Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vienna2007 schreef:FlyAway schreef:Ik zie niet in hoe deze post bijdraagt aan de discussie over Pink Ribbon.
Genoeg, het zijn allemaal stichtingen die zich pretenderen in te zetten voor zieke mensen, maar vervolgens wederom het geld gedeeltelijk in hun eigen zak steken, ik kots echt van mensen die dit kunnen, echt waar.
Ik zag eens een verborgen camera actie van een vrouw die ook bij een stichting werkte, die werd in de maling genomen, die vrouw kwam in een dikke Porsche aangereden! Walgelijk.
FlyAway schreef:DarkDreamer schreef:Dit artikel klopt niet. Staat een artikel over op de site van KWF.. Even een citaat van twitter:
kwf_nl KWFKankerbestrijding
#telegraaf meldt onterecht dat KWF breekt met @pinkribbon_nl wegens foutieve besteding.
Dit is dus een tweet van de KWF.
Verder ben ik Pink Ribbon alsnog eeuwig dankbaar. Dankzij hun hebben wij hopelijk nog op tijd ontdekt dat mijn moeder borstkanker heeft.
Dankzij Pink Ribbon word dit onder de aandacht gebracht, dankzij hun is het 'taboe' eraf. De psychische steun en het bespreekbaar maken is ook een onderdeel waar ze het geld aan spenderen. En dit is een zeer belangrijk onderdeel.
De tweet die hier aangehaald is is echt heel belangrijk en geeft aan hoe essentieel de bijdrage van Pink Ribbon is voor het tijdig diagnosticeren van Borstkanker. Namelijk een mondige patiënt, die zich bewust is van de risico`s en tijdig naar een arts gaat voor onderzoek en behandeling. Zonder Pink Ribbon zou het bewustzijn van tijdige diagnose en hoe vaak het voor komt voor veel mensen onbekend zijn, waardoor ze te lang doorlopen. Tijdige diagnose biedt nog altijd de beste vooruitzichten.
Vienna2007 schreef:Daar zorgt niet alleen Pink Ribbon voor, het is nog altijd de eigen verantwoordelijkheid van een vrouw om je borsten goed in de gaten te houden! KWF voert hier ook al jaaaaaaaaaaaren campagne voor.
Dit praat never nooit niet goed dat maar 250.000 euro naar onderzoeken is gegaan.
DarkDreamer schreef:Ikzelf heb Endometriose. Hier is ook een fonds voor, voor meer onderzoek. Maar waarschijnlijk kent 8 van de 10 mensen deze ziekte, en weten van de 8 maar 2 dat er een fonds is. Gevolg? Ik word niet serieus genomen. Deze ziekte is maar een vaag begrip. Ook is er voor mij weinig hoop op een genezing omdat er gewoon bijna geen onderzoek naar word gedaan.
FlyAway schreef:iets wat KWF in al die jaaaaaaaaaaaaaaren niet gelukt isEn dat kost geld.
DarkDreamer schreef:@Vienna2007: De kanker van mijn moeder is niet te voelen of te vinden met zelftests. Deze is pas ontdekt tijdens controle in zo'n bus. Dit is iets waar pink ribbon aan heeft meegewerkt. De mogelijkheid tot volks onderzoek.
Overigens was de kanker van mijn moeder ook moeilijk te zien op de eerste scan, ze heeft nog een 2de scan moeten maken in het ziekenhuis.
Vienna2007 schreef:FlyAway schreef:Mee eens. Wat je hier noemt, is juist wat Pink Ribbon wél goed gedaan heeft. Aandacht vragen en draagvlak creeëren voor een discussie over borstkanker, de patiënten en de behandeling.
Wat doet KWF al jaren?
Citaat:Beleidsvisie en missie
Kanker is een vreselijke ziekte die ons allemaal raakt. Eén op de drie Nederlanders krijgt gedurende zijn leven kanker, per jaar ruim 89 duizend mensen. Er sterven jaarlijks bijna 42 duizend mensen als gevolg van kanker. De ziekte is hiermee doodsoorzaak nummer één in Nederland.
Miljoenen mensen delen een droom: een wereld waarin kanker niet langer een dodelijke ziekte is. Wat zou het mooi zijn als deze droom uitkomt. We doen er alles aan dit waar te maken. Wereldwijd werken wetenschappers naar die dag toe. Zo snel als zij kunnen. Zo snel als wij hen in staat stellen. We kunnen kanker onder controle brengen. Wij willen niet accepteren dat er zoveel mensen aan kanker lijden en er al te vaak aan overlijden.
Onze missie:
Kanker zo snel mogelijk terugdringen en onder controle brengen. We zijn er voor mensen die leven met kanker en de mensen die met hen samenleven.
Ons doel:
Minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten.
Dit zijn de uitgangspunten voor alles wat we doen, alle keuzes die we maken en alle activiteiten die we ondernemen.
Onze speerpunten:
Een rookvrij Nederland;
Onderzoeksresultaten zo snel mogelijk voor de patiënt beschikbaar krijgen;
De patiënt de kans geven regie te voeren over de eigen behandeling;
De kankerzorg in Nederland verbeteren.
Dat voeren we uit met:
Goed relatiebeheer, waardoor onze inkomsten stijgen;
Bredere inzet van vrijwilligers in regionaal verband;
Een slanke en flexibele organisatie.
Vienna2007 schreef:FlyAway schreef:iets wat KWF in al die jaaaaaaaaaaaaaaren niet gelukt isEn dat kost geld.
Er geldt helemaal geen taboe op kanker, hoe kom je daar toch op?
Bovendien is investeren profiteren, en dat is precies wat ze gedaan hebben, alleen is het gebleven bij profiteren en niet opnieuw investeren, in waar het daadwerkelijk om draait.
Kelly_ann schreef:Juist in die media aandacht en het aanbieden van fashionable producten die aandacht vragen voor borstkanker zijn in mijn ogen de kracht van Pink Ribbon!
FlyAway schreef:[
FlyAway schreef:Er geldt geen taboe méér. Dat is iets heel anders en is echt iets van de laatste paar jaar.
DarkDreamer schreef:Ik ben ook van mening dat Pink Ribbon zeker goede dingen gedaan heeft. Waarvan het belangrijkste nog wel dat borstkanker en het bespreken daarvan uit de taboesfeer is gehaald. En dat is het KWF niet gelukt.En ik ben eerlijk gezegd heel blij met Pink Ribbon. Ik heb zelf ook geld gedoneerd (armbandjes gekocht, ook voor mijn moeder). Wij halen er kracht uit. Juist omdat we zien dat er heel veel vrouwen zijn die dezelfde strijd voeren.
Je kan zeggen wat je wilt, maar dit heeft Pink Ribbon heel goed op orde. Pink Ribbon is speciaal ontworpen om borstkanker aan de orde te brengen, aangezien het via het KWF niet gelukt is. Ik ben blij toe.
Hoop op een dag dat het Endometriose fonds ook wat meer bekendheid krijgt. Ik wil graag kindjes in de toekomst!
Vienna2007: Je weet dat voor veel moslimse vrouwen etc er een groot taboe op zit om uberhaupt zulke onderzoeken te ondergaan? Heel veel vrouwen hebben baat bij zo'n bevolking onderzoek die in die bussen plaats vinden. Ze zijn anoniem en gratis.
Edit: Hmm is iets mis gegaan met mijn quote?
DarkDreamer schreef:Vienna2007: Je weet dat voor veel moslimse vrouwen etc er een groot taboe op zit om uberhaupt zulke onderzoeken te ondergaan? Heel veel vrouwen hebben baat bij zo'n bevolking onderzoek die in die bussen plaats vinden. Ze zijn anoniem en gratis.
Vienna2007 schreef:FlyAway schreef:Er geldt geen taboe méér. Dat is iets heel anders en is echt iets van de laatste paar jaar.
Waar doel je dat op? Mijn moeders vriendin is 15 jaar geleden gestorven aan borstkanker, en toen rustte er ook geen taboe op, iedereen wist dat ze een pruik draagde (en vertelde dit ook uitgebreid) en wisten precies wat er aan de hand was.
Een taboe is iets dat wordt beschouwd als ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken.
Heb je een bron?
Vienna2007 schreef:DarkDreamer schreef:Vienna2007: Je weet dat voor veel moslimse vrouwen etc er een groot taboe op zit om uberhaupt zulke onderzoeken te ondergaan? Heel veel vrouwen hebben baat bij zo'n bevolking onderzoek die in die bussen plaats vinden. Ze zijn anoniem en gratis.
Moslim vrouwen zullen sowieso niet zo snel in zo'n bus stappen hoor denk ik![]()
Wel knap dat ze maar 288.000 euro hebben uitgegeven aan oa die bussen.
Vienna2007 schreef:FlyAway schreef:Er geldt geen taboe méér. Dat is iets heel anders en is echt iets van de laatste paar jaar.
Waar doel je dat op? Mijn moeders vriendin is 15 jaar geleden gestorven aan borstkanker, en toen rustte er ook geen taboe op, iedereen wist dat ze een pruik draagde (en vertelde dit ook uitgebreid) en wisten precies wat er aan de hand was.
Een taboe is iets dat wordt beschouwd als ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken.
Heb je een bron?
Citaat:De suggestie wordt gewekt dat Stichting Pink Ribbon van de 20 miljoen euro die is opgehaald sinds de oprichting in 2003 slechts een bedrag 288.000 euro heeft besteed aan Wetenschappelijk Onderzoek.
Dat is onjuist. 6,7 miljoen hiervan is opgehaald in 2010 en wordt uitgegeven tijdens de lopende financieringsronde in 2011. 1 miljoen houdt Pink Ribbon als continuiteitsreserve. Voor de overige 12 miljoen geldt dat Pink Ribbon daarvan meer dan 3 miljoen (circa 25%) heeft uitgegeven aan Wetenschappelijke Onderzoeken op het gebied van preventie, vroege opsporing en psychosociale zorg van borstkanker.