passieAppel schreef:Het is duuuur
En of ik in- of uitgecheckt ben? Geen idee..
Hou je m dr nog een keer voor, staat er reeds ingecheckt of er staat WELKOM en een datum en tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Donkerblauw schreef:Saaams schreef:Ik snap het eigenlijk niet. Stel dat apparaat krijgt storing. Je kan niet uitchecken? Tja wat dan? Telt hij gewoon door of niet? Zometeen ben je saldoloos en kan je niet meer naar huis. Nee fijn zal dat zijn.
Dan ben je je instaptarief kwijt. Voor de bus/tram/metro is dat 4 euro, en voor de trein maar liefst 20 euro. En daar moet je dan zelf achteraan, als dat apparaat storing krijgt.
Biggers schreef:Hallo mensen,
Il hoop dat meer bokkers hier in mee gaan.
Het is me nu een ergernis, die ov chipkaart.
Alles op een rijtje.
-Alle reizen zijn ruim 2x zo duur
Dat is dus onzin, ze zijn zelfs goedkoper. Zie mijn eerste post.
-Sommige mensen zijn 40 euro kwijt voor een reis die normaal 5/6 euro kost.
Dat zal dan echt aan hen liggen want dat is wel heel erg knap.En 'sommige' gaat hier om één stel kennissen, het is echt niet zo dat tientallen mensen bergen met geld kwijt zijn.
-Een kind kan je er niet mee op pad sturen
Waarom niet? Ik zie ze hier vaak genoeg bliepen hoorzo moeilijk is het niet om een kaartje voor een apparaat te houden, dat moet iedereen kunnen...
-Demente mensen hebben problemen met in en uit checken
Tot nu toe nog niet meegemaakt (alleen oudere mensen die 'm er in de eerste instantie scheef voor houden) maar ik kan me best voorstellen dat het even wennen is.
-Je kunt niet goed zien of je in of uit gecheckt bent
Dat ligt dan aan jou, er staat duidelijk iets op het scherm, je ziet een lampje branden en je hoort een toontje. Daar kun je toch niet omheen?
-Als je per ongeluk in en uit checkt tegelijkertijd dan heb je een fikse boete
Geen ervaring mee, wat is de fikse boete dan?
-De kaart is alleen voor hun administratie
Nee, natuurlijk is het makkelijker voor hun administratie maar het is wél sneller. Het heeft zijn nadelen, maar ook zijn voordelen.
-Het is niet altijd sneller.
Hoe kan een kaartje langs een apparaat halen niet sneller zijn dan een kaartje kopen bij de automaat? Knappe jongen als je dat sneller kan hoor...
-Die palen doen het vaak niet.
Klopt ze doen het wel vaker niet, dat is een groot nadeel.
Dit zijn zomaar wat argumenten die NIET gelogen zijn.
U mening?
Mvg biggers
Biggers schreef:8 strippen voor de reis. En kennissen moesten 40 euro betalen voor dezelfde reis.
Saaams schreef:Maar dan telt hij wel door toch? Je geld? of niet. Omdat je inprenciepe nog gewoon reist.
Donkerblauw schreef:Saaams schreef:Maar dan telt hij wel door toch? Je geld? of niet. Omdat je inprenciepe nog gewoon reist.
Je betaald altijd een instaptarief. Dat is zeg maar een voorschot. Bijvoorbeeld: je checkt in bij de trein. Dan wordt er 20 euro van je kaart geschreven. De reis van A naar B kost 5 euro, dus als je uitcheckt op station B, krijg je 15 euro 'terug' op je kaart.
Daardoor kun je bij de trein ook niet inchecken als je minder dan 20 euro op je OV-chipkaart heb staan.
Snap je?r
smurffie schreef:-Reizen zijn niet duurder
pernill schreef:Kun je dan ergens aantonen dat een reis die normaal 5/6 euro kost ineens 40 euro kost?
En ik weet niet hoe een kaartje voor een kastje houden langzamer is dan een kaartje kopen.
Ik heb sinds ik een ov heb zo veel minder treinen voor me weg zien rijden omdat ik eerst nog een kaartje moest gaan kopen.
Sizzle schreef:Dat minimaal 20 euro is ook echt te zot voor woorden. Komt een groep mensen voor 1x naar een congres naar amsterdam bijvoorbeeld, dan ben je dus verplicht om 20 euro uit te geven voor iets waar je hooguit een paar euro van gaat verbruiken.
Horse321 schreef:Tjaa.. het is fijn als je incheckt en er een groen lampje gaat branden en wanneer je wegloopt ineens een rodeen er stond echt niet iemand anders bij... en dan maar hopen dat je na je reis kunt uitchecken.
Ook heel fijn dat je je ov- chip wilt opladen, maar het oplaadpunt defect is en je maar moet gaan gokken dat je genoeg op je kaart hebt..
Een vriendin vertelde dat het internet was aangegeven(je kunt je reisgedrag bijhouden) dat zij één dorp eerder was ingestapt... vaag![]()
Het reizen is niet twee keer zo duur geworden... maar het is zeker wat omgegaan... maar dat had ik ook wel verwacht eerlijk gezegd.
Nee, leuk vind ik het niet... maar alles went... mensen waren in de tijd dat de strippenkaart werd ingevoerd ook niet te spreken over die manier van reizen. Nu hebben we met apparaten te maken, grootste nadeel is dat die niet altijd meewerken.. maar het staat nu ook nog in de kinderschoenen.. 'k mag hopen dat ze nog wat verbeteringen/aanpassingen gaan aanbrengen de komende jaren... want het idee erachter is wel een verbetering, en het doel ervan snap ik ook wel...
Dit ongemak zorgt wel voor nog een extra motivatie om mijn rijbewijs te halen... eigen vervoer here I come
mick75 schreef:En als die er wel is dan behandelen ze alsof je de eerste de beste randdebiel bent die net uit een inrichting is ontsnapt. Ja, service.