er beter van word is een gunstige bijkomstigheid, zouden we allemaal van moeten kunnen profiteren, doormiddel van meer politie, danwel beter opgeleid.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:42

Naast dat ik de boetes ontzettend hoog vind, vind ik de verhoudingen ook nog eens niet kloppen.
Je word zwaarder beboet voor het foutief parkeren op een gehandicapten-parkeervak.. dan voor het rijden door rood licht. :?

Foutief parkeren zorgt ervoor dat je anderen hindert... maar als je door rood licht rijd vorm je een gevaar voor anderen... (en jezelf niet te vergeten) := Dat mogen ze van mij zwaarder straffen... want gevaar is voor mij erger dan hinderen.

Maar deze bedragen zijn toch niet realistisch meer?? Dit begint er mee op te lijken dat wij de portefeuille van de regering moeten gaan vullen.
Natuurlijk moet het geen 10tjes werk worden... het mag er best even ''inhakken''... maar niet zo :n

Lusitana schreef:
Dat de staat rijk wordt over de rug van overtreders vind ik een prima systeem. Je HOEFT geen overtreding te begaan.

Nee dat hoeft niet nee... maar je kan ook fouten maken zonder dat je dat bewust wou doen.
Verkeer kan op sommige plaatsen nogal hectisch zijn... en als mens kun je dan een fout maken... misschien geen grove fout... maar ook kleinigheden worden nu flink afgestraft...
Laatst bijgewerkt door slagchoco_91 op 26-11-11 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:45

Horse321 schreef:
Naast dat ik de boetes ontzettend hoog vind, vind ik de verhoudingen ook nog eens niet kloppen.
Je word zwaarder beboet voor het foutief parkeren op een gehandicapten-parkeervak.. dan voor het rijden door rood licht. :?

Foutief parkeren zorgt ervoor dat je anderen hindert... maar als je door rood licht rijd vorm je een gevaar voor anderen... (en jezelf niet te vergeten) := Dat mogen ze van mij zwaarder straffen... want gevaar is voor mij erger dan hinderen.

Maar deze bedragen zijn toch niet realistisch meer?? Dit begint er mee op te lijken dat wij de portefeuille van de regering moeten gaan vullen.
Natuurlijk moet het geen 10tjes werk worden... het mag er best even ''inhakken''... maar niet zo :n

Helemaal mee eens.. jij kan het een stuk beter formuleren als ik. :P