Leraar gooit ettertje uit de klas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:46

Treace schreef:
Nou hij deed t ook 2 jaar geleden toen ik nog op die school zat.. In mijn klas had die altijd al een bijnaam. niemand mocht hem.

Kijk jullie gaan uit van dit verhaal.. maar k ken hem in RL. Dan praat je wel anders dan dat je het uit een verhaal moet zien/lezen

Wat een volstrekte onzin! omdat iemand brommerig doet is het terecht dat een leerling te ver gaat? Bespottelijk.

Maakt geen moer uit of iemand hem "mocht" want dat is zijn functie niet, deze leerling misdroeg zich en is meerdere malen gesommeerd het lokaal te verlaten en heeft dat geweigerd. Wie zit er nou fout? Das toch echt die leerling én zijn vader!

Sweetgirl1

Re: Leraar gooit ettertje uit de klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:47

Ik heb het vaker mee gemaakt hoor dat iemand weigerde en dan kwam die er ook niet bij.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:48

En wat dan nog Treace? Die jongen luisterde niet, er is hem 10 keer gevraagd de klas te verlaten! Wat had er dan moeten gebeuren? Hem zeggen dat hij dan wel mocht blijven zitten? Kom op toch zeg, je laat je als leerkracht door zo'n snotaap de les niet lezen, er uit is er uit en als je niet wilt kun je een handje geholpen worden en daar is niks mis mee.
het is hier niet zo dat de leraar de jongen geslagen heeft of wat dan ook. Hij heeft hem aan zijn arm de klas uitgezet en terecht

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:50

Toen ik dr nog zat zat werden de 2 leerlingen samen appart genomen en werd er gepraat maar dit deden ze niet..

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:51

Joh je hebt geen benul waar je over praat......ooit wel eens in zo'n omgeving gewerkt, met rottige pubers die er alleen maar op uitzijn om de boel op te naaien?

Echt hoor, die man stond volledig in zijn recht!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:51

Mijn leerkracht heeft me wel eens tegen de kapstok geduwd en er vervolgens aangehangen omdat ik beter engels kon dan hij :+
En ik moest nog met mijn knieën op een richel zitten, of op een dun latje.

Maar nee, de dag van vandaag krijgt een kind een zetje richting de deur en wordt er onmiddellijk moord en brand gehuild!

Ik kreeg verdorie nog een tik met de lat omdat ik links schreef :=
En ja mensen, dit is nog maar 7 jaar geleden ;)

Ik heb naschoolse kinderopvang gedaan, daar was een etterbak van 11 jaar die een jongetje van 6 met zijn hoofd tegen een bakstenen muur stond te rammen!
Omdat etterbakkie de bal voor zichzelf wou!
Ik heb dat joch echt van dat klein kind moeten SLEUREN, 2 volwassen vrouwen waren nodig om dat joch vast te houden!
De ouders van etterbakkie vonden dit niet kunnen :n kinderen moeten dit onderling oplossen :n
Kind van 6 lag bewusteloos op de grond met een flink gat in zijn hoofd, etterbak is niet eens van school gegooid, mama en papa waren advocaat.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:55

daffodil schreef:
Joh je hebt geen benul waar je over praat......ooit wel eens in zo'n omgeving gewerkt, met rottige pubers die er alleen maar op uitzijn om de boel op te naaien?

Bedankt ik ken die man al 4 jaar en jullie wete nii eens hoe die dr uit ziet
Wie heeft hier nou geen benul waar die over praat??

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:57

Treace.. Jij bent zelf ook een puber op die school en tja, dan mag je de leraren niet en die zijn allemaal gek.

Later, als je hier ooit aan terug denkt zal je het begrijpen.
Als het jouw kind is die in elkaar getrimt wordt en een leraar moet ingrijpen, vind je het dan nog zo erg?

Een beetje orde, discipline en respect voor volwassen... wat is daar nu mis mee?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 16-11-11 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:59

Citaat:
Dat de leraar ter bescherming tegen de vader in de cel is gezet, lijkt me op geen enkele manier goed te praten en een blunder van de politie. De wereld op zijn kop.

Precies! Dus die papa kan zichzelf niet in de hand houden en dan gaan we maar een adjunctdirecteur oppakken en 'verhoren'? Dit verhaal rammelt!

Ik vind het verschrikkelijk wat wij kinderen aandoen, wij geven hen zoveel macht op een leeftijd dat ze nog gewoon discispline nodig hebben, leiding.
Er zijn scholen waar in het beleid staat dat mannelijke leerkrachten NOOIT EN TE NIMMER alleen met een meisje in één klaslokaal mogen verblijven. Want stel dat meisje dan een aanklacht tegen de leerkracht wil indienen tegen sexueel getinte acties, dan hangt de leerkracht!
kinderen nemen met mobiele telefoons woedende leerkrachten op, terwijl ze dan wel eerst zon persoon hebben zitten treiteren en jennen dat het niet mooi meer is, maar ja, dat nemen ze dus niet op heh. ;)

Citaat:
Mijn leerkracht heeft me wel eens tegen de kapstok geduwd en er vervolgens aangehangen omdat ik beter engels kon dan hij
En ik moest nog met mijn knieën op een richel zitten, of op een dun latje.

Maar nee, de dag van vandaag krijgt een kind een zetje richting de deur en wordt er onmiddellijk moord en brand gehuild!

Ik kreeg verdorie nog een tik met de lat omdat ik links schreef
En ja mensen, dit is nog maar 7 jaar geleden

Welke SM-scholen heb jij in godsnaam bezocht? :')

Kijk dit is dan weer een ander uiterste, het vernederen en fysiek corrigeren van leerlingen is toevallig verboden in Nederland. Jouw school moet eens bij de inspectie onder de aandacht worden gebracht. ;)
Ook zonder dat kan je trouwens kinderen prima onder orde houden.

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:01

Treace schreef:
daffodil schreef:

Wie heeft hier nou geen benul waar die over praat??

Welnee, je kent die man helemaal niet en neem van mij aan dat ik wel weet waar ik over praat. Ik heb in ieder geval het verhaal vanuit de leerkrachten gehoord, das al een stuk betrouwbaarder dan van een stel etterige pubers.....

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:02

Die leraar moet bij die etter de rollen om draaien.
Volgende keer moet hij twee keer zeggen: ik vorder je nu de school te verlaten.
Doet hij dat niet belt hij de politie voor huisvredebreuk.
Ettertje dus aanpakken met zijn eigen methode.

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:04

En weet je hoe lang het duurt voordat de politie er dan is? Die man had geen keus op dat moment dan dat jong eruit te sleuren en daarmee stond ie volledig in zijn recht!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:05

IMJ schreef:
Treace.. Jij bent zelf ook een puber op die school en tja, dan mag je de leraren niet en die zijn allemaal gek.

Later, als je hier ooit aan terug denkt zal je het begrijpen.
Als het jouw kind is die in elkaar getrimt wordt en een leraar moet ingrijpen, vind je het dan nog zo erg?

Een beetje orde, discipline en respect voor volwassen... wat is daar nu mis mee?

Ik zit gelukkig niet meer op die school. en zo wie zo waren dr maar een paar leerkrachten die ik in ieder geval mocht en dat was deze adjunct directeur zo wie zo NIET

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:05

SAKKIA schreef:
En wat dan nog Treace? Die jongen luisterde niet, er is hem 10 keer gevraagd de klas te verlaten! Wat had er dan moeten gebeuren? Hem zeggen dat hij dan wel mocht blijven zitten? Kom op toch zeg, je laat je als leerkracht door zo'n snotaap de les niet lezen, er uit is er uit en als je niet wilt kun je een handje geholpen worden en daar is niks mis mee.
het is hier niet zo dat de leraar de jongen geslagen heeft of wat dan ook. Hij heeft hem aan zijn arm de klas uitgezet en terecht

Als mijn zoon dit had gedaan, en ze hadden hem niet aan de arm buiten gezet had de school een probleem. Kinderen grijpen alles aan om geen straf te krijgen. Mijn zoontje deed dit al op zeer jonge leeftijd, op de grond liggen, roepen dat ze hem te pijn deden etc (wat echt niet zo was), als de juf hem even op de gang wilde laten afkoelen. Als een kind niet vrijwillig in beweging komt zul je hem als leerkracht toch echt moeten helpen, en de arm is een zeer goede plek om een kind beet te pakken.

Kinderen moeten leren de regels na te leven, en de een heeft meer moeite met gezag als de ander, maar ze zullen hier toch mee om moeten leren gaan voordat ze als volwassenen in de maatschappij mee moeten draaien. Het hele leven bestaat uit regels en afspraken naleven. En helaas niet alleen je eigen regels. En als kinderen bij zulke acies niet aangepakt worden en in de klas mogen blijven leren ze maar 1 ding, dat hun wil wet is.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:07

[/quote]

Wie heeft hier nou geen benul waar die over praat??[/quote]

Welnee, je kent die man helemaal niet en neem van mij aan dat ik wel weet waar ik over praat. Ik heb in ieder geval het verhaal vanuit de leerkrachten gehoord, das al een stuk betrouwbaarder dan van een stel etterige pubers.....[/quote]

Ik en niet kennen?? Whaha ik heb 4 hele rot jare op die school gehad? en dan niet kennen?? whaha meid laat me niet lachen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:07

Ik zou eigenlijk willen dat eens meer leraren zo durven optreden tegen misselijke ettertjes, maar ja, ze zullen wel goed oppassen na dit geval. Als ouders moet je je dan toch de ogen uit je hoofd schamen dat je het gedrag van je kind zo stimuleert.
Er zullen ook vast wel ooit ergens leraren zijn die te lossen handjes hebben (alhoewel, dan hadden we daar inmiddels wel al verschillende "diepgaande" topics over gezien bij Hart van Nederland enzo ;-) ), maar ik denk dat het merendeel zich dagelijks loopt te verbijten over wat ze allemaal oogluikend moeten toestaan.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:08

Dat kan best mee vallen hoe lang dat duurt.
Maar al duurt het wat langer, deze etter weet dan dat hij volgende keer mee kan naar het bureau ipv andersom.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:09

Treace, ik denk dat Dafodill bedoeld dat je wel de leraar "kent", maar daarmee nog niet de persoon. En inderdaad, als je 17 bent en op de middelbare school zit, zijn leraren per definitie slecht, vervelend en nog een heleboel meer.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:10

Tuurlijk was die vader echt boos, niemand komt aan zijn zoon, Die heeft natuurlijk helemaal niks gedaan.
Die vader(ouders) moeten zich de ogen uit de kop schamen en juist blij zijn met zo'n adjunct-directeur.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:11

Maakt niet uit Treace dat jij die leerkracht niet mocht, het feit blijft dat de LEERLING begon met vechten, op zichzelf al belachelijk gedrag in de klas voor een 13-jarige.

En dat de LEERKRACHT hem vervolgens de klas uit wil, hij niet gaat, en de ADJUNCT-DIRECTEUR hem buiten flikkert.

Lijkt mij een heel logische opeenstapeling van gebeurtenissen. Of die Adjunct verder aardig is of niet heeft er bar weinig mee van doen.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:12

K zit nu op MBO ( daar VMBO ) en k ken hem al langer dan vandaag ( 4 jaar heb k dr gezeten dus 4 jaar ) dus k weet hoe die kan zijn

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:12

Misschien heb ik er overheen gelezen, en bekijken ik het uit een andere hoek als Treace, ik wil nl. niet dat mijn kinderen op school bepalen wat er gebeurt maar dat dit de leraar is.

Maar hoe had jij dit voorval dan opgelost Treace, uit het oogpunt van een leerling bekeken?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:18

chipieke schreef:
Ik heb naschoolse kinderopvang gedaan, daar was een etterbak van 11 jaar die een jongetje van 6 met zijn hoofd tegen een bakstenen muur stond te rammen!
Omdat etterbakkie de bal voor zichzelf wou!
Ik heb dat joch echt van dat klein kind moeten SLEUREN, 2 volwassen vrouwen waren nodig om dat joch vast te houden!
De ouders van etterbakkie vonden dit niet kunnen :n kinderen moeten dit onderling oplossen :n
Kind van 6 lag bewusteloos op de grond met een flink gat in zijn hoofd, etterbak is niet eens van school gegooid, mama en papa waren advocaat.

...en zo kweken de ouders een nieuwe Joran van der Sloot... die werd ook altijd de hand boven het hoofd gehouden door paps...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:20

Dat is een goeie vraag Fiona! :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:25

Ouders die zo zijn zouden zelf eens een tijdje verplicht moeten lesgeven. Eens kijken hoeveel lesuren ze het uithouden totdat ze smeken dat ze mogen gaan. :D