Is radio 538 duivels?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Re: Is radio 538 duivels?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:04

de palingsound :D

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:21

DDW1190 schreef:
Wat een schijnheilig gedoe daar zeg!
Hoe is die baas erachter gekomen dan? dan heeft hij toch ook na 538 geluisterd of niet? :')

Inderdaad! :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:41

saskiakefie schreef:
Ach HolyPope als er een god bestond dan had ie een hele hoop domme dingen gedaan.. :') Wel lekker makkelijk als je iemand de schuld wil geven, dat wel :')

Zullen we het een klein beetje respectvol naar elkaar houden? Bedankt.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:02

Hoezo, god zit toch niet in deze discussie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:05

Nja, gezien het feit dat de visser ontslagen is omdat de zender 'duivels' was, volgens de baas, heeft de discussie wel degelijk wat met geloof te maken.

Even zo sprekend dan, ben het helemaal eens met H_Nalanta; fijn zo'n baas. Zet christenen in het algemeen anders even in een kwaad daglicht ofzo... :n

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:45

Dus.... Als er geen geloof was geweest, was er ook geen probleem geweest en kon iedereen werken en luisteren zoals een ieder graag wil. De enige waar ik een beetje in geloof is sniekolaars.... <:)

Lekker sniekolaars liedjes luisteren!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:46

Als er geen geloof was geweest, had die baas wel weer een andere reden gevonden om hem iets te verbieden. Makkelijk he, hakken op geloof?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:00

Heel makkelijk!! En niet onterecht!!
Er was geen andere reden, dit ging over het geloof. }:) O:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:01

Volgens mij zegt dit meer over deze baas, als het over het geloof zou gaan had elke gelovige baas z'n werknemers die naar radio 538 luisteren wel ontslagen toch? ;) Lekker simpel hè, beetje iedereen over één kam scheren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:06

Belachelijk. Ik vind dat een werkgever daar helemaal niet over mag gaan. En dit ligt heus niet aan het christelijk geloof (ik ben christen en luister ook naar 538 :') )

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:08

Fiffill schreef:
Volgens mij zegt dit meer over deze baas, als het over het geloof zou gaan had elke gelovige baas z'n werknemers die naar radio 538 luisteren wel ontslagen toch? ;) Lekker simpel hè, beetje iedereen over één kam scheren :D

Daarom zijn er nog maar heeeeeeel weinig bazen die in God geloven.

Ja in sin-nicoklaas, daar geloven ze dan weer wel in.

Een baas die geloofd houd geen personeel meer over. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:10

Mwoh, denk zo maar dat de paus een hoop personeel heeft hoor :Y) wat heeft geloof er nou mee te maken of je een goede baas bent of niet. In de meeste gevallen niks, anders hoorde je wel meer van dit soort verhalen ;)
Enne, beetje christenen afzeiken zegt meer over jou dan over hen. Vind het een beetje sneu. :n

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:14

Kijk, dat bedoel ik nou met gelovige mensen! Mijn andere wang heeft nog niets gehad, kom maar op !!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:15

Ik ben niet gelovig :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:16

Fiffill schreef:
Ik ben niet gelovig :')

Tja, wie wel!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:17

Oh, niks beters te zeggen? :+ Nou, in theorie ben ik dat eigenlijk wel; iedereen is dan gelovig. God, wetenschap, you name it... allemaal dingen waar mensen in geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:18

Fiffill schreef:
Oh, niks beters te zeggen? :+ Nou, in theorie ben ik dat eigenlijk wel; iedereen is dan gelovig. God, wetenschap, you name it... allemaal dingen waar mensen in geloven.

Inderdaad.

@holypope, dit vind ik dan weer mensen over een kam scheren...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:18

Volgens mij gaat het een beetje off topic.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:21

Sorry HP, je reacties raken kant nog wal en zijn vooral erg lachwekkend. Bedankt voor 't lachertje :D maar dit heeft inderdaad niet meer zo veel met dit topic te maken. Fijne avond nog :wave:

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:30

Haha, nou, zijn we het er over eens dat deze actie van die baas des duivels is?

Oké, dan wil ik voor deze ene keer in de duivel geloven ! _O- :evaw: _O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:37

Bijzondere reden om iemand te ontslaan :?
En tja, 538 is ''duivels'', ben ik het mee eens... maar mensen moeten zelf weten wat ze willen luisteren, doen én geloven. Ik heb respect voor m'n medemens... of ze nou zwaar cristelijk zijn, of alleen in zichzelf geloven. Zou niet in me opkomen om iemand te ontslaan alleen omdat 'ie 538 luisterd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:45

Daar kan je niet zomaar iemand op ontslaan of het moet al uitdrukkelijk in zijn contract hebben gestaan dat dat niet mag maar dat lijkt me sterk. Ik hoop dat die visser het aanvecht, ben wel erg benieuwd wat daar uit gaat komen. Mischien zat hij nog in zijn proeftijd... dat zou wel balen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:49

HolyPope schreef:
Oké, dan wil ik voor deze ene keer in de duivel geloven ! _O- :evaw: _O-

Als je gelooft in het kwaad dan ga je er redelijkerwijs vanuit dat er ook een 'goed' is. Als je iets niet als het kwaad kunt bestempelen is er ook geen bestempeling voor goed omdat er daarvoor dus geen richtlijnen (normen en waarden) zijn.

Wellicht kun jij aansluiting vinden bij de Church of Satan :+

Ontslaan op punt van luisteren naar een radio gaat niet lukken, maar ik denk dat je in dit geval toch eens moet afvragen hoe en wat de bronnen zijn. Want de baas kan het inderdaad niet anders weten dan het zelf te hebben gehoord, of via via hebben gehoord. Tenzij de visser zelf tegen zijn baas heeft gezet dat hij dit nummer heeft aangevraagd.

OVerigs ter verduidelijking (voor sommigen) Het gaat niet om de issue of een bepaalde zender 'duivels' is, maar (pop)muziek luisteren/spelen in het algemeen. In sommige (zware) kringen is dit inderdaad zo, maar niet in elke dus om alle stromingen op één geloofshoop te gooien gaat wel iets te ver. Veel zwarte gemeenschappen (denk aan Amerika) putten juist enorm veel hoop en liefde uit muziek en instrumenten.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:59

@Sammie, weet je niet hoe of deze mensen zijn? Ze hebben het 'gehoord' van een ander...(!)

Tuurlijk geloof ik niet alleen in de DUIVEL, ik geloof ook in MEZELF, mag naar iedere radio of t.v zender luisteren/kijken die IK wil! Heb daar geen enkele -Church of God knows what!- voor nodig!! Ha ha :n

Edit: Dit topic heet: Is radio 538 duivels?????

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:04

Je gelooft in de duivel en in jezelf. Aparte tegenstelling. Waar staat de duivel dan bij jou voor? En waar sta jij voor? Je hebt immers, net als ieder ander, morele waarden. En die geven jou je normen. :)

Uit de OP wordt het mij totaal niet duidelijk hoe de baas het te weten is gekomen. Dus valt er niet te zeggen of hij het heeft gehoord via via of via de radio zelf :+ Ik vind de OP sowieso erg weinig informatie geven om duidelijke conclusies te trekken.

En dat een topic titel zo heet heeft niks met met inhoud van het bericht/ idee achter het ontslag/ overtuiging van de baas te maken. Die titel is verzonnen door de ts. De visser heeft het toevallig bij radio 538 aangevraagd, het had net zo goed Veronica of Jazz FM kunnen zijn.