Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caroline1985 schreef:Dan is zelfs mijn zak chips 1 en al gezonde groente!!! Dan trek ik m zo maar weer uit de kast om tóch verder op te eten!! Geniaal die amerikanen!
hestejente schreef:Mis want chips worden in de regel gemaakt van aardappels en dat is geen groente.
Goof schreef:Citaat:In Amerika kunnen scholen subsidie ontvangen voor de lunches die ze in de kantine serveren, mits deze een bepaalde hoeveelheid groenten bevatten. Het ministerie van landbouw presenteerde eerder deze week de definitieve begroting, waarin ook de regels voor een schoollunch zijn opgenomen, dat meldt de Huffington Post op zijn website.
Wat ik nou echt niet begrijp is dat een school perse pizza wil serveren.... Juist een school zou toch een voorbeeldfunctie moeten hebben en moeten streven naar het serveren van goede lunches??
Citaat:Dat zou én goedkoper zijn en het is niet de taak van de regering om kinderen op te leggen wat ze moeten eten.
joostvangestel schreef:hestejente schreef:Mis want chips worden in de regel gemaakt van aardappels en dat is geen groente.
Hmm, ik heb toch wel degelijk ergens in een (wat nieuwere) indeling gelezen dat aardappels nu wél bij groente horen. Op zichzelf is het vreemd dat wortels en bieten wél en aardappels géén groenten zijn.
joostvangestel schreef:hestejente schreef:Mis want chips worden in de regel gemaakt van aardappels en dat is geen groente.
Hmm, ik heb toch wel degelijk ergens in een (wat nieuwere) indeling gelezen dat aardappels nu wél bij groente horen. Op zichzelf is het vreemd dat wortels en bieten wél en aardappels géén groenten zijn.
Verder wel een grappig verhaal. Ergens is iemand in de verkeerde lobby getrapt. Gaat wel weer gecorrigeerd worden.