Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bramasole schreef:Ik vind dat hij hier moet kunnen blijven. Hij spreekt gewoon Nederlands met een Limburgs accent en lijkt een fatsoenlijke jongen met steun van zijn pleegouders. Na al die jaren kun je zo'n jongen niet terug sturen, vind ik overigens voor alle mensen die oorspronkelijk uit een ander land komen. Wanneer je inzet toont en een positieve bijdrage levert aan het land waar je verblijft, dan moeten we deze mensen verwelkomen.
Appelflapje schreef:Bramasole schreef:Ik vind dat hij hier moet kunnen blijven. Hij spreekt gewoon Nederlands met een Limburgs accent en lijkt een fatsoenlijke jongen met steun van zijn pleegouders. Na al die jaren kun je zo'n jongen niet terug sturen, vind ik overigens voor alle mensen die oorspronkelijk uit een ander land komen. Wanneer je inzet toont en een positieve bijdrage levert aan het land waar je verblijft, dan moeten we deze mensen verwelkomen.
Het kan nog zo'n aardige jongen zijn, maar het blijft een feit dat het spreken van een taal en het 'fatsoen' van mensen niet de criteria zijn waarop wordt beoordeeld of iemand mag blijven of niet. We kunnen nu eenmaal niet iedereen binnenlaten, zelfs niet alleen de mensen die een positieve bijdrage leveren en inzet tonen. Dat zijn er simpelweg veel te veel voor ons toch al te volle land. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat de criteria voor een verblijfsvergunning nu zijn, maar wanneer deze met voldoende zorg zijn opgesteld, vind ik dat er geen uitzonderingen gemaakt dienen te worden. Ook niet voor gevallen die toevallig breed worden uitgemeten door de media. Vind het wel een slechte zaak dat de procedure zo lang duurt. Dat zijn verblijfsvergunning in 2003 al is afgewezen en hij hier nog steeds is, is zeer kwalijk. Dat maakt het voor hem alleen maar lastiger om weg te gaan.
Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk vind ik het zielig voor Mauro en snap ik dat het vreselijk is als je na zo'n lange tijd te horen krijgt dat je weg moet uit het land waar je veilig bent opgegroeid, maar aan de andere kant word ik een beetje moe van teksten als: 'Wie vindt dat Mauro weg moet, heeft geen hart'. Regels zijn regels en als die niet worden nageleefd, kunnen we net zo goed het hele beleid afschaffen en de deur voor iedereen openzetten.
Gipsylover schreef:Ik vind dat je nu niet meer kan maken iemand weg te sturen. Hij is geintergreerd in onze samenleving, hij studeert, beheerst de taal en is Nederlands geworden. Ik denk dat, dat zeker wel meeteld. Bovendien vind ik het de eigen schuld van Nederland is doordat het zo lang heeft geduurd voordat er duidelijk werd dat hij wegmoest. Hiernaast is het natuurlijk ook zielig om hem weg te sturen, maar dat even terzijde.
Appelflapje schreef:Gipsylover schreef:Ik vind dat je nu niet meer kan maken iemand weg te sturen. Hij is geintergreerd in onze samenleving, hij studeert, beheerst de taal en is Nederlands geworden. Ik denk dat, dat zeker wel meeteld. Bovendien vind ik het de eigen schuld van Nederland is doordat het zo lang heeft geduurd voordat er duidelijk werd dat hij wegmoest. Hiernaast is het natuurlijk ook zielig om hem weg te sturen, maar dat even terzijde.
Maar dan zou iedere buitenlander zo lang mogelijk kunnen procederen tegen de afwijzing van de verblijfsvergunning, om vervolgens te zeggen: 'Nu ben ik hier al zo lang, nu kunnen jullie me niet meer wegsturen'. Dat moet ook niet de normale gang van zaken worden natuurlijk.
xxliekeee schreef:@Gipsylover
Maar het was vanaf het begin al duidelijk dat hij weg moest, dat wisten hij en zijn pleegouders ook. Ze hebben hem binnengelaten omdat hij minderjarig was, maar ze wisten dat zodra hij 18 werd, hij weg moest.
nine1987 schreef:valine schreef:Stuur aub de mensen terug die er hier een zooitje van maken en totaal niet bereid zijn om te mee te werken of in te burgeren.
Niet iemand die hier oprecht een bestaan probeert op te bouwen.![]()
Naast mij woont een jongen (23 jaar) van de Antillen. Aardige jongen hoor, maar ligt de hele dag op zijn nest te blowen, wil niet werken want hij houd lekker zijn handje op (zijn zijn eigen woorden), krijgt elke soort van subsidie en toeslag die er mogelijk is voor hem en gaat niet strafbladloos door het leven.
Beetje normaal Nederlands praten doet/wil hij niet.
Tja, stuur deze jongen lekker terug naar de Antillen en laat de mensen blijven die wel werken en inburgeren.
Maartje1990 schreef:En zo heb je ook gewoon mensen die geboren zijn in nederland, zoals ikal eerder zei, die er dus ook maar uitschoppen?
Maartje1990 schreef:het is niet nederland die die mogelijkheid geeft ook gewoon de EU in z'n algemeen....
gabyfedde schreef:Maartje1990 schreef:En zo heb je ook gewoon mensen die geboren zijn in nederland, zoals ikal eerder zei, die er dus ook maar uitschoppen?
Ja. Dit soort mensen zorgen dat de mensen die wel willen en kunnen werken steeds meer belasting moeten betalen.
Mauro heeft geen toekomst in Angola. Zijn biologische moeder heeft destijds het wijze besluit genomen om hem op het vliegtuig te zetten, anders was hij nu dood of crimineel geweest.
Ik begrijp Nederland niet op dit gebied. Mensen die weigeren te werken en weigeren te integreren mogen blijven (ook al is het in hun thuisland 1000x beter dan in Angola). Iemand die wel wil werken en helemaal geïntegreerd is wordt teruggestuurd naar een land waar hij ten dode opgeschreven is. Want zo is het.
Appelflapje schreef:Elise95 schreef:Mensen die wat maken van hun leven mogen blijven en dus ook goed zijn voor onze economie, de rest mag terug
Probleem is dat je dat pas na jaren kunt beoordelen en dan is het al te laat om ze terug te sturen.
Appelflapje schreef:Elise95 schreef:Mensen die wat maken van hun leven mogen blijven en dus ook goed zijn voor onze economie, de rest mag terug
Probleem is dat je dat pas na jaren kunt beoordelen en dan is het al te laat om ze terug te sturen.