20 kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:50

Dit heet godsdienstvrijheid :)
Dat ze allemaal maar gelukkig op mogen groeien en op hebben mogen groeien.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:52

Jeetje zeg, die foto.. Het lijkt wel een weeshuis!! Zij liever dan ik..... :')

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:54

Wat veel negatief commentaar? En zo veroordelend en kortzichtig ook... :\

Volgens mij heeft dit gezin haar zaakjes netjes voor elkaar en verdienen ze hun eigen kost.
Als je kinderen hebt, krijg je wat geld van de overheid. Dat is in Nederland ook zo. Dus omdat je meer dan het gemiddelde aantal kinderen hebt, ben je opeens een uitvreter?
Je kan het niet eens zijn met hun overtuiging, dat is je goed recht. Maar ik vind het bijzonder misplaatst om dit gezin zo over de hekel te halen en respectloos over hen te spreken.

Het is niet mijn ding, ik vind 2 kids meer dan genoeg. Heb wel een groot respect voor de manier waarop zij in het leven staan en hun kinderen liefdevol groot brengen. Dat is hard werken en jezelf volledig opofferen.

Voor info kun je ook kijken op: http://www.duggarfamily.com

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:54

Is dit allemaal gepland trouwens? Ik bedoel ehhh, doen ze het express niet veilig?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:55

Agjah niet heel bijzonder :p bij ons in het dorp is er iemand die heeft er geloof ik 22 :p

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:56

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:00

Nikj schreef:
Is dit allemaal gepland trouwens? Ik bedoel ehhh, doen ze het express niet veilig?

Ze zijn gelovig, en mogen dus denk ik geen bescherming gebruiken ;)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:02

Leuk dat geloof, allemaal God's gift en t is prachtig en mooi. En dan ben je 40+ en heb je complicaties, dan mag de dokter ook z'n werk nog eens komen doen... Want anticonceptie is natuurlijk tegen het geloof in en medische ingrepen niet *\o/*
Achja ze doen verder maar waar ze zin in hebben, op een gegeven moment voeden de oudere kinderen de jongeren wel weer op enz..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:03

En we hebben al zoveel mensen op de wereld :')

nou ja zelf weten, als ze allemaal gelukkig en gezond zijn dan vind ik het wel prima :)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:06

ik zou dat zelf nooit willen, maar het heeft wel iets bijzonders vind ik

QuintyKelly

Re: 20 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:27

Heb net even op de site van TLC gekeken, maar ze hebben zeker 4 wasmachine's en ze eten met plastic bestek. Maar man, 20 kinderen dat is toch niet gezond...

http://tlc.howstuffworks.com/home/dugga ... ctures.htm Hun huis, moet zeggen dat ze niet echt een grote huiskamer hebben.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:33

En de oudste zoon heeft ook al 2 kinderen... op z'n 21 werd hij voor het eerst vader van een meisje.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:41

Prutsmuts schreef:
Dan hoef je volgens mij niet eens meer te persen, na nummer 20 vallen ze er zo uit.

:=

QuintyKelly schreef:
Heb net even op de site van TLC gekeken, maar ze hebben zeker 4 wasmachine's en ze eten met plastic bestek. Maar man, 20 kinderen dat is toch niet gezond...

http://tlc.howstuffworks.com/home/dugga ... ctures.htm Hun huis, moet zeggen dat ze niet echt een grote huiskamer hebben.

Jemig. Hun voorraadkast (foto 5) lijkt wel een supermarkt.. :+

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:46

Jacimatho schreef:

Volgens mij heeft dit gezin haar zaakjes netjes voor elkaar en verdienen ze hun eigen kost.
Als je kinderen hebt, krijg je wat geld van de overheid. Dat is in Nederland ook zo. Dus omdat je meer dan het gemiddelde aantal kinderen hebt, ben je opeens een uitvreter?
Je kan het niet eens zijn met hun overtuiging, dat is je goed recht. Maar ik vind het bijzonder misplaatst om dit gezin zo over de hekel te halen en respectloos over hen te spreken.

Het is niet mijn ding, ik vind 2 kids meer dan genoeg. Heb wel een groot respect voor de manier waarop zij in het leven staan en hun kinderen liefdevol groot brengen. Dat is hard werken en jezelf volledig opofferen.

Ben ik het helemaal mee eens. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:48

Jeutje wat een gaaf huis!!
Het is een beetje in de stijl van Extreme Home Makeover. Hebben ze daar misschien ooit hulp van gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:42

Mijn opa kwam ook uit een gezin van 19. En mijn oma uit gezin van 11.
Was eerder volgens mij heel normaal

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:50

Mijn ouders komen ook uit grote gezinnen, maar ja in de tijd dat anticonceptie nog zeker niet gebruikelijk was ( dolle Mina's kwamen pas later inn actie) en de kerk nog volop in het gemeenschap leven zat... Was het ook meer regel dan uitzondering dat je meer dan 5 kinderen had!
Overigens hebben mijn ooms en tantes geen van alle grote gezinnen. Zoveel broers en zussen was al veel werk, laat staan dat je zelf zoveel kinderen hebt hahaha :D

Ik vind het wel bijzonder als er zulke grote gezinnen voorbij komen, lijkt mij ook een logistieke nachtmerrie!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:54

als naamsuggesties doe ik:
Jona
Job
Jesus
Joseph/Jozef

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:57

Gelukkig zijn dit soort idioten er. Want we zijn toch al met te weinig op de wereld... :roll:

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:00

Ayasha schreef:
Gelukkig zijn dit soort idioten er. Want we zijn toch al met te weinig op de wereld... :roll:

droog :D

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:05

Komt de moeder van 't gezin (of vader) iemand tegen die ze vroeger kende, een jeugdvriend/vriendin.
staan ze even te praten, vraagt de jeugdvriend/vriendin of ze ook kinderen hebben, en hun namen en hoe oud enz. dan sta je ff raar te kijken! :')

ìk moet er zelf niet aan denken!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:19

Ayasha schreef:

Nou inderdaad :+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:29

Jacimatho schreef:

Ben het hier ook helemaal mee eens, al zou ik er zelf ook niet aan moeten denken. Ik denk dat deze kinderen prima opgroeien, misschien met iets minder matrialistische dingen maar of dat nou erg is... .

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:32

da's wel waar... tis niet dat ze 'arme wij!' en 'help ons help ons!' lopen te brullen in de media

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:33

Ik las het gisteren in het AD :j

Wat een aantal zeg! Verder iedereen moet lekker doen wat hij/zij wilt.
Ze hebben in ieder geval de ruimte en ze zien er allemaal goedverzorgt uit.

Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken :D