Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Hedwig_ schreef:Ik denk dat de gulden terug halen heel stom is, het is natuurlijk een illusie dat de prijzen dan terug gaan. Toen mijn opa jong was kocht hij een grote zak friet voor 25 cent, dat was het aan het eind van het gulden tijdperk ook niet meer. Prijzen stijgen, lonen stijgen, misschien op korte termijn niet evenredig, maar op de lange termijn wellicht wel.
Daarnaast denk ik dat het terug invoeren van de gulden zo ontzettend veel geld kost, dat we het net zo goed gelijk maar in brand kunnen steken. Onze economie is niet meer zelfstandig, maar afhankelijk van de wereldeconomie.
Het onderzoek naar de gulden is in mijn ogen gewoon weer een leuke manier om "zieltjes te winnen". Het is allemaal zo leuk bedacht, maar we zullen als klein land, we zijn absoluut niet zelfvoorzienend, ook wat klappen moeten incasseren voordat we er weer boven op kunnen klimmen. Er zijn tijden geweest dat mensen het een heel stuk slechter hebben gehad als wij nu.
oOoKellyoOo schreef:Ik denk dat het als alle landen hun eigen munt terug krijgen zeker ook zn voordelen heefd , de waarde van de gulden zit er nog altijd ingebakken .
Maar ik denk het grote gros hier dus de jongere mensen gewend zijn aan de euro net zoals ik en vele andere lees 25 plus nog steeds gewend zijn aan de euro .
Sinds de euro zijn veel mensen in de schulden geraakt
Maar ik denk voor de economie op grote schaal een klap zal krijgen , maar er sneller uitzijn gekrabbelt dan nu met de euro , we krijgen nu een recessie boven op de gaande recessie , en dat betekend de ondergang 65% van het bedrijfleven , ALs alles zo doorgaat is europa alleen nog 1 groot concern dat wil zeggen geen buurtsuper of gemaks winkel om de hoek of die slagerij wat al generaties bestaan nee alles word overgenomen door de grote , en zelfs als die ten onder gaan , komen de chinezen , tja die hebben geld .
Het heefd zn voor en nadelen, maar geef mij maar de gulden ,
Cassidy schreef:Terug naar de Euro gaat de problemen niet oplossen die invoer van de Euro heeft veroorzaakt. De prijzen die zijn verdubbeld door het simpelweg vervangen van het Guldenteken door het Euroteken gaan echt niet weer zakken door weer terug te gaan naar de Gulden.
Richting Europa zou het ook een slecht teken zijn als Nederland zich nu uit de monetaire Unie terug zou trekken. Europa moet het oplossen, hoe dan ook.
Wat betreft de bezuinigingen die de Noordelijke Europese lidstaten van de EU voor hun kiezen krijgen, laat de EU daar zelf ook een steentje aan bijdragen door niet maandelijks het hele circus van Straatsburg naar Brussel te verhuizen en vice versa, wat ook miljoenen kost....
Vjestagirl schreef:Euro of gulden, het maakt echt niet uit. We gaan niet meer terug naar de prijzen van 10 jaar geleden, lijkt me ook niet reëel om dat te denken. Ja vroeger was alles goedkoper. Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook, 20 jaar geleden ook, 30 jaar geleden ook. Leven wordt steeds duurder.
Ik denk niet dat 'de overheid' (voor zover er iets bestaat als 'de overheid') erop uit is om de burgers te naaien. Aan de ene kant klaagt iedereen steen en been over wat ze wel niet moeten betalen, en aan de andere kant wordt er flink gezeken als er gesneden moet worden in iets om het betaalbaar te houden. Mensen willen de kool en de geit sparen. Er mag nergens in gesneden worden, alles moet 100% in tiptop conditie blijven, maar het mag niets kosten. Dream on.
Lovely schreef:Jessandhope, de gestegen kosten voor de zorgverzekering heeft niks met de euro te maken.
En voor iedereen: Nederland is al sinds 1e kwartaal 2010 niet meer in een recessie of crisis.
JessAndHope schreef:Vjestagirl schreef:Euro of gulden, het maakt echt niet uit. We gaan niet meer terug naar de prijzen van 10 jaar geleden, lijkt me ook niet reëel om dat te denken. Ja vroeger was alles goedkoper. Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook, 20 jaar geleden ook, 30 jaar geleden ook. Leven wordt steeds duurder.
Ik denk niet dat 'de overheid' (voor zover er iets bestaat als 'de overheid') erop uit is om de burgers te naaien. Aan de ene kant klaagt iedereen steen en been over wat ze wel niet moeten betalen, en aan de andere kant wordt er flink gezeken als er gesneden moet worden in iets om het betaalbaar te houden. Mensen willen de kool en de geit sparen. Er mag nergens in gesneden worden, alles moet 100% in tiptop conditie blijven, maar het mag niets kosten. Dream on.
In a way, ben ik het wel met je eens. Maar je moet toegeven dat het van de zotte is dat je meer en meer betaald voor, bijvoorbeeld, je zorgverzekering... maar je krijgt wel steeds minder vergoed?!
Ik vind het niet erg om ergens voor te betalen, maar het moet wel leuk blijven. En natuurlijk met die crisis in Griekenland krijgt iedereen het idee dat we met zijn allen voor Griekenland aan het werk zijn...
Vjestagirl schreef:JessAndHope schreef:
In a way, ben ik het wel met je eens. Maar je moet toegeven dat het van de zotte is dat je meer en meer betaald voor, bijvoorbeeld, je zorgverzekering... maar je krijgt wel steeds minder vergoed?!
Ik vind het niet erg om ergens voor te betalen, maar het moet wel leuk blijven. En natuurlijk met die crisis in Griekenland krijgt iedereen het idee dat we met zijn allen voor Griekenland aan het werk zijn...
Het is belachelijk dat je steeds meer zorgpremie betaald en minder vergoed krijgt. Maar we gaan ondertussen wel door met een ongezonde leefstijl, waardoor we steeds meer 'welvaartsziektes' krijgen. Mensen worden dikker en dikker, roken rustig door, bewegen gewoonlijk niet, en doen in vakanties extremere sporten. Er moet ook gewoon steeds meer vergoed worden. En vergeet niet dat we nog steeds met zijn allen steeds ouder worden, en dat er dus ook steeds meer ouderdomskwalen voorkomen en vergoed moeten worden.